YLE:llä ollut juttua parina päivänä noista valheellisista mainoksista joissa kaupataan kiinalaista halpisrihkamaa ylihintaan keksittyjen suomalaisten "insinöörien" ym. nimillä ja kasvoilla:
https://yle.fi/uutiset/3-11448882
Google tuossa artikkelissa esittää, että käyttäjien pitäisi ilmiantaa huijausmainokset!
EI SE NIIN MENE!!!
Google itse tekee mainossopparit, joten ei voi olla niin, että he itse laskevat läpi kaikki huijausmainokset, ja sitten olisi käyttäjien asia tehdä niistä valituksia!
Sitäpaitsi, painaako tavallisen katsojan sana mitään ja tubettajat eivät uskalla sanoa mitään, ettei oma mahdollinen kanavan kaupallistaminen vaarannu.
Googlen on itse oma-aloitteisesti mainossopimuksia tehdessään katsottava, ettei mainostajat laita mitään huijausmainoksia tms. lainvastaisia mainoksia kanaville!
Googlen/Youtube valemainokset
5
141
Vastaukset
- Anonyymi
Google on nykyään yhtä kuin internet ja se näkyy todella ylimielisenä toimintana.
- Anonyymi
Kannattaa alkaa suosia vaihtoehtoisia hakukoneita, esim. Duckduckgo.
Olihan ennenkin useita hakukoneita, esim. Altavista.
- Anonyymi
kiitos aloituksesta
ja
käyttäkää muitakin
kuin googlen tuotteita - Anonyymi
Tuosta tulee mieleen Vitaepron mainokset jossa asiakkaat väittävät pysyvänsä kunnossa Vitaepron avulla vaikka tuotteen raaka-aineet ovat todennäköisesti halpaa kauko-idän tuotantoa, muuten ei katteet voi olla niin isoja että pystytään jatkuvasti TV:ssä isolla rahalla mainostamaan.
- Anonyymi
Se on norjalaista kalaöljyä... Kalanmaksaöljyn syöminen on halvempi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812506- 1832044
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1771935Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1221731Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311635- 1241572
Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791245Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711205Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,681175Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c781155