Mint ja audacity

Anonyymi

Miten äänitetään audacityllä cd-asemassa oleva levy. Siin mint on käyttöjärjestelmä. Nyt tulee tulokseksi vain suoraa viivaa audacityn näytölle. Joku valinta pielessä?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaisi varman katsoa ohjeista joita löytyy netistä.

      • Anonyymi

        Turha toivo, linukseissa kun ei tahdo toimia mikään! Windowsin asennus ratkaisee kaikki tuon kaltaiset ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha toivo, linukseissa kun ei tahdo toimia mikään! Windowsin asennus ratkaisee kaikki tuon kaltaiset ongelmat.

        Linuxeissa toimii ihan kaikki joten valehtelet jälleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linuxeissa toimii ihan kaikki joten valehtelet jälleen!

        Varsinkaan tuo audacity ei sitten millään. Miksi olisi edes kysynyt jos toimii?


    • Anonyymi

      Miksi? Kopioi vain koneelle..

      • Anonyymi

        On täällä joku todlla osaamaton aina haukkumassa..
        cd levyn kopsaamiseen on omia ohjelmiakin, joilla homma hoituu helposti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä joku todlla osaamaton aina haukkumassa..
        cd levyn kopsaamiseen on omia ohjelmiakin, joilla homma hoituu helposti

        Niin eihän digitaalista sisältöä tarvitse enää uudestaan nauhoittaa. Senkus kopioi vain..


    • Anonyymi

      Audacity on ihan väärä työkalu tuohon hommaan. Pakettivarastoon hakusana ripper ja valitset jonkun "cd -ripper"-ohjelman.

      • Anonyymi

        Mitä se kuutti taas sekoilee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se kuutti taas sekoilee?

        :-D ..kuutti. Saimaa...


    • Anonyymi

      Aloittajana voin vastata. Tarkoitus ei suinkaan ole vain kopioida levyä, vaan muokkailla siitä aivan oma versio audacityn välineillä.

      • Anonyymi

        Siihenkin tuo ohjelma on osittain väärä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihenkin tuo ohjelma on osittain väärä..

        No joo. Audacity on sellainen köyhän miehen mixeri. Mutta kuitenkin melko monipuolinen ja suhtkoht helppokäyttöinen kaikkine ominaisuuksineen.


    • Anonyymi

      Testasin englannin kielenopiskelu CD:llä. CD:n puheet oli *.WAV muodossa. Kun painaa tallennuspainikkeen pohjaan kaikki toistetut tallentuu kotihakemistoon *.MP3 muodossa.

      Noita *.WAV tiedostoja raahasin ja pudottelin CD:ltä soittolistaan, ja valitsin listalta kulloinkin kuunneltavan, ei siihen tallennukseen muuta tarvittu.

      • Anonyymi

        Nyt tuli sekaannus ohjelman nimen kanssa, sinä kysyit Audacity ohjelmasta ja minä vastasin Audacious ohjelmasta. Mutta ei siinä mitään, soitettavat kappaleet raahaten listaan, ja sitten valikosta Tiedosto --> Export. Eikä siinä muuta tarvita, itse asiassa helpompi kuin tuo mihin ensin vastasin.


    • Anonyymi

      Jos haluat esimerkiksi äänittää omaa puhetta musiikin päälle, on ensin lisättävä uusi raita, valittava se sooloksi, nauhoita puhe, avaa soolo, ja kuuntele. Minä en ole aiemmin tähän ohjelmaan montakaan minuuttia perehtynyt, ja noin 30min meni kun sain tehtyä tuon oman puheen lisäyksen musiikin päälle, ja vaimennettua musiikkia puheen ajaksi mahtamalle tasolle. Lopuksi vein exportilla tekeleen levylle lisäraitoineen, yllätyin koska siinä oli selvästi sitä samaa jota olen radio ohjelmissakin kuullut.

      Eli yllättävästi aivan itseopiskeluna ilman ohjeistusta, ohjelman peruskäytön pystyy omaksumaan.

    • Anonyymi

      Audacity on venäläisessä omistuksessa, kannattaa olla asentamasta. Kerää tietoja ja jakaa niitä.

      • Anonyymi

        Onko sulla jotain todisteita tuosta Audacityn omistussuhteista vai trollaatko vain?


      • Anonyymi

        Tuollaonen uutisenpätkä :
        "2.7.2021
        Muse Group, which now owns Audacity, is itself owned by the Russia-based company WSM Group"

        Microsoftin Github jakaa sitä myös.


    • Anonyymi

      Kannataisi levyt poltella K3b ohjelmalla.

    • Anonyymi

      Asenna Windows niin ei tarvitse ihmetellä. Linuks kompuroi kaikessa. Siksi sitä ei juuri kukaan käytä.

      • Anonyymi

        Linux ei kompuroi missään ja linuxia käyttää todella moni ihminen ja yrityskin! Joten jauhat taas valheitas! Suomessakin käyttäjiä on noin 18-19% kaikista.


      • Anonyymi

        Valmiiksiasennetun Windowsin olet kuitenkin Kelalta saanut. Hih.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmiiksiasennetun Windowsin olet kuitenkin Kelalta saanut. Hih.

        Minä en ainakaan ole saanut Kelalta mitään enkä ole saanut varsinkaan mitään esiasennettua wintoosaa, hyi hitto!


    • Anonyymi

      Kaikenlaista höpötystä löytyy vastauksista, mutta varsinaista vastausta aloitukseen ei. Tämähän on tämän palstan tunnusmerkki. Kaikkea muuta kirjoitellaan mutta ei varsinaista vastausta. Siis. Defaul valinta mintissä mutta ei vaan audacity tallenna.

      • Anonyymi

        Siis default on tuo äänitysvalinta. Se on ohjeen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis default on tuo äänitysvalinta. Se on ohjeen mukainen.

        Audacityssa pitää valita "Audio Host" joka Windowsissa minulla on WASAPI. Sitten "nauhoittaa" vaikkapa Youtuben äänet tai minkä tahansa äänen joka koneelta kuuluu. Kaipa linuxissakin pitää ensin valita asetukset oikein.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      367
      3258
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1282
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      139
      1030
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe