Helluntaiseurakunta ja vapis

Anonyymi

Kertokaapa vähän tietävämmät millasia paikkoja nuo ovat? Vapiksessa on naispastori hellareissa mies. Onko kokemuksia nimenomaan ennemminkin tuosta helluntaisrk? Näyttivät olevan torilla ristin kanssa, mutta ei siellä kukaan esillä ollut saarnatuolin takana, eikä lauluja laulettu. Kokoontuminen kyllä näytti olevan. Onko kukaan käynyt helluntaisrk? Millasia ihmiset siellä ovat? Ootteko saaneet ystäviä, niitä täällä Äkessä tarvitsisi.

35

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käyty aiemmin paljonkin vapiksessa, ystäviä ei ole sieltä siunaantunut. Aluksi olivat tosi maireita, mutta kun en liittynnä, koin itseni ulkopuoliseksi, eikä tie mieli enää mennä. Radiosta kuulostan jumalanpalvelukset ja semmoiset.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunta on vähän tuttu paikka. Seurakunta on juuri sellainen paikka josta pitäisi löytyä uskon sisaria ja veljiä. Seurakunta on perhe vertauskuvallisesti. En löytänyt ainoatakaan ystävää. Petyin yksin olemiseen. Yleiskuvallisesti joka Seurakunnasta tullaan tutustumaan ja ystävystymään. Jumalan vika se ei ole vaan siellä tuntuu olleen omat piirit jotka pitävät yhteyttä vain keskenänsä ja sukulaistensa kanssa. He ovat ystävystyneet ja tuntevat tietenkin kaiken olevan kuten Seurakunnassa kuuluisikin, huomioimatta että jokainen on sisko ja veli joiden kuuluisi tuntea kuuluvansa samaan perheeseen. Kannattaa käydä kokeilemassa jos omalla kohdalla arpa suosisi tulla hyväksytyksi ja se mikä Jeesuksen odotus on rakastetuksi. Vielä jos satut olemaan henkilö joka ei pysty menemään väkisin juttelemaan jokaisen kanssa, pelkään pahoin että jäät ilman toivomisiasi ihmissuhteita. Tosin sinne on tullut uusia rivi uskovaisia, Tosi harmillista kertoa tälläisiä uutisia, koska SRK olisi erittäin tärkeä virstanpylväs tänä aikana.

• Anonyymi

Aluksi oltiin mukavan tuntuisia helluissa, mutta ulkopuolelle jäin täysin. En kuulunut pastoreiden sukuun, tai kuoroon niin jatkossa tunsin itseni olevan itsekseni. Joku vika minussa oli koska hylkäsivät tuolla lailla. Kuulumisien kyselyt alkoi olemaan väkinäisiä ja tuntumaan teennäisiltä koska viimeksi kun kerroin kuulumisiani kyselijä katseli ympärilleen eikä kuunnellut. Odotin liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aluksi oltiin mukavan tuntuisia helluissa, mutta ulkopuolelle jäin täysin. En kuulunut pastoreiden sukuun, tai kuoroon niin jatkossa tunsin itseni olevan itsekseni. Joku vika minussa oli koska hylkäsivät tuolla lailla. Kuulumisien kyselyt alkoi olemaan väkinäisiä ja tuntumaan teennäisiltä koska viimeksi kun kerroin kuulumisiani kyselijä katseli ympärilleen eikä kuunnellut. Odotin liikaa.

Uskonnot on kuoleman pelkoisten hömpötyksiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnot on kuoleman pelkoisten hömpötyksiä

Ei ole, Jumala on todellinen ja hyvä, joka toivoisi ihmistekin olevan, mutta jokaisella on oma tahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, Jumala on todellinen ja hyvä, joka toivoisi ihmistekin olevan, mutta jokaisella on oma tahto.

Aivan tutun kuuloista nuo immeisten kokemukset. Aluksi ollaan niin ystävällisiä ja lämminhenkisiä, mutta jos et liity seurakuntaan ja on omia näkemyksiä asioista, sinut hylätään. Ei ole enää lämminhenkisyyttä ja olet yksin. Pitää näyttää että menee hyvin, että Jumala on siunannut. Oltava hienot vetimet, autot, talot hienot ja aina iskussa. Siellä voi sit pitää pikkupiirejä ja kestingit oltava monenmoiset. Tällöin olet hyvä uskova ja seurakuntasuosio taattu. Aina kiertää kolehtihaavi joka kokouksessa ja kannattaa puottaa haaviin ainaskin parikymppinen ja näkyvästi, niin osakkeet seurakunnassa on nousevat. Sit joka kuukausi kannattaa laittaa kymmenykset tuloista kotia tulleeseen tilisiirtolappuun kirkon tilille. Mutta jos et näihin toiveisiin pysty, niin aika yksinäisenä saa seurakunnastakin kotiin palata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan tutun kuuloista nuo immeisten kokemukset. Aluksi ollaan niin ystävällisiä ja lämminhenkisiä, mutta jos et liity seurakuntaan ja on omia näkemyksiä asioista, sinut hylätään. Ei ole enää lämminhenkisyyttä ja olet yksin. Pitää näyttää että menee hyvin, että Jumala on siunannut. Oltava hienot vetimet, autot, talot hienot ja aina iskussa. Siellä voi sit pitää pikkupiirejä ja kestingit oltava monenmoiset. Tällöin olet hyvä uskova ja seurakuntasuosio taattu. Aina kiertää kolehtihaavi joka kokouksessa ja kannattaa puottaa haaviin ainaskin parikymppinen ja näkyvästi, niin osakkeet seurakunnassa on nousevat. Sit joka kuukausi kannattaa laittaa kymmenykset tuloista kotia tulleeseen tilisiirtolappuun kirkon tilille. Mutta jos et näihin toiveisiin pysty, niin aika yksinäisenä saa seurakunnastakin kotiin palata.

Olen tullut siihen tulokseen, että oma Luterilainen seurakunta, se tuttu ja turvallinen on minun paikkani. Liityin muutamia vuosia sitten takaisin luterilaiseen kirkkoon ja en enää aio siitä erota. Raamatussakin sanotaan, että pidä se minkä olet oppinut ja tiedät sen keneltä olet sen oppinut. Minulle on vähitellen tullut luterilaisuus yhä rakkaammaksi, ja nykyään on radio Jumalanpalvelukset tosi hyviä. Samoin toinen valtionkirkkomme ortotoksisuus on mieleeni. Siellä lauletaan melkein kaikki, ja ovat rukouksia ja monesti suoraan raamatuntekstejä laulettuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja raamattu on vitsikirja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja raamattu on vitsikirja

Mitenkä niin? Kerro!

• Anonyymi

Sain kasteen ja kylmä vesi sai aikaan refleksin ja suoli tyjjentyi altaaseen..Pappi huuti kaula pitkällän että synti lähti paakuissa pihalle.Tulikin kevyempi olo..

• Anonyymi

Kerma , eli esillä olevat ja rikkaammat ,kuuluisuudet huomataan. Jos uskovia ollaan ,silloin eletään raamatun mukaisesti. täydellistä ei ole. En ollut ajatellut että mitä enemmän antaa kotiin tulevilla pankkilomakkeilla, sitä paremmaksi tulee.
      Asiassa voi olla pikkuisen perääkin.
      Riippuu seurakunnasta,koska ei joka paikassa toimita tällä tavalla.
      Pastori joka toimii Helluntaiseurakunnassa on teatteri ihmine´n , eli näyttelijä.
      Samoin hänen vaimonsa.
      Sen mukaan siellä mennään miten pariskunta haluaa toimia. Voin olla väärässäkin. He pitävät ilmeisesti erityisesti ylistyksestä. Tiedän keitä he ovat mutta tunteminen onkin eri asia. En tunne. Kaikillahan saa olla omat mielipiteensä , eikä niiden tarkoitusperänä ole mollata. Joten minun mielipide on että ne kerrat kun olen nähnyt , olen kokenut ettei heitä ole kovin helppo lähestyä.
      Seurakunta on pienentynyt julmetusti , monet ovat lähteneet pois . Joukosta löytyy onneksi henkilöitä joita on helpompikin lähestyä. Käy katsomassa itse ! Kavereita en pysty lupaamaan .Eikö siellä ole tietyt henkilöt ja suvut keskenänsä , Tässä kohtaa sanonkin että PASTORIPARISKUNTA ANTAA OMALLA KÄYTÖKSELLÄÄN ESIMERKIN MITEN KULKEA YKSINÄISTEN RINNALLA .

• Anonyymi

Mua taas häiritsee se että työntekijä ja puoliso on näyttelijöitä!!!
      Mieti , ne on näyttelijöitä ja on tehneet teatteria.
      Mitä kun sulta tultais kysymään hymy huulilla mites menee ,
      jos se oiski vaan esitys , tai velvollisuuden täyttäminen.
      Ei kai Srk teatteri esityksiä tarvita tai näytelmiä.
      Niille on teatterit .
      Uskottavuus kärsii pahemman kerran .
      Sulla voi olla eri näkökanta.
      Täähän on asiallista mielipiteiden ja näkökantojen esiin tuomista ja vaihtoa.
      Onko sama nainen kyseessä joka yritti olla ehdolla politiikkaankin Lempäälässä tai Kangasalalla , nimi täsmää
      Uskontoa ja politiikka kannattaa pitää erillään.
      Äänekosken Helluntaisrk sivuilla taisi olla Vapaamuotoinen seurakunta ja vireä.

• Anonyymi

Tämäpä on tärkeä ja mielenkiintoinen foorumi keskustella paikkakunnallamme näistä seurakunta-asioista, sillä usko ja uskonasijat kiinostavat ihmisiä.
        Olen usein miettinyt miten nämä pikku seurakunnat voivat jatkossa pysyä pystyssä, esim. vapis? Talous on tosi tiukilla monistakin syistä ja kirkkoväki vanhenee, liekkö keski-ikä ehkä kahdeksassa kympissä? Uutta jäsenistöä ei taida paljoa seurakuntiin tulla, ja vanhat nukkuvat vähitellen pois. Mitä sitten tapahtuu, konkurssejako, seurakuntaliitoksia vai mitä? On aivan oikein ajatella syvällisiä myöskin tältä pohjalta.
        Seurakuntiin toivotaan tietysti uutta väkeä, niitä jäsenmaksajia, muuten käy huonosti. Sitä mitä olen aina ihmetellyt, kun on seurakunnan jäsenille ainaskin kaksi kertaa vuodessa talouskokous, jossa käsitellään tulos, talousarvio ja tase. Nämä ovat salaisia, muille kuin seurakunnan maksaville jäsenille. Entä jos haluaisi liittyä seurakunnan jäseneksi, olisi hyvä tietää nämä taseet ja muut viralliset paperit ja luvut, koska kun liittyy seurakuntaan on sitten velvoitettu maksamaan kymmenykset kirkkoon ja vastaa osaltaan korjauskustannuksista ja veloista ym. kaikesta. Nyt vedotaan hengellisyyteen, joka kulkee ennen rahapussia, vaan juridisesti näin ei ole. Jäsenenä vastaa toisten jäsenien kanssa taloudesta. Monesti on ollut kymmenysten jälkeen myöskin lisä maksamisia monen moiseen, sen olen kylältä kuullut. Muuten kaikki on salaista sivullisille, kait kieletty talouskokouksissa, että seurakuntaan kuulumattomille ei saa raha-asioista kertoa. - On sitten ihmettelemistä kun on tälläiseen kirkkokuntaan liittynyt, ja alkaa omat rahat hupenemaan seurakunnan tilille, ja oma pussi alkaa olemaan tyhjä. Tämä on ymmärrykseni näistä kirkkoon kuulumattomien seurakuntien taloudesta, toivon että olen väärässä.

• Anonyymi

Voin olla täysin väärässä, en moiti, ja tämä on vain minun mielipide, ei faktaa ollen. Älkää kukaan jättäkö menemättä.En tuomaroi, minä vain koitan kysellä että saisin oman ajatus kuplan selväksi. Tottakai voi olla näyttelijä en tarkoita että kukaan esittäisi leipäpappia. Uskon heidän oleva jumalan ilmeisiä, minä tässä olen epäilijän asemassa varmaan ihan turhaan.

• Anonyymi

Minä suatan olla ihan viärässä, ihan Jumalan palvelijoita helluntaisrk näyttelijä pariskunta on. Omia kyselyjä kyselen, höppänä olin. Siellä ne palveloo ja on kunnon immeisiä että äläkää kuunnella minun mietteitä. Ihminen kun erehtyy ja en hauku ettei väärää kuvaa kettään sua. Sitä kun pelekää uusia asioita niin tekkee tämmösii kyselyitä sitten. Ottasin poikkee tuon viestin mutta eihän sitä sua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä suatan olla ihan viärässä, ihan Jumalan palvelijoita helluntaisrk näyttelijä pariskunta on. Omia kyselyjä kyselen, höppänä olin. Siellä ne palveloo ja on kunnon immeisiä että äläkää kuunnella minun mietteitä. Ihminen kun erehtyy ja en hauku ettei väärää kuvaa kettään sua. Sitä kun pelekää uusia asioita niin tekkee tämmösii kyselyitä sitten. Ottasin poikkee tuon viestin mutta eihän sitä sua.

Ihan hyvä viesti ja mielipiteesihän tuo on, älä murehdi suotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvä viesti ja mielipiteesihän tuo on, älä murehdi suotta.

Kävin paikallisessa Helluntaiseurakunnassa. Seassa on kaikenlaisia ja kaikenikäisiä. Olen toivoton tapaus siinä mielessä että oletan saavani rakkautta ja hyväksyntää viimeistään seurakuntalaisilta. Tunnen suurta pettymystä kerta toisensa jälkeen. Yhä uudelleen kuvittelin kaiken olevan oma vikani. Olen ilmeisesti jotenkin vastenmielinen kummajainen. Ulkoisesti olen ihan asiallisesti pukeutunut ja siisti mutta jokin minussa ajaa ihmiset pois. Saatoin tervehtiä ja päästä keskustelemaan, siksi luulin olevani tullut sellaiseen paikkaan mistä saan sisältöä elämään. En jaksa enään yrittää luoda ihmissuhteita, koska luulin löytäneeni niitä Helluntai srk, enkä osaa sanoin kuvailla miten suuren pettymyksen koin. Minua ei lohduta sanat ihmisiin saa pettyä jumalaan ei. Ne kuulostaa korvissani kuluneelta puolustus puheelta. Monia on jäänyt pois ja yksin olen minäkin. Mulla on niin paksu kallo etten näytä oppivan kun kantapään kautta mitenkä turhaan haen rakkautta myös ihmisiltä. Aivan kuin ei ymmärrettäisi kuinka helvetillistä ihmisen elämä on vaikka sen kertoisi. Päädyin siihen tulokseen että srk on omat piirit jotka pitävät yhteyttä yllä keskenään ja siihen piiriin ei mahdu enää muita, ainakaan minä. Sinä ehkä voit mahtua. En näe tulevaisuutta enään itselläni. En tunne olevani rakastettu en edes hyväksytty. Toisinaan en näe syytä enää elääkään. Erakoiduin, elän ilman ystäviä koska tuntui aivan kuin matto olisi vedetty alta, menetin viimeisen oljenkorren. En kaipaa sääliä, enkä tekopyhää ystävällisyyttä. Yritän olla uskossa yksin sitten. En meinaa osata uskoa että srk on yksinäisiä. En ole ennemmin tiennyt tälläisestä. Kapakasta saisin varmaan helpommin ystäviä, tämä on siksi hyvin ristiriitaista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin paikallisessa Helluntaiseurakunnassa. Seassa on kaikenlaisia ja kaikenikäisiä. Olen toivoton tapaus siinä mielessä että oletan saavani rakkautta ja hyväksyntää viimeistään seurakuntalaisilta. Tunnen suurta pettymystä kerta toisensa jälkeen. Yhä uudelleen kuvittelin kaiken olevan oma vikani. Olen ilmeisesti jotenkin vastenmielinen kummajainen. Ulkoisesti olen ihan asiallisesti pukeutunut ja siisti mutta jokin minussa ajaa ihmiset pois. Saatoin tervehtiä ja päästä keskustelemaan, siksi luulin olevani tullut sellaiseen paikkaan mistä saan sisältöä elämään. En jaksa enään yrittää luoda ihmissuhteita, koska luulin löytäneeni niitä Helluntai srk, enkä osaa sanoin kuvailla miten suuren pettymyksen koin. Minua ei lohduta sanat ihmisiin saa pettyä jumalaan ei. Ne kuulostaa korvissani kuluneelta puolustus puheelta. Monia on jäänyt pois ja yksin olen minäkin. Mulla on niin paksu kallo etten näytä oppivan kun kantapään kautta mitenkä turhaan haen rakkautta myös ihmisiltä. Aivan kuin ei ymmärrettäisi kuinka helvetillistä ihmisen elämä on vaikka sen kertoisi. Päädyin siihen tulokseen että srk on omat piirit jotka pitävät yhteyttä yllä keskenään ja siihen piiriin ei mahdu enää muita, ainakaan minä. Sinä ehkä voit mahtua. En näe tulevaisuutta enään itselläni. En tunne olevani rakastettu en edes hyväksytty. Toisinaan en näe syytä enää elääkään. Erakoiduin, elän ilman ystäviä koska tuntui aivan kuin matto olisi vedetty alta, menetin viimeisen oljenkorren. En kaipaa sääliä, enkä tekopyhää ystävällisyyttä. Yritän olla uskossa yksin sitten. En meinaa osata uskoa että srk on yksinäisiä. En ole ennemmin tiennyt tälläisestä. Kapakasta saisin varmaan helpommin ystäviä, tämä on siksi hyvin ristiriitaista

Vakavia asioita kirjoitti Helluntaikirkossa pettynyt kävijä. On totta ettei ystäviä näistä uskonnollisista yhteisöistä saa. Olen myös pettynyt monet kerrat. Ellen olisi uskova, saisin kapakoista kyllä ystäviä ja kavereita, aikanaan oli näin. Noissa seurakunnissa on kyllä aina kauniita puheita lähimmäisen rakkaudesta, mutta todellisuudessa sivullisista ei välitetä kuin hyötymis mielessä. Seurakuntien ytimen pitäisi oikeesti panostaa lähimmäisten rakkauteen oikeesti tekojen kautta, ei vaan saarnapuheissa. Ettei olisi näin; että mitä mahtavammat puheet, sitä isommat ja painavammat kolehtihaavit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vakavia asioita kirjoitti Helluntaikirkossa pettynyt kävijä. On totta ettei ystäviä näistä uskonnollisista yhteisöistä saa. Olen myös pettynyt monet kerrat. Ellen olisi uskova, saisin kapakoista kyllä ystäviä ja kavereita, aikanaan oli näin. Noissa seurakunnissa on kyllä aina kauniita puheita lähimmäisen rakkaudesta, mutta todellisuudessa sivullisista ei välitetä kuin hyötymis mielessä. Seurakuntien ytimen pitäisi oikeesti panostaa lähimmäisten rakkauteen oikeesti tekojen kautta, ei vaan saarnapuheissa. Ettei olisi näin; että mitä mahtavammat puheet, sitä isommat ja painavammat kolehtihaavit.

Tarkistin netistä, näkyy olevan äänekosken vapis ja helluntalaisten kirkko nyt ja keskikesän kiinni ja kesälomalla. Lehti-ilmoituksista ei tätä tietoa ole ilmoitettu, tai sitten en ole huomannut. Kumma kun kirkot on kesän lomalla, ei koronatauolla? Ei ennen ole näin ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkistin netistä, näkyy olevan äänekosken vapis ja helluntalaisten kirkko nyt ja keskikesän kiinni ja kesälomalla. Lehti-ilmoituksista ei tätä tietoa ole ilmoitettu, tai sitten en ole huomannut. Kumma kun kirkot on kesän lomalla, ei koronatauolla? Ei ennen ole näin ollut.

Auki ovat. Onpas useita jotka ovat kokeneet yksin jäämistä. Lähimmäisen rakkautta pitäisi olla, tai pitää olla

• Anonyymi

aina saa kuulla et srk saa uusia ystäviä , uskovaisia. Luulin covid 19 vaikuttavan positiivisella tavalla uskovaisiin. Näemmä on käynyt toisin. Miten yksin sitä jää jos tulee uskoon ja haluaisi jättää juomakaverit. Ihan yksinkö. Tunnen raamattua jonkun verran ja sen että uskovaiset olivat yhtä, jakoivat kaiken. Onhan siellä joku sellainenkin kohta että uskovaiset tunnistaa siitä kun niillä on keskinäinen rakkaus.Surullista luettavaa. Eli jos tulee uskoon kaikki kaverit jää ja uusia ei saa helposti.Perheellisillä on toisensa, mutta entäs kun ei ole perhettä,kauhealta kuulostaa. Toivottavasti joku vapaista suunnista lukee nämä ja laittaa töpinäksi ,asiat kuntoon että ne jotka haluavat voisivat ja uskaltaisivat jättää vanhan elämän.

• Anonyymi

Ei pidä kaikesta syyttää koronaa ja laittaa kaikkea koronan syyksi. Ei korona ole ennenkään ollut syynä ettei vapaista suunnista löydy ystäviä, ellet kuulu ns. elittiin ja parenpiin piireihin. Mitä ite käynyt näissä piireissä on ainaskin kymmenen vuoden aikana ollut tälläinen hiljainen ilmapiiri. Moni kertonut tällä foorumilla, että porukkaa jäänyt pois ja vaihtunut seurakunnissa? Nyt vasta on maalimaan putkahtanut korona keväästä lähtien, vaan tällaista piilonyösimistä ja henkistä yksinäisyyttä on kait aina ollut näissä vapiksissa ja helluntaiporukoissa. Kaiketi on että vahvat pärjää maalimassa ja heikot jää jalkoihin, on sanonta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä kaikesta syyttää koronaa ja laittaa kaikkea koronan syyksi. Ei korona ole ennenkään ollut syynä ettei vapaista suunnista löydy ystäviä, ellet kuulu ns. elittiin ja parenpiin piireihin. Mitä ite käynyt näissä piireissä on ainaskin kymmenen vuoden aikana ollut tälläinen hiljainen ilmapiiri. Moni kertonut tällä foorumilla, että porukkaa jäänyt pois ja vaihtunut seurakunnissa? Nyt vasta on maalimaan putkahtanut korona keväästä lähtien, vaan tällaista piilonyösimistä ja henkistä yksinäisyyttä on kait aina ollut näissä vapiksissa ja helluntaiporukoissa. Kaiketi on että vahvat pärjää maalimassa ja heikot jää jalkoihin, on sanonta?

Miksi Vapaaseurakunta Äänekoskella on vieläkin suljettu? Onko nyt seurakuntalaiset loppuneet vai rahat, vai miksi on tullut stop? Olen yrittänyt tutkia asiaa vapaaseurakunnan wasepokista, mutta ei anna lukea kun en omista avaavia tunnuksia. Koronan takiako on kiinni paikka?

• Anonyymi

Vapis
      Hennuntaiseurakunta.
      Piha alueen törmäys tilanne, törmääjää eiibtavoiteteta kun korjaus aika on selvitys Nivala.
      Peruttaja auto vanhat autot.
      Sanoo pitää mennä helluntaiseurakunta syömään vahingon jälkee.

• Anonyymi
    • Anonyymi

On maailmanlopun meininkiä. Paavalin seurakunnassa Kari Kanala pitää tekoälyllä tehdyn Jumalanpalveluksen 4.3.
      Tekoäly pitää saarnan, keksii laulut, pitää messun.
      Tämä jos mikä on Jumalan pilkkaa.
      Mitähän Israelin Jumala, Jumalamme, kohta tähän sanoo.

Hyvä kun Vapaakirkossa ja Helluntaikirkossa puhutaan oikeata Jumala sanaa.
      Mitä porukka on tästä nykytouhusta mieltä ???

• Anonyymi

Vantaalla saa pizzaa, täällä ei saa.

Kanala on oikeassa, teknologiaa tulee hyödyntää.

Jumala on aina sydämessämme, Amen.

• Anonyymi

Mitä, suorittaako tekoäly joskus kirkolliset toimitukset: hautajaiset, häät, katseet?

On maailmanlopun menoa. Pahempaa kuin Nooan päivinä.
      Vuoden alussa siirtyi taas tuomiopäivän kello. Sen mukaan maailmanloppuun on alle 1,5 minuuttia.
      Aivan, molemmat nämä asiat kuvastaa, tämän maaliman ajan loppumista.

• Anonyymi

Miksei toimittaisi? Ei tarvita sitten enää kirkkoherroja ja tulee säästöjä.

Vielä, kun saataisiin tekoäly toimittamaan pizzaa tilaisuuksiin niinku Vantaalla.

Herralle kiitos pizzasta, AMEN.

• Anonyymi

Liitytään siihen kirkkoon, jossa saa pizzaa jumalpalveluksissa. Make ja Pera

• Anonyymi

Osa on itseään parempana pitävää.

• Anonyymi

Kummasta saa pizzaa?

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      179
      7443
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      87
      3306
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2335
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      69
      1502
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      370
      1438
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1353
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1326
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1071
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1030
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1028
    Aihe