Tyttö 18v. Elatusmaksuja loppu. Koeponnistin oikeudessa koulutustuen.

Anonyymi

Tyttö täytti helmikuussa 18v käy amista. Valmistuu 20v. Ex suosituksesta likka haastoi minut käräjille koulutustuen takia, vaati elatusmaksuja jatkamista 20ikävuoteen asti.

Luonnollisesti en suostunut. Vaan kysyin asianajajan mielipidettä joka oli mennään oikeuteen. Tulet voittamaan.
Oikeus voitti ja virallisissa papereissa todetaan varsin yksiselitteisesti lapsen elatusvelvollisuuden päättyvän samana päivänä kun lapsi täyttää 18v.

Kuitenkin oikeus velvoittaa minua takaamaan lapsen mahdollisuudet opiskella. Joten suostuin 40€/kk koulutustukeen. Koulutustukea maksetaan suoraan tytön tilille ja velvollisuus maksaa koskee ainoastaan koulukuukausia. Eli kesä/ talvilomat vähentävät sen 2-3kk vuodesta.

74

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpas erikoinen päätös oikeudelta. Tiedän kyllä montakin tapausta käräjien päätöksellä maksavan elatusmaksun 18v. Täyttäneelle valmistumiseen asti.

      • Anonyymi

        Ihan normaali päätös jos molemmat vanhemmat käy töissä ja lapsi saa opintotukea.


      • Anonyymi

        Ap. Kuulemma nuo kannattaa viedä aina käräjille jos ei halua maksaa.


    • Anonyymi

      Vanhemmat ovat molemmat aina velvollisia maksamaan 18v. Täyttäneelle koulutustukea.

      • Anonyymi

        Ap. Kyllä mutta tästä vähennetään opintotuki, kouluruokailut, ym pois niin ei todellakaan puhuta elatusmaksun summista. Tässä ei myöskään huomioida enää vanhempien tuloeroja.
        Eli minä.maksan 40€ ex vaimo 40€ ja opintotuki.


      • Anonyymi

        Palataan asiaan, kun lasten- ja isän, isovanhempien
        terve suhde- ja kanssakäyminen
        palautettu vitranomaismenettelyssä terveelle tasolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. Kyllä mutta tästä vähennetään opintotuki, kouluruokailut, ym pois niin ei todellakaan puhuta elatusmaksun summista. Tässä ei myöskään huomioida enää vanhempien tuloeroja.
        Eli minä.maksan 40€ ex vaimo 40€ ja opintotuki.

        Ai se tekee minusta huonon isän ettei ex saa enää maksettua autojaan ja etelänmatkoja minun pussista 😂.
        T300€/kk 10v maksanut.
        Tosin sä kyllä kuvastat teitä nykynaisia ..

        Se muuten on 40€ 40 opintotuki. Koulussa ilmainen ruoka, ei koulukyyti kuluja. Jää siis humpparahaa 200€/kk omat kesätyö ym säästöt.


      • Anonyymi

        Meidän likka muutti omilleen 18 v ja sai opintotukea sekä asumistukea, kävi ” mäkkärissä ”töissä viikonloppuisin ja kesä/ talvilomalla.
        Minä isänä kävin hänen kanssa kaupassa ostin hänelle ruoan , ja koulusta sai yhden lounaan tietty, äiti osti kauneudenhoitotuotteita ja vaatteita, toki hän omilla rahoillaankin osti tarvikkeita.
        Likka pääsi hyvin arvosanoin ylioppilaaksi, ja viime vuonna valmistui sairaanhoitajaksi, töitä likka ei ole koskaan pelännyt kaikki työ on kelvannut opiskelujen lomassa, jo peruskouluikäisenä oli kesätyössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. Kyllä mutta tästä vähennetään opintotuki, kouluruokailut, ym pois niin ei todellakaan puhuta elatusmaksun summista. Tässä ei myöskään huomioida enää vanhempien tuloeroja.
        Eli minä.maksan 40€ ex vaimo 40€ ja opintotuki.

        Aikuisen lapsen on sitä tukea itse haettava, asu sitte yksin tai jommallakumalla vanhemmalla, kaikki ei edes hae tukea, jos toinen vanhemmista on työtön , tai sairas, tai sairaseläkkeellä, tai pienellä eläkkeellä, koska sillon ei ole maksukykyä.
        Ennenvanhaan minä sain kotoa 18v sata metriä etumatkaa, ei kummallakaan vanhemmista ollut varaa mitään maksaa, mutta sitkeys palkattiin, työtä tekemällä ja lainalla valmistuin insinööriksi.


    • Anonyymi

      Oletkos aloittaja ylpeä siitä, että olet huono isä? Meillä on kome tytärtä ja kaikki kouluttautuneet ylemmän korkeakoulututkinnon ja kyllä avustettu on runsaskätisesti. Sääliksi käy aloittajan lasta. Olisi kannattanut laskea lakanoille, jos on noin kitsas. Neljällä kympillä saa vain rupia perseeseen.

      • Anonyymi

        Minä autan aikuisia lapsia tarvittaessa edelleen. Ja ihan omasta vapaasta tahdosta. Eipä he isoja apuja tarvitse. Raittiita rehtiä ihmisiä ovat. En ymmärrä isien itsekkyyttä.


      • Anonyymi

        Otappa ihan ite poskeen vaan sinä senkin. En harrasta sellaisia. Hyi.


      • Anonyymi

        Heko, heko, ei kaikki ole hyväosaisia, niin kun sinä, minullakin on kaksi tytärtä, ja tuin ja elätin lukioon loppuun asti, sen jälkeen ovat itse kouluttaneet itselleen korkeakoulututkinnot, opintotuella, työllä ja pienellä lainalla, minä olen jo kauan ollut rairaseläkkeellä, eikä minulla ollut varaa enempää heitä tukea, heidän toinen vanhempansa työtön jo pitemmän aikaa.
        Ruokaa olen aina antanut mukaan , kun kotona kävivät ja he on kovin kiitollisia siitä.
        Myös ovat kovia tekemään työtä.
        Olen ylpeä hienoista lapsistani, ja uskon, kun vanhenen ja tulen huonoon kuntoon he vuorostaan tukevat minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä autan aikuisia lapsia tarvittaessa edelleen. Ja ihan omasta vapaasta tahdosta. Eipä he isoja apuja tarvitse. Raittiita rehtiä ihmisiä ovat. En ymmärrä isien itsekkyyttä.

        Minä en auta aikuisia lapsiani, koska tienaavat moninkertaisesti enempi , kun mun sairaseläkkeeni.
        Minun lapseni auttavat minua, käyvät siivoamassa ja toimivat autokuskina minulle liikuntavammaisille.


    • Anonyymi

      Puhumattakaan näistä materia hankinnoista joita jokaisessa opinahjossa nykyään on. Ihmettelen tuota asennetta omaa lasta kohtaan. Mutta meitä on niin moneksi.

      • Anonyymi

        Materia hankinnat koulukirjat, kynät ym olen jo maksanut ihan erikseen 😂. Niihinkin meni n300€ rahaa. Toki ex mukaan olisi mennyt ainakin 3000€. Tai vähintäänkin kohtuullisuuden nimissä mun olisi pitänyt antaa hänelle 5000€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Materia hankinnat koulukirjat, kynät ym olen jo maksanut ihan erikseen 😂. Niihinkin meni n300€ rahaa. Toki ex mukaan olisi mennyt ainakin 3000€. Tai vähintäänkin kohtuullisuuden nimissä mun olisi pitänyt antaa hänelle 5000€

        Se ongelma on katsoa siinä että elatusmaksujen aikaan ex ei tarvinnut laittaa lapseen € rahaa. Mun 300€/kk lapsilisä yh korotuksella riitti.
        Nyt kun puhutaan koulutustuesta niin myös ex joutuu laittamaan rahaa kiinni 🥳.
        Mikä tuntuu olevan iso ongelma 😁😁😂. Kuvastaa hyvin verenimijän luonnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ongelma on katsoa siinä että elatusmaksujen aikaan ex ei tarvinnut laittaa lapseen € rahaa. Mun 300€/kk lapsilisä yh korotuksella riitti.
        Nyt kun puhutaan koulutustuesta niin myös ex joutuu laittamaan rahaa kiinni 🥳.
        Mikä tuntuu olevan iso ongelma 😁😁😂. Kuvastaa hyvin verenimijän luonnetta.

        Ongelma on ainoastaan äidin tarkoitushakuinen "yksinhuolto" elatusmaksuineen
        .. lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Materia hankinnat koulukirjat, kynät ym olen jo maksanut ihan erikseen 😂. Niihinkin meni n300€ rahaa. Toki ex mukaan olisi mennyt ainakin 3000€. Tai vähintäänkin kohtuullisuuden nimissä mun olisi pitänyt antaa hänelle 5000€

        Oletko taas joku provo. Se katkera isä.


      • Anonyymi

        Niimpä, minun vanhempani ei auta minua, olen 31 v aikuisopiskelija, ihmettelen heidän asennetta.


    • Anonyymi

      Noh 300e ja lapsilisä yh korotuksella ei todellakaan kata lapsen ruokinta, vaatetus, harrastus ja asumiskuluja. Lapset kuluttavat yllättävän paljon.

      • Anonyymi

        Ongelma on ainoastaan äidin tarkoitushakuinen "yksinhuolto" elatusmaksuineen
        .. lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan. Lapset isän huoltoon, asumaan isällään niin ongelmasi poistuu..


      • Anonyymi

        Kaikki lapsethan on samanlaisia? Aina harrastetaan jne.
        Tuo lapsi harrasti 12v viimeksi jotain. Nyt käy lenkillä. Lapsi myös tienaa ihan itse rahaa. Vaikka sä kuinka väännät niin ainut ongelma tässä nyt on äidillä. Jolta jää muutama satanen kuussa pois.

        Ja jos viittaat maksaamani elatus maksuun joka oli 300€ lapsilisä yh korotuksella ja on kai sille lähivanhemmallekkin laskettu jotain kuluja elatukseen 🤮.
        Käytännössä tuossa vaan nyt kävi niin että lastani ei ole ikinä kiinnostanut vaateet, mopot eikä harrastukset. Niin lapsen kulut eivät ikinä ole olleet yli 300€/kk. Lapsi on tykännyt aina lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on ainoastaan äidin tarkoitushakuinen "yksinhuolto" elatusmaksuineen
        .. lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan. Lapset isän huoltoon, asumaan isällään niin ongelmasi poistuu..

        Oikeastaan tässä näkee miten mätä naisten ajattelumailma on.
        300€ lapsilisä yh korotuksella? 500€ ei riitä yhteen lapseen. Unohdat hienosti että myös lähivanhempi on elatusvelvollinen . Ei pelkästään isä ja valtio.
        Jos nyt annetaan sille lähivanhemmalle armoa ja laitetaan minimi osuus 150€.
        Lapsen kuluihin onkin jo 650€/kk. Jos laitetaan sama kun mulla oli niin lapsen elatukseen pitäisi kulua kk 800€.


      • Anonyymi

        Näin on. Itse vähentänyt omia menojani.


      • Anonyymi

        Eihän tartte kattaajaan,äidille kuuluu myös elatus,eli jos äitikin laittaa 300 laodeen niin alkaa riittää.yh äideillä ajatus että isälle kuuluu yksinoikeus elättää lapset


    • Anonyymi

      Helposti niihin kuluukin kävikö mielessä, että lähivanhempi hoitaa lapsen asumiskulut, vesimaksut, sähköt, netit ym. Ei eläminen ilmaista ole ja asumiskulut erittäin kalliit toisilla paikkakunnilla vielä kalliimmat ja asuntokoko on lapsen mukaan. Olen itse kasvattanut lapseni kouluttanut. Maksanut ajokortit, heillä oli mopotkin teini-iässä. Etävanhempi maksoi minimin tulojensa mukaan itse kustansin kaiken ja maksoin asuntolainaa. On tietenkin jokaisesta vanhemmasta itse kiinni paljonko haluaa lapsiinsa satsata. Itse olen ajatellut asian niin, että kun heihin aikoinaan satsaa tulevaisuudessa he pärjäävät.

      • Anonyymi

        No jos taas leikitään ajatuksella nimellä asumistuki. 1 asuessaan ex ei olisi oikeutta asumistukeen. 2 asuessa on.
        Asumistuki määritetään kuinka monta asukasta on. Joten lapsen takia ex saa asumistuen, ei saisi ilman.
        Eli rautalangasta 1 asuessa ex maksaisi 500€ yksiötä kokonaan yksin, nyt kun asuu lapsen kanssa saa asumistuen ja maksaa kansiosta sen 500€.
        Vesi 15€/kk. Sähkö kerrostalossa muutama €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos taas leikitään ajatuksella nimellä asumistuki. 1 asuessaan ex ei olisi oikeutta asumistukeen. 2 asuessa on.
        Asumistuki määritetään kuinka monta asukasta on. Joten lapsen takia ex saa asumistuen, ei saisi ilman.
        Eli rautalangasta 1 asuessa ex maksaisi 500€ yksiötä kokonaan yksin, nyt kun asuu lapsen kanssa saa asumistuen ja maksaa kansiosta sen 500€.
        Vesi 15€/kk. Sähkö kerrostalossa muutama €.

        Ei 18 vuotias ole enää lapsi, vaan aikuinen ihminen.


      • Anonyymi

        Unohdit varmaan kertoa päihteiden käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit varmaan kertoa päihteiden käytöstä.

        Unohdit varmaan kertoa kunnianloukkauksen käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit varmaan kertoa kunnianloukkauksen käytöstä.

        Miten voi anonyymiä kunnialoukata. Taidat olla aika yksinkertainen tapaus :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi anonyymiä kunnialoukata. Taidat olla aika yksinkertainen tapaus :D

        Miten voi anonyymiä "syyllistää" päihteiden käytöstä.
        Taidat olla aika yksinkertainen tapaus :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi anonyymiä "syyllistää" päihteiden käytöstä.
        Taidat olla aika yksinkertainen tapaus :D

        Harva selvinpäin noita hölmyyksiä suoltaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva selvinpäin noita hölmyyksiä suoltaa

        Vastaappa kysymykseen?
        Lapsen etu on:
        - yhteishuolto
        - vuoroasuminen
        - ei elatusta
        - lapsilisät ja lapsen kulut (sis.koulutus) tasan

        Ei elatusta ja/ tai koulutusavustusta
        yksinhuoltajille- ja lastensuojelun viranomaisille


    • Anonyymi

      Sangen ovelasti he asettavatkin raskaita kuormia kannettavaksi, vaikkeivät itse niihin koskisi pitkällä koronakepilläkään.

    • Anonyymi

      Surullista että nuoren tytön opiskelun rahoittamisesta kitsastellaan ja pellätään että rahat menee äidille. Eiköhän 18-vuotiaalla ole ihan ikioma pankkitili ja siihen pankkikortti. Onko täällä kirjoittelevat isukit kaikki kehitysvammaisia?

      • Anonyymi

        Kaikki nämä isukit ovat sellaisia, joiden ei olisi pitänyt antaa lisääntyä. Lapsiparat.


      • Anonyymi

        Surullista että nuoren tytön huoltajuudella ja asumisella omalla
        isällään kitsastellaan ja pelätään että rahat menee isälle. Eiköhän
        18-vuotiaalla ole ihan ikioma pankkitili ja siihen pankkikortti.
        Onko täällä kirjoittelevat äitylit kaikki kehitysvammaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä isukit ovat sellaisia, joiden ei olisi pitänyt antaa lisääntyä. Lapsiparat.

        Kaikki nämä äitylit ovat sellaisia, joiden ei olisi pitänyt antaa lisääntyä. Lapsiparat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä äitylit ovat sellaisia, joiden ei olisi pitänyt antaa lisääntyä. Lapsiparat.

        Oletko niin katkera, että kostat täysi-ikäiselle lapsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko niin katkera, että kostat täysi-ikäiselle lapsellesi.

        Vastaappa kysymykseen?
        Lapsen etu on:
        - yhteishuolto
        - vuoroasuminen
        - ei elatusta
        - lapsilisät ja lapsen kulut (sis.koulutus) tasan

        Ei elatusta ja/ tai koulutusavustusta
        yksinhuoltajille- ja lastensuojelun viranomaisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaappa kysymykseen?
        Lapsen etu on:
        - yhteishuolto
        - vuoroasuminen
        - ei elatusta
        - lapsilisät ja lapsen kulut (sis.koulutus) tasan

        Ei elatusta ja/ tai koulutusavustusta
        yksinhuoltajille- ja lastensuojelun viranomaisille

        Nyt on kyse täysi-ikäisestä lapsesta. Joka tekee itse päätökset ja tapaa vanhempiaan ihan omasta halustaan. Ei ole kyse alaikäisestä lapsesta ja hänen tapaamisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse täysi-ikäisestä lapsesta. Joka tekee itse päätökset ja tapaa vanhempiaan ihan omasta halustaan. Ei ole kyse alaikäisestä lapsesta ja hänen tapaamisistaan.

        Nyt on kyse lapsen vieraannuttamisesta, manipulaatiota, vainoamisesta, aivopesusta pois omasta isästään- ja suvustaan vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" tarkoitushakuisessa menettelyssä. Koulutusohjelmista eikä motään muutakaan makseta vieraannutetuille lapsille, kunnes lapsen ja isän terve suhde palautettu viranomaismenettelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse lapsen vieraannuttamisesta, manipulaatiota, vainoamisesta, aivopesusta pois omasta isästään- ja suvustaan vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" tarkoitushakuisessa menettelyssä. Koulutusohjelmista eikä motään muutakaan makseta vieraannutetuille lapsille, kunnes lapsen ja isän terve suhde palautettu viranomaismenettelyssä.

        Siis koulutusavustusta ei makseta!!!


    • Anonyymi

      Kävi aivan sama asia melessä.

      • Anonyymi

        Kävi aivan eri asia mielessä


    • Anonyymi

      Helppoa kun heinänteko- ensin vieraannutetaan yhteinen
      lapsi isästään- ja suvustaan tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä, tarkoitushakuisena "yksinhuoltajana"
      ja sitten vaaditaan koulutusavustusta ex-yksinhuoltajana.
      Ei muuten mene läpi!!!

    • Anonyymi

      Koulutusavustuksenha hakee tämä 18v. Täyttänyt lapsi. Ei siis ex. Siitä tässä on kyse ei mistään exästä.

      • Anonyymi

        Helppoa kun heinänteko- ensin vieraannutetaan yhteinen
        lapsi isästään- ja suvustaan tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä, tarkoitushakuisena "yksinhuoltajana"
        ja sitten vaaditaan koulutusavustusta ex-yksinhuoltajana.
        Ei muuten mene läpi!!!


      • Anonyymi

        Nyt on kyse lapsen vieraannuttamisesta, manipulaatiota, vainoamisesta, aivopesusta pois omasta isästään- ja suvustaan vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" tarkoitushakuisessa menettelyssä. Koulutusavustusta - eikä mitään muutakaan makseta vieraannutetuille lapsille, kunnes lapsen ja isän terve suhde palautettu viranomaismenettelyssä.


    • Anonyymi

      Miksi teit lapsia jos on noin vakee heitä auttaa. Vaikkei lakivelvollisuutta ole enä maksaa niin aina vanhemmill aon velvollisuus auttaa lasta. Harva vanhempi jättää lapsensa puille paljaille kun ei ole enää pakko maksaa.

      Niinhän se on että lapset ei voi valita vanhempiaan.

      Onpa sääli lastasi, isä ja äiti on ne joihin lapsi turvaa aina, mutta kehen turvaa sinun lapsi?

      • Anonyymi

        Miksi auttaisin lapsia, joiden yhteystietoja ei minulle ole annettu?
        Minulla ei ole mitään vaikeuksia auttaa heitä - kuitenkin, koska äiti-
        ja viranomaiset ovat tuhonneet täysin lasten- ja isän terveen
        suhteen- ja elämän vieraannuttamalla, manipuloimalla lapset isästään, eivätkä lapset siten halua pitää mitään yhteyttä isäänsä,
        isovanhempiinsa ym. sukuunsa katson, etten myöskään ole velvoitettu huolehtimaan mitenkään lapsistani pelkällä rahasuorituksella saamatta mitenkään osallistua käytännössä lasteni elämään lasteni isänä, vanhempana, lähiomaisena. Lasten sukunimi muutettu äidin toimesta äidin uuden aviopuolison nimiin manipuloimalla lapset valehtelemaan maistraatissa, ettei isä välitä- ja halua tavata, pitää mitään yhteyttä lapsiinsa. En ole jättänyt lapsiani puille paljaille, siitä olen aikanaan
        pitänyt huolen jo ennen eroa. Lapseni voi aina turvata minuun kaikissa olosuhteissa, yhteystiedot toimitettu- on täysin heidän valintansa haluavatko oman isänsä elämäänsä vanhempien erosta huolimatta.
        Ensin lasten- ja isän terve suhde palautettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi auttaisin lapsia, joiden yhteystietoja ei minulle ole annettu?
        Minulla ei ole mitään vaikeuksia auttaa heitä - kuitenkin, koska äiti-
        ja viranomaiset ovat tuhonneet täysin lasten- ja isän terveen
        suhteen- ja elämän vieraannuttamalla, manipuloimalla lapset isästään, eivätkä lapset siten halua pitää mitään yhteyttä isäänsä,
        isovanhempiinsa ym. sukuunsa katson, etten myöskään ole velvoitettu huolehtimaan mitenkään lapsistani pelkällä rahasuorituksella saamatta mitenkään osallistua käytännössä lasteni elämään lasteni isänä, vanhempana, lähiomaisena. Lasten sukunimi muutettu äidin toimesta äidin uuden aviopuolison nimiin manipuloimalla lapset valehtelemaan maistraatissa, ettei isä välitä- ja halua tavata, pitää mitään yhteyttä lapsiinsa. En ole jättänyt lapsiani puille paljaille, siitä olen aikanaan
        pitänyt huolen jo ennen eroa. Lapseni voi aina turvata minuun kaikissa olosuhteissa, yhteystiedot toimitettu- on täysin heidän valintansa haluavatko oman isänsä elämäänsä vanhempien erosta huolimatta.
        Ensin lasten- ja isän terve suhde palautettava.

        No sitten ymmärrän jos sinua vastaan on noin tehty! Niin tekisin minäkin jos olisin sinä, miksi maksaa lapsesta jota ei näe ja estetään sun olemsta isä.

        Oikeuteen vaan. Kun lapsi on aikuinen nyt on häellä san sanottavana ja kukaan ei voi estää häntä tapaamasta sinua.


    • Anonyymi

      Eiköhän hänen lapsensa ole jo aikuisiässä. Siksi ihmettelenkin noita kirjoituksia.

      • Anonyymi

        Ihmettele mielummin "äidin- ja lastensuojelun viranomaisten" tarkoitushakuista menettelyä- lapsen vieraannuttamista, manipulaatiota, aivopesua pois omasta isästään- ja suvustaan vuosikausia kestäneellä menettelyllään. Siellä ne lasteni hyvinvoinnin- ja elämän tarkoitushakuiset tuhoajat ovat- olisiko heidän jo aika vaikka keskustella a.mattiauttajan kanssa, miettiä omaa lainvastaista menettelyssään miten päin persettä ovat toimineet. Miten se meni lastensuojelulaki- lapsen ja/ tai perheen kanssa työskentelevän viranomaisen on tuettava vanhempia heidän huoltajuudessa ja kasvatustyössään- edesautettava, tuettava lapsen tapaamisoikeutta ja yhteydenpitoa vanhempaansa. Lapsen huollon tulee turvata myönteiset- ja läheiset ihmissuhteet erityisesti suorat kontaktit vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu. Ei ole yli 10 vuoteen viranomaisia- ja lapsia näkynyt. Täyttä teatteria täysin äidin haluamalla tavalla viranomaismenettelyssä- ainoana pyrkimyksenä katkaista lapsen- ja isän terve suhde, elämä ja hyvinvointi. Nyt vain odotellaan, koska lapsen sukunimeen tehdään muutos takaisin oikeaksi ja terve suhde palautuu..


    • Anonyymi

      Sukunimellähän ei ole väliä oikeasti. Ei ne suhteet parane nimen takaisin vaihtamisella. Eikä tällä valittamisella tänne.

      • Anonyymi

        TOTTAKAI SUKUNIMELLÄHÄN ON OIKEASTI VÄLIÄ. NYT LAPSET VIERAAN MIEHEN NIMISSÄ, JOKA EI EDES LASTEN HUOLTAJA- JA/ TAI VANHEMPI. HUOLTAJUUTTA EI HÄNELLE TUOMIOISTUIMESSA MÄÄRÄTTY LAPSEN EDUN MUKAISENA. KYLLÄ NE SUHTEET PARANEE SUKUNIMEN MUUTOKSELLA TAKAISIN ALKUPERÄISEKSI. EI NÄYTÄ MUUKAAN VALITUSPROSESSI AUTTAVAN VIRANOMAISMENETTELYSSÄ LAPSEN EDUN TOTEUTTAMISEKSI. KÄYTÄNNÖSSÄ.


    • Anonyymi

      Voiha lapsesi täysi-ikäisenä kuule ottaa aivan minkä nimen haluavat etu ja sukunimen kun nykyään voi vaihtaa mihin haluaa. Se ei nyt kenenkään suhteita muuta mihinkään oli nimi sitten mikä tahansa.

      • Anonyymi

        EI OLE LAPSEN OTTAMA NIMI TÄYSI-IKÄISENÄ. TOTTAKAI SUKUNIMELLÄHÄN ON OIKEASTI VÄLIÄ. NYT LAPSET VIERAAN MIEHEN NIMISSÄ, JOKA EI EDES LASTEN HUOLTAJA- JA/ TAI VANHEMPI. HUOLTAJUUTTA EI HÄNELLE TUOMIOISTUIMESSA MÄÄRÄTTY LAPSEN EDUN MUKAISENA. KYLLÄ NE SUHTEET PARANEE SUKUNIMEN MUUTOKSELLA TAKAISIN ALKUPERÄISEKSI. EI NÄYTÄ MUUKAAN VALITUSPROSESSI AUTTAVAN VIRANOMAISMENETTELYSSÄ LAPSEN EDUN TOTEUTTAMISEKSI. KÄYTÄNNÖSSÄ.


    • Anonyymi

      Todellakaan sillä nnilen palautuksella ei ole merkitystä suhteiden parannukselle. Vaikka saisitkin nimet takaisin muutettua voi välinne olla tästä syystä vieläkin huonommat.

      • Anonyymi

        Ei OLE LAPSEN OTTAMA NIMI TÄYSI-IKÄISENÄ. TOTTAKAI SUKUNIMELLÄHÄN ON OIKEASTI VÄLIÄ. NYT LAPSET VIERAAN MIEHEN NIMISSÄ, JOKA EI EDES LASTEN HUOLTAJA- JA/ TAI VANHEMPI. HUOLTAJUUTTA EI HÄNELLE TUOMIOISTUIMESSA MÄÄRÄTTY LAPSEN EDUN MUKAISENA. KYLLÄ NE SUHTEET PARANEE SUKUNIMEN MUUTOKSELLA TAKAISIN ALKUPERÄISEKSI. EI NÄYTÄ MUUKAAN VALITUSPROSESSI AUTTAVAN VIRANOMAISMENETTELYSSÄ LAPSEN EDUN TOTEUTTAMISEKSI. KÄYTÄNNÖSSÄ!!!


    • Anonyymi

      Eipä me mitään tommosia tiedetty tai mietitty. Tyttö sai opintotuen ja opintolainan ja lisäksi isä laittoi vähän extrarahaa ja minä autoin myös sekä minun vanhemmat. Nyt on töissä tyttö ja valmistui siis hyvin arvosanoin.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti isä onkin saanut pitää lapsensa elämässään huoltajana, tyttö oikealla sukunimellä ja äiti täyspäinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti isä onkin saanut pitää lapsensa elämässään huoltajana, tyttö oikealla sukunimellä ja äiti täyspäinen..

        Oletettavasti isä on myös tässä tapauksessa ollut täyspäinen.


    • Anonyymi

      Onko siis Maan Tapa että pakko mennä oikeuden kautta velvollisuuden loppuessa 18v?

      • Anonyymi

        Lapsen etu on:
        -yhteishuolto
        - vuoroasuminen
        - ei elatusta ja/ tai koulutusavustusta
        - lapsilisät tasan
        - lapsen kulut tasan
        - lapsi oikealla nimellään,
        joka ristiäisissä annettu eli isän sukunimi

        Laki ei määrää mitään velvollisuuksia;
        lapsia koskevat sopimusasiat mm. lapsen
        mahdollinen elatusvelvollisuus ovat
        vanhempien välisiä keskinäisiä- ja
        vapaaehtoisia mahdollisia sopimusasioita,
        joista yksinomaan lapsen molemmat
        vanhemmat yhdessä päättävät ilman
        vieraannuttaja "lastensuojelun"
        viranomaisia- ja/ tai "lastenvalvojaaa"-
        jotka eivät ole lapsia koskevassa asiassa
        edes asianosaisia, sopimusosapuolia- ja
        oikeutoimikelpoisia viranomaisia!!!


    • Anonyymi

      Mikä on koulutustuki kun laki eikä lastenvalvoja tunne tätä?

      Maan Tapa vailla lain tukea?

      • Anonyymi

        Oletko tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja"
        ilman lapsen asumista 50/50 omalla isällään,
        myös isänsä huollossa, hoidossa, kasvatuksessa???


      • Anonyymi

        Ei tietenkään tunne, koska 18 v ei kuulu lastensuojelun piiriin, koska on aikuinen ihminen , saa äänestää ja hallita itse oman elämänsä.


    • Anonyymi

      Jos ei täysi-ikäiset aikuiset halua isäänsä ottaa yhteyttä niin eiköhän siihen ole joku syy. Joku muu kuin mitä väität olet heitä loukannut he eivät sinuun luota.

      • Anonyymi

        Sinullapa on visainen ongelma, mutta ratkaisu löytyy aina kun asian eri puolia pphditaan ja ongelmaa käsitellään loogisella päättelykyvyllä. Tarkistaisitko, jospa sinulla on puhelimen lataus loppunut? tai jos planeetallasi yksi päivä vastaa 13 vuotta maassa tai jos olet kuvitellut kaiken?


      • Anonyymi

        Minunkin mielestä kaverin, joka 13 vuotta sitten soittanut jonnekin, kannattaisi yrittää soittaa uudelleen. Tietenkin kannattaa keksiä jotain järkevää sanottavaa!


    • Anonyymi

      "Palataan asiaan, kun lasten ja isän, isovanhempien
      terve suhde- ja kanssakäyminen
      palautettu vitranomaismenettelyssä terveelle tasolle"

      Mistä olet saanut käsityksen, että lasten, isän ja.isovanhempien välisen suhteen korjaaminen on viranomaisten velvollisuus? jos olet riidoissa omien vanhempiesi kanssa tai vaikka katkaissut välisi omiin lapsiisi, ajatteletko asian korjaamisen olevan viranomaismenettelyllä korjattava asia??

      Mikä viranomainen mielestäsi on velvollinen, poliisi, aluehallintovirasto, turvallisuus- ja kemikaalivirasto, ympäristövirannomainen, säteilytyrvakeskus, elintarvikevirasto?

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe