Sitkeä eväste Youtubesta?

Anonyymi

Selaimet Chrome, Edge, Brave. Kun käyn Youtubessa ja poistan lopuksi selaimista kaikki tiedot, jäljelle jää yksi eväste. Edge tietää, että eväste kirjaa ulos useimmilta sivustoilta. Tämä eväste poistuu vasta, kun poistan kaikki selaimen tiedot toistamiseen. Olen huomannut, että vain Youtubessa käyminen saa aikaan tämän evästeen. Mistä on kysymys?
Huomasin ilmiön vasta äskettäin, muutamia päiviä sitten. Eväste ei tunnu haittaavan mitenkään netin käyttämistä.

21

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sitä "evästettä", ei tietenkään näy sillä muiden evästeiden joukossa, jotta voisit nimetä sen.

      • Anonyymi

        Mistä arvasit? Evästeiden poistosivulla lukee ensimmäisen poistamisen jälkeen Evästeet: 1 sivustolta. Vasta toisella poistolla tämäkin poistuu. Tarkempaa tietoa sivustosta ei löydy, vaan sivustoluettelo tyhjenee jo ensimmäisellä poistolla. Sivustoluettelossa ei näy mitään ylimääräistä ennen ensimmäistä poistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä arvasit? Evästeiden poistosivulla lukee ensimmäisen poistamisen jälkeen Evästeet: 1 sivustolta. Vasta toisella poistolla tämäkin poistuu. Tarkempaa tietoa sivustosta ei löydy, vaan sivustoluettelo tyhjenee jo ensimmäisellä poistolla. Sivustoluettelossa ei näy mitään ylimääräistä ennen ensimmäistä poistoa.

        avaaja NSA seurannassa. katoppas missä mm postisi seikkailee, jollain visualruotterilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä arvasit? Evästeiden poistosivulla lukee ensimmäisen poistamisen jälkeen Evästeet: 1 sivustolta. Vasta toisella poistolla tämäkin poistuu. Tarkempaa tietoa sivustosta ei löydy, vaan sivustoluettelo tyhjenee jo ensimmäisellä poistolla. Sivustoluettelossa ei näy mitään ylimääräistä ennen ensimmäistä poistoa.

        Vaikuttaa siltä että poista "selaustietoja", joiden mukana on myös evästeet. Tuolla tavalla et saa niitä poistuman.

        Silkkaa hiiren oikeanpuolimmaisella painikkeella, osoiterivin alussa olevaa "Lukkoa", siirry sitä kautta evästeisiin. Voit poistaa, tai laittaa eston. Sivulla jonka evästeitä olet laittanut "estetyksi" näkyy osoitepalkin oikeassa reunassa "haukattu piirakanpala", merkkinä estosta.

        Koittapas nyt katsoa, montako evästettä Suomi24 asettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että poista "selaustietoja", joiden mukana on myös evästeet. Tuolla tavalla et saa niitä poistuman.

        Silkkaa hiiren oikeanpuolimmaisella painikkeella, osoiterivin alussa olevaa "Lukkoa", siirry sitä kautta evästeisiin. Voit poistaa, tai laittaa eston. Sivulla jonka evästeitä olet laittanut "estetyksi" näkyy osoitepalkin oikeassa reunassa "haukattu piirakanpala", merkkinä estosta.

        Koittapas nyt katsoa, montako evästettä Suomi24 asettaa?

        Poistan mm. evästeet ruksaamalla kaikki kohdat sivulta Asetukset/Poista selaustiedot. Kun selaustiedot poistettuani menen Youtubeen klikkaamatta siellä mitään, yhden evästeen poistaminen edellyttää selaustietojen poistamista kaksi kertaa.
        Eväste näkyy vain sivulla Asetukset/Poista selaustiedot kohdassa Evästeet ja muut sivuston tiedot, 1 eväste. Tarkempaa tietoa mystisestä Evästeestä ei löydy sivulta, miltä tiedot evästeistä on yksilöity.
        Selaimien käyttäminen on hallinnassa. Ihmettelen vain, mikä tämä yksi eväste on? Normaalisti käyttämistäni nettisivustoista Eväste ilmestyy vain Youtubesta. Olin kuukausia sitten rekisteröityneenä Youtubeen (Google-tili), mutta poistin sen tarpeettomana. Vaikka tili on poistunut käyttäjän näkyvistä, Youtube (Google) säilyttää tilin tiedot jonkun aikaa. Täsmällistä aikaa ei paljasteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että poista "selaustietoja", joiden mukana on myös evästeet. Tuolla tavalla et saa niitä poistuman.

        Silkkaa hiiren oikeanpuolimmaisella painikkeella, osoiterivin alussa olevaa "Lukkoa", siirry sitä kautta evästeisiin. Voit poistaa, tai laittaa eston. Sivulla jonka evästeitä olet laittanut "estetyksi" näkyy osoitepalkin oikeassa reunassa "haukattu piirakanpala", merkkinä estosta.

        Koittapas nyt katsoa, montako evästettä Suomi24 asettaa?

        Suomi24:stä tulee 2 evästettä kuten Youtubestakin. Suomi24:n evästeet poistuvat yhdellä poistoklikkauksella, mutta Youtuben toinen eväste poistuu vasta toisella poistolla. Mikä Youtuben sitkeä eväste on, kun sitä ei näy evästeluettelossa?


    • Anonyymi

      Johtunee varmaan siittä, että kaikki käyttämäsi selaimmet, soittelee kotiin.
      Brave mahdolliseti tuollaisia sitkeitä tekee.

    • Anonyymi

      Nyt luulen keksineeni, mistä sitkeä eväste tulee. Youtube tarjoaa väkisin mainoksen, vaikka käytän mainosestoa tai ehkä juuri siksi. Tämä ominaisuus ilmestyi äskettäin. Rekisteröitymällä voi vaikuttaa, haluaako kohdennettuja vai muita mainoksia. Google yrittää pakottaa rekisteröitymään ja käyttämään palveluitaan.
      En vielä tiedä, tuliko uusi ominaisuus riesakseni siksi, että lopetin Google-tilini.

    • Anonyymi

      Hyvä syy käyttää NoScriptiä! Eipä jää eväitä kellekkään.

      • Anonyymi

        NoScriptin käyttö ja sitkeän evästeen olemassa olo. molemmat johtuvat pelkästään asioiden ymmärtämättömyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NoScriptin käyttö ja sitkeän evästeen olemassa olo. molemmat johtuvat pelkästään asioiden ymmärtämättömyydestä.

        Mitä en ole ymmärtänyt? Evästeen saa pois poistamalla selaustiedot kahdesti.


    • Anonyymi

      Toimiiko Youtube teillä muilla samalla tavalla?

    • Anonyymi

      Sitkeä eväste ei tullut mainoksestakaan, kuten edellä oletin. Evästettä ei tule joka kerta, kun käyn Youtubessa, vaan vain satunnaisesti. Evästeestä ei löydy tarkempia tietoja. Mistä ihmeestä on kysymys? Muilla sivustoilla en ole huomannut samaa ilmiötä.

      • Anonyymi

        Kohdassa 'evästeet ja muut sivuston tiedot' on luku 1. Voiko 1 tarkoittaa jotakin muuta kuin evästettä? Jos, niin mitä ja mistä näkee mitä muuta sivuston tietoa?


    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole vieläkään onnistunut saamaan selville, mistä Youtuben sitkeä evästeykkönen ilmestyy. Eikö kukaan tosiaankaan ole huomannut samaa ilmiötä?

    • Anonyymi

      Miten on teknisesti mahdollista tehdä eväste, mikä ei poistu, kun selaimen evästeet poistaa klikkaamalla yhden kerran?
      Sitkeätä evästettä ei tule, kun estää evästeet selaimen asetuksista. Ilman estoa eväste tulee selaimesta riippumatta (Chrome, Edge, Brave).

    • Anonyymi

      Mikä on pysyvä eväste? Jääkö se tietokoneen muistiin, kun sulkee selaimen? Minulla oli joskus Youtube (Google) -tili. Onko mahdollista, että lopetetun tilin eväste on yhä koneellani ja näkyy ketjussa mainittuna sitkeänä evästeenä?

      • Anonyymi

        Mitä varten sinä höpelehät tuon evästeen kanssa, tiedät itsekin miten se asia oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä varten sinä höpelehät tuon evästeen kanssa, tiedät itsekin miten se asia oikeasti on.

        Kettuilla osaat, mutta et kertoa, mikä sitkeä eväste on. En yksinkertaisesti tiedä ja siksi kyselen. Ei tiedä kukaan muukaan tämän ketjun perusteella.


    • Anonyymi

      Evästettä ei enää ilmesty Youtubesta, kun evästeet ovat estettyinä Edgen asetuksista. Vika korjattiin ilmeisesti Edgen uusimmassa päivityksessä.

      • Anonyymi

        Lopeta tuo höpöttäminen noista evästeistä, kuvailemaasi tilannetta ei ole koskaan ollut, eikä myöskään tule, olet itse sekoillut hölmöyksissäsi, ja yrität vierittää syyn jonnekin muualle ja mikäli tunnistan sinut oikein, on tuo sekoilusi sinulle aika tavallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe