Kuulin jutun langoltani: Hänen isoveljensä oli kaatanut 60-luvun alkupuolella Solo 125-sahalla vanhalle kaskialueelle kasvaneen tiheän vanerikoivikon yhden päivän aikana, Kyseessä oli siis ollut vain kaato, ei karsintaa yms. Runkoja oli ollut 1600 kpl. Apuna oli ollut lankoni, joka oli silloin 10-vuotias kolli. Hän kantoi bensat ja öljyt ja oli ollut apuna tankkaulsessa, joka tehtiin jopa moottorin käydessä, koska käynnistin oli rikki ja saha piti käynnistää nahkaremmillä vauhtipyörän päältä. En uskonut juttua, koska 13-tuntisen työpäivän aikan olisi pitänut nuria 2 puuta minuutissa ilman taukoja ja tankkauksiakin. Toki se Soli oli aikamoinen rohmu, olen sahannut sillä itsekin, tehoa oli kain5..6 hv ha saha ei hyytynyt, metsuri kylläkin, saha tärisi helvetisti ja lamautti käsien verenkierron.
Kertokaa olisiko niitä puita kuitenkin ollut vain 160?
Vanerikoivikon kaato
Anonyymi
1
74
Vastaukset
- Anonyymi
Pulloja tehdään puhaltamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399