Kirkko täysin edesvastuuton

Anonyymi

Kirkolle lasten uskonnollinen aivopesu menee kuoleman vaalallisen virustannunnan edelle.
JÄRKYTTÄVÄÄ

Rippikoululaisella koronatartunta Lohjalla – kymmeniä altistuneita eri puolilla Suomea

Lohjalla pidetyllä rippikoululeirillä todettiin eilen tiistaina koronavirustartunta. Leiri jouduttiin keskeyttämään tapauksen vuoksi, kertoo Kansan Raamattuseura Vivamo tiistaina julkaisemassaan tiedotteessa.

Vivamon rippileirin nuorista ja henkilökunnasta 37 henkilöä on altistunut koronavirukselle 22.—28.7 välisenä aikana.

Kaikki altistuneet on tunnistettu. Leiriläisiä oli useammista kunnista ympäri Suomea.

Vivamon johtaja Terhi Rajalan mukaan leiri jouduttiin keskeyttämään hieman puolenvälin jälkeen. Rajala kertoo, että Vivamon rippileirit ovat kymmenen päivän mittaisia, eli muutaman päivän pidempiä kuin seurakuntien.

Tämä leiri oli alkanut viikko sitten keskiviikkona ja se keskeytettiin eilen tiistaina. Konfirmaatio olisi ollut nyt tulevana lauantaina. Leirissä päästiin yli puolenvälin, mutta kesken se jäi.

Rippileirin loppu aiotaan kuitenkin järjestää tavalla tai toisella loppuun.

– Eilen illalla kävimme jo keskusteluja jatkosta. Nyt katsomme niin opettajien kuin Vivamon aikatauluja siten, että loppuleiri saadaan toteutettua.

Altistunut rippikouluryhmä määrätään 14 vuorokauden karanteeniin Hus epidemiologian antamien ohjeiden mukaisesti. Karanteeni päättyy siis tiistaina 11. elokuuta, joten koulujen alkamisen vuoksi rippileiri voidaan saattaa loppuun esimerkiksi jonakin viikonloppuna.

Toinenkin leiri poikki
Rajala ei pysty kommentoimaan rippileirin koronavirustartunnan mahdollista tartuntaketjua.

Leirin aikana tulleesta altistumisesta johtuvia sairastumisia ei vielä toistaiseksi ole tiedossa. Varotoimenpiteenä myös toinen kurssikeskuksella samaan aikaan käynnissä ollut rippileiri keskeytettiin.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/24ec14e5-9b30-4c02-86d3-df2c5a10e9ba

Kirkon toimii edesvastuuttomasti

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko lasten aivopesu todellakin tärkeämpää kirkolle, kuin lasten terveys?

    • Anonyymi

      Mä jotenkin arvasin tämän, että lasten uskonnollinen aivopesu menee korona vaaran edelle.

      Kirkko pitäisi lakkauttaa.

      T. Mirka

      • Anonyymi

        Mikään nykyinen lakipykälä ei anna moiselle mahdollisuutta. Tässä on myös toinen ongelma, nimittäin tällä lähdettäisiin rajaamaan ihmisten uskonvapautta. Näille sun ulostuloille nauraa ne aidantolpatkin. Jatka vaan itsesi pelleksi tekemistä, sen tunnut parhaiten osaavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään nykyinen lakipykälä ei anna moiselle mahdollisuutta. Tässä on myös toinen ongelma, nimittäin tällä lähdettäisiin rajaamaan ihmisten uskonvapautta. Näille sun ulostuloille nauraa ne aidantolpatkin. Jatka vaan itsesi pelleksi tekemistä, sen tunnut parhaiten osaavan.

        Uskovaiset ei itse salli lapsille uskonvapautta.

        Onko tämä uskonvapautta?
        - Lapsi liitetään kirkon jäseneksi, heti sylivauvana.
        - Uskonnon tuputus aloitetaan välittömästi.
        - Uskontoa tuputetaan päiväkerhossa, esikoulussa, ala-asteelta lukioon.
        - Tässä välissä käydään kirkon aivopesuleiri, rippikoulu. Johon vanhemmat houkuttelevat, pakottavat lapsiaan palkkioilla ja lahjoilla.

        Käytännössä aivopesu kestää vähintää 18v.

        Tämän jälkeen, henkilölle annetaan mahdollisuus erota kirkosta ja valita uskonnollinen suuntaus. HEH HEH HEH ... Tässä vaiheessa henkilö on jo aivopesty uskoon.

        Tämä ei ole uskonvapautta. Kannatan 18v ikärajaa uskonnoille.

        Itse sain täydin uskonnoista vapaan kasvatuksen. En käynyt uskonnon tunneilla, en riparia jne. Sain täysin itse valita uskonnollisen suunautumiseni.
        Jäin ateistiksi, niin kuin olemme kaikki syntyessämme.
        Kiitan uskonvapaudestani vanhempiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään nykyinen lakipykälä ei anna moiselle mahdollisuutta. Tässä on myös toinen ongelma, nimittäin tällä lähdettäisiin rajaamaan ihmisten uskonvapautta. Näille sun ulostuloille nauraa ne aidantolpatkin. Jatka vaan itsesi pelleksi tekemistä, sen tunnut parhaiten osaavan.

        " Mikään nykyinen lakipykälä ei anna moiselle mahdollisuutta."

        Pitäisikö lakia muuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mikään nykyinen lakipykälä ei anna moiselle mahdollisuutta."

        Pitäisikö lakia muuttaa?

        Aina lakipykäliä voidaan muuttaa, mutta tuollainen muutos taitaisi mennä vastoin Suomen perustuslakia. Aina voi kaikkea haluta, mutta sitä kaikkea ei voi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset ei itse salli lapsille uskonvapautta.

        Onko tämä uskonvapautta?
        - Lapsi liitetään kirkon jäseneksi, heti sylivauvana.
        - Uskonnon tuputus aloitetaan välittömästi.
        - Uskontoa tuputetaan päiväkerhossa, esikoulussa, ala-asteelta lukioon.
        - Tässä välissä käydään kirkon aivopesuleiri, rippikoulu. Johon vanhemmat houkuttelevat, pakottavat lapsiaan palkkioilla ja lahjoilla.

        Käytännössä aivopesu kestää vähintää 18v.

        Tämän jälkeen, henkilölle annetaan mahdollisuus erota kirkosta ja valita uskonnollinen suuntaus. HEH HEH HEH ... Tässä vaiheessa henkilö on jo aivopesty uskoon.

        Tämä ei ole uskonvapautta. Kannatan 18v ikärajaa uskonnoille.

        Itse sain täydin uskonnoista vapaan kasvatuksen. En käynyt uskonnon tunneilla, en riparia jne. Sain täysin itse valita uskonnollisen suunautumiseni.
        Jäin ateistiksi, niin kuin olemme kaikki syntyessämme.
        Kiitan uskonvapaudestani vanhempiani.

        Jutussasi on niin paljon virheitä, että oikein pahaa tekee. 18-vuotiaana voi itse erota, mutta nuorempikin voi erota vanhempien suostumuksella, ja mikäli vanhemmat eroavat kirkosta, lapsen eroaminen tapahtuu samalla.


    • Anonyymi

      Kirkkoa ei mikää muu kiinnosta niin paljoa kuin raha. Nämä riparin aivopestyt lapset elättävät kirkon tulevaisuudessa.

      Kirkko on törkeä herkkäuskoisten lasten ja nuorten hyväksikäyttäjä.

      • Anonyymi

        Jotenkin tuo viesti sotii nykytilannetta vastaan aika paljonkin. Jatkuvasti kirkkoon kuuluvien määrä laskee, ja samalla laskee myös lapsikasteiden määrä. Tosiasiassa monet seurakunnat ovat taloudellisesti todella tiukalla. Suomalaisista tällä hetkellä kirkkoon kuuluu noin 70% ja luku on jatkuvasti laskeva, matalin se on juuri pääkaupunkiseudulla, missä lukemat taitavat olla siellä 50%:n luokassa. Mikäil lähdetään perkaan eri kaupunginosien välillä, niin näissä erot ovat vielä suurempia.

        Itse olen eronnut kirkosta jo yli 10 vuotta sitten, oltuani sitä ennen 2,5 vuotta seurakunnalla töissä. Mitään uskonnollista ei työtehtäviini ei kuulunut, hoidin erään seurakunnan tietotekniikan ylläpidon. Asensin käyttäjien tietokoneet, hoidin palvelimien tietoturvan ja ohjelmistopäivitykset, verkot, opastin käyttäjiä ohjelmistojen käytössä ja milloin mitäkin. Tämä kyseinen paikka sössi erään asian sen verran mehukkaasti, että vaihdoin työpaikkaa, ja erosin myös kirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuo viesti sotii nykytilannetta vastaan aika paljonkin. Jatkuvasti kirkkoon kuuluvien määrä laskee, ja samalla laskee myös lapsikasteiden määrä. Tosiasiassa monet seurakunnat ovat taloudellisesti todella tiukalla. Suomalaisista tällä hetkellä kirkkoon kuuluu noin 70% ja luku on jatkuvasti laskeva, matalin se on juuri pääkaupunkiseudulla, missä lukemat taitavat olla siellä 50%:n luokassa. Mikäil lähdetään perkaan eri kaupunginosien välillä, niin näissä erot ovat vielä suurempia.

        Itse olen eronnut kirkosta jo yli 10 vuotta sitten, oltuani sitä ennen 2,5 vuotta seurakunnalla töissä. Mitään uskonnollista ei työtehtäviini ei kuulunut, hoidin erään seurakunnan tietotekniikan ylläpidon. Asensin käyttäjien tietokoneet, hoidin palvelimien tietoturvan ja ohjelmistopäivitykset, verkot, opastin käyttäjiä ohjelmistojen käytössä ja milloin mitäkin. Tämä kyseinen paikka sössi erään asian sen verran mehukkaasti, että vaihdoin työpaikkaa, ja erosin myös kirkosta.

        Kirkolla on poikkeava oikeus syrjiä työntekijöitään. Se voi vaatia työntekijöiltään kirkon jäsenyyttä. Mikään muu työnantaja ei voi tehdä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkolla on poikkeava oikeus syrjiä työntekijöitään. Se voi vaatia työntekijöiltään kirkon jäsenyyttä. Mikään muu työnantaja ei voi tehdä näin.

        Kirkko on kuitenkin uskonnollinen yhteisö, heillä on ihan riittävät syyt vaatia työntekijöiltään seurakunnan jäsenyyttä. Ketään ei pakoteta tuolla työskentelemään, eli ihan jokaisen oma valinta. Itse erosin sen jälkeen, kun vaihdoin toiselle työnantajalle, ja ehkä hieman jopa kostoksi, kun tietyt asiat mokattiin 100-0. Tosin tuossa kyseisessä seurakunnassa tuo sama sekoilu on jatkunut vuosia tämän jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuo viesti sotii nykytilannetta vastaan aika paljonkin. Jatkuvasti kirkkoon kuuluvien määrä laskee, ja samalla laskee myös lapsikasteiden määrä. Tosiasiassa monet seurakunnat ovat taloudellisesti todella tiukalla. Suomalaisista tällä hetkellä kirkkoon kuuluu noin 70% ja luku on jatkuvasti laskeva, matalin se on juuri pääkaupunkiseudulla, missä lukemat taitavat olla siellä 50%:n luokassa. Mikäil lähdetään perkaan eri kaupunginosien välillä, niin näissä erot ovat vielä suurempia.

        Itse olen eronnut kirkosta jo yli 10 vuotta sitten, oltuani sitä ennen 2,5 vuotta seurakunnalla töissä. Mitään uskonnollista ei työtehtäviini ei kuulunut, hoidin erään seurakunnan tietotekniikan ylläpidon. Asensin käyttäjien tietokoneet, hoidin palvelimien tietoturvan ja ohjelmistopäivitykset, verkot, opastin käyttäjiä ohjelmistojen käytössä ja milloin mitäkin. Tämä kyseinen paikka sössi erään asian sen verran mehukkaasti, että vaihdoin työpaikkaa, ja erosin myös kirkosta.

        Tuusulan srk?


    • Anonyymi

      Yhdysvalloissa Georgian osavaltiossa pidetty kesäleiri on osoittautunut viruslingoksi, sillä lähes puolet leirille tulleista lapsista ja henkilökunnasta sai koronavirustartunnan, kertoo Yhdysvaltain tautikeskus CDC.

      Leirin 597 osallistujasta ja henkilökunnasta tartunta todettiin 260:llä. Todellisten tartuntamäärien arvellaan olevan jopa suurempia, sillä vain reilut puolet leiriläisistä tulivat testatuiksi.

      Leirin järjestäjät jättivät noudattamatta CDC:n suositusta, jonka mukaan kaikkien kesäleireille saapuvien tulisi käyttää kasvomaskia. Maskeja edellytettiin vain henkilökunnalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe