Okei tosiaan miten koulussa ragoidaan jos jää kiinni viiltelystä tai sulta löydetään partaterä, puukko, lasinsiru tms taskusta tai repusta? Tai mitä sit jos joku huomaa et sun kädestä vuotaa verta, mitä ootte sanonu syyks?
Kysyn vaan siks et mun masennus on menny tosi pahaks enkä pysty olla 2tuntii viiltelemättä joten kun koulut alkaa taas pian nii oon miettiny miten koulussa viiltelyyn sit suhtaudutaan jos siitä jää kiinni.
Koulussa viiltely
8
2043
Vastaukset
- Anonyymi
Hanki plz apuu, jos sun on jo nii pyydä lisää toi ei oo enään okei
Mun mielestä viiltely ei kannattais koskaan kun siitä tulee loppujenlopuksi pakkomielle ja se ei oo mitenkään okei. Hanki apu siihen enneku koulut alkaa koska ainakaa meijän koulussa semmoseen ei suhtauduta mitenkään positiivisesti (olen siis joutunu tilanteeseen välkällä en itse mutta toisen oppilaan kautta) joten suosittelen hankkimaan apua ennen kouluja.
- Anonyymi
Älä viiltele :( mä viiltelin joskus koska elämä oli ihan paskana ja mua ei kohdeltu oikein, mut lopetin kun tajusin että ei sitä oo mitään hyötyä kun mä vaan masennuin entistä enemmän. Sitten aina kun mun teki mieli ottaa puukko esiin ja vetää muutama viiva lisää niin mietin uuestaan ja yleensä menin kävelemään ulos yksin johonkin lähimetsään. Se ainakin rauhoitti mua...
- Anonyymi
Itsesi vahingoittaminen ei poista ongelmiasi. Hae apua.
- Anonyymi
Kouluissa valitettavasti ollaan hyvin dramaattisia tän asian suhteen. Mulla oli joku keskustelu kouluterveyden huoltajan kanssa, soitettiin vanhemmillee ja melkein tuli lastensuojeluilmoitus.
Veren kannalta suosittelen vaa käyttää mustaa pitkähihasta ja laastareita. Sama arpiin.
Yleisesti suosittelen hankkii apua ja esim. mä menin koulupsykologille jo ennen ku jäin viiltelystä kiinni, nii ei tullu lastensuojeluilmoitusta.
Valitettavasti täytyy sanoo et koulunhenkilökunnan eessä en ehkä tunnustais/näyttäis jälkiä tai arpia paitsi sit just koulupdykologi. Kannattaa hankkii muualta apua tqi ehkä, jos vaan mitenkään pystyt mennä laitokseen, toi on vakava ongelma johon todellaki saa apua. ei kannata viiltää ollenkaa.
itellä meni 3vuotta nuoruudesta turhaan siihe- Anonyymi
Polta mieluummin rööki.
- Anonyymi
On pakko vaan sano että jos joku viiltelee ja se tosiaan ns autaa, älä silloin sano lopetta se jne se ei oo niin helppoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683