Toyotan uusimmat hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.
Uusilla hybridijärjestelmillä ja uusilla enegiatehokkailla moottoreilla varustetut Toyotat ovat todella taloudellisa, pienikulutuksisia ja pienipäästöisiä ja teknisesti kestäviä.
Toyota näyttää tietä automaailman kehitykselle ja ympäristöystävällisyydelle.
Toyotan uusin eli neljännen sukupolven hybridijärjestemä on upea
50
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Saksaliskonserni on hukannut aikansa päästöhuijausohjelmien kehittämiseen ja myy autojaan vanhanaikislla suuripäästöisillä ja suurikulutuksisilla pikkuturboilla varustettuna. Mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Toyota on hukannut aikansa höpöhybridin kanssa. Kaikki energia tuntuu menneen sen kanssa ja unohdettu kaikkia muu. No hiukan saatu ajettavuutta paranneltua mutta siinäpä se. Laadussakin ollaan tipahdettu keskikastiin mutta hinnat malleissa luokkansa kalleimmat.
- Anonyymi
Ja nrljännen sukupolven jälkeen tulee viides sukupolvi. Toyota on vähäpäästöisten autojen tekniikassa huippua mihin muut vasta pyrkimässä, mutta välivaiheessa latausjohtoineen. Toyota on talvitestin ylivoimainen voittaja, satojen laatututkimusten ykkönen, brändi ykkönen ja vaikka mitä. Toytan voi ostaa ainoana autona turvallisesti pelkäämättä vikoja ja on automerkki joka ei selittelyjä kaipaa.
- Anonyymi
Ei. Muut skippaa hybridit ja paukut on laitettu täyssähköön. Saksa esim myöntää jo ensi vuonna vw id3 selle huiman 9000€ vero ja osto edun. Tällätempulla id3 tulee Saksassa samaan hintaan polttomoottori golfin kanssa. Ja Polttoaineen säästön huomioiden jopa halvemmaksi!
Saattaa tulla saantivaikuksia muualle Eurooppaan.
- Anonyymi
Ja kulkee vähällä energialla, Corolla 3,5 litraa bebsaa sadalla. Uusi Yaris lithium akuilla 2,7 litraa bensaa sadalla. Koti-tai julkisilta latauspaikoilta sähköä 0 kWh eli ei tarvita, tarpeettomia.
Hybrideissä on omat generaattorit ja täysautomaattilataus.- Anonyymi
Toyota tekee energian itse itselataavasti ei millään hiilivoimalla tehtyä sähköä joka ei ole tätä päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tekee energian itse itselataavasti ei millään hiilivoimalla tehtyä sähköä joka ei ole tätä päivää.
Tuulilasin testissä Corolla Trek kulutti 7.5, litraa keskikulutus, ei kovinkaan nykyaikaisia lukemia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulilasin testissä Corolla Trek kulutti 7.5, litraa keskikulutus, ei kovinkaan nykyaikaisia lukemia..
Koska eivät osanneet ajaa täyshypridiä!!!!. Jos ajaa samallalailla kun pikkuturboja niin kyllä se itselataavakin kuluttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska eivät osanneet ajaa täyshypridiä!!!!. Jos ajaa samallalailla kun pikkuturboja niin kyllä se itselataavakin kuluttaa.
Ja höpön höpö! Kyllä sillä kaikki osaavat ajaa, jotka ylipäätään osaavat ajaa. Ei tarvita yhtään mitään kikkoja.
Corollamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpön höpö! Kyllä sillä kaikki osaavat ajaa, jotka ylipäätään osaavat ajaa. Ei tarvita yhtään mitään kikkoja.
CorollamiesJos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.
Eli jos ei osaa ajaa kuluttaa enempi kuin muut autot.. Loistavaa!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulilasin testissä Corolla Trek kulutti 7.5, litraa keskikulutus, ei kovinkaan nykyaikaisia lukemia..
Laita linkki testiin. Muissa koeajoissa meni alle 5 litraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.
Sitä ei tarvitse ajaa mitenkään erilailla eikä yleensä kukaan aja. Silti se kuluta juuri mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos ei osaa ajaa kuluttaa enempi kuin muut autot.. Loistavaa!!
Sillä ei kukaan aja erilailla ja kuluttaa aina vähän,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä ei kukaan aja erilailla ja kuluttaa aina vähän,
Onko 7,5 litraa satasella vähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.
Ai pitää ajaa näin?
https://tekniikanmaailma.fi/taksikuski-kanariansaarilla-ajoi-hyvin-tempoilevalla-ajotyylilla-kun-katsoin-auton-naytolta-keskikulutusta-yllatyin-suuresti/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita linkki testiin. Muissa koeajoissa meni alle 5 litraa.
Kirjastossa viime viikolla luin. en katsonut oliko toukokuun vai kesäkuun numero mutta jompi kumpi kumminkin.. Mutta uusimmasta päästä kumminkin.
- Anonyymi
Ei pätkääkään kiinnosta Toijotan järjestelmän sukupuoli.
- Anonyymi
Eikä sinun letään sinun kommettisi täällä. Miksi kirjoittelet?
- Anonyymi
Nyky diesel vielä parempi. Monella merkillä ladattava hybridi joka monta vuotta edellä Toyotan itselataavaa.
Vaikka olisi seitsemäs sukupolvi niin ei tee vielä surkeasta hyvää.- Anonyymi
Kaikki autolehdet ovat tuominneet muiden valmistajien kevythybridit aivan surkeiksi.
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/ - Anonyymi
Nykydiesel, ;-) ;-) Dieselit ovat museossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykydiesel, ;-) ;-) Dieselit ovat museossa.
No kerropa millainen hybridi tai sähkäri nelikkona 1500kg perässään 500km putkeen alle 8l/diesel energiamäärällä 100km/h.
Voimaa 300hv joten ei tarvitse hyytyä jokaiseen mäkeen.
Muutenkin koslalla kelataan noin 55tkm/vuosi joten Toyotaa turha esittää noille kilometreille eikä lataismahdollisuutta ole aina tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki autolehdet ovat tuominneet muiden valmistajien kevythybridit aivan surkeiksi.
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/2018 artikkeli ei oikein päde 2020. Jo kahdessa vuodessa sähkökulkineiden tekniikka on loikannut eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerropa millainen hybridi tai sähkäri nelikkona 1500kg perässään 500km putkeen alle 8l/diesel energiamäärällä 100km/h.
Voimaa 300hv joten ei tarvitse hyytyä jokaiseen mäkeen.
Muutenkin koslalla kelataan noin 55tkm/vuosi joten Toyotaa turha esittää noille kilometreille eikä lataismahdollisuutta ole aina tarjolla.Itse ajan alle 15tkm vuoteen ja tulee muuten halvemmaksi kuin höpöhybridi. 3,5l yhdistetty kulutus.
- Anonyymi
Keskittyisivät tekemään joko hyvää sähkölinja tai polttomoottoria mutta kun molemmat puolitekoisia.
- Anonyymi
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Täyspäisenä on vaikea ymmärtää miten ongelmasta pääsee eroon Toyotaa, niiden omistajia ja myyjiä haukkumalla, nimitelemällä ja pilkkaamalla. Jos oman merkin valmistaja on ryssinyt ja suhmuroinut, huijannut ja koijannut, niin ei se muutu paremmaksi muita haukkumalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyspäisenä on vaikea ymmärtää miten ongelmasta pääsee eroon Toyotaa, niiden omistajia ja myyjiä haukkumalla, nimitelemällä ja pilkkaamalla. Jos oman merkin valmistaja on ryssinyt ja suhmuroinut, huijannut ja koijannut, niin ei se muutu paremmaksi muita haukkumalla.
Mitähän oma merkki suhmuroinut löytyy tehokas ladattava joka kuluttaa Toyotaa vähemmän ja on parempi ajettava? Eli antaa paljon enemmän rahalle vastinetta.
- Anonyymi
VW myy jo toisen sukupolven sähköautoja kun Toyota raplaa edelleen 90-luvun latauskelvottomia fossiilipolttimia.
VW:n hybridit kulkevat valtaosan matkasta verkosta ladatulla sähköllä ja lisäksi VW valmistaa biokaasulla kulkevia autoja.
Ei ihme että suomalaiset päätyvät ostamaan VW:n edistyksellisen auton kaksi kertaa useammin kuin Tojon fossiilipolttimen. Vain perässähiihtäjät puhuvat bensankulutuksesta kun markkinoilla on olut jo vuosia autoja joille bensa on korkeintaan plan-B.
Tojon fossiilipolttimet kuuluvat menneisyyteen ja tojo itsekin tietää sen. Nyt Tojo panostaa 100% sähköautoihin, monta vuotta myöhässä mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Tästä voi lukea miten Tojo on kääntänyt kelkkansa ja myöntää typeryytensä höpöhybridien suhteen.
https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/- Anonyymi
Lopettelee kaasuautojen valmistusta kun kysyntää ei ollut oidotetusti.
Sähköautojen kysyntä on vähäistä kun luottamus on mennyt.
Täältä näet kuinka paljon enemmän Toyotia on tänä vuonna Suomessa myyty kuin Volkswageneita.
Toyotia on ostettu tänä vuonna 1567 autoa enemmän kuin toisena olevaa Skodaa ja 1730 autoa enemmän kuin kolmantena olevaa Volkswagenia on myyty.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2020 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettelee kaasuautojen valmistusta kun kysyntää ei ollut oidotetusti.
Sähköautojen kysyntä on vähäistä kun luottamus on mennyt.
Täältä näet kuinka paljon enemmän Toyotia on tänä vuonna Suomessa myyty kuin Volkswageneita.
Toyotia on ostettu tänä vuonna 1567 autoa enemmän kuin toisena olevaa Skodaa ja 1730 autoa enemmän kuin kolmantena olevaa Volkswagenia on myyty.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2020Tosi on. Kysyntää ei syntynyt vaikka kovasti markkinoitiin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/handelsblatt-vw-konserni-hylkaamassa-kaasuautot/1eadb302-f0f4-49da-b2b8-e77270d75b8e - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi on. Kysyntää ei syntynyt vaikka kovasti markkinoitiin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/handelsblatt-vw-konserni-hylkaamassa-kaasuautot/1eadb302-f0f4-49da-b2b8-e77270d75b8e"i. Se ei ainakaan toistaiseksi aio lopettaa nyt tehtävien kaasuautojen valmistusta, mutta globaalin kysynnän hiipuessa tekniikkaa ei enää kehitetä."
Eli kaasuautojen valmistus jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan. Ei mitään muutosta siihen.
Biokaasun tukeminen tarkoittaa sitä että myös kaasuautoihin aletaan maksamaan hankintatukea niinkuin sähköautoihinkin.
Polttistojotisti maksaa osan VW;n hinnasta ja se on oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"i. Se ei ainakaan toistaiseksi aio lopettaa nyt tehtävien kaasuautojen valmistusta, mutta globaalin kysynnän hiipuessa tekniikkaa ei enää kehitetä."
Eli kaasuautojen valmistus jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan. Ei mitään muutosta siihen.
Biokaasun tukeminen tarkoittaa sitä että myös kaasuautoihin aletaan maksamaan hankintatukea niinkuin sähköautoihinkin.
Polttistojotisti maksaa osan VW;n hinnasta ja se on oikein.Kehittämisen lopettaminen on aina yhtä kuin valmistuksen loppuminen. Ei heti, mutta melkein heti.
- Anonyymi
Suomessa on ostettu vuosikaudet kaksi kertaa enemmän VW;n valmistamia autoja kuin Toyotan. Kyllä Suomen kansa tietää mihin rahansa laittaa.
Sähköautojen myynnin suurin este on niiden saatavuus. Esim Seatin sähköautot myytiin loppuun kahdessa tunnissa hinnan l´julkistamisen jälkeen.
ID.3 on se sähköauto joka tekee sähköautoilusta tavisten hommaa. Passatin kokoiset sisätilat, hinnat alkaen noin 27.000 ja 100km ajaminen maksaa noin 2-3 euroa.
Helppo ennustaa että kaikki menee kaupaksi samanatien kun Suomeen saadaan.
VW tekee päästöttömiä autoja, tojolla siihen menee vielä muutama vuosi.- Anonyymi
Suomessa Toyotalta on markkinoilla vain yksi automerkki Toyota ja niitä myydään lähes yhtä paljon kuin Volkswagen-konsernin kaikkia merkkejä yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa Toyotalta on markkinoilla vain yksi automerkki Toyota ja niitä myydään lähes yhtä paljon kuin Volkswagen-konsernin kaikkia merkkejä yhteensä.
Toyotalla on viisi automerkkiä ja VW:llä 12. Kumpikin valmistaja tekee autoja usealla merkillä.
Suomessa Toyotan valmistamia Toyotaa ja Lexusta ostettiin noin 15.000kpl. VW:n neljää suurinta merkkiä (VW, Skoda, Audi ja Seat) ostettiin 30.000 kpl.
Suomessa VW on siis noin kaksi kertaa ostetumpi valmistaja neljällä merkillä kuin Toyota kahdella merkillä.
Näin tämä on mennyt jo vuosikymmenet eikä muutosta ole näköpiirissä. VW on Suomessa aivan suvereeni kuningas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on viisi automerkkiä ja VW:llä 12. Kumpikin valmistaja tekee autoja usealla merkillä.
Suomessa Toyotan valmistamia Toyotaa ja Lexusta ostettiin noin 15.000kpl. VW:n neljää suurinta merkkiä (VW, Skoda, Audi ja Seat) ostettiin 30.000 kpl.
Suomessa VW on siis noin kaksi kertaa ostetumpi valmistaja neljällä merkillä kuin Toyota kahdella merkillä.
Näin tämä on mennyt jo vuosikymmenet eikä muutosta ole näköpiirissä. VW on Suomessa aivan suvereeni kuningas.Mitä kunkuutta tuossa on. Yksikään ei yksinään pärjää Toyotalle vaan nytkin puolessa vuodessa Volkswagen automerkkinä on myynnissä 1700 autoa jäljessä Toyotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kunkuutta tuossa on. Yksikään ei yksinään pärjää Toyotalle vaan nytkin puolessa vuodessa Volkswagen automerkkinä on myynnissä 1700 autoa jäljessä Toyotaa.
"Yksikään ei yksinään pärjää Toyotalle"
Merkkikohtainen mestaruus 15.000 myydyllä autolla on yksi hippohiihtomitali lohdutussarjoissa. Todellinen mestari on se joka myy valmistajana 30.000 autoa. Hiffaatko?
Tojo on piirikunnallisen tason mestari 15.000 auton myynnillä kun VW kerää koko mestaruuden myymällä 30.000 autoa. Aika iso ero.
- Anonyymi
Maailman arvostetuin autobrändi: Toyota.
- Anonyymi
Aloituksessa on upea sanoma,
- Anonyymi
Toyotan 100% bensalla kulkevat höpöhybridit ovat mennyttä maailmaa. Tämän päivän auto kulkee ladatulla sähköllä tai biokaasulla.
Fosiilipottimet ovat 90-lukua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan 100% bensalla kulkevat höpöhybridit ovat mennyttä maailmaa. Tämän päivän auto kulkee ladatulla sähköllä tai biokaasulla.
Fosiilipottimet ovat 90-lukua.Autotehtaiden mukaan kaasuautojen tuotanto ajetaan kannattamattomana alas. Se siis todellakin on mennyttä maailmaa.
Joko sinulla muuten on töpseliauto? Miksi ei?
- Anonyymi
Juuri tämä upea täyshybridijärjestelmä tekee pienine kulutuksineen ja päästöineen Toyotan autoista kaikkein ajan mukaisimmat.
- Anonyymi
Upea ja teknisesti kaikkia muita automerkkejä edellä oleva auto.
- Anonyymi
Minkä ihmeen takia sitten Amerikassa, Toyotan suurella markkina-alueella, kaikista Toyotan myymistä henkilöautoista on vain 10% hybridejä??
- Anonyymi
Aloituksesta näkyy Toyotan tieto/taito.
- Anonyymi
Eurooppalaiset autonvalmistajat pikkuturboineenja kevythybrideineen ovat jäänet todella pahasti jälkeen Toyotasta.
- Anonyymi
Toyota on aina pitänyt huolen siitä että se on näyttämässä tietä muulle autoteollisuudelle.
- Anonyymi
Pian tulee myös aivan uudenlainen sähköauto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525046
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233317Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281452Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811295- 75990
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24898Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49857Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35748Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707