KIIKARITÄHTÄIMEN huolto ja korjaus

Anonyymi

Lahdessa Suomen kiikarihuolto on lopettanut toimintansa.
Kuopiossa on FINALPOINT HUOLTO joka tekee kiikareiden huoltoa ja korjausta
puh: 040-5123141

16

4747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutamalla ammuntaan liittyvällä sivulla ei ole ollut kovinkaan mairittelevia arvioita Finalpointin toiminnasta.

      • Anonyymi

        Taitaa kuitenkin olla ainoa alan toimija Suomessa, vai onko muita ? Kärki on jo eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kuitenkin olla ainoa alan toimija Suomessa, vai onko muita ? Kärki on jo eläkkeellä.

        Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
        Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
        Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.

        Joo, kaikki eivät vaan ole ulkomaankaupan asiantuntijoita, siksi paikallisia optiikka-huoltokorjaamojakin tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kaikki eivät vaan ole ulkomaankaupan asiantuntijoita, siksi paikallisia optiikka-huoltokorjaamojakin tarvitaan.

        Ei tarvitse olla ulkomaankaupan asiantuntija, että saa kiikaritähtäimen toimitettua tehtaalle tai valtuutettuun korjaamoon huoltoon.

        Voipi olla, jotta hiukkasen tympäisee, jos poropeukaloinen huolto turmelee parin tai kolmen tonnin laatutähtäimen harjoitellessaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla ulkomaankaupan asiantuntija, että saa kiikaritähtäimen toimitettua tehtaalle tai valtuutettuun korjaamoon huoltoon.

        Voipi olla, jotta hiukkasen tympäisee, jos poropeukaloinen huolto turmelee parin tai kolmen tonnin laatutähtäimen harjoitellessaan...

        Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...

        Aina voi pyytää apua kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä, maahantuojalta tai vieraita kieliä osaavalta henkilöltä.

        Ei ole pakko itse tehdä semmoista, mitä ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voi pyytää apua kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä, maahantuojalta tai vieraita kieliä osaavalta henkilöltä.

        Ei ole pakko itse tehdä semmoista, mitä ei osaa.

        No ei ole ei, lähinnä haaveilin siitä, että Suomessakin osattaisiin edes jotain taitoja, optiikkaan liittyen, enkä sano, että Finalpoint olisi huono tai hyvä, kun kokemusta heistä ei minulla ole. Kilpailu alalla kuin alalla olisi myös hyväksi (yleensä) kuluttajan kannalta. Ajatusleikkinä : Olisiko kätevää, jos esim. autot pitäisi aina lähettää valmistajalle, vaikkapa 100000 km välein, kun täällä ei kukaan kuitenkaan osaa ja poropeukalot turmelisivat 50000 e maksavan auton harjoitellessaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole ei, lähinnä haaveilin siitä, että Suomessakin osattaisiin edes jotain taitoja, optiikkaan liittyen, enkä sano, että Finalpoint olisi huono tai hyvä, kun kokemusta heistä ei minulla ole. Kilpailu alalla kuin alalla olisi myös hyväksi (yleensä) kuluttajan kannalta. Ajatusleikkinä : Olisiko kätevää, jos esim. autot pitäisi aina lähettää valmistajalle, vaikkapa 100000 km välein, kun täällä ei kukaan kuitenkaan osaa ja poropeukalot turmelisivat 50000 e maksavan auton harjoitellessaan...

        Esimerkkinä käyttämäsi autot ovat myös sellaisia, joita lähetetään ulkomaille huollettaviksi, sillä täällä ei ole koulutettuja mekaanikkoja esim. superautojen huoltoon. Samoin aika monia erikoisinstrumentteja huolletaan muualla kuin Suomessa, sillä täällä ei ole pienten markkinoiden takia ammattitaitoa.
        Huippu kiikaritähtäimet ovat vähän sama juttu. Niitä on sen verran vähän, ettei niiden huoltamiseen kannata hankkia ammattitaitoa tai välineitä. Varaosiakaan ei kannata pitää varastossa, jos niitä tarvitaan muutaman vuoden välein, jos silloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sen saksan & englannin taitoa ei ole, eikä ole muutenkaan lähetellyt paketteja Suomen ulkopuolelle.. Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle.. Mikäli se päätyykin oikeaan paikkaan valmistajalle, tekevätkö työt oikein, kun työohjeet on "savoksi", myöskään etukäteen ei hinta-arviota saa...

        "Voipi olla, jotta hiukan tympäisee, jos kiikari menee minne sattuu, paketti jää tulliin jumiin, jää kokonaan matkalle."
        No onneksi ollaan EU:ssa ja täältähän löytyy sitten ne laatukiikarien tehtaat ja verstaat. Ei siis tulleja.
        Jos kielitaito on heikko voi käyttää google translatoria apuna.
        Myös nettiselaimiin on käännösohjelmia.
        Ymmärrän huolesi kun oma veljeni on ihan samanlainen ja pyytää minua usein kääntäjäksi.


      • Anonyymi

        Monenlaisia on näköjään kateelliset ja katalat ihmiset, jotka valittaa vaikka syy on valittajassa itsessään... ja on ollut pitkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjen työn laadustakin liikkui varsin monenlaista mielipidettä.
        Vähänkin arvokkaammat putket kannattaa aina toimittaa tehtaalle korjattaviksi. Työ vaatii erikoisväineitä, osia ja merkkikohtaista tietämystä.

        Kärki teki huipputyötä ja jatkaja vähintään yhtä hyvä, pystyvät korjaamaan tehtaan virheitä. Moni ei pysty, mutta Suomessa on kaikkein tärkeintä kuunnella osaamattomia kateellisia...


    • Anonyymi

      Minulla on SIRSTONE kiikaritähtäin,10v takuulla. Kun 11 vuotta meni tähtäin
      meni sumeaksi. Vein sen ostamaani liikkeeseen ,"myyjä sanoi ettei tätä voi enää
      korjata missään. Uusi samanlainen maksaa 1200 €"
      Vein sen Lahteen,siihen vaihdettiin tiivisteet.Korjaus maksoi 50 €.
      4 vuotta on nyt kulunut ja tähtäin on uuden veroinen.

      • Anonyymi

        1200€ Shirstonesta?

        Hui kamala!


      • Anonyymi

        Typetys ei olekkaan mikään monimutkainen toimenpide ja onnistunee varsin helposti,


    • Anonyymi

      Kärki oli huippu, luotettava ja osaava. Aimpointin, kun lähetin korjaukseen, tuli veloituksetta jopa rahditta. Kertoi saaneensa menemään tehtaalle takuuna.👍👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä lopettanut rajalle ihmisten tuomisen, Suomi sulkemassa silti rajansa

      Venäjä on lopettanut toistaiseksi "turvapaikanhakijoiden" kuskaamisen Raja Joosepin avonaiselle Itärajan asemalle. Syynä
      Maailman menoa
      221
      2340
    2. Fatima Diarra Suomen pakolaiskiintiö nostettava moninkertaiseksi

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010021408.html Hallitus on laskemassa Suomen pakolaiskiintiön 500 pakolaiseen vuod
      Maailman menoa
      185
      1525
    3. Persu jakoi tekoälyn tekemiä deepfakekuvia mustamaalatakseen SPR:ää

      Ei näe asiassa ongelmaa https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/224e6737-010d-42ce-9ac0-cd08a8309f06
      Maailman menoa
      224
      1328
    4. Mistä et pidä kaivattusi ulkonäössä

      Tai luonteessa ?
      Ikävä
      77
      1257
    5. Onko tämä yksipuolista?

      Haluaisin laittaa sulle viestiä, kysyä kuulumisia. Haluaisin tietää miten voit, onko kaikki hyvin. Kaipaan sua, en tiedä
      Ikävä
      63
      1178
    6. Amnesty nillittää rajojen sulusta

      Amnesty väittää, että missään ei ole näytetty toteen sitä, että noista itärajalta tulleista turvapaikanhakijoista olisi
      Maailman menoa
      153
      974
    7. Hän, kaivattuni

      varmaan luulee, että unohdin, jatkoin elämääni, päästin irti. Vaikka ajattelen häntä edelleen koko ajan. Näin se vaan me
      Ikävä
      52
      955
    8. Kaverini kaipaa

      Sun kosketusta, kovasti...! :D
      Ikävä
      103
      883
    9. Onko kaivattusi

      seksikäs? Miten on?
      Ikävä
      45
      840
    10. Muistatko? Selviytyjät Teemu Roivainen on Saara Aallon ex-mies - Nyt kumpikin naisen kanssa - Kuvat!

      Kääk-juoru! Teemu Roivainen ja Saara Aalto tapasivat lukiossa ja seurustelivat vuosia. Nyt kumpikin on vakiintuneessa pa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      796
    Aihe