Pitkän Matematiikan YO liian vaikeat

luks

Niin. Oliko kenenkään muun mielestä tämän kevään matematiikan YO koe liian vaikea? MAhdotonta saada täydet pisteet.

11

6122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jazze

syksyllä uudestaan kun oon sillon 3.luokalla.

• AKS

Alkupään tehtävissä olleet parametrit (vakiot a, b yms.) saattoivat tehdä kokeesta vaikean "ei niin vahvoille" kirjoittajille.

Toisaalta tehtävät olivat hyvin selkeitä eivätkä vaatineet erityistä hoksaamista. Kolmetoista ensimmäistä tehtävää oli ratkaitavissa pakollisten kurssien tiedoilla. "Vahvalla" kirjoittajalla oli näin valinnanvaraa ja siten mielestäni realistiset mahdollisuudet jopa täysiin pisteisiin.

• joll

omasta mielestä oli vaikea koe, en usko pääseväni edes läpi, mutta onneksi kirjoitin sen ylimääräisenä. harmittaahan se vähän ku jää tulos heikoksi, mutta matikka ei ole koskaan ollut vahvimpia aineita.

• Cos

Ihan keskitasoa mun mielestä. Pari tehtävää olivat kerta kaikkiaan huonoja (4 ja 9), mutta kyllä laskettavia tehtäviä löytyi. Multa lähtee matikka täysinä pisteinä lautakuntaan, luulen että tulee samana takaisin, vaikka eihän sitä ikinä voi olla varma...

• hyvä

erittäin onnistunut. mikä siinä sun mielestä oli huonoa. Erinomainen perustehtävä vektoriopista!

• jukepuke
        hyvä kirjoitti:

erittäin onnistunut. mikä siinä sun mielestä oli huonoa. Erinomainen perustehtävä vektoriopista!

Kevään 91 kirjoituksissa oli miltei samanlainen tehtävä ( 4.a) ):

Olk. vektori OA = i 2j. Määritä piste B siten, että kulma OAB on suora ja vektorin OB pituus on kaksi kertaa vektorin OA pituus.

Eli kannattaa laskea niitä vanhoja YO-tehtäviä :).

• mielestä

oli liian vaikea.. siellä ei järki juossu yhttän ja pisteitä tulos vaan jtn 18-22 ja M olisin halunnu ku prelistäkin tuli M ja ka 9.. menin mokaamaan ja B taitaa tulla, C olis jo mahtavaa!!

• tumpelo

Olihan siinä helppojakin laskuja, mut keskivaikeat oli harvassa... M oli tavoite ja 28p. tuli. Mitä luulette, onko mitään mahiksia?!

• pahoin pelkään..

mä ite sain 33p ja oon aika epävarma tuleeko se M..

• tumpelo
        pahoin pelkään.. kirjoitti:

mä ite sain 33p ja oon aika epävarma tuleeko se M..

En usko, et sulla on mitään hätää. 33 pisteellä pitäis saada M ja kun pisterajat on todennäköisesti ainakin jonkin verran laskemassa. Toivoa vaan sopii ettei omat pisteet putoa YTL:ssä... Ü
        (Sain ite sillon prelistä 33 ja ope sano, et se olis M.)

ps.kiitos rehellisyydestä. Ü

• 5.6

Ei toi nyt niin kauheen vaikee voinut olla, ku tällainen pitkän ma:n 5.6 keskiarvolla suorittanutkin saa ennakkopisteiksi 32p :)

Millainen taso muissa kouluissa on ollu normaaleissa kurssikokeissa? Onko tehtävät ollu helpompia/vaikeampia mitä yo-kokeissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1671
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      191
      1283
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1283
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      844
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe