Yksinäinen mies Jyväskylästä

Anonyymi

Olen 38 vuotias yksinäinen mies Jyväskylästä. Usein tuntuu todella raskaalta kun ei ole ketään. Pakenen ahdistustani kaljan juontiin melko usein että saisi edes kadulla jutella random kohtalotovereiden kanssa. Minulla ei ole oikein mitään harrastuksia ja olen masentunut. Päivät kuluu tietokoneella istuen. Käyn välillä ulkonakin, mutta siellä saatan ratketa itkuun kun näen miten muilla on tyttöystävä tai edes seuraa. Mitä vikaa minussa on kun kukaan ei tahdo olla minun kanssa?

18

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on saman tyylisiä tuntemuksia. Ainakin itsellä raskainta ei ole mitä muilla on vaan se miten vähän itsellä on. Minulla on kyllä hyvääkin elämässä, lähinnä työ. Siihen on hyvä hukuttaa arki ja muut ongelmat.

    • Anonyymi

      Vaikka olenkin vasta 22-vuotias mietin monesti samaa. Konneveden Lukion jälkeen kun jyväskylään muutin kokiksi opiskelemaan, niin eipä tullut oikein kavereita. Nyt olen yksin, työtön ja saan vaan työpaikkoihin lyhyitä sijaisuuksia (hirveän pitkän etsinnän jälkeen).. Enkä kerkeä oikein tutustumaan kehenkään.

      Diabeetikkona en pysty juomaan känniin itseäni ja en oikein nauti olosta kännissä olevien ihmisten kanssa, eikä tosin kiinostakkaan olla kännissä. Joten ehkä vaan menen keinuun kiikkumaan.

    • Anonyymi

      No ei sussa välttämättä mitään vikaa kenenkään mielestä mutta ainakin sun itsetunto on nollassa jos ajattelet, että sussa on vikaa ja seura ei kelpaa. Sun pitää päästä tuosta itsesäälistä ja alkaa ajattelemaan, että oot ihan yhtä arvokas tekemään ja kokemaan kuin kuka tahansa muukin. Ei se eläminen niin vaikeeta ja ihmeellistä ole. Jotkut vaan hyppää mukaan sen kummemmin miettimättä.
      Onko sulla joku muu haaste ihmissuhteissa, kuten ujous?

      • Anonyymi

        Se on totta että itsetuntoni on romuna.


      • Anonyymi

        Tuo on hyvä, että pitää päästä pois itsesäälistä. Nimittäin se itsesääliin vajonnut ihminen ei oikeastaan houkuttele.. Niin se vaan on. Vaikka ajatellaan, että kun on masentunut ja itsesäälin vallassa niin joku huomaa, säälii ja tulee seuraksi, ei se niin mene, ehkä hetken korkeintaan. Todellakin itseään pitää arvostaa ja se alkaa näkyä ulkonäössä, ryhdissä, olemuksessa, se vetoaa ihmisiin. Lisäksi itseään arvostava ihminen pystyy myös antamaan toiselle ihmiselle jotain, eikä vain pyytämään itselleen... Jos ei ole ystäviä, kysy itseltäsi mitä haluat tehdä, kenen seurassa viettää aikaa ja lähde siitä kulmasta etsimään ulospääsyä yksinäisyydestä ja huomaat, että on paljon muitakin yksinäisiä...


    • Anonyymi

      Sinun tulisi ehkä etsiä seuraa niistä ihmisistä joilla on samantyyppisiä ongelmia kuin sinulla. Niitä ihmisiä löytyy vaikka kuinka paljon.

      Jos googlaat "kaverihaku" ja "kohdataan-some" niin löydät kaksi erinomaista paikkaa joista hakea uusia ystäviä.

      • Anonyymi

        Kiintoisaa.


    • Anonyymi

      Facebookissa on ryhmä "Uusia ystäviä-Jyväskylä". Ryhmässä on 362 jäsentä.

      Facebookissa on myös koko maan kattava ryhmä. Sen nimi on yksinkertaisesti "Uusia Ystäviä".

      • Anonyymi

        En käytä Facebookkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä Facebookkia.

        Periaatteen vuoksi, vai muusta syystä?

        Siellä on ryhmiä ja kaikenlaisia uutisia. Ei siellä tarvitse olla "ystävä" kenenkään kanssa sitä käyttääksen sitä. Jos se perustuisi pelkästään kavereihin tai kaveripiiriin mihin kaikki halukkaat kokevat itsensä kutsutuiksi, niin se olisi aika turha keksintö. Ryhmät ja yritykset julkaisevat omat uutisensa, ja henkilökohtaiset jutut on sitten parasta olla tosi pienelle luotetulle porukalle, ellei ole valmis laittamaan uutistaan vaikka työpaikan ilmoitustaululle. Ettei esimerkiksi murtovarkaat tyhjennä asuntoa lomamatkan aikana.

        Kavereiden kanssa käytetään whatsappia viestittelyyn, ei facebookia. Facebookin etu on siinä että siinä heitetään pallo ilmaan, ja toivotaan että joku ottaa kopin. Minulla sunnilleen 20 % kuittaa kuvan tykkäyksellä nähdyksi.

        Joskus olen jopa unohtanut jonkun olemassaolon, ja silloin pitäisi tietysti miettiä vähän julkaiseeko asioita kaikille "kavereille" jotka seuraavat, mutta eivät näy mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteen vuoksi, vai muusta syystä?

        Siellä on ryhmiä ja kaikenlaisia uutisia. Ei siellä tarvitse olla "ystävä" kenenkään kanssa sitä käyttääksen sitä. Jos se perustuisi pelkästään kavereihin tai kaveripiiriin mihin kaikki halukkaat kokevat itsensä kutsutuiksi, niin se olisi aika turha keksintö. Ryhmät ja yritykset julkaisevat omat uutisensa, ja henkilökohtaiset jutut on sitten parasta olla tosi pienelle luotetulle porukalle, ellei ole valmis laittamaan uutistaan vaikka työpaikan ilmoitustaululle. Ettei esimerkiksi murtovarkaat tyhjennä asuntoa lomamatkan aikana.

        Kavereiden kanssa käytetään whatsappia viestittelyyn, ei facebookia. Facebookin etu on siinä että siinä heitetään pallo ilmaan, ja toivotaan että joku ottaa kopin. Minulla sunnilleen 20 % kuittaa kuvan tykkäyksellä nähdyksi.

        Joskus olen jopa unohtanut jonkun olemassaolon, ja silloin pitäisi tietysti miettiä vähän julkaiseeko asioita kaikille "kavereille" jotka seuraavat, mutta eivät näy mitenkään.

        Vastasin tähän kysymykseen mutta se näköjään poistettiin. Suomi24:ssa ei saa näköjään kritisoida Facebookkia, WhatsAppia tai Instagramia. Sanon nyt vain uudestaan että periaatteen vuoksi en käytä mitään noista alustoista.


    • Anonyymi

      Olen 29v nainen ja asun myös Jyväskylässä. Alkoholia en enää käytä juuri lainkaan, mutta muuten elämäntilanne on masennuksen, ahdistuksen yms osalta pitkälti samanlainen. Elämässä ei ole ketään ihmistä, jouduin keskeyttämään yliopisto-opinnot pari vuotta sitten ja en käy töissä. Vietän oikeastaan kaiken aikani yksin.

      • Anonyymi

        Harmi kun et käytä alkoholia. Ois menty johonkin pussikaljalle.


      • Anonyymi

        Olin itse samanlaisessa tilanteessa. Opinnot jäi kesken ja tulevasta diplomi-insinööristä tulikin asentaja. Löysin sentään jotain työtä, olin aivan viisi vaille jäädä pysyvästi työttömäksi. Oikeasti ongelmien takia minun työkyky oli niin heikko, että hankalaa olisi muutenkin ollut.

        Se yksin vietetty aika oli tosi tosi raskasta. Ihan kamalaa. Siitä ulos pääseminen voi olla tosi hankalaa. Itselle tuo työ oli ihan kaikki kaikessa. Mikä tahansa työ ei olisi auttanut yhtä paljon, mutta joku tekeminen oli hyväksi.

        Toivottavasti pärjäilet ja löydät jonkun tien eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin itse samanlaisessa tilanteessa. Opinnot jäi kesken ja tulevasta diplomi-insinööristä tulikin asentaja. Löysin sentään jotain työtä, olin aivan viisi vaille jäädä pysyvästi työttömäksi. Oikeasti ongelmien takia minun työkyky oli niin heikko, että hankalaa olisi muutenkin ollut.

        Se yksin vietetty aika oli tosi tosi raskasta. Ihan kamalaa. Siitä ulos pääseminen voi olla tosi hankalaa. Itselle tuo työ oli ihan kaikki kaikessa. Mikä tahansa työ ei olisi auttanut yhtä paljon, mutta joku tekeminen oli hyväksi.

        Toivottavasti pärjäilet ja löydät jonkun tien eteenpäin.

        Kiitos tsemppari kommentista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tsemppari kommentista.

        Mietin, että olet käytännössä eka johon törmään jolla on samankaltaisia kokemuksia. Yliopisto-opinnot jäi kesken, elämä vähän sekaisin, vietät paljon aikaa yksin. Tosi samanlaista kuin omakin elämä oli silloin joskus vajaa 10 vuotta sitten. Voisin vaihtaa ajatuksia, jos sinua kiinnostaa. [email protected]

        Ei minullakaan ketään ollut kun elämä oli vaikeaa ja ihan vain vertaistukea tai mitä sitten lienee, ajatusten vaihtoa. Ei mitään sen kummallisempaa. Oikeastaan minulla ei ole vieläkään ketään, joka tajuaisi tuota elämää.


    • Anonyymi

      Yksinäinen mies on erittäin huono yhdistelmä seuran saamisen kannalta. Kummallista kyllä mutta tyylisi puhua kaljoissa ventovieraille on paras keinosi saada minkäänlaista jutteluseuraa.

      Netti on tilanteessasi yhtä tyhjän kanssa. Kukaan nainen ei innostu ja kysyntä on liian suurta. Jos olet rehellinen niin ei ole mitään toivoa jos valehtelet niin on pienen pieni mahdollisuus mutta sekään ei kovin suuri. Voisit olla täysin normaali mies jolla on kaikki asiat kunnossa ja et saisi yhtäkään yhteydenottoa.

      Ainoa keino miten voit saada naisseuraa ja päästä juttelemaan paremmin on raha. Noin muuten vaikuttaa lähes mahdottomalta.

    • Anonyymi

      Jos on yksinäinen, pitäisi oppia nauttimaan myös yksinäisyydestä. Pitäisi tehdä jonkinlainen päiväohjelma, varsinkin jos ei ole työelämässä. Urheilua ja lukemista ja sen sellaista. Jos on oma sauna, niin saunomisharrastuskin on hyvä ja siitä voi yksinkin nauttia. Minä urheilen 2-3 tuntia päivässä ja käyn jokatoinen ilta saunassa. Minulla on kuitenkin joitakin ystäviä, mutta 95 % ajasta olen yksin. Jos menen kaupungille, niin siellä on yleensä tuttuja, joiden kanssa voi jutella. Mutta minun harrastukset ovat sellaiset, että ne vievät melko paljon aikaa, on vielä soittoharrastustakin. En ole nyt työelämässä ja ikääkin on melko paljon, olen siis mies ja Jyväskylästä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe