Kuulin jutun langoltani: Hänen isoveljensä oli kaatanut 60-luvun alkupuolella Solo 125-sahalla vanhalle kaskialueelle kasvaneen tiheän vanerikoivikon yhden päivän aikana, Kyseessä oli siis ollut vain kaato, ei karsintaa yms. Runkoja oli ollut 1600 kpl. Apuna oli ollut lankoni, joka oli silloin 10-vuotias kolli. Hän kantoi bensat ja öljyt ja oli ollut apuna tankkaulsessa, joka tehtiin jopa moottorin käydessä, koska käynnistin oli rikki ja saha piti käynnistää nahkaremmillä vauhtipyörän päältä. En uskonut juttua, koska 13-tuntisen työpäivän aikan olisi pitänut nuria 2 puuta minuutissa ilman taukoja ja tankkauksiakin. Toki se Soli oli aikamoinen rohmu, olen sahannut sillä itsekin, tehoa oli kain5..6 hv ha saha ei hyytynyt, metsuri kylläkin, saha tärisi helvetisti ja lamautti käsien verenkierron.
Kertokaa olisiko niitä puita kuitenkin ollut vain 160?
Vanerikoivikon kaato
Anonyymi
1
130
Vastaukset
- Anonyymi
Pulloja tehdään puhaltamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741