Äri-ilmiökesä!!!

Anonyymi

9

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuommoisia ääreistymisilmiöitä ei Suomessa olekaan ennen havaittu. Onneksi Taalas ja kumppanit ovat niin eteviä että osaavat nuokin ennustaa.

    • Mikään ei ole muuttunut niin perusteellisesti viimeiseen 25 vuoden aikana kun asioista uutisointi teknisen kehityksen ansiosta.
      Siksi kaikesta kuullaan ja kirjoitetaan enemmän.

    • Anonyymi

      Yksittäisten sääilmiöiden ja ilmastonmuutoksen välistä syy-yhteyttä ei ole onnistuttu osoittamaan aiemminkaan. Onko nyt tilanne jotenkin muuttunut?

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16452571/pitkakestoiset-saatilat-ja-ilmastonmuutos

      Tuossa kyselin tieteellisiä tutkimuksia joiden perusteella napapyörteen hidastumisen ja talvisin tapahtuvan pyörteen hajoamisen mahdollista yhteyttä ilmaston lämpenemiseen olisi tutkittu. Sellaisiakaan ei löytynyt.

      Näiden tutkimusten puuttuessa lyhytkestoiset ilmiöt (minuuteista vuosiin) ovat edelleen säätä ja pitkäkestoiset ilmiöt (vuosikymmeniä) ovat ilmastoa ihan riippumatta siitä mitä toimittajat asiasta kirjoittavat ja millaisia lööppejä niistä revitään.

      • Anonyymi

        Kaikkeen säähän vaikuttaa nykyään tuo ilmastonmuutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeen säähän vaikuttaa nykyään tuo ilmastonmuutos.

        Ilmastonmuutoksen suunnan ja määrän AGW-uskovaiset määräävät ennustusarvaamalla ja huutoäänestyksellä vaihtoehdoista ehkä-mahdollisesti-kenties-ehkä-vieläkin-enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeen säähän vaikuttaa nykyään tuo ilmastonmuutos.

        Ilmasto on säätilastojen keskiarvo useiden vuosikymmenten pituiselta ajanjaksolta. Sään satunnainen vaihtelu on tietenkin kertaluokkia suurempaa kuin tilastojen keskiarvon muutokset. Pitkän ajan keskiarvoistusta tarvitaan juuri siksi, että satunnaisvaihtelun osuus on muuten niin suuri verrattuna ilmiöön jota yritetään saada esille. Mitä pienemmän alueen ilmastoa (Suomi) tutkitaan sitä suurempaa on sään satunnaisvaihtelusta aiheutuva virhe tuloksissa verrattuna globaalin ilmaston muutoksen havaitsemiseen tuon keskiarvoistuksen jälkeenkin.

        Se että lämpötilan keskiarvo muuttuu ei automaattisesti tarkoita että lämpötilan satunnaisvaihtelun ääripäissä näkyisi muutosta. Satunnaisvaihtelun jakauman muoto voi myös muuttua ilman että ääri-ilmiöt lisääntyisivät. Epäsymmetrinen muutos jakauman muodossa näkyy heti keskiarvon muutoksena.

        Esimerkiksi lämpötilan jakauman ääripäiden muutokset ovat tietenkin mahdollisia ja tietyillä alueilla todennäköisiäkin mutta eivät välttämättömiä eli niiden olemassaolo on erikseen vahvistettava vaihtelun jakauman muodosta. Väitteet ilmaston lämpenemisen vuoksi ääreytyneestä säästä tarvitsevat vahvistuksekseen havaintoja. Ennusteet tulevasta ääri-ilmiöiden esiintymisestä vaativat tuekseen muutakin kuin vain yhden ennustusmallin antamat tulokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutoksen suunnan ja määrän AGW-uskovaiset määräävät ennustusarvaamalla ja huutoäänestyksellä vaihtoehdoista ehkä-mahdollisesti-kenties-ehkä-vieläkin-enemmän.

        Siksipä huutoäänestysten sijaan selvitetään onko asiasta tehty tieteellistä tutkimustyötä ja siksi niiden tutkimusten perään kysellään. Tieteessä kun kun riittää virheellisen tuloksen kumoamiseen yksikin uskottavasti tehty falsifikaatio, jonka paikkansapitävyys on tarkistettavissa. Huomaa "paikkansapitävyys tarkistettavissa" eli pelkkä jossakin blogissa ilmaistu mielipide ei riitä.

        https://www.csiro.au/en/Research/OandA/Areas/Assessing-our-climate/Climate-change-QA/Science

        Kiveen hakattuja tieteellisiä teorioita ei ole olemassa ja esimerkiksi suhteellisuusteoriaa testataan yhä uudelleen ja uudelleen jotta siitä löydettäisiin säröjä ja vikoja. Mutta mitä enemmän jonkin hypoteesin puolesta on todisteita sitä vahvempi pitää olla tutkimustuloksen joka osoittaisi kyseisen hypoteesin vääräksi eli falsifioisi sen. Parempaa uutta teoriaa odoteltaessa käytetään tietenkin havaintoihin ja malleihin parhaiten sopivaa nykyistä teoriaa.

        Tämä ei tietenkään estä palstan tieteenkiistäjiä kuten esimerkiksi 97% -vertausarvaajaa ja houruhenkilöä herravihassaan töhertämästä jokaiseen keskusteluun. Sama ilmiö on nähtävissä filosofia-, fysiikka- ja tähtitiedepalstoilla joissa suhteellisuusteoria on ollut palstojen koko olemassaolon ajan erinäisten kylähullujen hyökkäilyn kohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä huutoäänestysten sijaan selvitetään onko asiasta tehty tieteellistä tutkimustyötä ja siksi niiden tutkimusten perään kysellään. Tieteessä kun kun riittää virheellisen tuloksen kumoamiseen yksikin uskottavasti tehty falsifikaatio, jonka paikkansapitävyys on tarkistettavissa. Huomaa "paikkansapitävyys tarkistettavissa" eli pelkkä jossakin blogissa ilmaistu mielipide ei riitä.

        https://www.csiro.au/en/Research/OandA/Areas/Assessing-our-climate/Climate-change-QA/Science

        Kiveen hakattuja tieteellisiä teorioita ei ole olemassa ja esimerkiksi suhteellisuusteoriaa testataan yhä uudelleen ja uudelleen jotta siitä löydettäisiin säröjä ja vikoja. Mutta mitä enemmän jonkin hypoteesin puolesta on todisteita sitä vahvempi pitää olla tutkimustuloksen joka osoittaisi kyseisen hypoteesin vääräksi eli falsifioisi sen. Parempaa uutta teoriaa odoteltaessa käytetään tietenkin havaintoihin ja malleihin parhaiten sopivaa nykyistä teoriaa.

        Tämä ei tietenkään estä palstan tieteenkiistäjiä kuten esimerkiksi 97% -vertausarvaajaa ja houruhenkilöä herravihassaan töhertämästä jokaiseen keskusteluun. Sama ilmiö on nähtävissä filosofia-, fysiikka- ja tähtitiedepalstoilla joissa suhteellisuusteoria on ollut palstojen koko olemassaolon ajan erinäisten kylähullujen hyökkäilyn kohteena.

        Olet oikeassa.
        "huutoäänestysten sijaan selvitetään onko asiasta tehty tieteellistä tutkimustyötä"

        AGW-teoriaa tukevat "tieteelliset" ehkä-jos-niin-mahdollisesti-tutkimukset ja arvausmallinnokset tukevat 97% varmuudella Mannin lätkämailaa ja muita hatusta nykäistyjä teorioita.
        On tietysti aivan ymmärrettävää, että AGW-uskontoon hurahtanut yrittää perustella uskontoaan väittämällä että se on jotain luonnontiedettä niinkuin fysiikka tai astronomia kun se on oikeasti samalla tasolla kuin skientologia ja astrologia.


    • Anonyymi

      Äärisäitä on ollut maailman sivu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe