Googlen/Youtube valemainokset

Anonyymi

YLE:llä ollut juttua parina päivänä noista valheellisista mainoksista joissa kaupataan kiinalaista halpisrihkamaa ylihintaan keksittyjen suomalaisten "insinöörien" ym. nimillä ja kasvoilla:
https://yle.fi/uutiset/3-11448882

Google tuossa artikkelissa esittää, että käyttäjien pitäisi ilmiantaa huijausmainokset!

EI SE NIIN MENE!!!

Google itse tekee mainossopparit, joten ei voi olla niin, että he itse laskevat läpi kaikki huijausmainokset, ja sitten olisi käyttäjien asia tehdä niistä valituksia!
Sitäpaitsi, painaako tavallisen katsojan sana mitään ja tubettajat eivät uskalla sanoa mitään, ettei oma mahdollinen kanavan kaupallistaminen vaarannu.

Googlen on itse oma-aloitteisesti mainossopimuksia tehdessään katsottava, ettei mainostajat laita mitään huijausmainoksia tms. lainvastaisia mainoksia kanaville!

5

<50

Vastaukset

• Google on nykyään yhtä kuin internet ja se näkyy todella ylimielisenä toimintana.

• Kannattaa alkaa suosia vaihtoehtoisia hakukoneita, esim. Duckduckgo.
        Olihan ennenkin useita hakukoneita, esim. Altavista.

• kiitos aloituksesta
      ja
      käyttäkää muitakin
      kuin googlen tuotteita

• Tuosta tulee mieleen Vitaepron mainokset jossa asiakkaat väittävät pysyvänsä kunnossa Vitaepron avulla vaikka tuotteen raaka-aineet ovat todennäköisesti halpaa kauko-idän tuotantoa, muuten ei katteet voi olla niin isoja että pystytään jatkuvasti TV:ssä isolla rahalla mainostamaan.

• Se on norjalaista kalaöljyä... Kalanmaksaöljyn syöminen on halvempi vaihtoehto.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tietää Seinäjoen perhesurmasta

sirkankujalla ja miksi?
      Seinäjoki
      60
      3412
    2. Opettaja koulutus uusittava välittömästi. Ei vastaa tätä päivää.

Kun näiden kiusaamisten ja tunnilla häiriköinti tapausten määrä näyttää vain lisääntyvän ja pahentuvan on opettajakoulutusta pakko muuttaa. Kolme asi
      Maailman menoa
      216
      1610