Miten...

Tahtoisin tietää

kuurot ottaa yhteyttä esim terveyskeskusten ajanvaraukseen? Ei taida olla sähköpostilla mahdollista?? Nykyään on tietenkin kännykät...

7

1128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuro asiakas

Jos kuurolla on tekstipuhelin, niin sillä tavalla kuuro voi soittaa ja sopia ajanvarauksesta kolmannen osapuolen eli välittäjän kautta ja hänellä on tarvittavat laitteet.
      Näin se tapahtuu: kuurolla on tavallinen lankapuhelin, johon on liitetty tekstinäyttölaite ja näppäimistö. Ensin kuuro näppäilee lankapuhelimesta välittäjän numeron ja odottaa näppäimistöstä, syttyykö yhteyden merkkivalo. Kun merkkivalo syttyy, ja tulee näyttöön teksti "TPP hyvää päivää"* Tähtimerkki tarkoittaa puheenvuoroa. Sitten kuuro kirjoittaa näppäimistöllä ja tekstin näyttöön tulee esimerkiksi "Saanko numeroon xxxxxxxxxx, terveyskeskuksen ajanvaraus, soittaja on xxxxx xxxxx?* Välittäjä kirjoittaa " hetki"... Sitten välittäjä soittaa lankapuhelimella siihen numeroon, minkä kuuro ol kirjoittanut. Näin tapahtuu aina kaikki keskustelut kirjoittamalla kolmannen osapuolen kautta. Ei ole tietenkään mukavaa, mutta kuitenkin välittäjä on vaitiolovelvollinen.
      On nyt keksitty uudempi versio. Kuvapuhelin,jossa kuuro voi viittoa välittäjälle ja välittäjä kertoo kuulevalle vastaanottajalle. Molemmilla pitää olla ko.laitteet.
      Valitettavasti ei ole vielä yleistä sähköpostin kautta. Mutta jos on syntynyt luottamuksellinen asiakassuhde eri viranomaisiin niin kai onnistuu. Tietääkö muu kuuro tai huonokuuloinen, onnistuuko myös ajanvaraukset? Kuinka onnistuu?

• kokenut

Eipä tekstiviestillä voi varata aikaa terveyskeskukseen saati sitten sähköpostitse. TPP kautta soittamalla joutuu kyl odottaa jonkun aikaa jos sattuu olemaan ruuhka.Joskus käy, että ensin pitää jonottaa TPP:hon ja sit vielä terveyskeskuksen ajanvaraukseen. Huoks.

• -TP-

Ei todellakaan tekstiviestitse tai s-postitse vielä onnistu varata aikaa sieltä terveyskeskuksesta tai vastaavasta. Periaatteessa voisi kyllä onnistua, mutta käytäntö ei vielä ole toteutunut...

Aikaisemmin olin aina varannut ajan tekstipuhelimen kautta niinkun tuolla tavalla,minkä toinen kuuro kirjoittaja oli kuvaillut.
      Nykyään mulla ei ole tekstipuhelinta,kun käytän vain kännykän tekstiviestiä.

Olen toiminut aina niin,että varaan puhelintulkkauksen ajan ensin viittomakielen tulkkikeskukesta. Niin menen sinne ja siellä vaan soitetaan tulkkauksella terveyskeskukseen. Heti hyvää palvelua olen aina saanut,kun terveyskeskuksessa on ymmärretty hyvin,että soitan heille viittomakielen tulkkauksen kautta.:)

Äärimmäisessä tapauksessa olin pari kertaa sairaana mennyt vaan suoraan joko yksityiselle lääkärille tai terveyskeskukseen, siellä ymmärrettiin hyvin,etten voinut soittaa kuurouden takia. Silti hyvää palvelua aina oli tullut. :)

Muutaman kerran terveenä olin mennyt suoraan terveyskeskuksen respalle varaamaan ajan, ja se on toiminut ihan hyvin.

• Kitty

Jos olen menossa yksityislääkärille, jo ihan niiden kotisivujen kautta voi varata ajan, semmonen systeemi, missä itse voi valita lääkärin ja kellonajan. Aika kätevä!!! :)

Jos ei mitään yksityistä, mä etsin netistä, mikä olisi kyseisen lääkärin tai jonkun vastaavan, esim. vastaanoton työntekijän tai sairaanhoitajan nimi on, löytyy yleensä, mitkä heidän sähköpostiosoitteet ovat, ja lähetän suoraan meiliä ja kyselen ajasta, selitän samalla, etten kuule, niin hyvä syy, että meilaavat mulle.

Jos nettijuttu ei onnistu, täytyy pyytää kuulevaa tuttua soittamaan mun puolesta, taikka käyn itse varaamassa ajan...

Hätätapauksessa tietenkin täytyy mennä suoraan terveyskeskukseen ja samalla saa ajan sieltä...

Toivottavasti tulevaisuudessa onnistuu varata ajan pelkällä kännykkäviestillä!!

• -TP-

Ai jaa, en tiennytkään, että yksityislääkärin ajan voi varata kätevästi netistä. Mutta kiitos kun kerroit tuosta vinkistä! ;)

Tosin kylläkin yksityislääkärillä käynti maksaa vähän kalliisti, mutta silti Kela korvaa osuuden.

Pitääpä kokeilla seuraavan kerran kun varaan ajan, niin lähetän meilitse ajanvarauksen meidän terveyskeskuksen vastaanoton neidille..;)

• Netti on pelastus

Olipa helppoa varata aika HUS:n papa-seulontaan (joukkotarkastus kaikille 30-vuotiaille) netin kautta! Tällaista lisää.

• hankalaaa

olis hienoa jos muuallakin kuin HUS.issa olis sama systeemi käytössä. On hankalaa soittaa TPP.n kautta ruuhkaiseen ajanvaraukseen kun ne siellä ei voi kovin kauaa pitää linjaa varattuna samalle asiakkaalle.Sairaana ei oikein viittis mennä terveyskeskukseenkaan heti aamust tilaamaan aikaa kun lääkäriaika saattaa olla vasta iltapäivällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe