Háliidivccen sámegiela hállat...

Northern Light

...muhto mu ráhkis ii suova. :-/

Ieš lean rivgu ja dušše oahppan sámegiela ravis olmmožin. Irgi fas lea beallesápmelaš Norgga bealde. Son lohká leat massán dan sámegieldáiddu mii sus ovdal leamaš, daningo ii beassan šat sámegiela lohkat nuoraidskuvllas (dalle besse dušše dat válljet sámegiela geaiguin dat lei vuosttasgiellan, ja son ii jur gullan sámegiela ruovttus ). Dál lea nu behttohallan ahte ii njulgestaga gierdda ahte gullá mu sámástit (vaikko inhan munge máhte nu bures). Suhttá ja oažžu hirbmat "kriissa" go beare gulla mu hállat sámegiela telefuvnnas.

Mun lean bajásšaddan ovttagielat birrasis inge leat oba jurddašange iežan identitehta birra dalle go ledjen "hearkes nuorra"... Dan dihtii lea munnje vehá váttis áddet ja váttis goit veahkehit. Lean dadjan ahte mu mielas dat lea stuorra riggodat go jo vehá máhttá muhtun giela, iige goassege leat menddo maŋit eambbo oahppat (eanhan moai leat nu boarrásat vuos). Son ii jur gierdda dan ášši birra háleštit, dušše bivdá ahte mun in hálašii sámegiela dalle go son lea gullamin. Son máhttá vehá suomagiela maid ja dan gal liiko gullat vaikko ii áddešiige olus (ja dat lea dieđusge dehalamos ahte dan dohkke go mus buot fuolkkit leat suopmelaččat). Muhto mo mun dajan oahppes olbmuide ahte in mun sáhte daiguin sámástit go irgi ii gierdda! Iige leat dan birra sahka ahte ballá mu leat bealkemin su sealggi duohkin; maid nu eará gielaid maid son ii ádde oaččun gal hállat nu ollu go háliidan.

Moson mun sáhtán su doarjut go dat lea váttis ášši sutnje ja goittotge ii dáppe davvin sáhtte áibbas "báhtarit" sámegielas eret (inge mun dieđusge háliitge dan). Mun dagan buot beare váttisin sutnje go jo ieš lean máddin eret ja muhtin muddui oahppan sámegiela. Son ii leat dakkár mii muđui lea iešlágan ja buot kontrollere - ii, dat lea hirbmat šiega ja buorre olmmoš. In háliidivččii ieš massit oktavuođa buot sámegiellagiidda danin go lean suinna fárrulagaid - mo mun sáhtán SU veahkehit nu ahte vuoittášii dan identitehttakriissa badjel...?

8

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota..

      Mitään en ymmärtänyt tuosta, mutta olisi vaan kiva osata tuotakin kieltä.

      Terveisiä sinulle Tampereelta!

      • N.L.

        Enpä voi kehua osaavani saamea ihan täysin, mutta kiva sitä on tämänkin verran hallita, ihan totta. =)

        Terveisiä sinulle Finnmarkusta.


    • Áhkoš

      Buorre Northern Light!
      Bohten moraslazzan go lohken du čállosa. Eanemus das, go du irgi lea nu bávččadan ahte iiba gierdda gullatge sámegiela. Sámegiella orru leamin dat rašis ašši, man son iská garvit juohke láhkai, juoba iežas lagamušaid stivremiin.

      Mo don sáhtat su buoremusat veahkehit? Várra iskat fidnet su mannat terapiijai. Dat, ahte ieš heaittat hállamis sámegiela, ii leat guhkit áigge čoavddus. Daningo don ieš gillát, go šattat loahpat das mas it váimmustis hálit. Seammas attat válddi iežat badjeli sutnje, ja gosa dat doalvu, váttis jáhkit ahte buoret guvlui.

      Du irggis leat stuorra psyhkalas váttisvuodat, mat eai coavdašuva goit dainna, ahte don heaittat hállamis sámegiela. Terapiija lea buorre čoavddus, ja muitte ahte lagas olmmos ii sáhte leat geange terapevta.

      Sávan Dutnje ja irgásat buot buori ja doaivvun vaimmustan, ahte bastibeahtti čoavdit dutno váttisvuodaid.

      • N.L.

        Giitu go gillet vástidit, don gal várra áddet buorebut go mun, makkár bákcasiid mu irgi lea gillámin...

        Na, lean gal terapiija iešge smiehttan, muhto in goit vuos dieđe, mo mun dan dajan sutnje... Juste dál ii dát ášši oro nu hirbmat stuoris munno eallimis, muhto mun maid jáhkán ahte das šaddet vel stuorát váttisvuođat jos ii dat dilli rievdda. De lean maid jurddašan ahte ieš mun lean várra jalla go divttán dakkár ášši mu vuorjat..

        Giitu goit dutjne dál juo ja buori giđa...


    • sunná

      Jus hálidat sámástit geainna nu interneahttas de sáhtát cállit munnje. Mu adreassa lea [email protected]

    • heko heko

      Selvä juttu. Olen aivan varma, että ko. viesti on pilaviesti. 'Rivguhan' se hyvin kirjoittaa saamea. Uskokoon ken haluan, mie en usko!

      • jurdi

        Kyllä minä tiedän montakin "riukua" jotka ovat oppineet saamea niin hyvin, ettei "aidosta" erota. Ja eikös nykyinen saamen kielen professori Suomessa ole lantalainen? Joten tuskinpa tuo mikään pilaviesti oli.


      • mie edelleen
        jurdi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän montakin "riukua" jotka ovat oppineet saamea niin hyvin, ettei "aidosta" erota. Ja eikös nykyinen saamen kielen professori Suomessa ole lantalainen? Joten tuskinpa tuo mikään pilaviesti oli.

        Ensinnäkin - en usko, että kukaan kirjoittaa noin henkilökohtaisen viestin, koska ko. perusteella olisi aika helppo identifioida niin tämä 'puolisaamelainen norjansaamelainen' ja kuin tämä "rivgu". Lisäksi ihmetyttää tämä "rivgun" jatkuva toistelu siitä, että kun ei osaa saamea niin hyvin.

        Toki voihan kyseessä olla ihan oikeasti niin tyhmä rivgu, ettei se tajua osaavansa hyvää saamea (vaikka kirjoitusvirheitä tekstissä, vähän kuitenkin). Tai sitten kyseessä ihan oikeasti rivgu, joka vain haluaa kuulla itseään kehuttavan.

        Mikäli kyseessä oikea viesti, niin viesti hänelle:
        lienee tavanomainen reaktio monelta saamelaiselta, etenkin Norjan, koska sulauttamispolitiikka kesti lähes sata vuotta ja se ulottui myös lainsäädäntöön. Anna siipallesi tilaa, äläkä yritä omia hänen kieltään ja kulttuuriaan. Nimittäin niitä rivguja on Saamenmaa pullollaan.

        Mutta edelleenkään en usko, että kyseessä oikea viesti.

        Niin - ja totta - saamen kielen proffa suomalainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe