Naapuri terrorisoi

Anonyymi

Kun olen sängyllä seinän vieressä, tiputtelee marmorikuulia, naputtaa tai paukuttaa jotain. Antaa lapsen potkia palloa seinään tai hakkaa itse nyrkillä seinään. Jos yskin kun kurkkua kaivertaa, tämä matkii sitä ja yskii 20 kertaa putkeen. Aivastelen usein, en tiedä miksi, ehkä olen allergisoitunut jollekin mutta tuskin tämä vakavaa on kun vuosien jälkeen hengissä edelleen mutta sekin matkitaan ja aivastellaan 20 kertaa putkeen, en voi uskoa että naapuri olisi jostain syystä sairastunut samalla tavalla kuin minä aika ihmeellinen sattuma olisi ja tämä oikein täräyttää aivastaa niin kovasti kun lähtee silleen ylikorostuneesti että varmasti kuulen sen ja mua v.ituttaisi... Joo on tullut selväksi että on paperiseinät mutta mitä vaivalleni voin, en sitä tahalleen tee, toisin kuin eräät. Kuuntelen päivittäin päiväsaikaan max 2 tuntia musiikkia tai tv:tä normaalin puheen voimakkuudella, sekin tietysti kuuluu huonosta äänieristyksestä johtuen naapuriin mutta olen testannut että kuuluuko musiikkini ja tv-äänet rappukäytävään niin ei kuulunut... kerran naapuri laittoi kostoksi tv:n huutamaan niin kovalla että koko rappukäytävä raikasi joten ei nämä hänen kostotoimensa mielestäni ole reiluja...

No sitten on karjunut myös kämpässään, että " sammuta jo ne valot saatana! " kun mulla oli pimeään aikaan tapana polttaa usein valoja niin ettei verhot ollu ikkunassa. Mutta ei se minua häirinnyt kun en alasti kuitenkaan kotonani tallustellut, jos jotkut haluaa ulkoa kyylätä ruuanlaitto puuhiani niin onpa heillä tylsä elämä huoh. Mielestäni naapurilla ei ole oikeus käskyttää että millon saan pitää kotonani valoja päällä ja pidänkö verhoja ikkunoissa vai ei. Hallitsee jo liikaa ja astuu toisen ihmisen reviirille! Karjahtelee myös ja pitää muutakin ihme ölinää. Joskus noituu hirveästi. Pelkään häntä.

Kaappejakaan ei saisi ilmeisesti avata ja sulkea. Enkä todellakaan paiskaa niitä kiinni, mutta täällä kuuluu normaali kaappien aukaiseminen ja sulkeminen myös. Naapuri tekee kiusaa sitten niin että sulkee ja avaa useita kymmeniä kertoja kaappien ovia putkeen. Pulujen ääni näyttää myös ärsyttävän häntä. Eikä kolmena päivänä saisi pestä pyykkiä putkeen päiväsaikaan kun pesukone päällä pari tuntia. Päiväsaikaan 2-3 kertaa viikossa ottamani 30min suihkut myös häiritsee, sillon laittaa aina hanan oman asunnon puolella auki. Kerran on matkinut myös seuraamani sarjan tunnusmusiikkia. Mitään bassoja en myöskään todellakaan käytä.

Mikä näitä ihmisiä vaivaa ja miten sairaaksi tämä kiusaaminen voi vielä mennä!? Itse en kiusaa ketään ja elän mielestäni normaalia elämää, olen ottanut myös naapurit huomioon kun hiljaisuusaikaan aina hiljaista ja suihkut/pesukoneen pyörimiset tapahtuu päiväsaikaan ja musiikki tai tv ei ole myöskään koko päivää päällä... En tiedä miten voisin olla tämän parempi naapuri ja kuulokkeita en halua hankkia koska ne ei oo kuulolle terveelliset. Onhan sitä ennenkin ilman kuulokkeita pärjätty kun ihmiset asuneet jo iät ja ajat kerrostaloissa ja olleet olemassa myös tv ja radio. Naapuria ärsyttää myös se kun olen paljon kotona, pitäisi ilmeistään kotoaankin pakoon lähteä vaikka lorvimaan kauppakeskukseen ettei häiritsisi naapuria... Minusta tämä on aivan sairasta että yritetään savustaa ihminen kotoaan pois, koti kun on kuitenkin ihmiselle rakkain ja tärkein paikka niin ei mielestäni kellään ole oikeutta määritellä kauan siellä aikaa saa viettää ja ylipäätään kiusaaminen ei ole koskaan oikein, sitä ei pitäisi sallia missään tilanteessa ja sopu sijaa antaa mutta kun kaikki ei osaa elää oikein ja olla suvaitsevaisia! Ei voi olla niin kamalaa jos ihminen kuuntelee musiikkia ja tv ilman kuulokkeita, pelkään että tämä kiusaaminen johtaa vielä henkirikokseen, siis että hän tulee tekemään mulle pahaa... eikä se urpo tiedä miten paljon olen jo elämässäni kärsinyt on ollut tasapainoton lapsuuden perhe, kiusaaminen, väkivaltainen parisuhde, sairastuminen ja köyhyys. Tuntuu että nuo ovat eniten ärtyneet musiikin ja tv kuuntelusta ja sen takia hermo menee sitten kaikkiin ääniin mitä minusta lähtee, ei saisi enää edes kylkeä kääntää sängyssä kun sänky narisee seksistä puhumattakaan...

Sairas tilanne on. Kerta kaikkiaan erittäin sairas. Mistä näitä ihmisperseitä tulee ja miksi tuon piti asettua mun tielle!

23

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja sen unohdin vielä sanoa että naapuri on pitänyt myös 24h piipittävää laitetta päällä ja vienyt sillä tavoin multa yöunet! Mä en ole koskaan hänen yörauhaansa häirinnyt. Hyi veeittu miten röyhkeä!

      Sitten kun käyt päin naamaa keskustelemassa asiasta niin " ei meitä ole mikään häirinnyt. ei me olla hakattu seinään tms. " valehtelee mulle aivan päin näköö.

      Siinä oli mahdollisuus selvittää mun kanssa asiaa ja sanoa suoraan jos jokin häiritsee, jotta ei tarvitse alentua kiusaamaan. Sanoin että otetaan isännöitsijä tilanteeseen mukaan ja voisin isännöitsijän kanssa tulla kuuntelemaan asuntoonne miten kovasti musiikkini ja tv äänet sinne kuuluu niin saadaan puolueettoman ihmisen mielipide mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä tässä kannattaisi tehdä. Veikkaan että eivät halunneet sen takia isännöitsijää tilanteeseen sotkea, koska tietävät itsekkin etten riko sääntöjä ja ovat sortuneet itse kiusaamaan. Voivathan nämä ihmiset siellä sairaassa omassa pikkunupissaan ajatella että kaikki asiat mitä minä teen, ovat kiusaamista eli musiikin kuuntelut ja kun syödessä haarukka osuu vähän lautaseen ja kuuluu kilinää tms. Sairaita ovat!

      Tekisi mieli kysyä että miten kehtaat olla päästäsi näin sairas?

      • Anonyymi

        oot vai?


    • Anonyymi

      Ja koen että mulla on oikeus olla kotonani missä haluan olla, vaikka sängyllä sitten seinän vieressä. Puhua vapaasti, tiskata vapaasti vaikka kuuluisikin vähän kolinaa, päättää itse kuinka kauan olen suihkussa koska maksan veden, nauraa vapaasti, kuunnella musiikkia ja sitä tv:täkin. Tehdä samoja asioita mitä omakotitalossakin, koska eihän omakotitalossakaan eletä kuin siat pellossa ja aleta vaikka yöllä munia vatkaamaan sähkövatkaimella kun yö on normaaleille ihmisille nukkuma-aikaa! Mutta kyllä kerrostalossakin saat leipoa vaikka jokapäivä kunhan se tapahtuu päiväsaikaan ja vatkata niitä munia sähkövatkaimella. Mutta sitten kun on näitä ihmisiä jotka kehittelee omia sääntöjään, eivät tajua realistisesti että on normaalia leipoa, aletaan kiusaamaan naapuria ja ahdistamaan hänet nurkkaan jotta naapuri istuisi vaan hiljaa kotonaan paikallaan...

      Miten kehtaatte?

      Mulle on tullut hyvin paha olo näistä kiusaajista ja sitähän he valitettavasti haluavat ja tavoite saavutettu. Herkän ihmisen on vaikeaa pitää kovaa kuorta yllä ja olla antamatta kiusaamisen vaikuttaa omaan mielenterveyteen kun se mielenterveys on rikottu jo kouluaikoina kiusaamalla ja jotkut ihmiset jatkaa sitä vielä aikuisenakin! Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän mulla misantropia kasvaa. Suurin osa ihmisistä on mielestäni ilkeitä ja tyhmiä, kaikki eivät tajua edes elämän perus realiteetteja. Huutonaurua ja kiroilua nämä harrastaa myös yöllä jota en ikinä itse tee koska annan muille nukkumarauhan...

      Miltä tv ja musiikki kuulostaa seinän läpi kerrostalossa? Onko se todella niin paha asia että ihmisellä sekoaa pää?

    • Anonyymi

      Niin ja vapaus tehdä ja olla oma itsensä kuuluu kaikille. Kunhan se vapaus ei satuta muita, kellään ei ole esimerkiksi oikeutta olla kiusaaja tai tappaja ja tätä ei tarvii varmaan perustella, luulisi että jokaiselle on jo lapsena opetettu miksi kiusaaminen ja tappaminen on väärin. Jos ihminen ei saa vapaasti olla oma itsensä ja elää normaalia elämää, se ahdistuu, mullakin stressitaso potenssissa miljoona, on sydänoireita ja hengenahdistusta kiitos naapurin... tän vuoden helmikuussa mulla epäiltiin jopa aivoverenkiertohäiriötä kun yhtäkkiä katos näkö ja just edellisenä iltana olin kokenut syvää vihaa naapurin aiheuttaman kiusan takia... kai se liiallinen henkinen rasite voi jopa laukaista aivoinfarktin tai aivoverenvuodon... kiitos p.askapäille!

      Mun naapurit taitaa yksinkertaisesti olla vaan tosi ilkeitä ihmisiä tai saatanan riivaamia!

    • Anonyymi

      Jotain varmaan vielä puuttuu joten mitähän vielä?

      • Anonyymi

        Ei puutu enää mitään, mutta mahdollisimman hyvin halusin vuodattaa että mitä täällä tapahtuu ja minkälaisia pelkotiloja naapurin aiheuttama kiusa aiheuttaa. Erittäin vaikeita pelkotiloja. Painotan. On se kumma kun jotkut ihmiset ei osaa elää oikein ja ottaa huomioon toisia. Minä en rupea yhtään kuuntelemaan syyttelyä siitä että oisin tehnyt jotain väärää kun kuuntelen musiikkia ja tv:tä normaalin puheen voimakkuudella ilman kuulokkeita yms. Se on järjestyssäännöissä sallittu ja täytyy vaan kestää. Eikä naapureita ei saa häiritä - pykälä tarkoita sitä että saa valittaa kaikesta mistä huvittaa, ihan älytöntä olisi esimerkiksi valittaa siitä jos naapuri leipoo jokapäivä ja käyttää sähkövatkainta päiväsaikaan! Vaikka kerrostalossa asutaan niin on se kerrostaloasuntokin koti ja jokaisella tulisi olla kotonaan yksilövapaus tehdä asioita niin ettei tarvitse elää varpaillaan peläten henkisen väkivallan saastuttamassa piirissä. Kenenkään ei tarvii elää varpaillaan naapurin takia kun naapuri keksii omia sääntöjä, eikä kenenkään tarvitse elää varpaillaan myöskään väkivaltaisen puolison takia jne. Väkivaltaisen puolison kanssa eläminen on hyvä esimerkki varpaillaan olosta, jossa täytyy jokaista liikettään ja äänähdystä varoa ja kyllähän jokainen tietää ettei sellainen tee psyykkeelle hyvää...

        Sama on jos joutuu jokaista liikettään ja äänähdystään vahtimaan kerrostalossa ettei naapuri pimahda.

        On se kumma kun ihmisellä on niin narsistinen luonne että kokee oikeudekseen aloittaa kostoäänet ja naapurin kiusaamisen jos naapurin elämisen äänet ärsyttää vaikka ne tulisi tavallisesta elämisestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puutu enää mitään, mutta mahdollisimman hyvin halusin vuodattaa että mitä täällä tapahtuu ja minkälaisia pelkotiloja naapurin aiheuttama kiusa aiheuttaa. Erittäin vaikeita pelkotiloja. Painotan. On se kumma kun jotkut ihmiset ei osaa elää oikein ja ottaa huomioon toisia. Minä en rupea yhtään kuuntelemaan syyttelyä siitä että oisin tehnyt jotain väärää kun kuuntelen musiikkia ja tv:tä normaalin puheen voimakkuudella ilman kuulokkeita yms. Se on järjestyssäännöissä sallittu ja täytyy vaan kestää. Eikä naapureita ei saa häiritä - pykälä tarkoita sitä että saa valittaa kaikesta mistä huvittaa, ihan älytöntä olisi esimerkiksi valittaa siitä jos naapuri leipoo jokapäivä ja käyttää sähkövatkainta päiväsaikaan! Vaikka kerrostalossa asutaan niin on se kerrostaloasuntokin koti ja jokaisella tulisi olla kotonaan yksilövapaus tehdä asioita niin ettei tarvitse elää varpaillaan peläten henkisen väkivallan saastuttamassa piirissä. Kenenkään ei tarvii elää varpaillaan naapurin takia kun naapuri keksii omia sääntöjä, eikä kenenkään tarvitse elää varpaillaan myöskään väkivaltaisen puolison takia jne. Väkivaltaisen puolison kanssa eläminen on hyvä esimerkki varpaillaan olosta, jossa täytyy jokaista liikettään ja äänähdystä varoa ja kyllähän jokainen tietää ettei sellainen tee psyykkeelle hyvää...

        Sama on jos joutuu jokaista liikettään ja äänähdystään vahtimaan kerrostalossa ettei naapuri pimahda.

        On se kumma kun ihmisellä on niin narsistinen luonne että kokee oikeudekseen aloittaa kostoäänet ja naapurin kiusaamisen jos naapurin elämisen äänet ärsyttää vaikka ne tulisi tavallisesta elämisestä!

        Mikäli tämäkin vastaus poustetaan, niin teen ylläpidosta rikosilmoituksen heitteillejätöstä!

        Kuvaillut äänet ovat aloittajalle aivan todellisia, niitä ei kuitenkaan ole olemassa. Niistä ei pääse eroon muuttamalla tai valittamalla isännöitsijälle. Edes rikosilmoitus ei auta. Sen oman maanpäällisen helvetin kun aiheuttaa omat aivot, niitä ei voi paeta.

        Eli rohkeasti yhteys lääkäriin, siitä se parempi loppuelämä alkaa. Asiassa ei ole mitään hävettävää ja jokainen ansaitsee ihmisarvoisen elämän 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli tämäkin vastaus poustetaan, niin teen ylläpidosta rikosilmoituksen heitteillejätöstä!

        Kuvaillut äänet ovat aloittajalle aivan todellisia, niitä ei kuitenkaan ole olemassa. Niistä ei pääse eroon muuttamalla tai valittamalla isännöitsijälle. Edes rikosilmoitus ei auta. Sen oman maanpäällisen helvetin kun aiheuttaa omat aivot, niitä ei voi paeta.

        Eli rohkeasti yhteys lääkäriin, siitä se parempi loppuelämä alkaa. Asiassa ei ole mitään hävettävää ja jokainen ansaitsee ihmisarvoisen elämän 😊

        Sinä olet halveksuttava, tulet pitämään hulluna kun toinen kertoo kiusaamisesta ja mitätöit hänen kokemuksen sanomalla että vika on vain pään sisällä! Olet samanlainen melkein kuin nuo naapurit, tehdään näitä kostoääniä, mutta valehdellaan päin naamaa että ei me olla mitään tehty ja ei meitä mikään häiritse... Mikä kumma siinä on että suoraan ei voi puhua? Sen sijaan moni hyväksyy nämä kostoäänet, miettii että minkälaista jäynää voisi piruuttaan tehdä naapurille jotta menisi perille miten huono äänieristys täällä on ja omalla ärtymyksellä hyväksytetään kiusaaminen silleen että kun " mulla on paha olla, tulee sullakin olla " samankaltainen asenne kun eroaa väkivaltaisesta parisuhteesta " jos et ole minun kanssa niin et ole kenenkään muunkaan " hyi miten itsekästä!


      • Anonyymi

        Keksitty tarina .


    • Anonyymi

      Sä kyllä kuulostat oikeesti aika pimahtaneelta tapaukselta. Eipä siitä haittakaan olis jos nyt varaisit lääkärille ajan ja kävisit juttelemassa. Ymmärrän, että sulla ei ole sairaudentuntoa ja sen takia tällainen voi tuntua loukkaavalta, mutta nyt niele ylpeytesi ja hae apua.

      • Anonyymi

        Mulla on sairaudentunto ja loogisesti kirjoitan asioita :D en mitenkään voi ottaa tuota kehuna että haukut mua aika pimahtaneeksi tapaukseksi, se on tosi loukkaavaa. Se on kanssa totta että ihminen alkaa helposti harrastamaan kiusaamista kun jokin ärsyttää, monilla ihmisillä on sellainen mentaliteetti että pitää antaa samalla mitalla takaisin ja ei tulla oikeasti ajatelleeksi että onko se oikein tässä tilanteessa... Tälläkin palstalla kysellään vinkkejä että miten antaa takaisin ärsyttäville naapureille ja ei yhtään huomioida sitä että naapuri tekee normaaleja asioita kun kuuntelee tv tai musiikkia ja äänet kuuluu naapuriin koska huono rakentamisen laatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sairaudentunto ja loogisesti kirjoitan asioita :D en mitenkään voi ottaa tuota kehuna että haukut mua aika pimahtaneeksi tapaukseksi, se on tosi loukkaavaa. Se on kanssa totta että ihminen alkaa helposti harrastamaan kiusaamista kun jokin ärsyttää, monilla ihmisillä on sellainen mentaliteetti että pitää antaa samalla mitalla takaisin ja ei tulla oikeasti ajatelleeksi että onko se oikein tässä tilanteessa... Tälläkin palstalla kysellään vinkkejä että miten antaa takaisin ärsyttäville naapureille ja ei yhtään huomioida sitä että naapuri tekee normaaleja asioita kun kuuntelee tv tai musiikkia ja äänet kuuluu naapuriin koska huono rakentamisen laatu.

        Mun mielestäni on outoa, että sä pidät kaikkia naapurisi pitämiä yskimisiä, aivasteluita, television ja musiikin "huudattamista" yms jonkinlaisina kostotoimenpiteinä ja tahallisena kiusaamisena, vaikka naapurisi on sinulle suoraan sanonut, että näin ei ole. Kuulostaa siltä, että sä kuuntelet todella tarkasti kaikkea mitä sun naapurisi tekee kotonaan ja oletat kaiken liittyvän sinuun. Se on oikeasti aika vainoharhaista ajattelua. Et tuo teksteissäsi kovinkaan paljoa esille miten naapurisi "terrorisoi" just sua. Tuot vaan esille, että hän yskii, aivastelee, lapsi metelöi, hän hyräilee sinun lempisarjasi tunnaria (voihan se olla naapurinkin lempisarja?) yms, mutta et oikeastaan mitään konkreettista miten naapurisi on suoraan sinua kiusannut tai vainonnut. Kaikki nuo asiat ovat täysin sinun omia tulkintojasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni on outoa, että sä pidät kaikkia naapurisi pitämiä yskimisiä, aivasteluita, television ja musiikin "huudattamista" yms jonkinlaisina kostotoimenpiteinä ja tahallisena kiusaamisena, vaikka naapurisi on sinulle suoraan sanonut, että näin ei ole. Kuulostaa siltä, että sä kuuntelet todella tarkasti kaikkea mitä sun naapurisi tekee kotonaan ja oletat kaiken liittyvän sinuun. Se on oikeasti aika vainoharhaista ajattelua. Et tuo teksteissäsi kovinkaan paljoa esille miten naapurisi "terrorisoi" just sua. Tuot vaan esille, että hän yskii, aivastelee, lapsi metelöi, hän hyräilee sinun lempisarjasi tunnaria (voihan se olla naapurinkin lempisarja?) yms, mutta et oikeastaan mitään konkreettista miten naapurisi on suoraan sinua kiusannut tai vainonnut. Kaikki nuo asiat ovat täysin sinun omia tulkintojasi.

        Sen kiusaamisen vaan vaistoaa ja luotan vaistooni ja kirjotin hyvin pitkät tekstit siitä miten naapuri on kiusannut. Joten ihmettelen jos asia jäi edelleen epäselväksi, enkä rupea enempää rautalangasta vääntämään, näin paljon vaivaa sen eteen kun kerroin miten tunnen ja ajattelen tästä tilanteesta. Tämä että he ovat suoraan sanoneet ettei mikään häiritse niin on pelkkää lumetta, sillä yritetään saada minut näyttämään hullulta ja tietävät varmasti myös ettei heidän valituksensa pidemmälle johtaisi kun järjestyssäännöt sallii sen että musiikkia ja tv saa kuunnella ilman kuulokkeita kerrostalossa... joten siksi voivat tyytyä ainoastaan kiusaamiseen ja toivovat että väsyn siihen jossain vaiheessa ja muutan pois eli saivat savustettua ärsyttävän naapurin ulos. Savustaminen on aika rumaa toimintaa ja sitä ei saisi tapahtua kerrostaloissa tai työpaikoilla tai missään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kiusaamisen vaan vaistoaa ja luotan vaistooni ja kirjotin hyvin pitkät tekstit siitä miten naapuri on kiusannut. Joten ihmettelen jos asia jäi edelleen epäselväksi, enkä rupea enempää rautalangasta vääntämään, näin paljon vaivaa sen eteen kun kerroin miten tunnen ja ajattelen tästä tilanteesta. Tämä että he ovat suoraan sanoneet ettei mikään häiritse niin on pelkkää lumetta, sillä yritetään saada minut näyttämään hullulta ja tietävät varmasti myös ettei heidän valituksensa pidemmälle johtaisi kun järjestyssäännöt sallii sen että musiikkia ja tv saa kuunnella ilman kuulokkeita kerrostalossa... joten siksi voivat tyytyä ainoastaan kiusaamiseen ja toivovat että väsyn siihen jossain vaiheessa ja muutan pois eli saivat savustettua ärsyttävän naapurin ulos. Savustaminen on aika rumaa toimintaa ja sitä ei saisi tapahtua kerrostaloissa tai työpaikoilla tai missään!

        Mutta kai ymmärrät, että se miten sä itse henkilökohtaisesti asian tunnet ei ole sama asia kuin todellisuus? Toi on nimenomaan harhaisen ihmisen ajattelutapa, että maailmaa tulkitaan niiden omien lasien takaa. Me kaikki täällä eletään omia elämiämme ja pidetään ääntä ja tehdään asioita ja meillä kaikilla on omat syymme ja motiivimme toimia, eivätkä ne liity mitenkään sinuun.

        Siinä olen kyllä samaa mieltä, että muiden kiusaaminen on väärin, mutta mielestäni sun kannattaa nyt harkita sitäkin vaihtoehtoa, että tämä sota tapahtuu ihan sun pääsi sisällä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kai ymmärrät, että se miten sä itse henkilökohtaisesti asian tunnet ei ole sama asia kuin todellisuus? Toi on nimenomaan harhaisen ihmisen ajattelutapa, että maailmaa tulkitaan niiden omien lasien takaa. Me kaikki täällä eletään omia elämiämme ja pidetään ääntä ja tehdään asioita ja meillä kaikilla on omat syymme ja motiivimme toimia, eivätkä ne liity mitenkään sinuun.

        Siinä olen kyllä samaa mieltä, että muiden kiusaaminen on väärin, mutta mielestäni sun kannattaa nyt harkita sitäkin vaihtoehtoa, että tämä sota tapahtuu ihan sun pääsi sisällä vaan.

        Höpöhöpö vaisto osuu monesti myös oikeaan ja ihminen on vaiston avulla pelastunut monista vaarallisista tilanteista, että kyllä vaistoaan vaan kannattaa kuunnella, vaisto ei ole turhaan rakennettu ominaisuus ihmisen sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö vaisto osuu monesti myös oikeaan ja ihminen on vaiston avulla pelastunut monista vaarallisista tilanteista, että kyllä vaistoaan vaan kannattaa kuunnella, vaisto ei ole turhaan rakennettu ominaisuus ihmisen sisällä.

        On hyvä kuitenkin erottaa vaisto ja fiilistely toisistaan. Toki ihmiset pystyvät tiedostamattomalla tasolla lukemaan toisten mikroilmeitä, poikkeavia hajuja tms, mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kuulee naapurinsa hyräilevän ja päättää sen olevan kiusaamista ja vainoamista. Ymmärräthän, että näissä asioissa on ero.

        Kannattaa tutustua harhaluuloisuushäiriöön, koska viestiesi perusteella täytät diagnoosin muutamankin kriteerin.

        Siitä ei ole mitään haittaa jos harkitset nyt muitakin vaihtoehtoja sille miksi tunnet näin. En oikein ymmärrä miksi olet niin takertunut tuohon uhrin osaasi, ettet voi edes harkita sitä vaihtoehtoa, että ihmiset ympärilläsi eivät ihan oikeasti yritä kiusata, savustaa, terrorisoida tai vainota sua. En tunne sinua, joten en tiedä varmaksi, mutta kuulostaa siltä, että olet ehkä vähän yksinäinen etkä koe saavasi tarpeeksi huomiota ja hyväksyntää elämässäsi.


    • Anonyymi

      Huomiohakuinen tapaus tuo aloittaja. Ei hällä ole oikeasti mitään hätää.. Kertoo kirjoittajasta sen, et ei ole kaikki OK...

      • Anonyymi

        Kyllä minulla voi olla hätä jos en saa naapurin mielestä polttaa edes kotonani valoja silleen kun haluan ja häntä ärsyttää myös pulujen ääni. Koen että hän se tasapainoton on ja siirtää pahan olonsa muihin! Ja vaikka eletään kiinni toisissamme kerrostalo kopeissa niin kyllä minä aina ensisijaisesti olen sellainen ihminen että annan jokaisen elää oman näköistä elämää ja keskityn itse omaan elämääni. Mutta sitten kun joku elää sun perälistossa kiinni ja harrastuksena kiusaaminen niin onhan se sääli ja noloo... Aina aiheuttaa vähän pahaa oloa vaikka et tahtoiskaan.

        Kerrostalossa asuu kahdenlaisia ihmisiä, niitä joiden mielestä pitäisi hiipiä ja naapurista ei saisi kuulua yhtään mitään ja sitten niitä jotka elää normaalia elämää ja normaalista elämästä lähtee ääntä ja ovat suvaitsevaisia jos naapuri soittaa välillä musiikkia. Sitten kun tiukkapipo ja suvaitsevainen asuvat kerrostalo naapureina niin näitä yhteenottoja syntyy, koska ollaan aivan eri aaltopituuksilla, se yhteinen ymmärrys loppuu siihen että molemmista varmasti olisi kivempaa asua niin että naapurista ei kuuluisi mitään mutta toinen ehdottaa varpaillaan elämistä eikä yhtään välitä mitä se tekee ihmisen mielenterveydelle kun pitää varoa jokaista liikettään ja äänähdystään ja toinen taas ottaa löysin rantein ja ajattelee että antaa sen naapurin nyt soittaa musiikkia kun ei se kuitenkaan koko päivää soita ja tän kun tietää niin voi itsekkin välillä hyvin mielin musiikkia kuunnella. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan, tiukkapipojen lähellä kärsii oma psyyke kun yksilövapaus tehdä asioita ja olla otetaan ihmiseltä pois.


    • Anonyymi

      Tämä öykkäri möykkäri v.itun narsisti tollo heebo p.askiainen alkoi taas kämpässään noitumaan kun avasin tv! On se vaikeeta. Ihan hirveetä kun naapuri kahtoo tv:tä. Hermot menee. Hän on niin maailman ihanin paras ihminen että hänellä on oikeus kontrolloida muita ja hänen takiaan teen nyt kyllä sellaisen päätöksen etten katso tv-ohjelmia enää äänet päällä. Pelkään häntä, ei tiedä mitä hän tekee kun räjähtää lopullisesti. Onneksi pääsee ensvuoden helmikuussa asumaan uuteen omakotitaloon, loppuu tämä helvetillinen kompromissi kerrostalo asuminen jossa pitää juomalasikin hiljaa laskea pöydälle ettei vaan kuulu mitään ääntä!

      • Anonyymi

        Kaikki tuo mitä kerrot on TOTTA ja minä uskon sinua. Itselläni auttoi poismuutto. Pahinta oli muiden ihmisten mitätöinti. Minulta meni luotto ihmisiin ja tänäkin päivänä ihmettelen miten jaksoin nuo pimeät vuodet. Tsemppiä Sinulle 💙.


    • Anonyymi

      Oma vikas, kun pidät meteliä.

      Et sitä itse ymmärrä; keksit kaikenlaisia tekosyitä, että vääriä oikeuksia. Sulla ei ole meluamisoikeuksia kerrostalossa; oikeuksien rajat riippuu missä asuu.

      Teoriassa, musisointioikeus lienee yksi tunti per päivä, jolloin voit pitää melko paljon meteliä (omalla vastuullasi), ja voit myös kohteliaasti pistää ilmoituksen, että teet niin, valittaen häiriöstä.

      Kuulonsuojaus ja langattomat kuulokkeet on keksitty. Sopiva kontrolli äänen määrässä ja ajassa, ja homma on kunnossa; ihan vakiovarusteita kerrostalossa.

      Teetä meluntutkimus, jossa ne tuottaa ääniä naapurista ja mittaa ne sun kämpässä. Vanhemmilla asunoilla siedettävä enemmän. Sun tönö lienee liian hötö, ja se täytyy äänieristää tai joudutaan purkamaan tai vuokraamaan varastoksi tms.

      Yksi väliseinä (irti seinästä) maksaa ehkäpä tonnin asennettuna. Kipsilevyjä (raskaita) - alentaa korkeita ääniä erityisesti. Ja yleensä villaa, joka alentaa alempia ääniä jonkin verran. Noista tehdään väliseiniä, ja jos sen tekee molemmin puolin seinää, parempi tulos, ja koko kämppä voidaan joutua äänieristämään.

      Äänieristelevyt maksaa 15-75 euroa luokassa per neliö.

      Taloyhtiö voi joutua teettämään seiniin, lattioihin. Muussa tapauksessa joudut itse ja tulos on mitä on, siis ei välttämättä riittävä itsessään, mutta tönö voi saada luvan jäädä pystyyn.

      Tahallinen häirintä on laitonta; se on vain todistettava, esim. nauhuri (ja todistaja) jossa näkyy myös ajankohta. Valitus isännöintiin johtaa siihen, että huomauttavat henkilöä (laillinen vastuu) mutta toistuvasti ei välttämättä tarvitse.

      Selvissä tapauksissa voi soittaa poliisit paikalle. Keräät vain kaikkea, joita voidaan sitten käyttää oikeudessa todisteina, jolloin se saa häädön ja sä saat korvaukset. Ilmainen neuvova oikeusapu on saatavilla.

    • Anonyymi

      Pahvitalojen raot ja halkeamat (nurkat) pitäisi ehdottomasti korjata! Niistä äänet kulkee tässäkin mörskässä, joka osake asunto. Varmaan pitkin seiniä hiushalkeamia. Arvoton kämppä nykyisellään. Taloyhtiö ei saa aikaan seinien tarkistusta ja korjausta.

    • Anonyymi

      oot vai?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe