Madeira on yksi hienoimmista ja upeimmista paikoista koko maailmassa.

Voin sen sanoa aivan tuskontunnitta vai mikä olisi oikea ilmaisu?
Olen taivaltanut n. 60:ssa eri maassa kokien pettymyksiä toisensa perään.
Missään en ole kokenut sellaista luonnon kauneutta kuin Madeiralla.
Se on uskomaton eivätkä sanani riitä sen ylistämiseen.
Madeira on itse koettava.

17

1764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsos nusunassunen vähänvälillä asiaakin julkaisee.
      Olen käynyt ennen sen sillan rakentamista kun kentältä kiemurreltiin alas laaksoon ja takaisin ylös.
      Joitain kuvia siitä sillasta rakennusajalta olen katsellut ja ei voi todeta muuta kuin että huhhuh.
      Madeira todellakin on mitä nusunen sanoo, kannattaa käydä, mekin ehkä joskus toistamiseen.

• Pääsisin toki vähemmillä solvaavilla nimityksillä jos kirjoittaisin anonyymisti.
      Eihän minua toki seuraa kuin yksi persekärpänen ja nehän ovat tosi sitkeitä; niistä ei selviä edes räjäyttällä talonsa.

Olen käynyt Madeiralla kahdesti; ekan kerran vihityn toisen vaimoni kanssa ja sen jälkeen ihastuttavan venäläisen Julijan kanssa.

Vaimon kanssa olimme unohtaneet juustolautasemme parvekkeelle. Pulut olivat paskoneet ja sotkeneet koko pöydän Tämä on ainoa negamuistoni saaresta.
      Aamulla lähdimme vuokra- autolla kiertämään saarta Funchalista myötäpäivään. Pysähtelimme rantojen pikkukylissä ja illan hämärtyessä olimme Porto Monizissa eli puolimatkassa.
      Otimme huoneen hotellista jossa olimme ainoat asiakkaat ja nautimme paikan kauneudesta ja rauhasta.

Jatkoimme seuraavana päivänä kiertoa mutta tiemme tukki kivivyöry. Paikalla oli hälytysajoneuvojen ukkeleita jotka pitivät taukoa ja lipittelivät viiniä. Istuimme seuraan vaikka yhteistä kieltä ei löytynyt. Parin tunnin päästä saivat sen suurimman murikan kammettua rotkoon ja selviydyimme vielä sman päivän iltana "kotiimme".

• Kerron tämän siksi koska kuvittelin saaren kierron olevan yhden päivän keikka.
        En toki väitä etteikö se olisi mahdollista mutta mitä järkeä on ralliautoilu matkailusta ja maisemista nautiskelevaisten ihmisten näkökulmasta?

Tunnustan vielä häpeäkseni että olin reissulle lähtiessäni hieman krapulassa ja naukkailin matkan aikana vielä munalikööriä. Syyllistyin siis rattijuoppouteen jota vielä pahensi onnettomuusautoukkeleiden tarjoamat viinit.

Joku voisi nyt kysellä että mitä ajattelisin jos olisin ajanut silloin johonkin noista lukemattomista rotkoista joita matkan varrella oli lukemattomia.
        En osaa tuohon vastata.

• Anonyymi

Olihan se selvää - nasu/martta piti paikasta kun molemmilla kerroilla sai ilmaiseksi.

• Anonyymi

Hyvä että et unohtanut varsinaista päätarkoitustasi kuitenkaan, eli oman kommenttisi peukutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että et unohtanut varsinaista päätarkoitustasi kuitenkaan, eli oman kommenttisi peukutusta.

Ymmärtänet ajattelevana olentona, että tuon tyyppiset jutut eivät kuulu sivistyneen ihmisen tapoihin eikä tälle palstalle :)

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtänet ajattelevana olentona, että tuon tyyppiset jutut eivät kuulu sivistyneen ihmisen tapoihin eikä tälle palstalle :)

Kiitos että ojannat tätä kärpästäni joka tuli ivaamaan matkakeromustani.

• Anonyymi

Nyt alkaa luonto olemaan taas kauneimmillaan kun auringon paiste ei ole niin voimakasta ja luonto pääsee parhaaseen loistoonsa.

• Anonyymi

Kyllä Madeira on nyt alkanut kovasti kiinnostamaan matkakohteena.

• Anonyymi

Madeira on hyvinkin malvasia. Joidenkin mielestä boal tuntuu paremmalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Madeira on hyvinkin malvasia. Joidenkin mielestä boal tuntuu paremmalta.

On vaan niin pirun pitkät lennot sinne kauko itään ja muualle. Kuitenkin pari kertaa talven aikana on ollut tapana käydä tuttuja ja sukulaisia tapaamassa Suomessa ja toisinpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vaan niin pirun pitkät lennot sinne kauko itään ja muualle. Kuitenkin pari kertaa talven aikana on ollut tapana käydä tuttuja ja sukulaisia tapaamassa Suomessa ja toisinpäin.

Madeiralle ei ole pirun pitkiä lentoja, ellei tuuliselle kentälle joudu odottelemaan sopivan tyyntä laskeutumishetkeä. Saari on kuin reikäjuusto, tiestön rakentaminen on onnistunut jotenkuten EU:n rahoilla , tunneleita on yli 50 kipaletta. Kannattaa ottaa auto viikoksi niin pääsee tutustumaan siihen saareen. Talvella siellä on kylmempää kuin Kanarialla, eli Madeiralle kannattaa menää maalis-huhtikuussa niin näkee todellisen kevään. Jos pitää vaeltelusta niin talvikin on ihan OK, tarttee vain lämpimät ulkoiluvaatteet ja kunnolliset kengät, maasto vuoristossa on josku liukasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Madeiralle ei ole pirun pitkiä lentoja, ellei tuuliselle kentälle joudu odottelemaan sopivan tyyntä laskeutumishetkeä. Saari on kuin reikäjuusto, tiestön rakentaminen on onnistunut jotenkuten EU:n rahoilla , tunneleita on yli 50 kipaletta. Kannattaa ottaa auto viikoksi niin pääsee tutustumaan siihen saareen. Talvella siellä on kylmempää kuin Kanarialla, eli Madeiralle kannattaa menää maalis-huhtikuussa niin näkee todellisen kevään. Jos pitää vaeltelusta niin talvikin on ihan OK, tarttee vain lämpimät ulkoiluvaatteet ja kunnolliset kengät, maasto vuoristossa on josku liukasta.

Maalis-huhtikuussa useinkin sataa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1789
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      143
      1493
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1398
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1226
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1210
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1105
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1029
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      990
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    10. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      55
      882
    Aihe