KIIKARITÄHTÄIMEN huolto ja korjaus

Anonyymi

Lahdessa Suomen kiikarihuolto on lopettanut toimintansa.
Kuopiossa on FINALPOINT HUOLTO joka tekee kiikareiden huoltoa ja korjausta
puh: 040-5123141

16

6976

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutamalla ammuntaan liittyvällä sivulla ei ole ollut kovinkaan mairittelevia arvioita Finalpointin toiminnasta.

      • Anonyymi

        Taitaa kuitenkin olla ainoa alan toimija Suomessa, vai onko muita ? Kärki on jo eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kuitenkin olla ainoa alan toimija Suomessa, vai onko muita ? Kärki on jo eläkkeellä.

        Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
        Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
        Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.

        Joo, kaikki eivät vaan ole ulkomaankaupan asiantuntijoita, siksi paikallisia optiikka-huoltokorjaamojakin tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kaikki eivät vaan ole ulkomaankaupan asiantuntijoita, siksi paikallisia optiikka-huoltokorjaamojakin tarvitaan.

        Ei tarvitse olla ulkomaankaupan asiantuntija, että saa kiikaritähtäimen toimitettua tehtaalle tai valtuutettuun korjaamoon huoltoon.

        Voipi olla, jotta hiukkasen tympäisee, jos poropeukaloinen huolto turmelee parin tai kolmen tonnin laatutähtäimen harjoitellessaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla ulkomaankaupan asiantuntija, että saa kiikaritähtäimen toimitettua tehtaalle tai valtuutettuun korjaamoon huoltoon.

        Voipi olla, jotta hiukkasen tympäisee, jos poropeukaloinen huolto turmelee parin tai kolmen tonnin laatutähtäimen harjoitellessaan...

        Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...

        Aina voi pyytää apua kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä, maahantuojalta tai vieraita kieliä osaavalta henkilöltä.

        Ei ole pakko itse tehdä semmoista, mitä ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voi pyytää apua kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä, maahantuojalta tai vieraita kieliä osaavalta henkilöltä.

        Ei ole pakko itse tehdä semmoista, mitä ei osaa.

        No ei ole ei, lähinnä haaveilin siitä, että Suomessakin osattaisiin edes jotain taitoja, optiikkaan liittyen, enkä sano, että Finalpoint olisi huono tai hyvä, kun kokemusta heistä ei minulla ole. Kilpailu alalla kuin alalla olisi myös hyväksi (yleensä) kuluttajan kannalta. Ajatusleikkinä : Olisiko kätevää, jos esim. autot pitäisi aina lähettää valmistajalle, vaikkapa 100000 km välein, kun täällä ei kukaan kuitenkaan osaa ja poropeukalot turmelisivat 50000 e maksavan auton harjoitellessaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole ei, lähinnä haaveilin siitä, että Suomessakin osattaisiin edes jotain taitoja, optiikkaan liittyen, enkä sano, että Finalpoint olisi huono tai hyvä, kun kokemusta heistä ei minulla ole. Kilpailu alalla kuin alalla olisi myös hyväksi (yleensä) kuluttajan kannalta. Ajatusleikkinä : Olisiko kätevää, jos esim. autot pitäisi aina lähettää valmistajalle, vaikkapa 100000 km välein, kun täällä ei kukaan kuitenkaan osaa ja poropeukalot turmelisivat 50000 e maksavan auton harjoitellessaan...

        Esimerkkinä käyttämäsi autot ovat myös sellaisia, joita lähetetään ulkomaille huollettaviksi, sillä täällä ei ole koulutettuja mekaanikkoja esim. superautojen huoltoon. Samoin aika monia erikoisinstrumentteja huolletaan muualla kuin Suomessa, sillä täällä ei ole pienten markkinoiden takia ammattitaitoa.
        Huippu kiikaritähtäimet ovat vähän sama juttu. Niitä on sen verran vähän, ettei niiden huoltamiseen kannata hankkia ammattitaitoa tai välineitä. Varaosiakaan ei kannata pitää varastossa, jos niitä tarvitaan muutaman vuoden välein, jos silloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...

        "Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle."
        No onneksi ollaan EU:ssa ja täältähän löytyy sitten ne laatukiikarien tehtaat ja verstaat. Ei siis tulleja.
        Jos kielitaito on heikko voi käyttää google translatoria apuna.
        Myös nettiselaimiin on käännösohjelmia.
        Ymmärrän huolesi kun oma veljeni on ihan samanlainen ja pyytää minua usein kääntäjäksi.


      • Anonyymi

        Monenlaisia on näköjään kateelliset ja katalat ihmiset, jotka valittaa vaikka syy on valittajassa itsessään... ja on ollut pitkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
        Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.

        Kärki teki huipputyötä ja jatkaja vähintään yhtä hyvä, pystyvät korjaamaan tehtaan virheitä. Moni ei pysty, mutta Suomessa on kaikkein tärkeintä kuunnella osaamattomia kateellisia...


    • Anonyymi

      Minulla on SIRSTONE kiikaritähtäin,10v takuulla. Kun 11 vuotta meni tähtäin
      meni sumeaksi. Vein sen ostamaani liikkeeseen ,"myyjä sanoi ettei tätä voi enää
      korjata missään. Uusi samanlainen maksaa 1200 €"
      Vein sen Lahteen,siihen vaihdettiin tiivisteet.Korjaus maksoi 50 €.
      4 vuotta on nyt kulunut ja tähtäin on uuden veroinen.

      • Anonyymi

        1200€ Shirstonesta?

        Hui kamala!


      • Anonyymi

        Typetys ei olekkaan mikään monimutkainen toimenpide ja onnistunee varsin helposti,


    • Anonyymi

      Kärki oli huippu, luotettava ja osaava. Aimpointin, kun lähetin korjaukseen, tuli veloituksetta jopa rahditta. Kertoi saaneensa menemään tehtaalle takuuna.👍👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3812
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      60
      2406
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2203
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1147
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      124
      1117
    Aihe