abortin hinta

Anonyymi

voiko joku auttaa, haluaisin keskeyttää raskauteni, mutta en tiedä että onko se ilmaista vai ei enkä ole kertomassa vanhemmilleni. olen alaikäinen
tietääkö joku että maksaako abortti alaikäiselle vai onko se ilmainen?

43

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ilmainen jos ei ole rahaa. Abortti ei jä tekemättä rahanpuutteeseen ja alaikäinen saa sen ilman mitään selityksiä.

      • Anonyymi

        kiitos!!


      • Anonyymi

        Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'.

        "Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'."

        Kela maksaa jos on toimeentulotuella (terveys kulut, otin selvää kelalta) . Tai sairaala kuten minulla. Minulla ei ollut tuloja kun olin yläasteella abortin halutessani. Katsoin ohjeet väestöliiton nuortten sivuilta ja keskustelin heidän chatissa. Sieltä neuvottiin eteenpäin. Lääkäri kertoi että sairaalan sosiaalityöntekijä tekee laskun ja se maksetaan suoraan sieltä ettei vanhemmat saa tietää jos sen on kieltänyt eikä ole joutunut raiskauksen uhriksi jolloin Lastensuojelun tarve pohditaan. Minulla samanikäinen seksi kumppani poika joka oli minun kanssa lääkärillä. Olin 16 vuotias ja lääkäristä ja väestöliitosta sanottiin että abortin saa automaattisesti alle 17 vuotias. Ja tarkistin laista jossa se myös kerrotaan. Seurustelen pojan kanssa edelleen ja ollaan nyt 18. Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. Sain ilmaisen ehkäisyn abortin jälkeen. Vanhemmille kerroin vasta kun aborti oli tehty puolen vuoden jälkeen eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua. Olivat kans sitä mieltä että aborti oli oikea ratkaisu ja kiitteli mua kun olin osannu hakea itse apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'."

        Kela maksaa jos on toimeentulotuella (terveys kulut, otin selvää kelalta) . Tai sairaala kuten minulla. Minulla ei ollut tuloja kun olin yläasteella abortin halutessani. Katsoin ohjeet väestöliiton nuortten sivuilta ja keskustelin heidän chatissa. Sieltä neuvottiin eteenpäin. Lääkäri kertoi että sairaalan sosiaalityöntekijä tekee laskun ja se maksetaan suoraan sieltä ettei vanhemmat saa tietää jos sen on kieltänyt eikä ole joutunut raiskauksen uhriksi jolloin Lastensuojelun tarve pohditaan. Minulla samanikäinen seksi kumppani poika joka oli minun kanssa lääkärillä. Olin 16 vuotias ja lääkäristä ja väestöliitosta sanottiin että abortin saa automaattisesti alle 17 vuotias. Ja tarkistin laista jossa se myös kerrotaan. Seurustelen pojan kanssa edelleen ja ollaan nyt 18. Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. Sain ilmaisen ehkäisyn abortin jälkeen. Vanhemmille kerroin vasta kun aborti oli tehty puolen vuoden jälkeen eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua. Olivat kans sitä mieltä että aborti oli oikea ratkaisu ja kiitteli mua kun olin osannu hakea itse apua.

        "eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua."

        Ei ole kehdanneet sanoa mitä oikeasti ajattelevat lapsenlapsensa m.urhaajasta ja jopa vakuuttelevat "oikeaksi" ratkaisuksi, koska lapsiparan auttaminen olisi jo liian myöhäistä. Tai sitten m.ätä omena ei ole l.ahosta puusta kauaksi pudonnut.. varmasti oikein 'kiittelivät' lapsenlapsensa väkivaltaisesta s.urvaisusta viemäriin. Ehkä taisit ymmärtää kuitenkin jotain hieman väärin, tai olet siloitellut asiat traumaisessa mielessäsi näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua."

        Ei ole kehdanneet sanoa mitä oikeasti ajattelevat lapsenlapsensa m.urhaajasta ja jopa vakuuttelevat "oikeaksi" ratkaisuksi, koska lapsiparan auttaminen olisi jo liian myöhäistä. Tai sitten m.ätä omena ei ole l.ahosta puusta kauaksi pudonnut.. varmasti oikein 'kiittelivät' lapsenlapsensa väkivaltaisesta s.urvaisusta viemäriin. Ehkä taisit ymmärtää kuitenkin jotain hieman väärin, tai olet siloitellut asiat traumaisessa mielessäsi näin.

        Kyllä äiti ja isä piti asiaa oiekeena ja meistäkin se oli ainut vaihtoehto. Vahinko se oli. Liika nuoria me vielä ollaan mitään lapsia hommaan.
        Eihän me tiedetä ollaanko me ees yhessä enää vanhempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'."

        Kela maksaa jos on toimeentulotuella (terveys kulut, otin selvää kelalta) . Tai sairaala kuten minulla. Minulla ei ollut tuloja kun olin yläasteella abortin halutessani. Katsoin ohjeet väestöliiton nuortten sivuilta ja keskustelin heidän chatissa. Sieltä neuvottiin eteenpäin. Lääkäri kertoi että sairaalan sosiaalityöntekijä tekee laskun ja se maksetaan suoraan sieltä ettei vanhemmat saa tietää jos sen on kieltänyt eikä ole joutunut raiskauksen uhriksi jolloin Lastensuojelun tarve pohditaan. Minulla samanikäinen seksi kumppani poika joka oli minun kanssa lääkärillä. Olin 16 vuotias ja lääkäristä ja väestöliitosta sanottiin että abortin saa automaattisesti alle 17 vuotias. Ja tarkistin laista jossa se myös kerrotaan. Seurustelen pojan kanssa edelleen ja ollaan nyt 18. Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. Sain ilmaisen ehkäisyn abortin jälkeen. Vanhemmille kerroin vasta kun aborti oli tehty puolen vuoden jälkeen eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua. Olivat kans sitä mieltä että aborti oli oikea ratkaisu ja kiitteli mua kun olin osannu hakea itse apua.

        Ainahan sitä voi kaikenlaisia itselleen selitellä parhain päin. Tiedät kuitenkin loppuelämäsi mikä olet ja millaisen kohtalon annoit esikoislapsellesi. Tämä tieto tulee vainoamaan katkerasti yhä enemmän mitä vanhemmaksi tulet. Ei ihme, että moni mukavuusaborttööri päätyy itsekin manan majoille oman kätensä kautta.

        Onnellisuusmuurin varjossa
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen
        etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja
        sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas.
        Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana
        surullinen totuus "onnesta" piilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'."

        Kela maksaa jos on toimeentulotuella (terveys kulut, otin selvää kelalta) . Tai sairaala kuten minulla. Minulla ei ollut tuloja kun olin yläasteella abortin halutessani. Katsoin ohjeet väestöliiton nuortten sivuilta ja keskustelin heidän chatissa. Sieltä neuvottiin eteenpäin. Lääkäri kertoi että sairaalan sosiaalityöntekijä tekee laskun ja se maksetaan suoraan sieltä ettei vanhemmat saa tietää jos sen on kieltänyt eikä ole joutunut raiskauksen uhriksi jolloin Lastensuojelun tarve pohditaan. Minulla samanikäinen seksi kumppani poika joka oli minun kanssa lääkärillä. Olin 16 vuotias ja lääkäristä ja väestöliitosta sanottiin että abortin saa automaattisesti alle 17 vuotias. Ja tarkistin laista jossa se myös kerrotaan. Seurustelen pojan kanssa edelleen ja ollaan nyt 18. Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. Sain ilmaisen ehkäisyn abortin jälkeen. Vanhemmille kerroin vasta kun aborti oli tehty puolen vuoden jälkeen eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua. Olivat kans sitä mieltä että aborti oli oikea ratkaisu ja kiitteli mua kun olin osannu hakea itse apua.

        Lapsi p.olosi maksoi opiskelu h.inguistasi h.engellään. Muut selviää mainiosti opiskeluistaan vaikka lapset on saaneetkin jatkaa elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'."

        Kela maksaa jos on toimeentulotuella (terveys kulut, otin selvää kelalta) . Tai sairaala kuten minulla. Minulla ei ollut tuloja kun olin yläasteella abortin halutessani. Katsoin ohjeet väestöliiton nuortten sivuilta ja keskustelin heidän chatissa. Sieltä neuvottiin eteenpäin. Lääkäri kertoi että sairaalan sosiaalityöntekijä tekee laskun ja se maksetaan suoraan sieltä ettei vanhemmat saa tietää jos sen on kieltänyt eikä ole joutunut raiskauksen uhriksi jolloin Lastensuojelun tarve pohditaan. Minulla samanikäinen seksi kumppani poika joka oli minun kanssa lääkärillä. Olin 16 vuotias ja lääkäristä ja väestöliitosta sanottiin että abortin saa automaattisesti alle 17 vuotias. Ja tarkistin laista jossa se myös kerrotaan. Seurustelen pojan kanssa edelleen ja ollaan nyt 18. Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. Sain ilmaisen ehkäisyn abortin jälkeen. Vanhemmille kerroin vasta kun aborti oli tehty puolen vuoden jälkeen eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua. Olivat kans sitä mieltä että aborti oli oikea ratkaisu ja kiitteli mua kun olin osannu hakea itse apua.

        U.ikuti uikun, h.ätäkiljuhan se tietysti käy aina vaan. :)

        "Seurustelen pojan kanssa edelleen"

        Eiköhän tuo h.öynäytetty poikap.arka ä.lyä aikuistuttuaan vaihtaa kunnolliseen, O.ikeaan Naiseen joka ei itsekkyydessään t.apa yhteisiä lapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä äiti ja isä piti asiaa oiekeena ja meistäkin se oli ainut vaihtoehto. Vahinko se oli. Liika nuoria me vielä ollaan mitään lapsia hommaan.
        Eihän me tiedetä ollaanko me ees yhessä enää vanhempana.

        Sinunkin lapsesi voisi olla nyt onnellisesti adoptoituna jossakin häntä vuosikaudet ja yhä odottavassa kodissa. Mutta sinun i.tsekkyytesi m.urskasi hänen koko vuosi kymmenten ihmis elämänsä. Olet varmaan nyt tyytyväinen itseesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Valehtelet. Kenen luulet alaikäisen laskun maksavan? Myös sosiaalitoimen lastensuojelulle ja sitä kautta vanhemmille kerrotaan lähes aina, alaikäisen iästä riippuen. Siitä riippuu myös vaaditaanko jotain muitakin syitä kuin 'kun mä nyt vaan haluun "poistaa" sen!'."

        Kela maksaa jos on toimeentulotuella (terveys kulut, otin selvää kelalta) . Tai sairaala kuten minulla. Minulla ei ollut tuloja kun olin yläasteella abortin halutessani. Katsoin ohjeet väestöliiton nuortten sivuilta ja keskustelin heidän chatissa. Sieltä neuvottiin eteenpäin. Lääkäri kertoi että sairaalan sosiaalityöntekijä tekee laskun ja se maksetaan suoraan sieltä ettei vanhemmat saa tietää jos sen on kieltänyt eikä ole joutunut raiskauksen uhriksi jolloin Lastensuojelun tarve pohditaan. Minulla samanikäinen seksi kumppani poika joka oli minun kanssa lääkärillä. Olin 16 vuotias ja lääkäristä ja väestöliitosta sanottiin että abortin saa automaattisesti alle 17 vuotias. Ja tarkistin laista jossa se myös kerrotaan. Seurustelen pojan kanssa edelleen ja ollaan nyt 18. Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. Sain ilmaisen ehkäisyn abortin jälkeen. Vanhemmille kerroin vasta kun aborti oli tehty puolen vuoden jälkeen eikä he yhtään tuominneet vaan surivat kun en ollu uskaltanut kertoa että he olis tukenu mua. Olivat kans sitä mieltä että aborti oli oikea ratkaisu ja kiitteli mua kun olin osannu hakea itse apua.

        "Olen päässyt opiskelemaan ja poikakaverini myös. "

        Sen takia varmaan kannattikin r.iistää lapsensa h.enki ja koko ihmis elämä.. ja r.yvettää oma tuntonsa loppu iäkseen sillä tiedolla että olet esikois lapsesi i.tsekäs m.urhaaja.


      • Anonyymi
        murhia kirjoitti:

        Sinunkin lapsesi voisi olla nyt onnellisesti adoptoituna jossakin häntä vuosikaudet ja yhä odottavassa kodissa. Mutta sinun i.tsekkyytesi m.urskasi hänen koko vuosi kymmenten ihmis elämänsä. Olet varmaan nyt tyytyväinen itseesi?

        " Olet varmaan nyt tyytyväinen itseesi?"

        Olen tosi tyytyväinen. En kylä tiedä oliko tämä mulle tarkoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Olet varmaan nyt tyytyväinen itseesi?"

        Olen tosi tyytyväinen. En kylä tiedä oliko tämä mulle tarkoitettu?

        Itseensä tyytyväinen lapsen mukavuusmurhaaja?

        Ei ihme, ettei monet näistä kuvotuksista kestä itseään enää tekonsa jälkeen. Siellä se "tyytyväisyys" on sitten ennenaikaisesti haudassa. Muiden kannalta toki parempi niin, saastaisin pohjasakka karsii itse itsensä, eikä tule enempää viattomien lapsiparkojen ruumiita.


    • Anonyymi

      Abortista seuraa kuoleman suru, joka varjostaa elämääsi loppuun saakka. Suurimman hinnan maksaa elämällään lapsesi.

      Ilmaista mukavuusaborttia ei ole.

      Hylkää kuolema ja tuska.
      Valitse elämä ja onni.

      • Anonyymi

        "Hylkää kuolema ja tuska."

        Raskaus ja synnytys onkin pelkkää tuskaa ja kuolemakin siitä joillekin tulee synnytyksessä. Oman elämän kuolema sen jälkeen joka voi olla hirveä shokki tytölle jolla ei vielä omaakaan elämää elettynä. Saati uranaiselle joka on tottunut menemään omien halujensa mukaan joutuukin vangituksi kotiin eikä ole enää mitään muiden silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hylkää kuolema ja tuska."

        Raskaus ja synnytys onkin pelkkää tuskaa ja kuolemakin siitä joillekin tulee synnytyksessä. Oman elämän kuolema sen jälkeen joka voi olla hirveä shokki tytölle jolla ei vielä omaakaan elämää elettynä. Saati uranaiselle joka on tottunut menemään omien halujensa mukaan joutuukin vangituksi kotiin eikä ole enää mitään muiden silmissä.

        6 kertaa synnytystä todennäköisemmin kuolema seuraa abortin jälkeen tekijällekin. Lapselle toki likimain aina 100% varmuudella. Traumat ovat usein hirvittävä shokki jollekin epävarmalle, hyväuskoiselle nuorelle aborttöörille, jolle vakuuteltiin abortin autuutta, voimaannuttamista jne. propagandapaskaa. Lamaannuttavaa on myös tajuta, ettei lapsi ole muillekaan, edes uranaisille minkäänlainen lopullinen este omalle elämälle. Silloin kuitenkin se elämänlaatu on jo lopullisen pilalla kun oma lapsiparka viruu abortilla surmattuna viemärissä ja lapsentappajan päässä jylläilee lähtemättömät elinkautiset syyllisyystraumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kertaa synnytystä todennäköisemmin kuolema seuraa abortin jälkeen tekijällekin. Lapselle toki likimain aina 100% varmuudella. Traumat ovat usein hirvittävä shokki jollekin epävarmalle, hyväuskoiselle nuorelle aborttöörille, jolle vakuuteltiin abortin autuutta, voimaannuttamista jne. propagandapaskaa. Lamaannuttavaa on myös tajuta, ettei lapsi ole muillekaan, edes uranaisille minkäänlainen lopullinen este omalle elämälle. Silloin kuitenkin se elämänlaatu on jo lopullisen pilalla kun oma lapsiparka viruu abortilla surmattuna viemärissä ja lapsentappajan päässä jylläilee lähtemättömät elinkautiset syyllisyystraumat.

        🥱

        Joo, just, aivan niin. 😴


      • Anonyymi

        "Valitse elämä ja onni."

        Joo näin minä teinkin. Ja onneksi sain abortin. Olisin kuollut inhosta jos olisin ollut enempi raskaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valitse elämä ja onni."

        Joo näin minä teinkin. Ja onneksi sain abortin. Olisin kuollut inhosta jos olisin ollut enempi raskaana.

        Taitaa vaan se k.uolon i.nho kääntyä lopulta omaan nilkkaan kun ä.lyät jonakin päivänä perin pohjin mitä teit ja kenelle. Sitten voitkin tehdä sen ainoan hyvän teon mitä enää voit ja päätyä sinne k.altaisillesi oikeaan paikkaan, pois aiheuttamasta muille kunnon ihmisille k.uolettavaa i.nhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valitse elämä ja onni."

        Joo näin minä teinkin. Ja onneksi sain abortin. Olisin kuollut inhosta jos olisin ollut enempi raskaana.

        Tässäkin on aina vaan jotain h.ys hys h.irveää ja hätä r.ynkky käy!! :) On se taas niin "väärin"!

        M.ahtaa olla onnellinen laatu elämä edessä lapsen m.rhaajalla. :D S.airaan i.nhosi takia lapsesi v.iruu nyt t.apettuna h.aisevassa v.iemärissä..


    • Ei varattoman tai alaikäisen tarvitse maksaa muitakaan terveyskulujaan itse. Tosi hyvä on, että olet mennyt VL:n neuvontaan ja muitakin tahoja on jos haluaa apua.


      "Tiukka rahatilanne ei ole raskaudenkeskeytyksen este
      Raskauden keskeyttämisen hinta vaihtelee sairaalakäyntien määrän ja keskeyttämistavan mukaan. Sairaalan sosiaalityöntekijä voi auttaa aina raha-asioiden järjestämisessä, joten on tärkeää kertoa hoitohenkilökunnalle, mikäli olet huolissasi raskaudenkeskeytyksen maksullisuudesta. "

      (lähde: /www.hyvakysymys.fi/artikkeli/raskaudenkeskeytys/)


      Onneksi on muitakin nuorten apu-chatteja.

      www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/lasten-ja-nuorten-chat/

      //sekasin247.fi/


      Täällä on aika usein ollut keskustelua siitä, kerrotaanko vanhemmille. Ei kerrota, sillä nuorella on samanlainen lain myöntämä oikeus yksityisyyden suojaan kuin vanhemmillakin. Siitä sovitaan lääkärin ja hoitohenkilökunnan kanssa mitä tietoja ja kelle saa antaa. Lastensuojelu puuttuu asiaan nuorta suojellakseen, ei paljastaakseen tämän asioita vanhemmille ja vain siinä tapauksessa että esim on käytetty hyväksi eli jos vaikka tyttö on 13 ja mies 30 yms. Silloin mies saa syyteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, vaikka tyttö olisi ollut suostuvainen miehen tahtoon. Tässä katsotaan, että lapsi ei osaa vielä arvioida asiaa eikä ole kypsä päättämään vaan aikuinen käyttää nuoren kehittymätöntä arviointikykyä hyväksi. Lasta ja nuorta kohtaan on helppo käyttää valtaa ja manipuloida vaikka antamalla rahaa jne.

      Tsemppiä sinulle!

      • Anonyymi

        Kerrotaan jos katsotaan olevan aihetta. Ja tietyn iän alittavista lähtee aina ilmoitus lastensuojeluun, josta sen tietysti vanhemmatkin saa tietää. Aikuistenleikkejä holtittomasti hurjastelleet, vastuuntunnoltaan vajeiset jakorasiakakarat ei näitä asioita itse päätä.

        "Tsemppiä sinulle!"

        Tsemppiä lapsen mukavuusmurhaamiseen? Että silleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaan jos katsotaan olevan aihetta. Ja tietyn iän alittavista lähtee aina ilmoitus lastensuojeluun, josta sen tietysti vanhemmatkin saa tietää. Aikuistenleikkejä holtittomasti hurjastelleet, vastuuntunnoltaan vajeiset jakorasiakakarat ei näitä asioita itse päätä.

        "Tsemppiä sinulle!"

        Tsemppiä lapsen mukavuusmurhaamiseen? Että silleen.

        Miten voisi sitten lapsesta huolehtia jos ei osaa edes abortista päättää? 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voisi sitten lapsesta huolehtia jos ei osaa edes abortista päättää? 😂😂

        Onko nuo mielestäsi jotenkin vertailukelpoisia asioita?

        Jos ei pysty itse, aina joku muu pystyy. Lasta ei tarvi tappaa sen takia. Mutta on tämäkin vaan rankka totuus eräille. ;)


    • Anonyymi

      Sikiöillehän jalkapannat tulisi entisiäkin halvemmiksi.

    • Anonyymi

      Hei, minulla on myös takana abortti alaikäisenä elikkä 17vuotiaana. Tästä on vähä yli vuosi ja vanhemmat ei tiedä vieläkään. Soitin terveyskeskukseen kun epäilin että oon raskaana. Sieltä laitettiin heti raskaus testiin ja sain ajan lääkärille kun se näytti positiivista. Pelotti kans että kuka maksaa kulut mut hoitaja sano jo puhelimessa että nuorten abortit maksaa sairaala ja sairaalan sossu järkkää nämä. Sille varataan aika. Ja hän sanoi ettei asiasta kerrota kellekään jos en ite halua. Kyseli kyllä että voisko joku tulla mukaan tukihenkilöksi ja tarvi ko keskusteluapua. Minun ystävä tuli, poika kaverille en kertonut kun me ei enää oltu yhessä. Ite abortti oli helppo ja vain kovia kipuja kuten kuukautiskivutkin mutta sain kipulääkettä. Se kumma juttu oli että kuukautiskivut helpotti abortin jälkeen. Halusin kierukan ettei sitä tarvi muistaa eikä mulla ole nyt poikakaveriakaan.

      • Anonyymi

        "vanhemmat ei tiedä vieläkään"

        Miksei? Ei kai vaan hävetä mitä teit heidän lapsenlapselleen.. No eihän omanapainen lelliprinsessa tuollaista voinut ajoissa kenellekään kertoa, muuthan olisi vaikka voineet puolustaa lapsesi henkeä ja oikeutta elämäänsä. Ja taas haaskaantui yhteiskunnan varoja haarojen levittelyn hurvittelujen vastuunkannon pelkurimaisessa pakoilussa.


    • Anonyymi

      Älä tee aborttia ,koska lapsi on aina elämän
      tärkeimpiä asioita ,kaikki muu on turhaa.
      Oli isä kuka hyvänsä ,mutta lapsi on sinun.

    • Anonyymi

      Yhteiskunta tukee perheellisiä, että
      pääsee elämän alkuun.Ole ylpeä raskaudesta
      ,koska niin moni joutuu käyttämään kymmeniä
      hoitokuureja eikä sittenkään tule raskaaksi.

      • Anonyymi

        Elikkä siis tota jos joku joutuu näkeen vaivaa tehdäkseen lapsia niin niitten pitäis tehdä lapsia jotka ei halua? Siis hei haloo! Miten se auttaa lapsettomia jos joku inhoaa lapsia eikä halua niitä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä siis tota jos joku joutuu näkeen vaivaa tehdäkseen lapsia niin niitten pitäis tehdä lapsia jotka ei halua? Siis hei haloo! Miten se auttaa lapsettomia jos joku inhoaa lapsia eikä halua niitä??

        Siis haloo ja äly hoi?! TAASKO se adoptio ihan "unohtui" suosijasakilta? Lasten toivojia riittää vuosikausien jonoiksi saakka, mutta lapsia ei vaan ole, koska monet heistä survaistaan "ei-toivottuina" viemäriin jo elämän alkumetreillä. Monet perheet jäävät sitten lopulta ilman lapsia, kun hoidot ei auta, eikä adoptoitavat lapset ole saaneet heitä inhoavien itsekkäiden mukavuusaborttöörien oikkujen takia jatkaa elämäänsä uuteen rakastavaan kotiin saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis haloo ja äly hoi?! TAASKO se adoptio ihan "unohtui" suosijasakilta? Lasten toivojia riittää vuosikausien jonoiksi saakka, mutta lapsia ei vaan ole, koska monet heistä survaistaan "ei-toivottuina" viemäriin jo elämän alkumetreillä. Monet perheet jäävät sitten lopulta ilman lapsia, kun hoidot ei auta, eikä adoptoitavat lapset ole saaneet heitä inhoavien itsekkäiden mukavuusaborttöörien oikkujen takia jatkaa elämäänsä uuteen rakastavaan kotiin saakka.

        Onko ihmisen velvollisuus siis synnyttää toisia varten??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihmisen velvollisuus siis synnyttää toisia varten??

        U.lina käy aina vaan, eikä näköjään tässäkään saa kysyä, onko velvollisuus l.evitellä h.aaroja ja ottaa sitä riskiä? Saadaanko vastauksena vihdoin muutakin kuin paniikinomaista poistor.unkkua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihmisen velvollisuus siis synnyttää toisia varten??

        Todellakin, jokaisella on moraalinen velvollisuus olla t.appamatta muita, etenkin jos vieläpä on ihan itse syyllinen elämän alkamiseen. Ottaako koville?


      • Anonyymi

        Yhteiskunta tulee onneksi myös jos abortti on se valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, jokaisella on moraalinen velvollisuus olla t.appamatta muita, etenkin jos vieläpä on ihan itse syyllinen elämän alkamiseen. Ottaako koville?

        "etenkin jos vieläpä on ihan itse syyllinen elämän alkamiseen.

        Ahaa. Syyllinen? Eli pitää saada joku rangaistus vai? Ei hyvin mee jos näkee raskauden rangaistuksena? Sitäkö äitiys sulle on. 🙄.

        Elinkautinen rangaistus? Ei miestäkään rangaista siitä vaikka on yhtä syyllinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        U.lina käy aina vaan, eikä näköjään tässäkään saa kysyä, onko velvollisuus l.evitellä h.aaroja ja ottaa sitä riskiä? Saadaanko vastauksena vihdoin muutakin kuin paniikinomaista poistor.unkkua?

        "onko velvollisuus l.evitellä h.aaroja ja ottaa sitä riskiä?"

        Kyllä mieheni sanoi että kun nyt ollaan avioliitossa, on minun velvollisuuteni levitellä. Ei tulis kuuloon että voisi kieltäytyä. Hän sanoo että koska Eeva on syyllinen Raamatussa kaikkeen niin minun on leviteltävä. Tai joudun helvettiin. En uskalla olla eri mieltä. Aborttia ei mieheni vastusta sillä aborttia ei kielletä Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunta tulee onneksi myös jos abortti on se valinta.

        Yhteiskunta tukee abortissakin jos ei ole rahaa. Eihän se ole oikeudenmukaistakaan että vain varakkailla olisi oikeus aborttiin vaan kyllä se on kaikille kelle vahinko tullut. Abortti menee kelalle terveydenhoitomenokuluihin laskettuna. Jos on nuori niin sairaala maksaa. Siis nehän tehdään yliopistosairaaloissa eli sairaanhoitopiirin kuntainliitto on se mistä raha tulee. Sieltä maksetaan myös nuorten kalliit lääkkeet kuten biologiset lääkkeet jotka siis maksaisi tuhansia lapselle. Mulla reumalapsi kotona ja hän saa lääkettä shp:n laskuun ja jos minä joutuisin sen itse maksamaan niin olisin vararikossa eka annoksesta lähtien. Lääkkeen omakustannushinta on 3000e/kuukausi ja omavastuukin on 750e. Joku abortti on mitätön juttu näiden kauheitten lääkekustannusten rinnalla... Syöpälääkkeet jne menee kans niin. Diabeteslääkkeet taidetaan kattoa jo eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "etenkin jos vieläpä on ihan itse syyllinen elämän alkamiseen.

        Ahaa. Syyllinen? Eli pitää saada joku rangaistus vai? Ei hyvin mee jos näkee raskauden rangaistuksena? Sitäkö äitiys sulle on. 🙄.

        Elinkautinen rangaistus? Ei miestäkään rangaista siitä vaikka on yhtä syyllinen.

        Mikä elinkautinen? Sellaistahan ei tule kellekään, koska ADOPTIO. Mihin se aina "unohtuu"?

        "Joku abortti on mitätön juttu näiden kauheitten lääkekustannusten rinnalla..."

        Eli olisi parempi tappaa kaikki sairaat? Huhhuh. Toivo siis hartaasti ettet itsekään sairastu koskaan vakavasti..
        Mitä väärää siinä on että Kela osallistuu kuluihin silloin joskus harvoin kun kyse on niin sairaasta lapsesta? Usein kuitenkin näistäkin lapsista kasvaa aikanaan vuosikymmenien veronmaksajia. Mutta yhteiskunnan potentiaalien veronmaksajien tappamisessa ne joka sentti menee takuuvarmasti haaskuun. Korkojakin maksellaan usein jopa vuosikymmeniä tekijöiden mielenterveyskuluina, ja ovat enää pelkkiä rasitteita yhteiskunnalle.


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe