FORD ECOBOOST 1,0 2012

Anonyymi

Öljynpaineet hävisivät yllättäen eli moottori meni rikki ilman ennakko varoituksia. Myyjäliike oli sitä mieltä että siinä on käytetty väärää öljyä joka on irroittanut jakohihnasta nukkaa joka oli tukkinut öljypumpun imusihdin. 240 t. km / 10 v ei ollut täytynyt. Oli sitä mieltä että huoltoyritys oli vuonna 2016 käyttänyt väärää öljyä ja oli vieläpä merkkihuolto!!!
Vastaavia tapauksia tuntuu olevan useita, onko kukaan vienyt vastaavaa asiaa eteenpäin? Minne voisi valituksen tehdä. Autossa on käytetty Castrol 5W20 öljyä.

40

4990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas ihan keksittyä höpöhöpöjuttua.

    • Anonyymi

      Valita sinne merkkihuoltoon.
      Ei se tosin väärästä öljystä johdu, vaan säästöistä valmistuksessa.
      Ketju olisi kestänyt eikä olisi tutkinut öljysihtiä tai suodatinta.

    • Anonyymi

      Juu tuota luokkaa se kesto on laskettu olevan. Ei passaa hyvää tehdä jos meinaa auton myynnillä elää. 240 TKM ja sitten paaliin. Jos taas tahdotte niillä 1.0 moottoreilla ajella enemmän, niin teettäkåä vaikka 180 tkm kohdalla öljysihdin putsaus lisätyönä.

      • Anonyymi

        Olisinpa tuonkin tiennyt että sihti menee tukkoon... Nyt tiedän!


    • Anonyymi

      Tosin jakohihna ja öljy? Yleensä jakohihna on kumia ja öljyä ei tarvita, eli nyt.......

      • Anonyymi

        Tiettävästi tuossa moottorityypissä on öljyssä uiva jakohihna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiettävästi tuossa moottorityypissä on öljyssä uiva jakohihna.

        Juuri niin. Ketju olisi tullut liian kalliiksi.
        Ford on useasti mennyt siitä mistä aita on matalin. Ja asiakkaat maksaa korjaukset.


    • Anonyymi

      Kyllä auton moottorin pitäisi kestää se luvattu 240 t / 10 v. pettynyt olen Fordiin.

      • Anonyymi

        Riippuu ajossa ja huollosta kuinka kestää ja vähän tuurista. Ihan sama kaikilla merkeillä noilla kilsoilla, jotain voi hajota joskus


    • Anonyymi

      Osta toinen Foooordi, joka ui kokonaan öljyssä..
      hahhhhhaaaa...kyllä kestääääää

      T. köffffffff

    • Anonyymi

      ihmetyttää mikä ajaa ihmisen ostamaan 1 litran koneella olevan 3-pyttyisen auton.

      • Anonyymi

        "ihmetyttää mikä ajaa ihmisen ostamaan 1 litran koneella olevan 3-pyttyisen auton."




        No tietenkin markkinointi, kun se ensin kehutaan esim. TM:n testeissä maasta taivaaseen.
        Omilla aivoillaan ajatteleva ei moisiin sorru edes unissaankaan.


      • Anonyymi

        Tuo on hyvä kone ja ollut käytössä kauan ja on edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ihmetyttää mikä ajaa ihmisen ostamaan 1 litran koneella olevan 3-pyttyisen auton."




        No tietenkin markkinointi, kun se ensin kehutaan esim. TM:n testeissä maasta taivaaseen.
        Omilla aivoillaan ajatteleva ei moisiin sorru edes unissaankaan.

        Mikähän olisi sitten omilla aivoilla ajattelevan valinta?

        Tuo kone kuitenkin on edullinen hankkia ja käyttää, ja suorityskyky Suomeen täysin riittävä. Tuolla ajoa vajaa 100 tkm ja sitten uusi vastaava alle.


    • Anonyymi

      Homma on selvä. Ford-kansa on niin bösilöä, et uskoo kaiken mainostaminen.


      T. Köffffff hahhhaaaaaa

    • Anonyymi

      Öljylle tarkka mitä käyttää ja tiheä vaihtoväli pitää olla kun öljy aivan litkua.

      • Anonyymi

        Kaikkea ne Saksalaiset keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea ne Saksalaiset keksii.

        Eihän Ford ole saksalainen merkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Ford ole saksalainen merkki

        Eihän siinä väitettykään että ford olisi saksalainen merkki.

        Siinä sanottiin että kaikkea ne saksalaiset keksii.

        Saksalaiset ovat keksineet kaikenlaista vuosisatojen saatossa, mm USA:n kuuraketti oli saksalaista suunnittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Ford ole saksalainen merkki

        Saksassahan noita tehdään. Vai mitä luulit?


    • Luin koko ketjun.
      En ole autonsuunnitteluinsinööri, (kirjoitetaan yhteen) vaan ekonomi, mutta minulla on kuitenkin muutama havainto.
      Ensinnäkin on suorastaan ihmeellistä, että nokka-akselin kuminen, toki metallilla tuettu hihna pannaan uimaan öljyyn! Tällaiseen valintaan täytyy kyllä olla olemassa joku tavanomaisesta poikkeava syy.
      Toiseksi vielä kummallisempaa on se, että autonkäyttäjän on sananmukaisesti "osattava" käyttää jotain erikoisöljyä - 5W 20 - jota joku jo litkuksi ennätti kutsua.
      Ei näitä asioita öljynvaihtoyrityksissä tunneta- eikä tiedetä ja ellei itse tuo öljyä mukanaan öljynvaihtoon, vahinko on jo tapahtunut.
      Miksi siis ehdoin tahdoin hankaloittaa auton huoltamista?
      Kun tosiasia kerran on se, etteivät autoilijat - lukuunottamatta ehkä auton ensimmäistä omistajaa - autojaan erityisen paljon huollata ja seuraavat eivät edes aina huolehdi öljyn riittävästä määrästä, on selvää, että auton käyttöohjekirjassa tulisi tarkemmin tosi ISOIN KIRJAIMIN perustella, miksi moottorissa käytetyn öljyn tulisi olla juuri määrätyt ominaisuudet täyttävää ja mihin asiasta piittaamattomuus voi johtaa.
      Ellei näin ole, on aika varmaa, että Kuluttajavirasto, mikäli asian vie sinne - toteaa, että tuotteessa on Kuluttajasuojalain tarkoittama virhe.
      Kysymys on siis rajanvedosta, miten ja millä äänenpainolla asiasta olisi tullut kuluttajalle ilmoittaa. Viskositeetiltaan 5W 20 öljyä, ei juurikaan mikään autonvalmistaja käytä, eikä sitä edes ole hyvin saatavilla.
      Lopuksi olenkin tässä odottanut, minkälaisia kommentteja kentältä alkaa kuulua näiden iskutilavuuteensa nähden ylitehoisten ja vajaasylintereisten moottoreiden ominaisuuksista, kun se 200.000 km ylittyy.

      • Anonyymi

        Vain Castrol 5w20 Edge öljykylpyjakohihnalle Ecoboost Ford-moottoreihin.
        Ei mikään muu, vaikka spectit riittäisivät jollain toisellakin.
        Esim . Atoy Oy käyttää huollossaan tietämättään väärää öljyä tähän moottoriin.


    • Niinpä niin, yritin juuri omalla nimimerkillä pitää "palopuhetta" tästä merkittävästä asiasta!
      Olet muuten ensimmäinen, joka siihen ylipäätään reagoi!
      Mainitsit nimeltä erään pääkaupunkiseudulla toimivan merkittävän autoalan toimijan.
      Jos siis tämänkokoinen yrittäjä ei näitä "öljyasioita" tunne, niin miten voi olettaa, että "Römpsänperän kyläsepät" tietävät tämän?!
      Lisäksi tulevat nämä "Esson baarin kulmapöydän kaikkitietävät"!

      • Anonyymi

        Esim. Liqui Moly, Q8, tai BilThema 5w20 öljyt eivät sovellu 1.0 Ecoboostiin.
        Vain Castrol 5w20 öljy on oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Liqui Moly, Q8, tai BilThema 5w20 öljyt eivät sovellu 1.0 Ecoboostiin.
        Vain Castrol 5w20 öljy on oikea.

        kyllähän shellin 20w-50w öljyä voi hyvin käyttää...


    • Anonyymi

      Mikä on tämän mallin jakohihnan vaihtoväli? On ko yli 240 000 km?

    • Anonyymi

      Todella ikävää ajatellen moottorille tarkoitettua kestoikää. Itsellä kävi samanlailla ja en alkanut vääntämään kättä myyjäliikkeen kanssa vaan myin koko auton sellaisenaan eteenpäin. Sellainen liike kuin www.automyyntiin.fi osti auton. Sain autosta kohtuu hyvän hinnan ja ennenkaikkea pääsin siitä vaivattomasti eroon ja nyt alla uusi ja huoleton auto.

    • Anonyymi

      Mainosmiesten puheista huolimatta, tuollaiset ahdetut minimoottorit on tarkoitettu autoihin joilla ajellaan aika vähäisiä kilometrejä vuodessa. Itsellä tulee sellaiset 8 000 - 10 000 km ahdettuun 1.0 kauppakassiin vuodessa. 240 000 km tarkoittaisi sitä, että auto menee paaliin noin 25 vuotiaana, joka on ihan ok. Moottori kestää sen minkä runko ja muut vermeet ja auto menee paaliin tasaisen loppuun käytettynä.
      Ikinä en voi kuvitella että ostaisin sellaiseksi autoksi jolla on tarkoitus ajaa 25 000 km vuodessa, mitään nyrkin kokoisella moottorilla varustettua. Voin hyvin kuvitella, että tuollaisella ajolla moottori on tosiaan se joka pettää ensimmäisenä.

    • Anonyymi

      Meneillään paraikaa.
      Motonet huolto vaihtoi turbon. Moottoritiellä syttyi öljy paineen valo ja peli heti ohi. Syynä öljysihti tukkeutunut. Olivat laittaneet ecoboosteriin turbon valmistajan mukaiset öljyt eikä mitä Ford vaatii juuri Castrolin öljyä mitä Motonet tarjoaa ainoano öljyä kun hakee rekisterinumero lila.
      Kysyin miksi laittoi väärät öljyt vastasi että on käyvät ja takuu vaati (turbon valmistajan takuu) grammaa käytettävän. Ford on kehittänyt Castrolin kanssa nimen omaan tämän öljyn tähän moottoriin sopivaksi eikä muuta saa käyttää., Koska moottoririkko tulee hyvin nopeasti Tästä on mustaa valkoisella. Tää Motonet korjaamo sanoi että gamma käy hyvin nykyisille ecoboostereille joten hän on osaava tietää nää öljy jutut. No niin kyllä nykyisille mutta kun nykyisissä ei ole kumihihnaa vaan ketju ja malli ketjuihin muuttui 2018 ja meidän rikkoutunut auto on 2012 mallinen.
      Asia olikuluttajaasiamihen käsittelyssä joka kehotti viemään asian kuluttajariitalautakuntaan koska tää korjaamo kieltää toimineensa väärin.
      Asia menee seuraavaksi kuluttajariitalautakunnalle. Vakuutusyhtiö haluaa viedä asian oikeuteen asti

    • Anonyymi

      Aika kalliiksi tulee valmistajalle nämä kokeilut mikroauton moottorien käyttö perheautossa.
      Se on kumma kun polttoaineen kulutus ei oikeastaan ole moottoreissa pienentynyt sanottavasti ja silti näitä keksintöjä tulee monilta merkeiltä. Tonnisen moottorin teho on normaalisti 50 -70 hevosvoimaa ja sen yli revityt kaakit menee täysin kestävyyden kustannuksella. Tämä pitäisi kaikkien tietää että yliviritetyisssä moottoreissa rikkoutumisriski on hyvin suuri.

    • Anonyymi

      Jos öljykylpyistä jakohihnaa käyttävässä moottorissa on EDES KERRAN ollut väärä öljytyyppi, hihna hajoaa jossain vaiheessa, VAIKKA tilalle olisi myöhemmin laitettu oikeat öljyt.

      Eli aina hihnan ja öljynvaihto, jos huollossa on rikottu huolto-ohjetta ja laitettu väärät öljyt.

      Fiksuinta on laittaa tai laitatuttaa aina oikeaa öljyä niin ei tarvitse murehtia tällaisten asioiden kanssa.

    • Anonyymi

      Ford Focus 1.0 Ecoboost 2017 jakohihna hajosi 180.000 km. Yksi omistaja, käytetty aina Fordin omassa merkkihuollossa.
      VAROITUS. Jakohihna ei kestä tai ei ainakaan meillä kestänyt suosituksen mukaiseen 240.000 km vaihtoväliin asti.

    • Anonyymi

      Suomessa pitää aina jakohihna kuiva tai öljykylpyinen vaihtaa jo puolessa ajassa, eli tässä tapauksessa kuusi vuotta ja 120 000 km.

    • Anonyymi

      Korjaan: Viisi vuotta.

    • Anonyymi

      Tänään kävi 1.0 ecoboost -16 110000km ajettu fordin merkkihuollossa jakopään huollossa!1400€

    • Anonyymi

      Öljykylpy hihnan vaihto maksaa, koska hihnasta irtoaa muruja ja ne murut pitää saada pois.

      Eli mm öljypohja pitää irroittaa ja puhdistaa.

      Ja kaksi hihnaa pitää vaihtaa.

      Työtä on paljon ja siksi vaihto maksaa 1400 €.

      • Anonyymi

        Kyllä.Apulaitehihna ja vesipumppu samaan hintaan.


    • Anonyymi

      Sivistyneissä maissa näillä ajetaan muutama vuosi ja sitten paaliin.
      Suomessa ajetaan autolla jonka käyttöikä on tuo muutama vuosi, kymmenen vuotta ja sitten itketään kun ei kestä.

    • Anonyymi

      Sihti vaan kokonaan pois, kuminpalat pysähtyy viimeistään suodattimeen.

    • Luin koko ketjun uudestaan.
      Kirjoitin tässä ketjussa n. kolme vuotta sitten, että valmistaja on
      tässä mielestäni selvästi laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutensa.
      Sen olisi tullut selvästi ilmoittaa kuluttajalle, ettei moottorissa voi
      käyttää muuta, kuin heidän mainitsemaansa öljylaatua.
      Tämä erityisesti siksi, koska esim. sen viskositeetti poikkeaa tavan-
      omaisesta.
      Ilmoitukseen olisi lisäksi tullut lisätä öljyvaihdon yhteydessä tehtä-
      vien muiden huoltotoimenpiteiden välttämättömyys, vahinkojen
      välttämiseksi.
      Vahingonkärsijät lienevät sitten vain jääneet nuolemaan näppejään,
      koska kukaan ei liene palkannut lakimiestä.
      Tosin 200.000 km on hyvä saavutus, autossa käytettävälle moottori-
      sahan moottorille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Turkipippurin omistaja törkeä lapsenraiskaus 21.2.2024

      Lapin käräjäoikeus Rovaniemi 1.3.2024 törkeä lapsenraiskaus,syyllinnen Turkinpippurin omistaja Farsad Doski Reger https:
      Rovaniemi
      57
      3209
    2. Piruilua suhdekohusta? Anssi Heikkilä julkaisi kuvia "deitti-illasta" - Missä Pernilla Böckerman?!

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman voittivat viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa -kisan. Nyt heidän ympärillään kuhist
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1742
    3. Mitä muuttaisit kaivatussasi?

      Rehellisiä vastauksia kiitos.
      Ikävä
      114
      1654
    4. Raideliikenne

      Kuka jäi junan alle?
      Kiuruvesi
      27
      1599
    5. Purra antoi Hakkaraiselle tylysti kenkää

      Persujen puheenjohtaja Riikka Purra, joka on myös persujen puoluehallituksen puheenjohtaja, on päättänyt hovinsa kanssa
      Perussuomalaiset
      341
      1580
    6. Farmi Suomi -matskua julki! Iida Vainio ja Archie Cruz intiimissä hetkessä: "...yölläkin sitten..."

      Sutinaa kerrakseen… Rokkari Archie Cruzilla ja kultamekolla kohahduttaneella Iida Vainiolla on ollut mm. tällaista visp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      1360
    7. Siitä näkemisestä tuolla oikeissa kuvioissa

      Odotusarvo olisi, että hakeutuisit aktiivisesti tilanteisiin tai paikkoihin, missä olisi mahdollista törmätä. No niinpä.
      Ikävä
      110
      1317
    8. Ranskan presidentti: Nato joukkoja Ukrainaan?

      Silloinhan Suomenkin pitäisi lähettää Ukrainaan joukkoja. Miltä kuulostaa? Macron ei sulje pois länsijoukkojen lähettäm
      Maailman menoa
      424
      1231
    9. Kun kohtasin sinut muutit elämäni

      Se ei ole entisellään enää. Olen järkyttynyt ja jäänyt suuren hämmennyksen valtaan. Mitä tämä oli? En tiedä enää, mitä a
      Ikävä
      77
      1215
    10. Vanha valta heitti nyt Kelloniemen ulos

      Vanhan vallan juoksupoika Ilpo Tervonen kruunattiin Heikin ritarikunnan ensimmäisen rasvaajan ansiomerkillä. Juhana Kell
      Kemijärvi
      76
      1097
    Aihe