Pahamieli ja suuret avustukset 2020

Anonyymi

Moi, olen vuosia ollut työttömänä, noh eihän se mitään helppoa ole henkisesti ollut ja kuntokin on rapistunut surkeaksi. Olisin monia vuosia sitten päässyt eläkkeelle, henkisten ja fyysisistä syistä johtuen, mutta ei ole suostunut. Kunnan puolesta on sosiaalipuolelta myös houkuteltu ja painostettu siirtymään. En ole suostunut, koska olen tahtonut maksattaa kunnalla sakkomaksua työmarkkinatuen osalta. Minulla on tuntunut siitä ahdistusta ja välillä myös suurta iloa. Ilo on saapunut luokseni aina korvauspäivänä, muu aika sitten ollut pettymystä ja ihmettelyä ympärille. Raha loppuu, ahdistus saapuu ja mieli vaeltaa synkkyydessä. Päättääkö tänään päiväni, antaa rauha toisille maksuista ja itselle velvollisuuksista. Kuitenkin aina jossain vaiheessa mieleen tulee ajatus, mutta tuleehan minulle taas joskus korvaukset tilille ja voin taas tuntea rahan voiman hetkellisesti. Piristystä, raha tuo onnea, tulipa se mistä osoitteesta hyvänsä. Mistä se raha koostuu, joka minulle tulee, varmaan monista puroista, pienistä palkoista tai suurista yrityskaupoista. Mihin se menee, en osta sillä yrityksiä, eikä sitä saa palkaksi sanoa, silti moni haluaa minulta nuo rahat itselleen. Jaan tuon, tuonne ja tuonne, kiitos, kilahtaa kassakone. Korvaukset minulle, miksi, miksi minä olen oikeutettu saamaan rahaa korvauksen nimellä, minä joka en ole minkään arvoinen, onko joku satuttanut minua ja tahtoo nyt maksaa korvauksen. Onko se nimi oikein, korvaus, miksi sen mini ei ole törsäys, niinhän minä sitä käytän, törsäillen. Moni nyt kyselee, miksi voit olla noin tyhmä, kylmä ja tunteeton toisia kohtaan omassa yhteisössäsi, hyödyt kuitenkin toisten avuista. Kiitos, siihen voi vain vastata kiittäen. Kiitosta, sitä en ole saanut kuulla omista töistäni, enkä tahdo sitä kuulakkaan. Olen täällä vain toisten apujen varassa, en tule toimeen ilman toisten apua, en tule toimeen itseni kanssa, olen aina tukeasi vailla. Kiitos!

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulet aina toimeen itsesi kanssa.

      Kyse on vain raha-asiasta jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Raha-asioista ja markkinoiden toiminnasta päättää muut, sinä et niistä päätä, ja tulonsiirron tehtävä on huolehtia siitä että sinä kansalaisena saat myös elämisesi hoidettua riippumatta siitä mitä Suomen hallitus, ay-liike tai elinkeinoelämä keskenään päättävät.

      Turha on syyllistämispuheita kuunnella, itse ovat syyllisiä jotka ovat Suomen tällaiseen tilanteeseen ajaneetkin.

      • Anonyymi

        Ihmisiä hekin ovat, ehkä ahneita, ehkä tehneet sen toisten takia, minun takia, uhrautuneet, kuorineet nahkansa ja ottavat nyt suolaa päällensä, sattuu ja kirvelee. Kaikki halutaan ja tahdotaan koko ajan, sinne missä on jotain, mitä juuri täällä ei ole, odotetaan, istutaan ja katsotaan, aika kuluu ja kuollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä hekin ovat, ehkä ahneita, ehkä tehneet sen toisten takia, minun takia, uhrautuneet, kuorineet nahkansa ja ottavat nyt suolaa päällensä, sattuu ja kirvelee. Kaikki halutaan ja tahdotaan koko ajan, sinne missä on jotain, mitä juuri täällä ei ole, odotetaan, istutaan ja katsotaan, aika kuluu ja kuollaan.

        Meitä vain on paljon täällä Suomessakin, ja talous toimii niinkuin toimii eikä sitä kykene kukaan täysin kontrolloimaan, siksi on sosiaaliturva jolla suojellaan huonoon asemaan joutuneita niiden päätöksiltä, jotka ovat päässeet vahvempaan asemaan.

        Valtion ydintarkoitus on se, että koko kansa suojellaan, tämä ei ole ainoastaan ay-liikkeen ja elinkeinoelämän valtio.


    • Anonyymi

      Elä sie kanna huolta mitä raha tulloo .Se on tuo ihmisarvo ja elämisen oikeus jokkaisela .Mäne ihmeesä eläkkeele jos vuo pieset ja lakkoo pieksemästä ittees syylisyyellä. Se on jokkaise oikeus toimee tulloo ja ku tuta ei ole työlä otettavissa on se valtakunna velvollisuus huolehtia omista. Kantoo nuo huota kauempaaki tulevista jok ei ol koskaa maksanee veroja tänne. Vuo huonommi on tainee meiti omita huole pittee ja on häppee jahka Pietari poritlla isoherra joutuu kyselemää jotta mittee se Suomi pojat tänne enne aikojaa jonottelloo ja joutuu vastoomaa jotta ei ollunna varroo elle ,pakko oli lähtii tänne . Se o kuule herrje häppii tuo jos asia on sil mallille hoijettu jotta kansa kärsii köhyyestä ja ylleine ilmapiiri pillatunu jos pulassa oleva joutuu tuntemmaa syyllisyyttä olemasa olostaa.

      • Anonyymi

        Usein elämä tuntuu kuin seisoisi aavan meren seljällä, alla yks öinen jää, yllä kaunis avaruus, alla pohjaton meri, eikä rantaa missään minne paeta. Tuki viidakosta puhuvat, minusta se on tivoli, jossa joillakin on hauskaa ja jotkut oksentaa, silti sisään pyritään, uudestaan ja uudestaan. On kelan portilla uusi mitta, yli jos sen olisin, sisään heti pääsisin, asiani korjaisin ja muille maille muuttaisin, mut olet menninkäinen vain, nyt palaan metsääni suureen, sinne kuulut ain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein elämä tuntuu kuin seisoisi aavan meren seljällä, alla yks öinen jää, yllä kaunis avaruus, alla pohjaton meri, eikä rantaa missään minne paeta. Tuki viidakosta puhuvat, minusta se on tivoli, jossa joillakin on hauskaa ja jotkut oksentaa, silti sisään pyritään, uudestaan ja uudestaan. On kelan portilla uusi mitta, yli jos sen olisin, sisään heti pääsisin, asiani korjaisin ja muille maille muuttaisin, mut olet menninkäinen vain, nyt palaan metsääni suureen, sinne kuulut ain.

        Tuo oli kerrassaan kiitettävää ja koskettavaa satiiria ,johon upotettuna hurttinen filosofia. Kiitos poikkeuksellisen sävähdytävästä kirjoituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli kerrassaan kiitettävää ja koskettavaa satiiria ,johon upotettuna hurttinen filosofia. Kiitos poikkeuksellisen sävähdytävästä kirjoituksesta.

        Kritiikin hallussapito sallittu.


    • Anonyymi

      "Moi, olen vuosia ollut työttömänä, noh eihän se mitään helppoa ole henkisesti ollut ja kuntokin on rapistunut surkeaksi."

      Kunnosta huolehtiminen kannattaa. Keski-ikäisen terveet elinpäivät loppuvat nopeasti, jos ei ylläpidä lihaskuntoa. Tärisevät vanhuksen kädet saa jättämällä ne käyttämättä, jolloin lihakset surkastuvat. Liikkuminen myös estää sairauksia, esimerkiksi syövän kehittymistä.
      Työttömänä on aikaa käydä vaikka kävelyillä, eikä maksa mitään. Itse kävelin eilen metsäisellä ulkoilualueella 1½ tuntia välillä hölkäten. Mieli piristyi ja tuntui taas olevan enemmän voimia henkisestikin.

      Pitkäaikatyötön

    • Anonyymi

      "En ole suostunut, koska olen tahtonut maksattaa kunnalla sakkomaksua työmarkkinatuen osalta. "

      Jos tämä ei ole trollausta niin sinähän olet vielä petaalastmiestäkin nuijempi.

    • Anonyymi

      Mikä tuo petaalast hokeminen on kun eri viestin kirjoittajien perään tuota kirjoittelee?

      • Anonyymi

        Työtön siellä kirjottelee taalaksistaan itsekin.


      • Anonyymi

        Kateellisten sopertelua tyhjästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellisten sopertelua tyhjästä

        Joo sinulle kateellisia ja diplomi-idiootille joka roikkuu kortistossa vaikka olisi päässyt eläkkeelle. 2 palstan ylivoimaisesti typerintä henkilöä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sinulle kateellisia ja diplomi-idiootille joka roikkuu kortistossa vaikka olisi päässyt eläkkeelle. 2 palstan ylivoimaisesti typerintä henkilöä :D

        Hmm... sinulla se on sitten ajatuksia herättäviä ,ylitse muiden antavia ,syvällisiä kommetteja. oikea neropatti.Mistähän puun oksata noin syvälliset ajatukset kumpuavat?Kyllä pitää kateeks kun ei oel oppinut toisia nui hyvi morkkaamaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... sinulla se on sitten ajatuksia herättäviä ,ylitse muiden antavia ,syvällisiä kommetteja. oikea neropatti.Mistähän puun oksata noin syvälliset ajatukset kumpuavat?Kyllä pitää kateeks kun ei oel oppinut toisia nui hyvi morkkaamaan...

        Tuon kaltaiset tyypit tulee kiertää hyvin kaukaa koska itsellänsä on asiat pahimman kerran vittua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon kaltaiset tyypit tulee kiertää hyvin kaukaa koska itsellänsä on asiat pahimman kerran vittua

        Älä betalasthörhö huolehdi, ei pelkoa että saapuisin sinne perähikiälle. Viihdyn Helsingissä oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sinulle kateellisia ja diplomi-idiootille joka roikkuu kortistossa vaikka olisi päässyt eläkkeelle. 2 palstan ylivoimaisesti typerintä henkilöä :D

        Moni on kuollut eläkkeellä, mutta työtön yrittäjä sinnittelee vielä.


    • Anonyymi

      Itse olet helvettisi valinnut jos todellakin asia on kuten kirjoitat. Eläkkeellä olisi helpompaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe