Minua nyt lähinnä kiinnostaa tietää kuinka moni oikeastaan kärsii tästä?
Löysin hiljattain youtubesta videon missä nukkuva mies heiluttaa päätänsä puolelta toiselle ja se on juuri samanlaista kuin minulla.
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=0s7Kl8AOoOc
Eli kyseessä on rhythmic movement disorder. Ja kommenteista päätellen en ole ainoa maailmassa, niin kiinnostaa tietää löytyykö suomalaisilta tätä samaa ongelmaa?
Eli lapsuudesta asti ollut tämä, ennen nukkumaan menoa heiluttelin päätä puolelta toiselle mikä auttoi minua nukkumaan. Jossain vaiheessa lopetin sen kokonaan koska sain nukuttua ilman sitäkin, mutta myöhemmin kävi ilmi että teen sitä unissani.
Minut on monta kertaa herätetty syvästä unesta koska joku on pelännyt että minulla on joku kohtaus meneillään kun heiluttelen päätä rajusti puolelta toiselle. Nykyäänkin 30-vuotiaana harrastan sitä unissani.
Pään heiluttelua puolelta toiselle nukkuessa
Anonyymi
1
471
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla heiluu pää välillä puoliunessa puolelta toiselle. Siis automaattisesti, en voi estää tai hallita liikettä. Joten en tiedä onko kyse samasta oireesta. Ja saatan havahtua puoliksi valveille ja käsi on jäykkä ja nykii voimakkaasti. Kättä ei pysty hallitsemaan mitenkään. En ole kysynyt lääkäriltä näistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh412365Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423001951- 201750
- 241565
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231404- 1001299
- 411272
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391235- 35992
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta32975