Taulun hinnan arvioiminen

Minulla on perintönä saatu öljyvärimaalattu taulu, joka on nyt käynyt tarpeettomaksi koska ei sovi muuhun sisustukseen. Kyse ei ole mistään arvotaulusta mutta haluaisin myydä sen pois ja arvioida sille käyvän hinnan. Saanko jostain apua arvioimiseen, onko jollain kokemusta?

20

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hagelstam arvioi. Tuntemattomien tekijöitten maisema- tai kukka-asetelmista voi huutokaupassa saada 10-50 euroa.

• No tämä minun maalarini ei ole täysin tuntematon mutta ei mikään Gallen Gallelakaan :).
        Kiitos vastauksesta.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

No tämä minun maalarini ei ole täysin tuntematon mutta ei mikään Gallen Gallelakaan :).
        Kiitos vastauksesta.

On tunnettuja maalareita, ei-Gallen-Kalleloita, jotka ovat maalanneet suuren määrän
        maisemiaan tms. mutta ei niistä sen enempää saa. Valitettavasti.
        Joillakin maalareilla on kausivaihtelu-arvo.
        Esim. Nikolai Lehdon töistä maksettiin aikoinaan suuriakin summia,
        nyt ei saa taas juuri mitään. Ei kannata myydä. Kannattaa pitää taulu muistona
        kaunistamassa kotia.

• Anonyymi kirjoitti:

On tunnettuja maalareita, ei-Gallen-Kalleloita, jotka ovat maalanneet suuren määrän
        maisemiaan tms. mutta ei niistä sen enempää saa. Valitettavasti.
        Joillakin maalareilla on kausivaihtelu-arvo.
        Esim. Nikolai Lehdon töistä maksettiin aikoinaan suuriakin summia,
        nyt ei saa taas juuri mitään. Ei kannata myydä. Kannattaa pitää taulu muistona
        kaunistamassa kotia.

En ole vielä päättänyt myynkö vai enkö. Haluaisin kuitenkin tietää käyvän arvon. Netistä selaillessa tiedot aika ristiriitaisia.

• Anonyymi

Riippuu kehyksistä.

Kehykset kalliita, hyvät kehykset voivat saada kurjan maaluksenkin kaupanpäälle kaupaksi. Tietenkin joku voi tykästyä itse maalaukseenkin, mutta kurjat kehykset voi lopettaa kaupanteon samantien.

Toki muutkin asiat vaikuttaa, yks tärkeimmistä koko. Liian iso ei mene kaupaksi, kun kellään ole suuria seinäpintoja. Kovin pieni taas vaikuttaa väkisinkin liian kalliilta.

Maalaus on sitten katsojan silmistä riippuva asia. Ja aiheesta. Järvimaisema ehkä menee kaupaksi, mutta jos vanha , historiallinen tai uus kaupunkimaisema, se vois olla hitti.

Kaikenlaiset kukka- tms asetelmat voi mennä, jos "hyvät värit". Abstraktimpi kama joo ei mene ollenkaan kaupaksi, tai joku riehaantuu heti ostamaan sen.

Tässä on nyt tämä: toritaiteen ja oikeantaiteen ero. Turistityyppisiä tauluja ostetaan ulkonäkösyistä, just miettien vaikkapa sisustusta. Ja taiteeksi taulu muuttuu, jos se herättää ajatuksia, tunteita katsojassa.

Noh, taulua, tai kehyksiä näkemättä tarjoan kympin, jos maksat toimituskulut. Mulla iso kasa jostain syystä ostettuja tauluja pinossa makkarin kaapin päällä, kyllä sinne viel yks mahtuu. Osaa voi kyllä katella seinilläkin, mutta kun ei ole seinätilaa. Joskus miettinyt, pitäis kierrättää, mutta nämät, mitkä laitettu esille, niihin kiintynyt ja siis tykästynytkin.

Joop, satasia tai tonnistoa turha haaveilla saavansa "normitaulusta", ehkä muutama kymppi realistinen arvio.

Ainiin. Mulla pöndellä aivan stanan ruma heinäpelto/järvi-maalaus oikein rumissa kehyksissä seinällä. Hö perspektiivikin miten sattuu. , mutta jonkinlaista kultaista leikkausta on noin sommitelmallisesti havaittavissa. Mistä lie taloon tullut, mutta kun se on suvussa ollut useita sukupolvia, sielläpähän roikkukoot. Ei ole myytävänä, perikunta riidelkööt, huoliiko kukaan :D

=DW=

• En myy kympillä koska netistä saatu käsitys hinnoista 20 egee-1000 .

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

En myy kympillä koska netistä saatu käsitys hinnoista 20 egee-1000 .

Kannattaa arvioituttaa Hagelstamilla.
        Tarvinnet vakuutukseenkin jonkin arvon.
        Muutoin. Laita jemmaan. Sisustusta saattanet muutella vielä.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa arvioituttaa Hagelstamilla.
        Tarvinnet vakuutukseenkin jonkin arvon.
        Muutoin. Laita jemmaan. Sisustusta saattanet muutella vielä.
        Beng

Olen itse saanut tuon taulun vuonna 1998. Siitä asti roikkunut seinällä.

• Anonyymi

Oletko googlettanut maalarin nimellä, sieltä saattaisi löytyä tietoa minkä tason taiteilija on kyseessä.

• Olen googlettanut. Hinta-arviot vaan heittävät paljon.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Olen googlettanut. Hinta-arviot vaan heittävät paljon.

Jos katsot pyyntöjä, ne on tietysti korkeat.
        Katso maksettuja hintoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos katsot pyyntöjä, ne on tietysti korkeat.
        Katso maksettuja hintoja.

Nämä olivat maksettuja hintoja jos kertojiin on uskominen.

• Kehystys ja kehykset kalliita. Tilasin netista kauniin julisteen ja kehystytin sen kehysliikkeessä. Kehystys suhteessa julisteen hintaan viisinkertainen mutta kaunis tuli.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minulla on seinällä Aukusti Tuhkan teos, vuodelta 1959. Originaali, ei vedos, piirretty Kiinassa, takana muutama Kiinan tullin leima. Ammattilaisten arvio; tunnearvo:))))

• No mutta tuohan oli hyvä tietää :). Tieto riitää.

• Anonyymi

Vain amatööri antaa kehyksille arvoa.
      Vaikka olisi kuinka hienot kehykset ja maalaus arvoton/20 euron arvoinen,
      ei taiteesta kiinnostunut sitä osta,
      mutta "sisustustauluksi" sen voi joku ostaa.

• Hyvä kun kerroit, tuotapa en ois arvannu🤣

• Anonyymi

Taide on nykyään investointi. Vain niitä kerätään ja niistä maksetaan,
      joiden arvon/tuoton odotetaan nousevan huomattavasti.
      Suomi on täynnä "helge monteneja", joista ei kukaan maksa mitään.
      Se on karu totuus, mutta taulu voi olla silti omistajalle arvokas.
      Ei tunnearvoa kannata vähätellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2695
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1111
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      214
      1098
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1015
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      941
    6. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      5
      928
    7. 36
      906
    8. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      904
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      873
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      827
    Aihe