Toyotan uusin eli neljännen sukupolven hybridijärjestemä on upea

Anonyymi

Toyotan uusimmat hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

Uusilla hybridijärjestelmillä ja uusilla enegiatehokkailla moottoreilla varustetut Toyotat ovat todella taloudellisa, pienikulutuksisia ja pienipäästöisiä ja teknisesti kestäviä.

Toyota näyttää tietä automaailman kehitykselle ja ympäristöystävällisyydelle.

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saksaliskonserni on hukannut aikansa päästöhuijausohjelmien kehittämiseen ja myy autojaan vanhanaikislla suuripäästöisillä ja suurikulutuksisilla pikkuturboilla varustettuna. Mennyttä aikaa.

      • Anonyymi

        Toyota on hukannut aikansa höpöhybridin kanssa. Kaikki energia tuntuu menneen sen kanssa ja unohdettu kaikkia muu. No hiukan saatu ajettavuutta paranneltua mutta siinäpä se. Laadussakin ollaan tipahdettu keskikastiin mutta hinnat malleissa luokkansa kalleimmat.


    • Anonyymi

      Ja nrljännen sukupolven jälkeen tulee viides sukupolvi. Toyota on vähäpäästöisten autojen tekniikassa huippua mihin muut vasta pyrkimässä, mutta välivaiheessa latausjohtoineen. Toyota on talvitestin ylivoimainen voittaja, satojen laatututkimusten ykkönen, brändi ykkönen ja vaikka mitä. Toytan voi ostaa ainoana autona turvallisesti pelkäämättä vikoja ja on automerkki joka ei selittelyjä kaipaa.

      • Anonyymi

        Ei. Muut skippaa hybridit ja paukut on laitettu täyssähköön. Saksa esim myöntää jo ensi vuonna vw id3 selle huiman 9000€ vero ja osto edun. Tällätempulla id3 tulee Saksassa samaan hintaan polttomoottori golfin kanssa. Ja Polttoaineen säästön huomioiden jopa halvemmaksi!
        Saattaa tulla saantivaikuksia muualle Eurooppaan.


    • Anonyymi

      Ja kulkee vähällä energialla, Corolla 3,5 litraa bebsaa sadalla. Uusi Yaris lithium akuilla 2,7 litraa bensaa sadalla. Koti-tai julkisilta latauspaikoilta sähköä 0 kWh eli ei tarvita, tarpeettomia.

      Hybrideissä on omat generaattorit ja täysautomaattilataus.

      • Anonyymi

        Toyota tekee energian itse itselataavasti ei millään hiilivoimalla tehtyä sähköä joka ei ole tätä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee energian itse itselataavasti ei millään hiilivoimalla tehtyä sähköä joka ei ole tätä päivää.

        Tuulilasin testissä Corolla Trek kulutti 7.5, litraa keskikulutus, ei kovinkaan nykyaikaisia lukemia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasin testissä Corolla Trek kulutti 7.5, litraa keskikulutus, ei kovinkaan nykyaikaisia lukemia..

        Koska eivät osanneet ajaa täyshypridiä!!!!. Jos ajaa samallalailla kun pikkuturboja niin kyllä se itselataavakin kuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska eivät osanneet ajaa täyshypridiä!!!!. Jos ajaa samallalailla kun pikkuturboja niin kyllä se itselataavakin kuluttaa.

        Ja höpön höpö! Kyllä sillä kaikki osaavat ajaa, jotka ylipäätään osaavat ajaa. Ei tarvita yhtään mitään kikkoja.

        Corollamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpön höpö! Kyllä sillä kaikki osaavat ajaa, jotka ylipäätään osaavat ajaa. Ei tarvita yhtään mitään kikkoja.

        Corollamies

        Jos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.

        Eli jos ei osaa ajaa kuluttaa enempi kuin muut autot.. Loistavaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasin testissä Corolla Trek kulutti 7.5, litraa keskikulutus, ei kovinkaan nykyaikaisia lukemia..

        Laita linkki testiin. Muissa koeajoissa meni alle 5 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tiedä asiasta älä kommentoi. Täyshypridiä ajetaan aivan erilailla kuin tavallista autoa.

        Sitä ei tarvitse ajaa mitenkään erilailla eikä yleensä kukaan aja. Silti se kuluta juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos ei osaa ajaa kuluttaa enempi kuin muut autot.. Loistavaa!!

        Sillä ei kukaan aja erilailla ja kuluttaa aina vähän,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei kukaan aja erilailla ja kuluttaa aina vähän,

        Onko 7,5 litraa satasella vähän?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki testiin. Muissa koeajoissa meni alle 5 litraa.

        Kirjastossa viime viikolla luin. en katsonut oliko toukokuun vai kesäkuun numero mutta jompi kumpi kumminkin.. Mutta uusimmasta päästä kumminkin.


    • Anonyymi

      Ei pätkääkään kiinnosta Toijotan järjestelmän sukupuoli.

      • Anonyymi

        Eikä sinun letään sinun kommettisi täällä. Miksi kirjoittelet?


    • Anonyymi

      Nyky diesel vielä parempi. Monella merkillä ladattava hybridi joka monta vuotta edellä Toyotan itselataavaa.
      Vaikka olisi seitsemäs sukupolvi niin ei tee vielä surkeasta hyvää.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Nykydiesel, ;-) ;-) Dieselit ovat museossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykydiesel, ;-) ;-) Dieselit ovat museossa.

        No kerropa millainen hybridi tai sähkäri nelikkona 1500kg perässään 500km putkeen alle 8l/diesel energiamäärällä 100km/h.
        Voimaa 300hv joten ei tarvitse hyytyä jokaiseen mäkeen.
        Muutenkin koslalla kelataan noin 55tkm/vuosi joten Toyotaa turha esittää noille kilometreille eikä lataismahdollisuutta ole aina tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autolehdet ovat tuominneet muiden valmistajien kevythybridit aivan surkeiksi.

        https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

        2018 artikkeli ei oikein päde 2020. Jo kahdessa vuodessa sähkökulkineiden tekniikka on loikannut eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa millainen hybridi tai sähkäri nelikkona 1500kg perässään 500km putkeen alle 8l/diesel energiamäärällä 100km/h.
        Voimaa 300hv joten ei tarvitse hyytyä jokaiseen mäkeen.
        Muutenkin koslalla kelataan noin 55tkm/vuosi joten Toyotaa turha esittää noille kilometreille eikä lataismahdollisuutta ole aina tarjolla.

        Itse ajan alle 15tkm vuoteen ja tulee muuten halvemmaksi kuin höpöhybridi. 3,5l yhdistetty kulutus.


    • Anonyymi

      Keskittyisivät tekemään joko hyvää sähkölinja tai polttomoottoria mutta kun molemmat puolitekoisia.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi

        Täyspäisenä on vaikea ymmärtää miten ongelmasta pääsee eroon Toyotaa, niiden omistajia ja myyjiä haukkumalla, nimitelemällä ja pilkkaamalla. Jos oman merkin valmistaja on ryssinyt ja suhmuroinut, huijannut ja koijannut, niin ei se muutu paremmaksi muita haukkumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyspäisenä on vaikea ymmärtää miten ongelmasta pääsee eroon Toyotaa, niiden omistajia ja myyjiä haukkumalla, nimitelemällä ja pilkkaamalla. Jos oman merkin valmistaja on ryssinyt ja suhmuroinut, huijannut ja koijannut, niin ei se muutu paremmaksi muita haukkumalla.

        Mitähän oma merkki suhmuroinut löytyy tehokas ladattava joka kuluttaa Toyotaa vähemmän ja on parempi ajettava? Eli antaa paljon enemmän rahalle vastinetta.


    • Anonyymi

      VW myy jo toisen sukupolven sähköautoja kun Toyota raplaa edelleen 90-luvun latauskelvottomia fossiilipolttimia.
      VW:n hybridit kulkevat valtaosan matkasta verkosta ladatulla sähköllä ja lisäksi VW valmistaa biokaasulla kulkevia autoja.

      Ei ihme että suomalaiset päätyvät ostamaan VW:n edistyksellisen auton kaksi kertaa useammin kuin Tojon fossiilipolttimen. Vain perässähiihtäjät puhuvat bensankulutuksesta kun markkinoilla on olut jo vuosia autoja joille bensa on korkeintaan plan-B.
      Tojon fossiilipolttimet kuuluvat menneisyyteen ja tojo itsekin tietää sen. Nyt Tojo panostaa 100% sähköautoihin, monta vuotta myöhässä mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

      Tästä voi lukea miten Tojo on kääntänyt kelkkansa ja myöntää typeryytensä höpöhybridien suhteen.

      https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/

      • Anonyymi

        Lopettelee kaasuautojen valmistusta kun kysyntää ei ollut oidotetusti.

        Sähköautojen kysyntä on vähäistä kun luottamus on mennyt.

        Täältä näet kuinka paljon enemmän Toyotia on tänä vuonna Suomessa myyty kuin Volkswageneita.

        Toyotia on ostettu tänä vuonna 1567 autoa enemmän kuin toisena olevaa Skodaa ja 1730 autoa enemmän kuin kolmantena olevaa Volkswagenia on myyty.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettelee kaasuautojen valmistusta kun kysyntää ei ollut oidotetusti.

        Sähköautojen kysyntä on vähäistä kun luottamus on mennyt.

        Täältä näet kuinka paljon enemmän Toyotia on tänä vuonna Suomessa myyty kuin Volkswageneita.

        Toyotia on ostettu tänä vuonna 1567 autoa enemmän kuin toisena olevaa Skodaa ja 1730 autoa enemmän kuin kolmantena olevaa Volkswagenia on myyty.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2020

        Tosi on. Kysyntää ei syntynyt vaikka kovasti markkinoitiin:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/handelsblatt-vw-konserni-hylkaamassa-kaasuautot/1eadb302-f0f4-49da-b2b8-e77270d75b8e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi on. Kysyntää ei syntynyt vaikka kovasti markkinoitiin:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/handelsblatt-vw-konserni-hylkaamassa-kaasuautot/1eadb302-f0f4-49da-b2b8-e77270d75b8e

        "i. Se ei ainakaan toistaiseksi aio lopettaa nyt tehtävien kaasuautojen valmistusta, mutta globaalin kysynnän hiipuessa tekniikkaa ei enää kehitetä."

        Eli kaasuautojen valmistus jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan. Ei mitään muutosta siihen.
        Biokaasun tukeminen tarkoittaa sitä että myös kaasuautoihin aletaan maksamaan hankintatukea niinkuin sähköautoihinkin.
        Polttistojotisti maksaa osan VW;n hinnasta ja se on oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "i. Se ei ainakaan toistaiseksi aio lopettaa nyt tehtävien kaasuautojen valmistusta, mutta globaalin kysynnän hiipuessa tekniikkaa ei enää kehitetä."

        Eli kaasuautojen valmistus jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan. Ei mitään muutosta siihen.
        Biokaasun tukeminen tarkoittaa sitä että myös kaasuautoihin aletaan maksamaan hankintatukea niinkuin sähköautoihinkin.
        Polttistojotisti maksaa osan VW;n hinnasta ja se on oikein.

        Kehittämisen lopettaminen on aina yhtä kuin valmistuksen loppuminen. Ei heti, mutta melkein heti.


    • Anonyymi

      Suomessa on ostettu vuosikaudet kaksi kertaa enemmän VW;n valmistamia autoja kuin Toyotan. Kyllä Suomen kansa tietää mihin rahansa laittaa.
      Sähköautojen myynnin suurin este on niiden saatavuus. Esim Seatin sähköautot myytiin loppuun kahdessa tunnissa hinnan l´julkistamisen jälkeen.
      ID.3 on se sähköauto joka tekee sähköautoilusta tavisten hommaa. Passatin kokoiset sisätilat, hinnat alkaen noin 27.000 ja 100km ajaminen maksaa noin 2-3 euroa.
      Helppo ennustaa että kaikki menee kaupaksi samanatien kun Suomeen saadaan.

      VW tekee päästöttömiä autoja, tojolla siihen menee vielä muutama vuosi.

      • Anonyymi

        Suomessa Toyotalta on markkinoilla vain yksi automerkki Toyota ja niitä myydään lähes yhtä paljon kuin Volkswagen-konsernin kaikkia merkkejä yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa Toyotalta on markkinoilla vain yksi automerkki Toyota ja niitä myydään lähes yhtä paljon kuin Volkswagen-konsernin kaikkia merkkejä yhteensä.

        Toyotalla on viisi automerkkiä ja VW:llä 12. Kumpikin valmistaja tekee autoja usealla merkillä.
        Suomessa Toyotan valmistamia Toyotaa ja Lexusta ostettiin noin 15.000kpl. VW:n neljää suurinta merkkiä (VW, Skoda, Audi ja Seat) ostettiin 30.000 kpl.
        Suomessa VW on siis noin kaksi kertaa ostetumpi valmistaja neljällä merkillä kuin Toyota kahdella merkillä.
        Näin tämä on mennyt jo vuosikymmenet eikä muutosta ole näköpiirissä. VW on Suomessa aivan suvereeni kuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on viisi automerkkiä ja VW:llä 12. Kumpikin valmistaja tekee autoja usealla merkillä.
        Suomessa Toyotan valmistamia Toyotaa ja Lexusta ostettiin noin 15.000kpl. VW:n neljää suurinta merkkiä (VW, Skoda, Audi ja Seat) ostettiin 30.000 kpl.
        Suomessa VW on siis noin kaksi kertaa ostetumpi valmistaja neljällä merkillä kuin Toyota kahdella merkillä.
        Näin tämä on mennyt jo vuosikymmenet eikä muutosta ole näköpiirissä. VW on Suomessa aivan suvereeni kuningas.

        Mitä kunkuutta tuossa on. Yksikään ei yksinään pärjää Toyotalle vaan nytkin puolessa vuodessa Volkswagen automerkkinä on myynnissä 1700 autoa jäljessä Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kunkuutta tuossa on. Yksikään ei yksinään pärjää Toyotalle vaan nytkin puolessa vuodessa Volkswagen automerkkinä on myynnissä 1700 autoa jäljessä Toyotaa.

        "Yksikään ei yksinään pärjää Toyotalle"

        Merkkikohtainen mestaruus 15.000 myydyllä autolla on yksi hippohiihtomitali lohdutussarjoissa. Todellinen mestari on se joka myy valmistajana 30.000 autoa. Hiffaatko?
        Tojo on piirikunnallisen tason mestari 15.000 auton myynnillä kun VW kerää koko mestaruuden myymällä 30.000 autoa. Aika iso ero.


    • Anonyymi

      Maailman arvostetuin autobrändi: Toyota.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on upea sanoma,

      • Anonyymi

        Toyotan 100% bensalla kulkevat höpöhybridit ovat mennyttä maailmaa. Tämän päivän auto kulkee ladatulla sähköllä tai biokaasulla.
        Fosiilipottimet ovat 90-lukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan 100% bensalla kulkevat höpöhybridit ovat mennyttä maailmaa. Tämän päivän auto kulkee ladatulla sähköllä tai biokaasulla.
        Fosiilipottimet ovat 90-lukua.

        Autotehtaiden mukaan kaasuautojen tuotanto ajetaan kannattamattomana alas. Se siis todellakin on mennyttä maailmaa.

        Joko sinulla muuten on töpseliauto? Miksi ei?


    • Anonyymi

      Juuri tämä upea täyshybridijärjestelmä tekee pienine kulutuksineen ja päästöineen Toyotan autoista kaikkein ajan mukaisimmat.

    • Anonyymi

      Upea ja teknisesti kaikkia muita automerkkejä edellä oleva auto.

      • Anonyymi

        Minkä ihmeen takia sitten Amerikassa, Toyotan suurella markkina-alueella, kaikista Toyotan myymistä henkilöautoista on vain 10% hybridejä??


    • Anonyymi

      Aloituksesta näkyy Toyotan tieto/taito.

      • Anonyymi

        Eurooppalaiset autonvalmistajat pikkuturboineenja kevythybrideineen ovat jäänet todella pahasti jälkeen Toyotasta.


    • Anonyymi

      Toyota on aina pitänyt huolen siitä että se on näyttämässä tietä muulle autoteollisuudelle.

      • Anonyymi

        Pian tulee myös aivan uudenlainen sähköauto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe