Lahdessa Suomen kiikarihuolto on lopettanut toimintansa.
Kuopiossa on FINALPOINT HUOLTO joka tekee kiikareiden huoltoa ja korjausta
puh: 040-5123141
KIIKARITÄHTÄIMEN huolto ja korjaus
16
6370
Vastaukset
- Anonyymi
Muutamalla ammuntaan liittyvällä sivulla ei ole ollut kovinkaan mairittelevia arvioita Finalpointin toiminnasta.
- Anonyymi
Taitaa kuitenkin olla ainoa alan toimija Suomessa, vai onko muita ? Kärki on jo eläkkeellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa kuitenkin olla ainoa alan toimija Suomessa, vai onko muita ? Kärki on jo eläkkeellä.
Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.Joo, kaikki eivät vaan ole ulkomaankaupan asiantuntijoita, siksi paikallisia optiikka-huoltokorjaamojakin tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kaikki eivät vaan ole ulkomaankaupan asiantuntijoita, siksi paikallisia optiikka-huoltokorjaamojakin tarvitaan.
Ei tarvitse olla ulkomaankaupan asiantuntija, että saa kiikaritähtäimen toimitettua tehtaalle tai valtuutettuun korjaamoon huoltoon.
Voipi olla, jotta hiukkasen tympäisee, jos poropeukaloinen huolto turmelee parin tai kolmen tonnin laatutähtäimen harjoitellessaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla ulkomaankaupan asiantuntija, että saa kiikaritähtäimen toimitettua tehtaalle tai valtuutettuun korjaamoon huoltoon.
Voipi olla, jotta hiukkasen tympäisee, jos poropeukaloinen huolto turmelee parin tai kolmen tonnin laatutähtäimen harjoitellessaan...Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...
Aina voi pyytää apua kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä, maahantuojalta tai vieraita kieliä osaavalta henkilöltä.
Ei ole pakko itse tehdä semmoista, mitä ei osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina voi pyytää apua kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä, maahantuojalta tai vieraita kieliä osaavalta henkilöltä.
Ei ole pakko itse tehdä semmoista, mitä ei osaa.No ei ole ei, lähinnä haaveilin siitä, että Suomessakin osattaisiin edes jotain taitoja, optiikkaan liittyen, enkä sano, että Finalpoint olisi huono tai hyvä, kun kokemusta heistä ei minulla ole. Kilpailu alalla kuin alalla olisi myös hyväksi (yleensä) kuluttajan kannalta. Ajatusleikkinä : Olisiko kätevää, jos esim. autot pitäisi aina lähettää valmistajalle, vaikkapa 100000 km välein, kun täällä ei kukaan kuitenkaan osaa ja poropeukalot turmelisivat 50000 e maksavan auton harjoitellessaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ole ei, lähinnä haaveilin siitä, että Suomessakin osattaisiin edes jotain taitoja, optiikkaan liittyen, enkä sano, että Finalpoint olisi huono tai hyvä, kun kokemusta heistä ei minulla ole. Kilpailu alalla kuin alalla olisi myös hyväksi (yleensä) kuluttajan kannalta. Ajatusleikkinä : Olisiko kätevää, jos esim. autot pitäisi aina lähettää valmistajalle, vaikkapa 100000 km välein, kun täällä ei kukaan kuitenkaan osaa ja poropeukalot turmelisivat 50000 e maksavan auton harjoitellessaan...
Esimerkkinä käyttämäsi autot ovat myös sellaisia, joita lähetetään ulkomaille huollettaviksi, sillä täällä ei ole koulutettuja mekaanikkoja esim. superautojen huoltoon. Samoin aika monia erikoisinstrumentteja huolletaan muualla kuin Suomessa, sillä täällä ei ole pienten markkinoiden takia ammattitaitoa.
Huippu kiikaritähtäimet ovat vähän sama juttu. Niitä on sen verran vähän, ettei niiden huoltamiseen kannata hankkia ammattitaitoa tai välineitä. Varaosiakaan ei kannata pitää varastossa, jos niitä tarvitaan muutaman vuoden välein, jos silloinkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...
"Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle."
No onneksi ollaan EU:ssa ja täältähän löytyy sitten ne laatukiikarien tehtaat ja verstaat. Ei siis tulleja.
Jos kielitaito on heikko voi käyttää google translatoria apuna.
Myös nettiselaimiin on käännösohjelmia.
Ymmärrän huolesi kun oma veljeni on ihan samanlainen ja pyytää minua usein kääntäjäksi. - Anonyymi
Monenlaisia on näköjään kateelliset ja katalat ihmiset, jotka valittaa vaikka syy on valittajassa itsessään... ja on ollut pitkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.Kärki teki huipputyötä ja jatkaja vähintään yhtä hyvä, pystyvät korjaamaan tehtaan virheitä. Moni ei pysty, mutta Suomessa on kaikkein tärkeintä kuunnella osaamattomia kateellisia...
- Anonyymi
Minulla on SIRSTONE kiikaritähtäin,10v takuulla. Kun 11 vuotta meni tähtäin
meni sumeaksi. Vein sen ostamaani liikkeeseen ,"myyjä sanoi ettei tätä voi enää
korjata missään. Uusi samanlainen maksaa 1200 €"
Vein sen Lahteen,siihen vaihdettiin tiivisteet.Korjaus maksoi 50 €.
4 vuotta on nyt kulunut ja tähtäin on uuden veroinen.- Anonyymi
1200€ Shirstonesta?
Hui kamala! - Anonyymi
Typetys ei olekkaan mikään monimutkainen toimenpide ja onnistunee varsin helposti,
- Anonyymi
Kärki oli huippu, luotettava ja osaava. Aimpointin, kun lähetin korjaukseen, tuli veloituksetta jopa rahditta. Kertoi saaneensa menemään tehtaalle takuuna.👍👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173996
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231087- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800