Vanhemmat eivät anna hankkia/aloittaa airsoft harrastusta

Heidän mielestä se on väkivaltainen ja että vanhempana minä käyttäisin jonkin ihmeen oikeata asetta ja kuten kukkuu kreizi tappaisin. Heidän mielestä airsoft harrastuksen aloittamisen syy on pelejen syytä jossa on väkivaltaa* (Roblox lol ja COD MW warzone en ole pelannut about viikkoon tai enemmän tykkään enemmään NFS rivalsissta). Kiitos jos autatte. :)

14

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisiko joku auttaa en tiedä mitä tehdä mikään ei toimi heidän mielestä liian väkivaltainen.

      • Anonyymi

        Näytä heille videoita ja kerro että mitään ei voi käydä jos on hyvät suojavarusteet. 60€ saa jo varmaan kaiken tarpeellisen suojauksen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näytä heille videoita ja kerro että mitään ei voi käydä jos on hyvät suojavarusteet. 60€ saa jo varmaan kaiken tarpeellisen suojauksen

        Niin mutta heidän mielestä se on liian väkivaltainen* ja että pelit ovat syynä joten en voi airsoftata ja pelata. Xd feilasin pahasti. :(


      • Anonyymi

        "pelejen väkivallan aiheuttamaa"
        Tämähän ei pidä ollenkaan paikkansa, tuo väite on sama, että esimerkiksi nyrkkeily olisi tappajien kouluttamista tai että lentäjät olisivat vaihtoehtoisia hävittäjäpilotteja :D

        Täysin absurdia ajattelua


    • Anonyymi

      Joo, parempi jämähdyttää nuori, tietokoneen ääreen, ettei vain tekisi jotain liikunnallisempaa ja ulkona olevaa. T. 60v ukko

    • Anonyymi

      Voi olla, että vanhempasi katsovat, että ovat epäonnistuneet kasvatuksessa ja sinusta ei ole tullut, tasapainoinen, harkitseva nuori. Useinkaan sosiaalisia harrastuksia harrastavasta, ei tule mitään sarjamurhaajia. Metsästäjistä, (aktiivisista) ei tietääkseni ole tullut yhtään sarjamurhaajaa, vaikka heillä, olisi parhaat välineet siihen. Se kasvatus ja korvienväli sen myötä. T. 60v ukko

      • Kiitos vastauksesta luultavasti se on niin.


      • Luovutan en voi tejdä mitään he ottivat minulta aikaisemmin kaiken electroniikan multa pois päiväksi ja en uskalla enää puhua siitä koska he sanoivat etten saa koskaan puhua siitä ja että eivät ole kuulleet niin typeää (mun mielestä se ei ole typerä vaan hyvä)harrastusta ja että kukaan ei mukamas airsoftaa. Ja että menisin johonkin kuten koripalloon, tennikseen, jalkapalloon tai lentopalloon. Ja että mukamas ei tämä airsoft ei ole likunallinen ja että kaikki on pelien syytä. Haloo pelaan K.3 peliä (Roblox jossa on kaikenlaisia pelejä kaikki K.33) ja K.7 autopeliä. Heidän mielestä syy on noiden pelien syytä (Se K.3 ja se K.7 peli)Kyllä ennen pelasin K.18 peliä mutta kyllästyin siihen enkä nähnyt liikaa väkivaltaa mulle on liikaa jos nän verta muuta ällöttävää yms. En ymmärrä isääni ja äitiäni plus ennen aioin harrastaa uimista mutta sekään ei kelvannut koska mukamas ei ole urheilullinen/liikunallinen en vain enää tajua pääni ei kestä. Ehkä yritän vielä kun koulu alkaa. Mutta tiedoksi jotta tiedät olen 13.v enkä saa pelata mitään niin sanotuja pelejä jossa on aseita en edes vaikka peli olisi K.3 tai K.7 tai K.12 mä vaan halusin harrastuksen joka olisi ulkona ja että kiinostaisi kaverini alemmalla luokalla en sano nimeä tai mitään muuta mutta hänkin menee airsoftiin vaikka on alemmalla luokalla en tajua vanhempiani. Olen pahoillani tästä pitköstä viestistä. T. 13.v poika


      • Anonyymi
        Arhu kirjoitti:

        Luovutan en voi tejdä mitään he ottivat minulta aikaisemmin kaiken electroniikan multa pois päiväksi ja en uskalla enää puhua siitä koska he sanoivat etten saa koskaan puhua siitä ja että eivät ole kuulleet niin typeää (mun mielestä se ei ole typerä vaan hyvä)harrastusta ja että kukaan ei mukamas airsoftaa. Ja että menisin johonkin kuten koripalloon, tennikseen, jalkapalloon tai lentopalloon. Ja että mukamas ei tämä airsoft ei ole likunallinen ja että kaikki on pelien syytä. Haloo pelaan K.3 peliä (Roblox jossa on kaikenlaisia pelejä kaikki K.33) ja K.7 autopeliä. Heidän mielestä syy on noiden pelien syytä (Se K.3 ja se K.7 peli)Kyllä ennen pelasin K.18 peliä mutta kyllästyin siihen enkä nähnyt liikaa väkivaltaa mulle on liikaa jos nän verta muuta ällöttävää yms. En ymmärrä isääni ja äitiäni plus ennen aioin harrastaa uimista mutta sekään ei kelvannut koska mukamas ei ole urheilullinen/liikunallinen en vain enää tajua pääni ei kestä. Ehkä yritän vielä kun koulu alkaa. Mutta tiedoksi jotta tiedät olen 13.v enkä saa pelata mitään niin sanotuja pelejä jossa on aseita en edes vaikka peli olisi K.3 tai K.7 tai K.12 mä vaan halusin harrastuksen joka olisi ulkona ja että kiinostaisi kaverini alemmalla luokalla en sano nimeä tai mitään muuta mutta hänkin menee airsoftiin vaikka on alemmalla luokalla en tajua vanhempiani. Olen pahoillani tästä pitköstä viestistä. T. 13.v poika

        Hei. Vanhempiasi varmaan jännittää, jos uppoudut liikaa aseiden ja pelien maailmaan. Onko sinulla ketään kaveria, joka käy airsoftaamassa? Jos on, voisivatko vaikka hänen vanhempansa puhua omien vanhempiesi kanssa aiheesta?
        Usein airsoftia voi käydä kokeilemassa ilman, että tarvitsee heti hankkia omia varusteita, ne voi saada vuokralle pelipaikalta. Eli mitään investointeja ei tarvitse heti tehdä.
        Voisit myös kysyä, jos vaikka jompikumpi vanhemmistasi haluaisi tulla kanssasi pelaamaan ensimmäisellä kerralla? Siinä kuulisi alkuinfot ja näkisi millaista väkeä pelaamassa käy. Minulla ainakin lievensi paljon pelkoa siitä, että millaista airsoft oikeasti on, kun kävin poikani pelissä katselemassa ja kuuntelin infot ja tapasin pelinjohtajat.
        Meillä vanhemmilla on tapana välillä olla aika ylisuojelevia eikä välttämättä ymmärretä nuoren tai lapsen kiinnostusta harrastukseen, jos se ei ole meidän mielestä sopiva. En itsekään aluksi uskonut, kuinka hyvää liikuntaa airsoft on.
        Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen vanhempien kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Vanhempiasi varmaan jännittää, jos uppoudut liikaa aseiden ja pelien maailmaan. Onko sinulla ketään kaveria, joka käy airsoftaamassa? Jos on, voisivatko vaikka hänen vanhempansa puhua omien vanhempiesi kanssa aiheesta?
        Usein airsoftia voi käydä kokeilemassa ilman, että tarvitsee heti hankkia omia varusteita, ne voi saada vuokralle pelipaikalta. Eli mitään investointeja ei tarvitse heti tehdä.
        Voisit myös kysyä, jos vaikka jompikumpi vanhemmistasi haluaisi tulla kanssasi pelaamaan ensimmäisellä kerralla? Siinä kuulisi alkuinfot ja näkisi millaista väkeä pelaamassa käy. Minulla ainakin lievensi paljon pelkoa siitä, että millaista airsoft oikeasti on, kun kävin poikani pelissä katselemassa ja kuuntelin infot ja tapasin pelinjohtajat.
        Meillä vanhemmilla on tapana välillä olla aika ylisuojelevia eikä välttämättä ymmärretä nuoren tai lapsen kiinnostusta harrastukseen, jos se ei ole meidän mielestä sopiva. En itsekään aluksi uskonut, kuinka hyvää liikuntaa airsoft on.
        Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen vanhempien kanssa.

        Kiitos mutta en uskalla puhua siitä enää mutta ehkä ytitän myöhemmin alle vuoden aikana jolloin he ovat varmasti unohtaneet sen ja yritän silloin uudelleen. Mutta joo tänään kyllä yritin pikkasen mutta ei tulosta . He ovat ylisuojelevia. Kiitos viestistä.

        Terveisin 13.v poika


    • Anonyymi

      Mullaki oli aluks sama ongelma ja me ei varmasti olla ainoita. Kannattaa sanoo sun vanhemmille et airsoft on toiminnallinen ja jännittävä peli ulkona, mikä on 1000 kertaa parempi ku pelata sisällä ja airsoftin ikäraja Suomessa on 10 vuotta mikä tekee siitä vähemmän väkivaltasen ku melkein kaikki videopelit.

    • Anonyymi

      Airsoft ei ole lapsen kehitykselle millään lailla vaarallista. Itse harrastanut jo vuosia. Ennenkuin softaaminen aloitin niin minulla meni monia vuosia löytää harrastus, josta pidin. Kokeilin salibandyä, jalkapalloa ja monia muita joukkue harrastuksia. Mikään ei ollut omaan makuun sopiva kunnes kaverit pyysivät softaamaan.
      Ja olisihan softaaminen Suomessa herra isä kielletty jos se haitallinen olisi. Itse olisin ylpeä jos lapsi etsimällä etsisi harrastuksia. Airsoft on liikunnallinen harrastus, jossa mm. harjaantuu yhteistyö taidot. Kannattaa antaa edes lapsen kokeilla, jos käytöksessä ilmenee "uhkaavia" muutoksia niin ainahan tälle voi pisteen laittaa.
      Koita pärjäillä :)

    • Anonyymi

      Niinhän se aina menee, ihmiset pelkäävät mitä eivät ymmärrä.
      Jännä, kun Suomessakin on tuhansia, tuhansia ja tuhansia softaajia. Tuohan tarkoittaisi, että Suomessa olisi hullujen murhaajien/mielipuolinen armeija.

    • Anonyymi

      Kerrohan niille millon Airsoft on keksitty, niin eivätkö hän ala uskoa. (1960) suurin piirtein. Kuitenkin hyvin paljon ennen yhtään videopelit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe