miksi sähköttömistä vedettömistä mökeistä pyydetään paljon

Anonyymi

lähes mitä sähköllisistä, kuitenki sähköliittymä maksaa 2000-80000. ja voi joutua maksamaan 100e/kk kuluttamatta mitään. kun myytte mökkejä laittakaa kattavasti ilmoitukseen mitä maksaa vesiliiyntä ja sähköt, että mistä se hton kalliin perusmökin hinta muodostuu

18

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sähköliittymää välttämättä kannata ottaakaan. Meilläkin tulee sähkölinja aivan nurkalle, mutta liittymää ei ole otettu silti. Se on kallis ja haluamme elää mökillä mahdollisimman omavaraisesti.

      Mökki on pakopaikka, jossa voi elää vapaasti ja riippumattomasti. Sen takia meidän mökillä on aurinkosähköt, kaivo, puulämmitys ja maakellari. Tämä ei tule myyntiin minun elinaikanani, mutta jos tulisi, niin en luopuisi siitä halvalla, vaikka siitä puuttuvatkin kytkennät valtakunnallisiin verkkoihin.

      • Anonyymi

        Ei kai niitä kukaan osta.


      • Anonyymi

        No, jos mökki on mantereella, nin yli 100.000 € mökissä pitää olla sähköt, porakaivo, vesivessa, lämmin juokseva vesi suihkussa, pesukoneliitäntä ja jätevesisäiliö, sellainen 5-10 kuutioinen riittää useimmiten. Saimaan, Päijänteen ja Oulujärven rannoilla voi vaatimuksien osalta nostaa mukavuudettoman mökin hinnan alarajaa 20.000 eurolla, merenrannalla ehkä jopa 130.000 euroon.

        Kyllä, mukavuudettomia mökkejä myydään paljon, mutta niistä maksetaan yleensä se 10.000-70.000 €.

        Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos mökki on mantereella, nin yli 100.000 € mökissä pitää olla sähköt, porakaivo, vesivessa, lämmin juokseva vesi suihkussa, pesukoneliitäntä ja jätevesisäiliö, sellainen 5-10 kuutioinen riittää useimmiten. Saimaan, Päijänteen ja Oulujärven rannoilla voi vaatimuksien osalta nostaa mukavuudettoman mökin hinnan alarajaa 20.000 eurolla, merenrannalla ehkä jopa 130.000 euroon.

        Kyllä, mukavuudettomia mökkejä myydään paljon, mutta niistä maksetaan yleensä se 10.000-70.000 €.

        Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!

        Pikku mökki oli saaressa myynnis, 45.000 ei sähköjä ei mitään. Joku vaan osti.

        Mulle riittää mökiksi farmariauto 7 kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikku mökki oli saaressa myynnis, 45.000 ei sähköjä ei mitään. Joku vaan osti.

        Mulle riittää mökiksi farmariauto 7 kk.

        Autossa sähköt ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos mökki on mantereella, nin yli 100.000 € mökissä pitää olla sähköt, porakaivo, vesivessa, lämmin juokseva vesi suihkussa, pesukoneliitäntä ja jätevesisäiliö, sellainen 5-10 kuutioinen riittää useimmiten. Saimaan, Päijänteen ja Oulujärven rannoilla voi vaatimuksien osalta nostaa mukavuudettoman mökin hinnan alarajaa 20.000 eurolla, merenrannalla ehkä jopa 130.000 euroon.

        Kyllä, mukavuudettomia mökkejä myydään paljon, mutta niistä maksetaan yleensä se 10.000-70.000 €.

        Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!

        Kuka haluaa tällaisia mukavuuksia mökille? - En minä ainakaan.

        Mökin pitää olla luonnonläheinen paikka rauhoittumiseen. Ei sinne saa tuoda sähköä ja sen mukanan tuomia härpäkkeitä. Kaiken lisäksi en ikinä maksaisi kesämökistä yli 100 000€. Koti on erikseen. Siellä voi olla mukavuuksia ja siihen voi laittaa rahaa enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos mökki on mantereella, nin yli 100.000 € mökissä pitää olla sähköt, porakaivo, vesivessa, lämmin juokseva vesi suihkussa, pesukoneliitäntä ja jätevesisäiliö, sellainen 5-10 kuutioinen riittää useimmiten. Saimaan, Päijänteen ja Oulujärven rannoilla voi vaatimuksien osalta nostaa mukavuudettoman mökin hinnan alarajaa 20.000 eurolla, merenrannalla ehkä jopa 130.000 euroon.

        Kyllä, mukavuudettomia mökkejä myydään paljon, mutta niistä maksetaan yleensä se 10.000-70.000 €.

        Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!

        Kylppärin vesieristeidne käyttöikä 25-30 vuotta. Lämminvesivaraaajt yms. paljon lyhytikäisempiä. Talvella täyttyy pitää lämmöt päällä ja sitten saa jännittää sähkökatkoja.

        90-luvulla turattuihin kuuluisi jo tehdä pesutiloihin remontti. Taitaa olla enimmäkseen rästissä, "kun se on vaan mökki". Ja onhan se rakentaminenkin tehty halvimman mukaan "kun se on vaan mökki". Esim. vesijohdot PEX putkea pinta-asennuksena. Selvä käsityön leima (vaikka pullopalkalla tehty?).

        Vielä kun on kehnot lämmöneristykset, niin siihen ylläpitolämpöökin kuluu tolkuttomasti sähköä ja nimenomaan kalliin sähkön aikaan.

        "Täysin varustettu" kesämökki on halvalla ja juosten kusten rakennettu pieni omakotitalo (tekniikaltana). Talo, jossa on pian iso korjausvelka.. energiankulutushan siinä on aina ollut iso.


    • Anonyymi

      Jos mökillä ollaan muutama viikko vuodessa, ei kannata sähköliittymää ottaa vaan tuottaa tarvitsemansa sähkön aggrekaatilla. Jos lähistöllä on vesiposti, hakee juomavedet siitä, pesuvedet sitten jostakin jorpakosta. Järkeä saa ja kannattaa käyttää, mutta ei oo pakko.

      • Anonyymi

        Kyllä, ei mitään järkee. Itse olen sulanmaan ajan ja autosta saan sähköt ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ei mitään järkee. Itse olen sulanmaan ajan ja autosta saan sähköt ym.

        37.000 ecuu, iso saari. 1,5 ha tontti. Rakennukset 40-luvulta. Aurinkosähköt löytyy.

        Rantaan 600 m ja jne.


    • Anonyymi

      isohkon järven rannassa (ei 10 suomen suurimmman) mutta ves ei tule sisälle eikä sähköjä (pien arskapaneeli eniintään), maksaisitteko silti yli 100000?

      • Miksei? Vesi sisälle näillä säädöksillä on melkein isompi ongelma kuin etu. Sähköt nyt saa muutamalla tonnilla (=panelit + akkuja).

        Tie perille, lyhyt matka, hyväkuntoinen mökki, hieno tontti, hyvä ranta... Kyllä siitä voisi 100k+ maksaa (itse en, kun on jo riittävästi mökkiä).


    • Anonyymi

      niin ja lautaa tai hirttä alle 70mm seinät

    • Anonyymi

      Ei voi joutua maksamaan 100 €/kk sähköstä kuluttamatta jos on yksi liittymä.

    • Anonyymi

      Varsinais-Suomi. Saarimökki. Ei sähköä, eikä vettä. Vaihtoi omistajaa viime kesänä hintaan 150 000 €.

      Hinta on silloin oikea kun mökille löytyy ostaja. Ostajia ja tarpeita on monia. Tässä tapauksessa ostaja halusi kalliorantaisen saarimökin tuohon hintaan. Mukavuudet eivät olleet hänelle ensisijainen valinnan peruste.

    • Anonyymi

      Yleensäkin hyödykkeen hinnan määrää kysynnän ja tarjonnan laki.
      Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

    • Anonyymi

      Sähköä ja vettä aina saa rahalla mutta järvien ja meren rannalla olevaa maata ei enää tehdä lisää.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Jos paikka miellyttää, niin siitä kannattaa maksaa. Ymmärrän hyvin, että avarat maisemat ja kallioranta maksaa enemmän kuin pienen vesistön kaislikkoranta, vaikka siellä kaislikon takana olevassa mökissä olisi ihan kaikki mukavuudet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe