Ostin möllerin omega-3 pillereitä.
Sattumoisin samanapäivänä kun söin kaksi ensimmäistä kapselia minulle tuli oksettava olo ja jysäripäänsärky.
Yritin etsiä tietoa näistä omega-3-rasvahapoista, mutta sivuoireista tai mahdollisista haitoista ei löytynyt mitään mainintaa.
Voiko näiden kapseleiden popsimisesta olla jotain haittaa? Voiko normaalista suuremmasta yht'äkkisestä omega-3-rasvahappojen saamisesta aiheutua huono-oloisuutta ja pänsärkyä?
Omega-3
10
7044
Vastaukset
- Tuutikki
Minulle Omega kolmoset aiheuttavat närästystä ja ilmavaivoja siinä määrin, että en voi niitä syödä.
- Judianna
Eri omega-3-valmisteissa näkyy olevan suuria eroja. Niistä kertoo mm. lääkelaitoksen TABU-lehti (1/2005)
http://www.nam.fi/uploads/tabu/tabu12005.pdf
Tavallisissa peruskalaöljyissä, kuten Möllerissä on vain osa omega-3:a, loput ovat muita tyydytettyjä ja tyydyttymättömiä rasvoja. Eniten omega-3:a on E-EPAssa ja MoreEPAssa, yli 70 %. Jälkimmäinen vain on paljon kalliimpaa. E-EPA on analysoitu Tullilaboratoriossa ja todettu puhtaaksi ympäristöjäämistä. Tyhjiötislauksen ansiosta E-EPAn väri on vaalea, maku mieto eikä se aiheuta röyhtäyksiä, kuten tavalliset kalaöljykapselit.
Jotkut yksilöt voivat saada närästysoireita kaikesta rasvasta, myös kalaöljyistä. Oireita vähentää, jos ne ottaa esim. puuron kera.
- HMG
Uskon että ongelma ei ole itse Omega 3 rasvahappo. Jos tämä epämiellyttävä asia toistuu niin ehkä on parasta vältellä kys. kapselit. Voi olla että jokin lisäaine kapselissa aiheuttaa kys. tunteen. Omega 3 hapot ovat hyvinkin terveellisiä luonnollisessa muodossaan. En tiedä sanoa tuollaisista kapseleista. Nehän eivät ole niin luonnollisia. Eskimot syövät paljon enemmän Omega 3 happoja päivässä kuin mitä kahdessa kapselissa on, eikä heillä varmanakaan esiinny moista. He saavat niitä kalasta ja hylkeistä ja valaan lihasta jne. jota syövät yli kilon päivässä. Itse syön tällä hetkellä Omega 3 rikasta kalaöljyä, 1-2 teelusikallista päivässä. Eikä ole mitään vastaavaa tullut vastaan. En ota niinä päivinä kun syön jotain kalaa missä runsaasti Omega 3 happoja, kuten esim. sardiini, lohi. Eli jos nämä kapselit eivät sinulla toimi, ja uskon että jos ei toimi ilman em. ongelmia niin se ei johdu itse rasvahaposta vaan jostain lisätystä aineesta mitä kapseli sisältää, niin syö säännöllisesti jotain kalaa missä runsaasti just tuota Omega 3 rasvahappoa. Tai jos jostain syystä se ei käy päinsä niin ehkä voisit kokeilla kalaöljyä. Se mitä minä käytän on semmoista ettei ole lisätty kuin sitruunamehua hieman, maun vuoksi. Jos kalaöljyä ostat niin osta sellaisesta paikasta missä ne on ymmärtänyt pitää sitä viileässä ja/tai tummassa pullossa (valolta suojattuna). Ja parempi jos öljy on kylmäpuristettua, jos saatavissa. Mutta kyllä muukin käy.
H M Granbacka- kyselee
minkämerkkistä kalaöljyä käytät, HMG?
- HMG
kyselee kirjoitti:
minkämerkkistä kalaöljyä käytät, HMG?
Sen nimi on Vitamar ADE. Etiketissä lukee myös "Omega-3 A-D-E". Tumma lasipullo, 200 ml. Sitten lukee myös "Sitruunanmakuinen FARMASEUTTINEN KALAÖLJY".
H M Granbacka
- sivuoireita
En ole varma oliko omega-3 syypää huonoon oloon, mutta se oli ainoa muutos normaalista päivärutiinista ja tietenkin epäilyt kohdistuivat ensin siihen.
Jossakin Tolosen palstalla oli juttua, jossa omega-3:lla oli saatu hyviä tuloksia anorektikkojen hoidossa. Tulipa jutusta mieleen lihottavatko nämä kapselit?- HMG
En voi millään uskoa että lihottavat. Vaan että kyseinen rasvahappo vaikuttaa positiivisesti esim. aivojen kemiaan. Ja mahdollisesti vaikuttaa muutenkin vahvistaen hermostoa tms. Voisi mahd. löytää netistä tietoa tästä että miten anorektikot ovat saaneet apua Omega 3 hapoista. Täytyisi vain tietää ne oikeat hakusanat. Mahdollisesti voisi kokeilla
(Yahoo haku)
"anorexia nervosa" & "Omega 3"
tai vastaavaa
H M G
- vaikuttaa
Vaikuttavat veren juoksuvuteen. Ei pidä ottaa veren ohenuslääkkeen,tai tulehduskipulääkkeen kanssa.
- sivuoireita
Minulla kun on tuota taipumusta jännittää niskaani, niin ajattelin tuon veren ohenemisen olevan vain hyvä juttu, sillä luulisi silloin aivojen verenkierron paranevan.
No, nyt on takana jo viides omega-3-kapselin syöntipäivä ja päänsärky on lähtenyt vähitellen pois. Taisi olla elimistö hiukan tottumaton tuohon aineeseen... ehkä? - bloodpres
Jos vatsahaava, haava ei umpeudu, vuotaa tyhjiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723