IS 18.7. Kovis

Anonyymi

Aion ratkoa koviksen täysin oikein ja vastaan kysymyksiin täällä tai toisaalla.

29

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olipas vaikea. Nyt se on kuitenkin ratkottu - saa kysyä.

      • Anonyymi

        Ok. Onpa vaikea. Oikea alaosa esdam ja läpi. Vasenta reunaa lordilla ja kuitti. Kuvan alla robin osana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Onpa vaikea. Oikea alaosa esdam ja läpi. Vasenta reunaa lordilla ja kuitti. Kuvan alla robin osana.

        Aslak, transito, aateliskartano, unisuus ja errol. Toisaalla joku kysyi ja vastaan kaliiberi ja stylisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aslak, transito, aateliskartano, unisuus ja errol. Toisaalla joku kysyi ja vastaan kaliiberi ja stylisti.

        2cv osio keskellä ylhäällä on ihan tyhjänä. Pari apua risteäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2cv osio keskellä ylhäällä on ihan tyhjänä. Pari apua risteäviin.

        Rättikatto


      • Anonyymi kirjoitti:

        2cv osio keskellä ylhäällä on ihan tyhjänä. Pari apua risteäviin.

        Tapio
        Voin vinkata jotain chatissa. Kysy sieltä, jos et muualta saa vastausta.


    • Anonyymi

      Sain täyteen, mutta tuli monta sanaa, jota ei nykyisin kyllä juuri käytetä.
      Outoja sanoja sain:
      * korkealla - löytyi kyllä Googlella, mutta ikinä aiemmin ole kohdannut
      * kello oikealla - hämärä muistikuva, että joku olisi käyttänyt, mutta enpä muista kenenkään tuossa merkityksessä käyttäneen

      Ihan oudon tuntuinen sana tuli myös pääkuvasta. Olenkohan ratkonut väärin, vai onko tässä todella jokin outo sana. En kyllä löytänyt edes Googlen avulla.

    • Anonyymi

      "korkealla" vihjeen ratkaisusana löytyy kyllä näemmä Kielitoimiston sanakirjasta. Oli vain itselle outo ilmaus.

    • Anonyymi

      Pääkuvasanakin on ihan ok. Yhdsyssanan alkuosasta käytetään yleensä toista nimikettä. Laatija on nyt kuitenkin aika paljon kikkailut sinänsä ihan kunnollisilla sanoilla, mutta joita käytetään vähän ja ovat varmasti muillekin outoja kuin minulle.

    • Anonyymi

      Korkki, kahvikuppi sekä välipaloja kiitos jo etukäteen

      • Anonyymi

        Huokoinen ja sinit.


    • Anonyymi

      Viruslinko ja kaksilehtinen sakkaa pahasti.

    • Anonyymi

      Sinä ja sinä auttaisi jo upean paljon

      • Anonyymi

        Syyttelyt, altisti ja isis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttelyt, altisti ja isis.

        Noi ja monet muut kysytyt on nyt vihjeanalyysissäni, jonka julkaisen 27.7.2020.


    • Anonyymi

      Tapio
      "
      * kello oikealla - hämärä muistikuva, että joku olisi käyttänyt, mutta enpä muista kenenkään tuossa merkityksessä käyttäneen"

      Olin ajatellut tuossa väärin. Tulee ihan tavallinen sana. Vihjeessä on vain jekku, jota en heti hoksannut.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuliko tahaton mätäanalyysi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko tahaton mätäanalyysi?

        55 ratkaisusanaa esillä ja kaikki oikein. Yhteen selitykseen totaalimoka ja toiseen pieni logiikkavirhe. Ei mennyt ihan putkeen, mutta onpa nyt kattavampi kuin laatijan. Laatijaa huomautin parista asiasta. Jos ratkaisusana ei ole vihjeen antamassa merkityksessä ns. ristikkokelpoinen, sanan ristikkokelpoinen merkitys olisi syytä tuoda esille. Ei siis ihan priima myöskään laatijan oma anatomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        55 ratkaisusanaa esillä ja kaikki oikein. Yhteen selitykseen totaalimoka ja toiseen pieni logiikkavirhe. Ei mennyt ihan putkeen, mutta onpa nyt kattavampi kuin laatijan. Laatijaa huomautin parista asiasta. Jos ratkaisusana ei ole vihjeen antamassa merkityksessä ns. ristikkokelpoinen, sanan ristikkokelpoinen merkitys olisi syytä tuoda esille. Ei siis ihan priima myöskään laatijan oma anatomia.

        Ai no ei sit mitään. Hyvin selitit (taas) itsesi ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai no ei sit mitään. Hyvin selitit (taas) itsesi ulos.

        Ei ihsn oikein, mutta mikset tullut ehdottamaan korjauksia? On helppo arvostella, jos itse ei tee mitään, herra tai rouva kaikkitietävä. En esitä kaikkitietävää, sillä voi näihin virheitä tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihsn oikein, mutta mikset tullut ehdottamaan korjauksia? On helppo arvostella, jos itse ei tee mitään, herra tai rouva kaikkitietävä. En esitä kaikkitietävää, sillä voi näihin virheitä tulla.

        Tosi paljon nimim. "Tapsa" kyllä tietää. Ettei vaan nimimerkin taa ole piiloutunut joku valtakunnan ykköslaatijoista. Haluaa vaan kiusallaan hämmentää vasta-alkajia jipoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi paljon nimim. "Tapsa" kyllä tietää. Ettei vaan nimimerkin taa ole piiloutunut joku valtakunnan ykköslaatijoista. Haluaa vaan kiusallaan hämmentää vasta-alkajia jipoillaan.

        Tapio

        En ole laatinut kuin kaksi ristikkoa. Kuten kerroin, toisen lähetin arvioitavaksi Ristikkoakatemiaan. Voishan niitä ristikoita laatia enemmänkin. Ei mahdoton tehtävä, tosin koskaan ei voi olla täysin tyytyväinen lopputulokseen, koska homma tehdään käytettävissä olevien sanojen ehdoilla.

        Laadintateknisesti toka ristikko on varsin hyvä (ei kohtuuttomasti piilokirjaimia ja keskimääräinen ratkaisusanojen pituus on kiitettävää luokkaa).

        Mutta kuten olen kertonut, laadinnan vaikeusaste ratkojan kannalta on kyllä ihan hirveän vaikea arvioida.

        Jotta kannattaisi laatia enemmän, pitäisi saada palautetta.


      • Anonyymi

        Minä vertaan toisia ihmisiä lähinnä itseeni. En osaisi laatia yhtään ristikkoa ja ratkoakin omilla kyvyillä vain helppoja perussanastojen ristikoita ilman jäynäjippoja. Etevyystasolla "Tapsa" painii ihan eri levelillä ja siitä pisteet hänelle. Mukavia harrastushetkiä kaikille oman osaamisen mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vertaan toisia ihmisiä lähinnä itseeni. En osaisi laatia yhtään ristikkoa ja ratkoakin omilla kyvyillä vain helppoja perussanastojen ristikoita ilman jäynäjippoja. Etevyystasolla "Tapsa" painii ihan eri levelillä ja siitä pisteet hänelle. Mukavia harrastushetkiä kaikille oman osaamisen mukaan!

        Kuten olen todennut, jäynäjipoissa on yleisesti ottaen liikaa opettelemista. Niitä varten on jopa ratkojakursseja, mikä tuntuu ihan järjettömältä.


    • Anonyymi

      Nykyidin lähes aina huomaan typisteet ja tavujen vaihdot. Pidän niitä dilti vsrdin hslpamaidina vaikeutuskeinoina. Halpamaisin on mieledtäni tavujen vaihto.

    • Anonyymi

      Hiivatti kanssa mobiililaitteella kirjoittelu. Tulee turhan usein painettua viereistä kirjainta.

      Minun kyllä pitäisi tarkentaa omaa toimintaa. Epäilen kyllä liian herkästi laadintavirhettä. Jos niitä on, ne eivät yleensä liity logiikkaan vaan ovat faktavirheitä tai selkeitä faktan epätarkkuuksia. Iitä on joillakin laatijoilla ihan liikaa. Muistuu mieleen itse asiassa vain yksi suoranainen logiikkavirhe. Logiikan suhteen kyllä kannattaisi kirjoittaa, että logiikkaa en ole hoksannut, jos logiikka ei tunnu toimivan täysin. Osittain toimiva logiikka on lähes aina väärä.

      Hyvönen on kyllä loistava laatija. Kun muutamien vihjeiden logiikka ei tuntunut hyvältä, olisi pitänyt miettiä vihjeen idea uudestaan. Mokia sattuu, kun ajatukset menevät väärille urille ja jäävät niille. Pitäisi tarkistsa vaihtoehtoja enemmän. Urautumisen välttämiseksi ristikoita tulee ratkottua.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe