Olen todella pettynyt Vaalan sosiaalitoimen suhtautumisesta asiaan kun olen ollut yhteydessä
lastensuojeluun koska tuttavallani on paha hamstrausongelma koska hän on masentunut eikä osaa itse hakea apua.Asunnossa on myös alaikäisiä.He vastasivat minulle että soitimme ihmiselle ja päällisin puolin kaikki oli hyvin kun kävimme paikan päällä.Tuttavani saa kyllä tavarat piiloon mutta näinkö toimii Vaalassa sosiaalipuoli jos ihminen tarvitsee apua?mihin otan yhteyttä?
Vaalan lastensuojelu/sosiaalitoimi
2
870
Vastaukset
- Anonyymi
Miten se hamstrausongelma näkyy ulospäin. Ovatko lapset nälkiintyneitä, kulkevatko resuisissa vaatteissa. Onko lapset huonokäytöksisiä. Onko tämä asia palo- ja pelastustoimelle kuuluva. Kysymyksiä riittää paljon.
Tavaroiden hamstraaminen sinällään ei kaiketi ole rikollista. Riskinä on, että tulipalon sattuessa kaikkia ihmisiä ei saada pelastettua, kun tavaraa on joka paikka tulvillaan.
Lastensuojelulle kannattaa ilmoittaa asia toisenkin kerran, mikäli lapset näyttävät siltä, että ovat kärsineet tilanteesta.
Ei pidä lannistua, vaikka eivät siellä lastensuojelussa heti ota asiasta varten. Lastensuojelua velvoittaa laki ja sen rikkominen on sitten jo toinen asia. - Anonyymi
En ole kyllä eläessäni kuullut, että hamstraaminen olisi lastensuojelulle kuuluva asia.
Toinen juttu tässä on se, että miksi sinä kirjoitat siitä tänne julkiselle nettisivulle.
Jos oikeasti tuossa ongelmaa on, selvitä asiasi siellä paikan päällä äläkä täällä levittele kenenkään yksityisiä asioita.
Vaala on pieni ja idyllinen kylä, jossa kaikki suurinpiirtein tuntevat toisensa. Ei luulisi olevan vaikeaa selvitellä asiat siellä aikuisten oikeasti keskenänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918