Sisäsiittoiset pennut

Anonyymi

Hei! Miulla on kaksi pentukissaa, joiden vanhemmat ovat sisaruksia. Kävin juuri rokottomassa pentuni, jotka ovat 3,5 kuukautisia! Kissoissa ei mielestäni ole mitään vikaa ainakaan mitä olen seurannut. Poikaystävälläni oli siis kaksi kissaa ja hän ei jostain syystä ollut leikannut kissoja. (en ymmärrä miksi ???) Joten tietenkin kissat saivat pentuja ja pelkään mahdollisia vaikutuksia pennuilla. 3 heistä on luovutettu joko ystäville tai vapaaehtoiselle henkilölle. Onko täällä ketään joka voisi antaa lisäinformaatiota tästä aiheesta, eläinlääkärissä kun en muistanut kysyä! Kiitos jo valmiiksi.

7

481

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan perus genetiikkaa. Jos vanhemmilla on jotain vikaa tai sairautta piilevänä, niin voimakkaassa sisäsiitoksessa on huomattavasti todennäköisempää (tai joissain tapauksissa jopa väistämätöntä), että pennut saavat sen molemmilta vanhemmilta, jolloin vika tai sairaus ei ole enää piilevä. Kyllä siinä verta kaivaa nenästään elävien eläinten kustannuksella, mitä ei kenelläkään ole oikeutta tehdä. Poikkis joutuu siis kasvamaan välittömästi aikuiseksi, kantamaan vastuun omista elukoistaan ja leikkauttamaan ne, jollei sitä ole jo tehty. Vaihtoehtoisesti kissat pitää antaa parempaan kotiin.

Mitään kauhuelokuvista tuttuja kaksipäisiä, epämuodostuneita örkkejä ei kissoistasi maagisesti muuntaudu, mutta perinnöllisiin vikoihin ja sairauksiin niillä on selvästi kohonnut riski. Tämäkin toki vain silloin, jos vanhemmissa jotain on piilevänä, mutta kun sitä ei vielä nykyteknologialla kaikilta osin voida selvittää (eikä poikkis varmana olisi selvittänytkään kun ei muutakaan vaivaudu tekemään), niin tuuripeliähän tämä nyt on. Nämä perinnölliset viat ja sairaudet voivat sitten olla mitä vain fysiologisesta sairaudesta aina käytösongelmiin asti ja kaikkea siltä väliltä.

• Anonyymi

Käske leikkuuttaa aikuiset kissat,muuten muutaman kk päästä ne taas lisääntyy .

• Anonyymi

"En muistanut kysyä.." Vaikuttaa siltä, että poikaystääsi on hölmö, eikä ansaitsisi pitää lemmikkiä, etkä sinäkään tunnu niistä paljon piittaavan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En muistanut kysyä.." Vaikuttaa siltä, että poikaystääsi on hölmö, eikä ansaitsisi pitää lemmikkiä, etkä sinäkään tunnu niistä paljon piittaavan!

En ymmärrä mitä väärää olen itse tehnyt tässä tilanteessa. En ole seurustellut hänen kanssa niin pitkään ja myöskään en tiennyt ettei hänen kissojaan ole leikattu. Kysyin asiallisesti tästä ja olen hyvin pahoillani jos pahoitit mielesi.

• Anonyymi

Tuo on HYVÄ ja tärkeä neuvo,ettei sukurutsia tule lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on HYVÄ ja tärkeä neuvo,ettei sukurutsia tule lisää.

Myös Vahinko pentuja joskus kokeneillekin kasvattajille. Myös hyvät geenit tietenki periytyy. Jos pennut vaikuttavat terveiltä luulrn että heillä terve elämä edessä

• Anonyymi

Mulla on sisäsiittoisia kissoja ja ovat terveitä kauniita vahinkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe