Mistä tiedän olenko tyhmä?

Hei! Olen 18 vuotta täyttänyt nuori, joka kärsii hieman matalasta itsetunnosta. Kysymyksestäni näkee suurimman stressin aiheeni. Mistä tiedän olenko tyhmä? voiko sitä tietää millään?

11

191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      älä tollasta turhaan liikaa pähkäile, kun kaikkihan tossa iässä on vähän tyhmiii ja sille ei maha mitään.... aivot alkaa kehittyy enemmän siinä 25 vuoden jälkeen, että nou hätä. Just sun ikäset tekee niitä tyhmimpii ratkaisuja ja sitten vähän kun tulee ikää niin harmitellaan että luottotiedot on menny jonku tyhmän jutun (kavereille näyttämisen) takii tms... mutta jostainhan se on jokaisen lähettävä ja opittava.
      Sä oot normaalia viisaampi kun osaat ja uskallat kysyy vielä neuvoo ja osaa itelle tunnustaa että voikin olla ihan tyhmä...zemppiä !

    • Ensiksi pitäisi varmaan määrittää, mitä tyhmyys tässä yhteydessä tarkoittaa. Onko se sitä, että ei tiedä yksinkertaisimpiakaan asioita vai onko se sitä, että tekee jatkuvasti vääriä valintoja elämässään. Vai onko tyhmyys kypsymättömyydestä aiheutuvaa hölmöilyä.

      Mistä päättelet, että voisit olla se tyhmä?

      • Siitä, että en osaa matikkaa kovin hyvin. Pelkään, että en pärjää elämässä ilman lukio matikkaa tai pääse opiskelemaan.


      • TurhaPaska kirjoitti:

        Siitä, että en osaa matikkaa kovin hyvin. Pelkään, että en pärjää elämässä ilman lukio matikkaa tai pääse opiskelemaan.

        Kirjoitin lukion pitkästä matematiikasta E:n, mutta en ole sen jälkeen tarvinnut ko. arvosanaa mihinkään. Sama juttu niiden lukion matikan oppien kanssa. Olisin pärjännyt jollain matemaattisella alalla aika hyvin, mutta polut veivät muille aloille ja olen mielestäni menestynyt elämässä aivan hyvin.

        Elämää ei tarvitse rakentaa pelkän matematiikan varaan.


      • Oldie kirjoitti:

        Kirjoitin lukion pitkästä matematiikasta E:n, mutta en ole sen jälkeen tarvinnut ko. arvosanaa mihinkään. Sama juttu niiden lukion matikan oppien kanssa. Olisin pärjännyt jollain matemaattisella alalla aika hyvin, mutta polut veivät muille aloille ja olen mielestäni menestynyt elämässä aivan hyvin.

        Elämää ei tarvitse rakentaa pelkän matematiikan varaan.

        Olen ajatellut opintojen venyttämistä 3,5 tai 4 vuoteen, Jotta saisi edes lyhyen matikan. Pelkään vain että en pääse ilman matikkaa korkea kouluun.


      • TurhaPaska kirjoitti:

        Olen ajatellut opintojen venyttämistä 3,5 tai 4 vuoteen, Jotta saisi edes lyhyen matikan. Pelkään vain että en pääse ilman matikkaa korkea kouluun.

        Eihän opintojen venyttämisessä mitään pahaa ole. Sitä vartenhan se mahdollisuus on annettu, että sillä voi koettaa parantaa osaamistaan.

        En jaksa uskoa, että korkeakouluun pääseminen olisi pelkästä matematiikasta kiinni, jos vain valitset alan oikein, mutta toisaalta en kyllä ole nykyisiä pääsyvaatimuksia tarkistanut.

        Jossain vaiheessa saattaa tietysti tulla eteen se tilanne, että sinun on vain hyväksyttävä se, että et pääse sinne korkeakouluun. Ei tämä sinusta tyhmää tekisi. Tuossa tapauksessa täytyisi vain muuttaa suunnitelmia ja tehdä jotain muuta.


      • Anonyymi
        TurhaPaska kirjoitti:

        Siitä, että en osaa matikkaa kovin hyvin. Pelkään, että en pärjää elämässä ilman lukio matikkaa tai pääse opiskelemaan.

        Ei omakaan matikkapää paras mahdollinen ole, siksi en lähtenyt edes lukioon. Tosin tällä ei ole ollut mitään vaikutusta. Itsellä on kaksi ammattitutkintoa, ja oman alan töitä on aina riittänyt. Nykyisessä työpaikassa palkkakin on ihan sanotaanko riittävä. Yksikään aiempi työpaikka ei ole maksanut näin hyvin.


    • Anonyymi

      Jos on pakko kysyä tällaisella palstalla, niin voin vastata suoraan "Olet tyhmä".

      • Eikö avun pyytäminen juuri ole merkki paremmasta älykkyydestä? Parempi jostain pyytää apua, kuin pohtia yksin ahdistuksissaan tulevaisuuden valintojaan. Jotkut ihmiset sitä vain jaksavat potkia muita alas...


      • TurhaPaska kirjoitti:

        Eikö avun pyytäminen juuri ole merkki paremmasta älykkyydestä? Parempi jostain pyytää apua, kuin pohtia yksin ahdistuksissaan tulevaisuuden valintojaan. Jotkut ihmiset sitä vain jaksavat potkia muita alas...

        Minusta on hienoa, että olet saanut puhuttua tilanteestasi täällä. Toivottavasti löytäisit jonkun ihmisen, jonka kanssa näistä asioista voisi puhua ihan livenäkin.


    • Kyllä sen tietää. Käsite on aika vaikea määrittää, mutta kyllä sen itse tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe