Pelkkää rahastusta kunnallinen hammaslääkärikäynti on.
Luulisi, että EU:n kireimpiä, jo tapissaan olevia veroja maksavat suomalaiset saisivat kohtuuhintaisen kunnan hammaslääkäripalvelun, kaikkea kanssa! Pelkkää rahastusta.
Yhden hampaan paikkauksesta peritään käyntimaksua 13,10 e, itse hampaan paikkauksen hinta vaihtelee paikattujen pintojen lukumäärän mukaan, sitten peritään PELKKÄÄ RAHASTUSMAKSUA otsikolla "suun suppea tarkastus" 8,40 e pelkästään siitä, että olet suusi avannut. Itse näytetty, missä reikä, ei minkäänlaista tarkastusta mistään muusta tehty! Eli "Jonkun Muunko" hampaiden paikkauksetko tässä noin sivumennen kanssa maksatetaan?
Käynti hammashoitolassa on yksi kohta laskussa!
Ymmärtäisi muka-tarkastusmaksun, jos lääkäri olisi todella katsonut muiden hampaiden tilan, ja ilmoittanut niistä löytyneistä rei`istä, MITÄÄN ei edes vilkaistu!
Millä pikkutuloiset kykenevät jatkuvasti kallistuvat maksut maksamaan? Eiköhän ne suomalaisten köyhien hampaat kohta mätäne rahan puutteen takia suihin... Omia palkkojaan hulppeasti nostaneet "kansanedustajat" tuskin eedes tajuavat asiaa.
Tähän rahastukseen liityen: SDP marin se jo lupasi lajoittaa satoja miljardeja SUOMALAISTEN VERORAHOJA MM. iTALIALLE, joka lupasi heti, jos lahjoitukset saa, laskea verotusta, joka italiassa on jo nyt ainakin 10 % halvempi kuin täällä nöyristelijä perähölmölässä.
VIELÄKÖ ÄÄNESTÄTTE SDP:tä, VIHREITÄ JA VASEMMISTOA, MITÄ?
Pelkkää rahastusta kunnallinen hammaslääkärikäynti
43
220
Vastaukset
- Anonyymi
Kotikaupunkini toistaiseksi kallein istumapaikka löytyi ienkirurgin vastaanotolta. Leikkaus kesti ehkä kolmisenkymmentä minuuttia ja hintaa tuli 370 euroa. Koko homma edellytti kolmea käyntikertaa. Ensin tilanteen kartoitus, sitten leikkaus ja lopuksi tikkien poisto. Kokonaishinta oli vähän yli 500 euroa, vaikka jätin jälkitarkastuksen koronan takia pois.
Yksityisellä pelkkä tarkastus saattaa olla 80 luokkaa ja harvoin pääsee paikkausistunnosta alle 200 euron.
Mutta kun kunnalliseen on kuukausien jonot.- Anonyymi
Notta, kun menet oikeistopuolueiden ajamaan yksityiseen hammashoitoon, saat terveyskeskuksen hintoihin laittaa ainakin nollan perään.
Vieläkö äänestän Kokoomusta.
Kyllä äänestän ja käyn yksityisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Notta, kun menet oikeistopuolueiden ajamaan yksityiseen hammashoitoon, saat terveyskeskuksen hintoihin laittaa ainakin nollan perään.
Vieläkö äänestän Kokoomusta.
Kyllä äänestän ja käyn yksityisellä.Äänestäppä vain, toivotaan että muillakin rahat riittää tulevaisuudessa vaikkapa lonkkaleikkaukseen, jonka nyt saa sairaspäivämaksulla, samoin kuin sydänleikkauksen. Jos ja kun tullaan kokoomuslaiseen ihanteeseen, että vain rikkailla on mahdollisuus saada hoitoa, maksaa tuo sydänleikkaus muutaman kymppitonnin. Sinulla liene varaa siihen, suurimmalla osalla ei. Mutta kokoomuslaisena tuskin siitä välität hevon ku.sen vertaa. Minä itse on kokoomuksen ideologian kirkkain ajatus!
- Anonyymi
Äänestän demareita vaikka ilman sarvia ja hampaita eikä jää mitään hampaankoloon.
Nimim. Lämmin harva hymy- Anonyymi
Pelkkää rahastusta kunnallinen hammaslääkärikäynti on. YHDYN ALOITUKSEEN.
Yksityisellä SAA edes jotain sen rahamäärän vastineeksi, vaikka pilvissä ne hinnat ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää rahastusta kunnallinen hammaslääkärikäynti on. YHDYN ALOITUKSEEN.
Yksityisellä SAA edes jotain sen rahamäärän vastineeksi, vaikka pilvissä ne hinnat ovat.Meillä päin julkinen hammashoito toimii todella hyvin ja jonotkaan eivät ole pitkät. Hammaslääkärit ovat ammattitaitoisi ja erittäin ystävällisiä ja osaavia.
Kyseessä Pohjois-SUomen kaunein kaupunki.
- Anonyymi
Simppeli viisaudenhampaan poisto, kuva, puudutus ja veto, 25 min, 325€ yksityisellä viime kesänä.
Tulehtuneen hampaan poisto, kuvaus, etukäteis kipulääkitys, puudutus jota piti lisätä, tosin ei sekään auttanut, poisvetäminen, yhteenä yli tunnin urakka, 56 € kunnallisella puolella tänä kesänä. - Anonyymi
Halvalla selvisit. Minä kävin tänään hammaslääkärissä. Laajempi tarkastus, yhden hampaan paikkaus oheiskuluineen 215€. Yksityiselle pääsee silloin kun on tarve.
- Anonyymi
Etkö vieläkään noudata lääkärin ohjeita, ne lääkkeet tulisi ottaa säännöllisesti.
- Anonyymi
Aloittajan käyntimaksu vastannee sitä mitä yksityisellä sanotaan toimistomaksuksi. Ehkä kuuluisi kuulua terveyskeskusmaksun perusmaksuihin, jotka otetaan valtion budjetista. Suppea tarkastus on ihan turha lisämaksu jos sitä kerran ei ole tehty.
Toiset yksityiset ovat todella ahneita, olen kokenut kun on pitänyt äkkiä saada korjatuksi irronnut paikka. On ollut ilo löytää maalaisjärkinen kylähammaslääkäri. Työhön kuului: Koko hampaiston ja kaikkien ientaskujen tarkastus, hammasplakin poisto kahdesta ientaskusta (itse siihen ei pystykään), muutaman hammaskivirakeen rapsutus (ei juuri kerry) ja soodapuhdistus. Ei toimistomaksua. Hinta 87 euroa. - Anonyymi
Onpa ihan hirveä hinta kunnallisesti !
Mene vertailun vuoksi yksityiselle.
Monen on pakko käydä yksityisellä,
koska kunnalliseen saattaa saada ajan vain 1-2 kertaa vuodessa.
Yksityisellä ei alle satasen tehdä mitään.- Anonyymi
Olen käynyt koko elämäni ajan yksityisellä, silti olen joutunut maksamaan tai ne on otettu palkastani koko ajan nuo sairas-ja kela-maksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt koko elämäni ajan yksityisellä, silti olen joutunut maksamaan tai ne on otettu palkastani koko ajan nuo sairas-ja kela-maksut.
Ja et sitten käytä mitään lääkkeitä, tai käy terveyskeskuksessa tai saa mitään muutakaan lähes ilmaista hoitoa?
- Anonyymi
Poliklinikkakäynti sairaalassa maksaa lähes 40 euroa.
Tosi kohtuullinen.
Ihmettelen aloitusta. Hammaslääkärikäynnin todelliset kustannukset
yhteiskunnalle ovat satojen eurojen luokkaa,
jonka me maksamme veroina.
Jos sen päälle "joutuu" maksamaan noin kympin tai kolme
onko se aivan kamalaa.
Itselläni meni viime vuonna 2000 euroa omasta kukkarosta yksityiseen
hammaslääkäriin, koska ei aina voi odottaa kuukausia kunnalliselle.
Eläkkeeni on alle EU:n köyhyysrajan.
Hammaslääkärikeskukseen, jossa käyn, voi maksaa osamaksulla
ja on pakkokin. - Anonyymi
Aikoihin ei enää verorahoilla ole pystytty maksamaan terveyskeskuksen niitä kuluja, joita ei maksa asiakas. Lisääntyviä valtion velkarahoja ne on.
- Anonyymi
Mistä tiedät että velkaa on juuri terveyskeskuksia varten ?
Ei sitä niin kuulu ajatella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät että velkaa on juuri terveyskeskuksia varten ?
Ei sitä niin kuulu ajatella.Valtio ottaa velkaa voidakseen pyörittää tarvittavia toimintoja. Melkoinen osa velasta menee sote sektorille. Ei sitä sen paremmin eritellä tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtio ottaa velkaa voidakseen pyörittää tarvittavia toimintoja. Melkoinen osa velasta menee sote sektorille. Ei sitä sen paremmin eritellä tarvitse.
Sote-sektorin kulut vain kasvaa väestön ikääntyessä. Huoltosuhde on nyt 132. Eli, sataa työssäkäyvää kohden on 132 ''elätettävää''
''Väestön ikääntyminen on jo heikentänyt julkisen talouden edellytyksiä saavuttaa tasapaino. Ikäsidonnaisten menojen kasvu jatkuu. Väestön ikärakenne vaikuttaa osaan julkisista menoista voimakkaasti, kun koulutus-, hoito- ja hoivapalveluja tarjotaan pääosin julkisin varoin.'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sote-sektorin kulut vain kasvaa väestön ikääntyessä. Huoltosuhde on nyt 132. Eli, sataa työssäkäyvää kohden on 132 ''elätettävää''
''Väestön ikääntyminen on jo heikentänyt julkisen talouden edellytyksiä saavuttaa tasapaino. Ikäsidonnaisten menojen kasvu jatkuu. Väestön ikärakenne vaikuttaa osaan julkisista menoista voimakkaasti, kun koulutus-, hoito- ja hoivapalveluja tarjotaan pääosin julkisin varoin.''Silti eräs puolue vastustaa ulkomaisen työvoiman maahantuloa. Me tarvitsemme nuoria veronmaksajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti eräs puolue vastustaa ulkomaisen työvoiman maahantuloa. Me tarvitsemme nuoria veronmaksajia.
Se eräs puolue ei mihinkään muuhun pysty. Se eräs puolue ei ole ikinä tehnyt tai ehdottanut tehtäväksi mitään järkevää. Se eräs puolue tarvitsee olemassaoloonsa typeryksiä joita sen puolueen johto kutsuu nimellä ''hyödylliset idiootit''
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtio ottaa velkaa voidakseen pyörittää tarvittavia toimintoja. Melkoinen osa velasta menee sote sektorille. Ei sitä sen paremmin eritellä tarvitse.
Miksi sitten teit niin ? Verorahat eivät ole korvamerkittyjä.
- Anonyymi
Pakko ilmaista, että kummallinen. Hoitohan kuuluisi kuitenkin tarvitseville. Vaikka Pirjolle.
- Anonyymi
Hampaiden kolot voi kätevästi täyttää samassa paikassa.
- Anonyymi
Lohjennut = pala pois etuhammas. Kerralla kuntoon kunnallisessa, lasku tuli noin kahden viikon kuluttua 32€. Olen tosi tyytyväinen.
- Anonyymi
Voi helvetin helvetti mitä valopäitä täällä on aloituksia tekemässä...hahahahahahaha
- Anonyymi
Iloitsen kanssasi hauskuudestasi. Hyvä kun sulla hyvä, nauti siitä.
- Anonyymi
Sammuta valosi, käy kalliiksi
- Anonyymi
Menehän lapsi päiväunille, jos et kestä suoraa puhetta.
" ÄITTTTTIII TUUU PYYYYHKIIII"
Yksityisellä päivystysluontoinen käynti rtg-kuva hampaan paikkaus 192 euroa. Ei muiden hampaiden tarkastusta.
- Anonyymi
Yksityisellä lohjenneen hampaan paikkaus, hampaiden tarkastus ja hammashygienistin käynti, yhteensä 305€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisellä lohjenneen hampaan paikkaus, hampaiden tarkastus ja hammashygienistin käynti, yhteensä 305€.
Eli 250 € liikaa. Yksityinen sairaanhoito on eliitille muutenkin. Vähän kuin amerkian malli jossa rikkaat tai vakuutuksen omistavat saavat hoitoa. Muut pärjätköön ilman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli 250 € liikaa. Yksityinen sairaanhoito on eliitille muutenkin. Vähän kuin amerkian malli jossa rikkaat tai vakuutuksen omistavat saavat hoitoa. Muut pärjätköön ilman.
Kunnalliselle olisin päässyt ehkä puolen, ehkä vuoden päästä hoitamaan kyseiset hammasasiat ja nekin kaikki pitkien aikojen päähän erikseen ja eripuolille kaupunkia. Nyt hoituivat kaikki samantien samassa paikassa.
Miten kukakin haluaa! Anonyymi kirjoitti:
Kunnalliselle olisin päässyt ehkä puolen, ehkä vuoden päästä hoitamaan kyseiset hammasasiat ja nekin kaikki pitkien aikojen päähän erikseen ja eripuolille kaupunkia. Nyt hoituivat kaikki samantien samassa paikassa.
Miten kukakin haluaa!Meillä pääsee särkypolille lähes hetimmiten julkiselle mut muut hammasasiat yksityiselle. Esim vuosirarkastukset.
- Anonyymi
Itse käynny nyt 22v. yksityisellä hammaslääkärillä säänölisesti täällä Itä-Helsinki. Vaikka en varakas nainen.Tällä hetkellä 69v. Minulla ei puolisoa ,ei lesken eläkettä. ei perintö tahoja.Työ eläke ilman kelan tukija. Naisen eläke on aina pienempi.Ilta päivälehtien mukaan vuosi tuloissa kuulun suomen köyhiin.Mietin miten työ ikäiset saa sama hammaslääkäri paikka ostopalveluna hampaansa hoidon? Kun itse kaikesta maksan itse?Jotta minulla on varaa hammaslääkärin: Nostan sen haisevan kalja tölkin.EN KERÄÄ! Panen sivun pantti rahan. Koska kerääjiä paljon enää nistä ei kerry kuin säästöä 100e vuosi.Mutta autaa kuitenkin hammaslääkärin maksuun. En käy kampaaja.En lomaile,en risteile.Kuljen jalan minne jalat päivtäin kantaa. Kuin pyörä on apuna. Julkistaliikenen metroa,pussia en käytä.Säästyy rahat. Onneksi jaksan noin 5km matkan kävellä itis citymarket,tai prisma. jne. Tarjouksista mitä tarvitsen hakea. Matkaa siis kerty päivitäin 10 km edes takaisin. Mutta samalla tulee ulkoiltua. Niverikko polvet pahiten toinen vaivaa.aina kunsateita. Mutta elämää. terveisiä vaan tältä itä Helsingistä ,Yksin elävältä vanhalya naiselta.Anteeksi lukihäirö, teksti virheeni itse en näe.
- Anonyymi
En sanoisi kunnallisen olevan pelkkää rahastusta, itsellä lohkesi iso pala etuhampaasta ja soitin kaupungin hammaslääkärille, ja seuraavana päivänä istuin tuolissa ja hammas tuli kuntoon, maksoi n. 60e. Totta on et kiireettömät tapaukset joutuvat odottamaan pitempään, kuukausia hoitoon pääsyä, mutta ei silloinkaan tapahdu rahastusta.
- Anonyymi
Kaksi turhaa käyntiä kunnallisella.
Yhden ja saman paikan vuoksi. Kävin kahdella tämän alueen eri hampureilla.
Sama paikka. Ei kestänyt.
Jollakin ihmeen konstilla yksityinen onnistui paikkauksessa. - Anonyymi
Hammaslääkärini jäi eläkkeelle, joten siirryin kunnalliselle puolelle samantien. Olisi saanut lekuri jäädä paljon aikaisemmin eläkkeelle, olisi sievoinen summa rahastoissa korkoa kasvamassa.
- Anonyymi
Yksityiselle ei varaa mennä ja kunnalliseen vuoden jonot joten menen vasta kun on pakko ja taas lähtee yksi hammas, se onkin sitten jo seitsemäs.
- Anonyymi
Ilmoittaudu jonoon, pääset vuoden päästä tarkistukseen. Mahdolliset korjaus toimenpiteet tulee tilanteesta riippuen. Ei se ole sen kummempaa.
- Anonyymi
Poliklinikkakäynnitkin maksavat.
- Anonyymi
Aloittaja on täys uuno.
- Anonyymi
Olen hammaslääkärikäyntien veteraani, sodanjälkeisen nousukauden lapsena karamellillä ja valkoisilla vehnäjauhoilla rakastettu kuopus ja hammaskaluston korjaukset sen mukaiset. Vielä on suurin osa omia.
Aloittaja. Suun tarkastus.
Kun hammasl paikkasi hampaasi, tekikö hän sen jälkeen sinulle kokeen. laittoi lapun hampaittesi väliin ja sanoi, pure yhteen. Sen jälkeen vähän vielä hioi tai sitten ei jos purenta jo heti paikkauksessa sattui kohdalleen. Jos teki, se on purennan tarkastus, että uusi paikka sopii muun hampaiston kanssa yhteen. Se voisi olla suun suppea tarkastus.
Jos hän ei todellakaan tehnyt yhtän mitään muuta kuin paikkasi, silloin maksu on turha, oli se sitten paljon tai vähän. - Anonyymi
Mihinkähän perustat sen väitteetn, että suomalaiset maksavat "Euroopan kireimpiä veroja"?!
MItetippäs kokonaisuudessaan Suomen terveydenhoitoa, joka on uskomattoman hyvä verrattuna mihin maahan tahansa. Koulunkäynti on ilmaista, ja siellä saa vielä ruokaakin, samoin voidaan ajella verovaroin hoidetuilla teillä, ilmaiseksi.
Ei tarvita kuin yksi isompi leikkaus, niin siihen on sitten mennytkin tavallisen veronmaksajan vuoden maksamat verot.
Ollaan kerrankin tyytyväisiä - jos ja kun Kokoomus pääsee hallitukseen, terveydenhuoltokin yksityistetään niin paljon kuin mahdollista, samoin koulutus tulee maksulliseksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501593Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 281128
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891084- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee190932Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi107884Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70809