https://www.iltalehti.fi/popstars/a/2013061917176963
Muistatteko uutisen....
Kuunnelkaas tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=nB0eBJnQt98
Tuurella on paljon roisimmat sanat.
Biisit häiritsee kotona
1
83
Vastaukset
- Anonyymi
Olin lopettanut koulun, siis kansakoulu ja jatkoluokka, tähän se siihen aikaan loppui, olin 14, 5 v ja äiti sanoi, että isä ei jaksa elättää, eli pitää lähteä omilleen. Muutin maalaispaikkakunnalta kaupunkiin 11,5 vuotta vanhemmalle sisarelleni piikomaan. Mitä tämä työ piti sisällään: kantovesi lähteestä ylämäkeä täysien ämpärien kanssa, liukkaallakin. kauppaan matkaa 6-7 km, lapsia 2, ostoksia 2 isoa kauppakassia. Pyykki pestiin vuokranantajan karjakeittiössä, padassa keitettiin lakanat, matkaa 200 metriä narulle kuuvumaan, mankelointi aitan vintillä isolla käsivoima-käyttöisellä mankelilla, painona kiviä. Puulämmitys, samoin ruoanlaitto tulen voimin, leipoa piti joka viikko pullaa, kakkua. Lakanat vaihdettiin 2 viikon välein, siivota piti joka pv, kodin piti olla tiptop, käsin tiskaus, tiskivesi ulos kaatokuopalle asti. Marjastaminen kesällä, kasvimaan hoito, kastelu kantovedellä, tämmönen mun lapsuus. 9 v olin kesät piikana heti koulun loputtua elokuun viimeiseen päivään, sit kotiin ja kouluun. Mitä tähän sanotte, minusta on kasvanut itsenäinen, kukaan ei pomota mua, sain erittäin hyvän työn atk-pääkäyttäjänä, ensimmäisiä siihen aikaan. Nuorena sain hyvän työn, siskoni, tää jolle piioin, kadehti mun työtä tosi raskaasti, samoin kun poikamme kouluttautui ylioppilaaksi, sisko ei tullut valmistujaisiin, hankkiutui risteilylle. Olen ollut kovinkin omillani, äiti kuoli kun olin noin 20 v, hän laittoi lapsilisät mulle, siihen aikaan 4xvuodessa ehkä 200 markkaa. Tosi tarpeeseen, palkka oli 200 mk/kk kun olin töissä ulkopuolella systerin hoteista, olin alivuokralaisena vieraassa huushollissa, vuokra 100 mk/kk. Nälkää koin useana päivänä ennen tiliä. Siinä vartuin pikkuhiljaa 18 v ikään, aloin saamaan palkkaa kuten aikuisetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64185Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va972327Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J611009Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186880Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871- 47864
- 34831
- 36796
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782