Elatusavusta

Anonyymi

Miten olette sopineet jos lapsilla on kalliita harrastuksia?

Tuo maksuhan on ihan kohtuuton jo ilman niitäkin laskelmassa.

Maksajan pitäisi elää Suomessa itsekin ja saajan aidosti laittaa sama summa per kuukausi.

Ei toteudu.

Miten alas olette saanut maksun työttömyyden tai sairauden kautta?

Yhteishuoltajuus on muuten iso oikeus ja lasten etu eli siitä kannattaa aina pitää kiinni.

19

158

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Yhteishuoltajuus on juridinen asia eli ei mikään pikku juttu. Tärkeää että vastuu on kahdella. Lasten etu myös jos aitoa perhettä ei Maan Tapa salli Suomessa.

    • Anonyymi

      Sossu maksaa kun olen itse työtön, NIin alas sen on saanut.

    • Anonyymi

      Laskeeko joku maksajan mahdollisuuden elää Suomessa?

      • Anonyymi

        Laskelma ei vastaa elämisen kalleutta Suomessa, siis maksajan elämän.

        Minimituloistakin summa on niin iso ettei maksajalla voi olla omaa asuntoa autoa jne jne eli edes kykyä osallistua lasten elämään.

        Päättäjillä jalat irti maasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskelma ei vastaa elämisen kalleutta Suomessa, siis maksajan elämän.

        Minimituloistakin summa on niin iso ettei maksajalla voi olla omaa asuntoa autoa jne jne eli edes kykyä osallistua lasten elämään.

        Päättäjillä jalat irti maasta.

        Kannattaa hankkia oma asunto, ottaa mahdollisimman paljon asuntolainaa, nostaa veroprosentti 41% ja hankkia lisäksi
        mahdollisimman paljon terveydenhoitokuluja, mm. reseptit...
        sitten vain väännetään oikeudessa itsensä varattomaksi ja
        elatusapu 0,00 eur/ kk/ lapsi. Vieraannuttaja "äiti/ sossu
        maksaa oikeudenkäyntikulut hakijana. Näin se vaan menee ja haistatellaan vieraannuttaja "äidille- ja viranomaisille" pitkät!!!
        Kela maksaa elatuksensa Kelalle!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskelma ei vastaa elämisen kalleutta Suomessa, siis maksajan elämän.

        Minimituloistakin summa on niin iso ettei maksajalla voi olla omaa asuntoa autoa jne jne eli edes kykyä osallistua lasten elämään.

        Päättäjillä jalat irti maasta.

        Elatusapu on vanhempien välinen keskinäinen- ja vapaaehtoinen
        sopimusasia, johon ei ole viranomaisella, mm. "lastenvalvojalla, lastensiuojelulla" ole edes toimivaltaa puuttua,
        koska eivät ole asiassa asianosaisia- ja sopimusosapuolia, eivätkä
        siten oikeustoimikelpoisia viranomaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa hankkia oma asunto, ottaa mahdollisimman paljon asuntolainaa, nostaa veroprosentti 41% ja hankkia lisäksi
        mahdollisimman paljon terveydenhoitokuluja, mm. reseptit...
        sitten vain väännetään oikeudessa itsensä varattomaksi ja
        elatusapu 0,00 eur/ kk/ lapsi. Vieraannuttaja "äiti/ sossu
        maksaa oikeudenkäyntikulut hakijana. Näin se vaan menee ja haistatellaan vieraannuttaja "äidille- ja viranomaisille" pitkät!!!
        Kela maksaa elatuksensa Kelalle!!!!

        Suomi ei ole oikeusvaltio lapsia koskevissa riita-asioissa!!!


    • Anonyymi

      Lapset joutuivat vaihtamaan harrastuksensa halvempiin, kun Exä jäi työttömäksi, ja ei minullakaan ollut kunnolla työtä, sitä se korona teetti.
      Harrastuksia on ihan ilmaisiakin ja vähän maksavia.

      • Anonyymi

        olisi kannattanut sopia yhteishuollosta, vuoroasumisesta ilman elatusta, lapsilisät puoliksi


    • Anonyymi

      No,olen maksanut omista vähistä tuloista harrastusvälineitä. Isänsä laittaa vaaterahaa ym. Kyseessä siis kasvava nuori. Harrastusmaksu sinänsä ei iso ja saa maksaa osissa,mutta välineihin menee. Isänsä myös ostaa toisinaan ruokaa tänne kotiin nuorelle,muuten vain. Eli en kehtaisi enempää isältä vaatia.

    • Anonyymi

      Missä tilanteessa ja kuka sen päättää ettei voi maksaa mitään ja kela astuu kuvaan?

      Valvoja vai onko maan tapa mennä taas oikeuteen?

      Jos on eläke tai työtön yms niin onhan se selvää ettei sillä eläneiden itse Suomessa.

      • Anonyymi

        Kuka päättää milloin maksaja ei voi itse maksaa?

        Eihän eläke tai korvaus riitä edes itselle?

        On se jännä ettei suomalainen nainen mieti mitä tekee lapsilleen eron kautta eli tappaa harrastukset jne jne


    • Anonyymi

      Mee ja sanot maksavasi minimin Kelan maksaman tuen mullekin sanottiin että pitää maksaa 900/kk maksoin sitten vaan minimin näin se vaan menee...

      • Anonyymi

        siis minimin 0,00 eur/ kk/ lapsi


    • Anonyymi

      Se on uskomatonta miten aivot narikassa suomalaiset naiset rikkoo perheitä ja unohtaa lasten edun.

      Voi vain toivoa että lapset tajuavat jonain päivänä kuka tappoi harrastukset ja perheen?

      • Anonyymi

        No mitä se eroamin liittyy siihen, eikös oman lapsen harrastuksien tukeminen ole vanhemman velvollisuus. Ollaan sit yhdes tai erottu, vai katoaako sekin velvollisuus ku eroaa?????


    • Anonyymi

      Sairaat ja työttömät eivät voi tehdä lapsia. Ensin pitää säästää rahaa 50 000 - 100 000 euroa rahaa, sitten voi tehdä yhden lapsen. Jos tulee ero, tuo säästetty summa siirretään lapsen tilille, josta sitten kustannetaan mm. lapsen koulutus hyvään ammattiin.

      • Anonyymi

        Miten lapsen huoltajuus-, asuminen- ja nimi?


      • Anonyymi

        Ompa mukavaa


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe