Moottori ja TM koeajaneet Brysselissä. Koeajojen keskikulutus auton ajotietokoneen mukaan 4,1 ja 4,5. Todellinen kolmisen desiä enemmän. Todellinen kulutus autotoimittajien koeajoissa 4,4-4,8. Luvattu yhdistelmäkulutus 3,6. Corollalla pääsee alempiin lukemiin.
Uusi Yaris ei lunastanut lupauksiansa
30
121
Vastaukset
- AnonyymiMiten voi tuommonen mopo auto viedä noin paljon noilla hevosvoimilla itellä 2,0 280 hv 4x4 keskikulutus 5,5litraa siinä on tojo kippanalle repimistä kertokaa kippanana kuskit miten paljon harmitaa ajaa NOIN HARMAALLA JA RUMALLA AUTOLLA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 
- AnonyymiSellainen onToyotan hybridi:sähköauton hinta, bensa-auton kulutus. 
 Yhteenlasketut hevosvoimat lupaa hurjaa kiihtyvyyttä mutta Toyotan tapauksessa vetoa löytyy se mitä moottorista vinguttamalla lähtee eli eipä ihmeempiä.
 Ja mainittiinko artikkelissa mitään melusta?- AnonyymiEi mainittu, mutta melun täytyy olla hirvittävä. Ajoakku sijaitsee takapenkin alla (=äänisilta kajuuttaan) ja pikkuautoissa ei ole äänieristeitä muutenkaan. Yhdystuki-taka-akseli vielä. Veikkaan uutta Yaris hybridiä markkinoiden meluisimmaksi autoksi ainakin takatuhdolta. 
 Suomi on niin pieni maa, että autotoimittajien pitää kirjoittaa kokemuksiansa kieli keskellä suuta. Jos kirjoittaisi niin kuin asiat kokee, koeajot loppuisivat. Ikävistä piirteistä sopii kirjoittaa vain ammliuudistusten yhteydessä aiempaa mallia morkaten. Ellei uusi malli ole joltakin ominaisuudelta aiempaa vielä huonompi.
 
- AnonyymiOlivat ajaneet myös motarilla, mitä ei taida juuri kuulua wltp-sykliin. Kehuivat kuitenkin pientä kulutusta. Mainittu myös matalaprofiiliset renkaat, jotka nostavat kulutusta. Mistä päättelit että ajotietokone näyttää kolme desiä liian vähän? 2-litraisessa Corollassa näyttää hyvin tarkasti oikein. - AnonyymiOmassa 1.8 Corollassa ajotietokone näyttää 3 desiä liikaa. Todennut saman useissa mittauksissa. 
- Anonyymi"Kehuivat kuitenkin pientä kulutusta. " 
 Jos kulutus kiinnostaa niin miksi ostaa pelkästään bensalla kulkeva auto? On olemassa autoja jotka eivät polta bensaa lainkaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Kehuivat kuitenkin pientä kulutusta. " 
 Jos kulutus kiinnostaa niin miksi ostaa pelkästään bensalla kulkeva auto? On olemassa autoja jotka eivät polta bensaa lainkaan.Kuka haluaa notkua tuntikausia jossain lataamossa virittelemässä sähköjohtoja ja maksamassa itseään kipeäksi muutaman päivän väliajoin? Sähköauton lataaminen on sen verran pitkäkestoista touhua, että laatamisen pitää hoitua kotipihalla, muuten se on ehdoton nou nou. Suurin osa suomalaista asuu kerrostalossa, jossa lataaminen ei onnaa. Bensahybrideissä bensan tankkaaminen on alle viiden minuutin vaiva, joka normikäytössä toistuu muutaman viikon väliajoin. 
 WLTP-standardin mukaan ilmoitetun kulutuksen pitäisi olla lähellä käytännön ajossa saavutettavaa kulutusta. Brysselin koeajon ja ilmoitetun kulutuksen välinen ero on 25 %. Ei hyvä. Yaris hybridin idea on kulkea vähällä bensalla. Koeajon perusteella satoja kiloja painavampi Corolla hybrid on taloudellisempi, tai ainakin yhtä taloudellinen kuin uusi Yaris.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kuka haluaa notkua tuntikausia jossain lataamossa virittelemässä sähköjohtoja ja maksamassa itseään kipeäksi muutaman päivän väliajoin? Sähköauton lataaminen on sen verran pitkäkestoista touhua, että laatamisen pitää hoitua kotipihalla, muuten se on ehdoton nou nou. Suurin osa suomalaista asuu kerrostalossa, jossa lataaminen ei onnaa. Bensahybrideissä bensan tankkaaminen on alle viiden minuutin vaiva, joka normikäytössä toistuu muutaman viikon väliajoin. 
 WLTP-standardin mukaan ilmoitetun kulutuksen pitäisi olla lähellä käytännön ajossa saavutettavaa kulutusta. Brysselin koeajon ja ilmoitetun kulutuksen välinen ero on 25 %. Ei hyvä. Yaris hybridin idea on kulkea vähällä bensalla. Koeajon perusteella satoja kiloja painavampi Corolla hybrid on taloudellisempi, tai ainakin yhtä taloudellinen kuin uusi Yaris.Wltp on realistisempi kuin nedc, mutta kaikilla autoilla voi kyllä päästä paljon suurempiin lukuihin. Wltp-syklissä ajetaan n. 10% ajasta yli 80km/h. Toimittajat ovat hyvin voineet ajaa vaikka puolet ajasta motarilla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kuka haluaa notkua tuntikausia jossain lataamossa virittelemässä sähköjohtoja ja maksamassa itseään kipeäksi muutaman päivän väliajoin? Sähköauton lataaminen on sen verran pitkäkestoista touhua, että laatamisen pitää hoitua kotipihalla, muuten se on ehdoton nou nou. Suurin osa suomalaista asuu kerrostalossa, jossa lataaminen ei onnaa. Bensahybrideissä bensan tankkaaminen on alle viiden minuutin vaiva, joka normikäytössä toistuu muutaman viikon väliajoin. 
 WLTP-standardin mukaan ilmoitetun kulutuksen pitäisi olla lähellä käytännön ajossa saavutettavaa kulutusta. Brysselin koeajon ja ilmoitetun kulutuksen välinen ero on 25 %. Ei hyvä. Yaris hybridin idea on kulkea vähällä bensalla. Koeajon perusteella satoja kiloja painavampi Corolla hybrid on taloudellisempi, tai ainakin yhtä taloudellinen kuin uusi Yaris.Minun autoni ei ole tohjo. Eikä myöskään sähköauto tai lataushybridi. Bensaa kuluu vajaat 2 l sataselle ja tämän perusteella CO2 päästö on noin 50 g/km. Rekisteriotteessa päästölukema on 108. Siinä terolle ihmettelemistä. 
- AnonyymiMotariosuus 130 km/h kuuluu WLTP sykliin. 
 
- AnonyymiEi mikään uutinen. Harva pääsee luvattuihin ja Toyotalla ollut aina ilmaa välissä ja kunnolla. Tällä kertaa harvinaisen vähän. 
- AnonyymiTuijota Varis = Toy-Ota, lelu ota Varis. 
- Anonyymiseka-ajossa pääsee vanhemmalla 1,3 jaariksella 3,7 l sadalle-siis missä on kehitys? - AnonyymiSpirit monitorin pienin lukema 1.33:lle on 4.75 litraa sadalla ja keskiarvo 6. Siinä se kehitys...uudessa lisäksi parempi kiihtyvyys ja ei tarvitse vispata manuaalivaihteistoa. 
- AnonyymiEi taida päästä 3,7:aan. Kakkakopalla pääsee niukin naukin mataliin vitosiin. Alle vitosen keskikulutuksiin ei edes maantieajossa. 
 
- Anonyymitiedätkö että kaikki ilmoitetut kulutukset on ajettu sisätiloissa rullien päällä, ennen ajoa tiedetään kuinka ja miten se pitää "ajaa" Tietokone ohjaa ajajaa. 
 Norm elämässä ei ole mahdollista päästä samanlaisiin lukemiin, koska ei ole mahdollista ajaa samanlaista "testiä"
 Jo tien kitka ja ilmanvastus on mukana, eikä tie ole ole suora.
 Autojen kulutusta ei voi kertoa yhdellä luvulla. Kulutus riippuu täysin ajatko startista kuinka pitkän matkan tasavauhdilla, onko vastatuulta, millainen tienpinta.
 Startista auton moottorin ja vaihdeiston lämpötila.
 5 todelliseen litraan sadalla matkaajolla pääseva auto voi kuluttaa norm pätkäajossa talvella 10litraa bensaa. Ajetaan vaan lyhyitä matkoja paljon sinne 100km asti. Matka-ajon ja erilainen pätkäajo ero voi olla helposti puolet. Nykyisillä uusilla autoilla- AnonyymiNiin 
 TSI skodan 1,0 vw koneelle vie seka-ajossa käytännössä 8,5 litraa sataselle---
 maantiellä 80 km/h pääsee jopa alle 6 l/100km
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin 
 TSI skodan 1,0 vw koneelle vie seka-ajossa käytännössä 8,5 litraa sataselle---
 maantiellä 80 km/h pääsee jopa alle 6 l/100kmValetta valetta ei vie noin paljon kun ralliajo tyylillä, 6.5 kaupunki ja 4-5 litraan maantieajo.. 
- AnonyymiYhtä Volksvääkken TDI:tä lukuun ottamatta olen päässyt normikulutuksiin kaikilla autoillani. Joillakin jopa reilusti allekin. Uudella Corolla hybridilläkin pääsee halutessaan alle normikulutukseen. Jo kasarin autoilla pääsi alle luvattujen kulutusten. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Yhtä Volksvääkken TDI:tä lukuun ottamatta olen päässyt normikulutuksiin kaikilla autoillani. Joillakin jopa reilusti allekin. Uudella Corolla hybridilläkin pääsee halutessaan alle normikulutukseen. Jo kasarin autoilla pääsi alle luvattujen kulutusten. Ehkä jollain yksittäisellä keikalla, mutta jos laskee vuoden keskikulutuksen niin vaikeaksi menee. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ehkä jollain yksittäisellä keikalla, mutta jos laskee vuoden keskikulutuksen niin vaikeaksi menee. Ex vääkkenimies pääsi ilmoitettuihin kulutuslukemiin vuoden keskikulutuksena. Esimerkiksi niin että kun ajot oli 80 % maantietä ja 20 kaupunkiajoa, niin toteutunut kulutus oli samaa luokkaa ilmoitetuista lasketun keskikulutuksen kanssa. TDI on ollut omalla kohdalla ainoa poikkeus, jolla en ikinä koskaan päässyt ilmoitettuun maantieajon kulutukseen. 80-luvun diesel nissanille ilmoitettiin kaupunkikulutukseksi sikahirveät 6,9. Todellinen kaupunkikulutus oli karvan yli viiden luokkaa. Autoja on ollut uusia ja käytettyjä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ex vääkkenimies pääsi ilmoitettuihin kulutuslukemiin vuoden keskikulutuksena. Esimerkiksi niin että kun ajot oli 80 % maantietä ja 20 kaupunkiajoa, niin toteutunut kulutus oli samaa luokkaa ilmoitetuista lasketun keskikulutuksen kanssa. TDI on ollut omalla kohdalla ainoa poikkeus, jolla en ikinä koskaan päässyt ilmoitettuun maantieajon kulutukseen. 80-luvun diesel nissanille ilmoitettiin kaupunkikulutukseksi sikahirveät 6,9. Todellinen kaupunkikulutus oli karvan yli viiden luokkaa. Autoja on ollut uusia ja käytettyjä. > Esimerkiksi niin että kun ajot oli 80 % maantietä ja 20 kaupunkiajoa, niin toteutunut kulutus oli samaa luokkaa ilmoitetuista lasketun keskikulutuksen kanssa. 
 Jos ajo on lähdes pelkkää maantieajoa, niin oikea vertailuajo on maantieajon normikulutus eikä yhdistetty, jossa kaupunki/pätkäajon osuus on n. 2/3 osaa (en muista ihan tarkkoja prosentteja).
 Samalla lailla moni kusettaa itseään kehumalla, että pääsee jopa kaupunkiajon normikulutuksen alle.... kun ajelee 20-30 km siivuja. NEDC syklissä kaupunkisyklin pituus oli 4 km eli se edusti pätkäajoa, mikä lisää kulutusta.
 
- Anonyymihttps://tekniikanmaailma.fi/lehti/15a-2020/tm-ajettua-toyota-yaris-hybrid-helppo-ennustaa-etta-yaris-pitaa-paikkansa-pikkuautojen-ykkosena/?shared=1086154-93d5dc2f-500 
 koska tulee turbomoottori ja neliveto?- AnonyymiNeliveto tulee ensi kesänä Yaris Crossiin. 
- AnonyymiKoska tulee asiallinen ruosteenestokäsittely? Ja koska Peltorit vakiona mukaan? 
 
- AnonyymiToyotan pikkuauto ei ole koskaan ollut kovin hyviä, tuskin tämä uusikaan. - AnonyymiSisä melu aivan järkyttävä niinkuin kaikissa toyotissa.EI JATKOON NIN JA KULUTUS MOPOAUTOLLE AIVAN JÄKYTTÄVÄ KESKIKULUTUS 7,8 LITRAA. 
 
- AnonyymiUskomatonta: Uusi RAV4 Hybrid vie käytännössä vähemmän bensaa kuin Yaris Hybrid. Mistä tämä voi johtua? Firmassa molempia malleja käytössä. Yarpat vuosilta 2014-18. 
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiinNvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535520
- Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiinJo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo943418
- Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453309
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L762487
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral582382
- Nepotismi jytkyttää porvaristossaTaas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751897
- Persut palkkaavat verorahoillaavustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2991715
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71146
- Ville Rajainmäki, 25, omaishoitajaHän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal231112
- 1111001