Uusi Yaris ei lunastanut lupauksiansa

Anonyymi

Moottori ja TM koeajaneet Brysselissä. Koeajojen keskikulutus auton ajotietokoneen mukaan 4,1 ja 4,5. Todellinen kolmisen desiä enemmän. Todellinen kulutus autotoimittajien koeajoissa 4,4-4,8. Luvattu yhdistelmäkulutus 3,6. Corollalla pääsee alempiin lukemiin.

30

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten voi tuommonen mopo auto viedä noin paljon noilla hevosvoimilla itellä 2,0 280 hv 4x4 keskikulutus 5,5litraa siinä on tojo kippanalle repimistä kertokaa kippanana kuskit miten paljon harmitaa ajaa NOIN HARMAALLA JA RUMALLA AUTOLLA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    • Anonyymi

      Sellainen onToyotan hybridi:sähköauton hinta, bensa-auton kulutus.

      Yhteenlasketut hevosvoimat lupaa hurjaa kiihtyvyyttä mutta Toyotan tapauksessa vetoa löytyy se mitä moottorista vinguttamalla lähtee eli eipä ihmeempiä.

      Ja mainittiinko artikkelissa mitään melusta?

      • Anonyymi

        Ei mainittu, mutta melun täytyy olla hirvittävä. Ajoakku sijaitsee takapenkin alla (=äänisilta kajuuttaan) ja pikkuautoissa ei ole äänieristeitä muutenkaan. Yhdystuki-taka-akseli vielä. Veikkaan uutta Yaris hybridiä markkinoiden meluisimmaksi autoksi ainakin takatuhdolta.

        Suomi on niin pieni maa, että autotoimittajien pitää kirjoittaa kokemuksiansa kieli keskellä suuta. Jos kirjoittaisi niin kuin asiat kokee, koeajot loppuisivat. Ikävistä piirteistä sopii kirjoittaa vain ammliuudistusten yhteydessä aiempaa mallia morkaten. Ellei uusi malli ole joltakin ominaisuudelta aiempaa vielä huonompi.


    • Anonyymi

      Olivat ajaneet myös motarilla, mitä ei taida juuri kuulua wltp-sykliin. Kehuivat kuitenkin pientä kulutusta. Mainittu myös matalaprofiiliset renkaat, jotka nostavat kulutusta. Mistä päättelit että ajotietokone näyttää kolme desiä liian vähän? 2-litraisessa Corollassa näyttää hyvin tarkasti oikein.

      • Anonyymi

        Omassa 1.8 Corollassa ajotietokone näyttää 3 desiä liikaa. Todennut saman useissa mittauksissa.


      • Anonyymi

        "Kehuivat kuitenkin pientä kulutusta. "

        Jos kulutus kiinnostaa niin miksi ostaa pelkästään bensalla kulkeva auto? On olemassa autoja jotka eivät polta bensaa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kehuivat kuitenkin pientä kulutusta. "

        Jos kulutus kiinnostaa niin miksi ostaa pelkästään bensalla kulkeva auto? On olemassa autoja jotka eivät polta bensaa lainkaan.

        Kuka haluaa notkua tuntikausia jossain lataamossa virittelemässä sähköjohtoja ja maksamassa itseään kipeäksi muutaman päivän väliajoin? Sähköauton lataaminen on sen verran pitkäkestoista touhua, että laatamisen pitää hoitua kotipihalla, muuten se on ehdoton nou nou. Suurin osa suomalaista asuu kerrostalossa, jossa lataaminen ei onnaa. Bensahybrideissä bensan tankkaaminen on alle viiden minuutin vaiva, joka normikäytössä toistuu muutaman viikon väliajoin.

        WLTP-standardin mukaan ilmoitetun kulutuksen pitäisi olla lähellä käytännön ajossa saavutettavaa kulutusta. Brysselin koeajon ja ilmoitetun kulutuksen välinen ero on 25 %. Ei hyvä. Yaris hybridin idea on kulkea vähällä bensalla. Koeajon perusteella satoja kiloja painavampi Corolla hybrid on taloudellisempi, tai ainakin yhtä taloudellinen kuin uusi Yaris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka haluaa notkua tuntikausia jossain lataamossa virittelemässä sähköjohtoja ja maksamassa itseään kipeäksi muutaman päivän väliajoin? Sähköauton lataaminen on sen verran pitkäkestoista touhua, että laatamisen pitää hoitua kotipihalla, muuten se on ehdoton nou nou. Suurin osa suomalaista asuu kerrostalossa, jossa lataaminen ei onnaa. Bensahybrideissä bensan tankkaaminen on alle viiden minuutin vaiva, joka normikäytössä toistuu muutaman viikon väliajoin.

        WLTP-standardin mukaan ilmoitetun kulutuksen pitäisi olla lähellä käytännön ajossa saavutettavaa kulutusta. Brysselin koeajon ja ilmoitetun kulutuksen välinen ero on 25 %. Ei hyvä. Yaris hybridin idea on kulkea vähällä bensalla. Koeajon perusteella satoja kiloja painavampi Corolla hybrid on taloudellisempi, tai ainakin yhtä taloudellinen kuin uusi Yaris.

        Wltp on realistisempi kuin nedc, mutta kaikilla autoilla voi kyllä päästä paljon suurempiin lukuihin. Wltp-syklissä ajetaan n. 10% ajasta yli 80km/h. Toimittajat ovat hyvin voineet ajaa vaikka puolet ajasta motarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka haluaa notkua tuntikausia jossain lataamossa virittelemässä sähköjohtoja ja maksamassa itseään kipeäksi muutaman päivän väliajoin? Sähköauton lataaminen on sen verran pitkäkestoista touhua, että laatamisen pitää hoitua kotipihalla, muuten se on ehdoton nou nou. Suurin osa suomalaista asuu kerrostalossa, jossa lataaminen ei onnaa. Bensahybrideissä bensan tankkaaminen on alle viiden minuutin vaiva, joka normikäytössä toistuu muutaman viikon väliajoin.

        WLTP-standardin mukaan ilmoitetun kulutuksen pitäisi olla lähellä käytännön ajossa saavutettavaa kulutusta. Brysselin koeajon ja ilmoitetun kulutuksen välinen ero on 25 %. Ei hyvä. Yaris hybridin idea on kulkea vähällä bensalla. Koeajon perusteella satoja kiloja painavampi Corolla hybrid on taloudellisempi, tai ainakin yhtä taloudellinen kuin uusi Yaris.

        Minun autoni ei ole tohjo. Eikä myöskään sähköauto tai lataushybridi. Bensaa kuluu vajaat 2 l sataselle ja tämän perusteella CO2 päästö on noin 50 g/km. Rekisteriotteessa päästölukema on 108. Siinä terolle ihmettelemistä.


      • Anonyymi

        Motariosuus 130 km/h kuuluu WLTP sykliin.


    • Anonyymi

      Ei mikään uutinen. Harva pääsee luvattuihin ja Toyotalla ollut aina ilmaa välissä ja kunnolla. Tällä kertaa harvinaisen vähän.

    • Anonyymi

      Tuijota Varis = Toy-Ota, lelu ota Varis.

    • Anonyymi

      seka-ajossa pääsee vanhemmalla 1,3 jaariksella 3,7 l sadalle-siis missä on kehitys?

      • Anonyymi

        Spirit monitorin pienin lukema 1.33:lle on 4.75 litraa sadalla ja keskiarvo 6. Siinä se kehitys...uudessa lisäksi parempi kiihtyvyys ja ei tarvitse vispata manuaalivaihteistoa.


      • Anonyymi

        Ei taida päästä 3,7:aan. Kakkakopalla pääsee niukin naukin mataliin vitosiin. Alle vitosen keskikulutuksiin ei edes maantieajossa.


    • Anonyymi

      tiedätkö että kaikki ilmoitetut kulutukset on ajettu sisätiloissa rullien päällä, ennen ajoa tiedetään kuinka ja miten se pitää "ajaa" Tietokone ohjaa ajajaa.

      Norm elämässä ei ole mahdollista päästä samanlaisiin lukemiin, koska ei ole mahdollista ajaa samanlaista "testiä"

      Jo tien kitka ja ilmanvastus on mukana, eikä tie ole ole suora.

      Autojen kulutusta ei voi kertoa yhdellä luvulla. Kulutus riippuu täysin ajatko startista kuinka pitkän matkan tasavauhdilla, onko vastatuulta, millainen tienpinta.

      Startista auton moottorin ja vaihdeiston lämpötila.


      5 todelliseen litraan sadalla matkaajolla pääseva auto voi kuluttaa norm pätkäajossa talvella 10litraa bensaa. Ajetaan vaan lyhyitä matkoja paljon sinne 100km asti. Matka-ajon ja erilainen pätkäajo ero voi olla helposti puolet. Nykyisillä uusilla autoilla

      • Anonyymi

        Niin

        TSI skodan 1,0 vw koneelle vie seka-ajossa käytännössä 8,5 litraa sataselle---

        maantiellä 80 km/h pääsee jopa alle 6 l/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin

        TSI skodan 1,0 vw koneelle vie seka-ajossa käytännössä 8,5 litraa sataselle---

        maantiellä 80 km/h pääsee jopa alle 6 l/100km

        Valetta valetta ei vie noin paljon kun ralliajo tyylillä, 6.5 kaupunki ja 4-5 litraan maantieajo..


      • Anonyymi

        Yhtä Volksvääkken TDI:tä lukuun ottamatta olen päässyt normikulutuksiin kaikilla autoillani. Joillakin jopa reilusti allekin. Uudella Corolla hybridilläkin pääsee halutessaan alle normikulutukseen. Jo kasarin autoilla pääsi alle luvattujen kulutusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä Volksvääkken TDI:tä lukuun ottamatta olen päässyt normikulutuksiin kaikilla autoillani. Joillakin jopa reilusti allekin. Uudella Corolla hybridilläkin pääsee halutessaan alle normikulutukseen. Jo kasarin autoilla pääsi alle luvattujen kulutusten.

        Ehkä jollain yksittäisellä keikalla, mutta jos laskee vuoden keskikulutuksen niin vaikeaksi menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jollain yksittäisellä keikalla, mutta jos laskee vuoden keskikulutuksen niin vaikeaksi menee.

        Ex vääkkenimies pääsi ilmoitettuihin kulutuslukemiin vuoden keskikulutuksena. Esimerkiksi niin että kun ajot oli 80 % maantietä ja 20 kaupunkiajoa, niin toteutunut kulutus oli samaa luokkaa ilmoitetuista lasketun keskikulutuksen kanssa. TDI on ollut omalla kohdalla ainoa poikkeus, jolla en ikinä koskaan päässyt ilmoitettuun maantieajon kulutukseen. 80-luvun diesel nissanille ilmoitettiin kaupunkikulutukseksi sikahirveät 6,9. Todellinen kaupunkikulutus oli karvan yli viiden luokkaa. Autoja on ollut uusia ja käytettyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ex vääkkenimies pääsi ilmoitettuihin kulutuslukemiin vuoden keskikulutuksena. Esimerkiksi niin että kun ajot oli 80 % maantietä ja 20 kaupunkiajoa, niin toteutunut kulutus oli samaa luokkaa ilmoitetuista lasketun keskikulutuksen kanssa. TDI on ollut omalla kohdalla ainoa poikkeus, jolla en ikinä koskaan päässyt ilmoitettuun maantieajon kulutukseen. 80-luvun diesel nissanille ilmoitettiin kaupunkikulutukseksi sikahirveät 6,9. Todellinen kaupunkikulutus oli karvan yli viiden luokkaa. Autoja on ollut uusia ja käytettyjä.

        > Esimerkiksi niin että kun ajot oli 80 % maantietä ja 20 kaupunkiajoa, niin toteutunut kulutus oli samaa luokkaa ilmoitetuista lasketun keskikulutuksen kanssa.

        Jos ajo on lähdes pelkkää maantieajoa, niin oikea vertailuajo on maantieajon normikulutus eikä yhdistetty, jossa kaupunki/pätkäajon osuus on n. 2/3 osaa (en muista ihan tarkkoja prosentteja).

        Samalla lailla moni kusettaa itseään kehumalla, että pääsee jopa kaupunkiajon normikulutuksen alle.... kun ajelee 20-30 km siivuja. NEDC syklissä kaupunkisyklin pituus oli 4 km eli se edusti pätkäajoa, mikä lisää kulutusta.


      • Anonyymi

        Neliveto tulee ensi kesänä Yaris Crossiin.


      • Anonyymi

        Koska tulee asiallinen ruosteenestokäsittely? Ja koska Peltorit vakiona mukaan?


    • Anonyymi

      Toyotan pikkuauto ei ole koskaan ollut kovin hyviä, tuskin tämä uusikaan.

      • Anonyymi

        Sisä melu aivan järkyttävä niinkuin kaikissa toyotissa.EI JATKOON NIN JA KULUTUS MOPOAUTOLLE AIVAN JÄKYTTÄVÄ KESKIKULUTUS 7,8 LITRAA.


    • Anonyymi

      Uskomatonta: Uusi RAV4 Hybrid vie käytännössä vähemmän bensaa kuin Yaris Hybrid. Mistä tämä voi johtua? Firmassa molempia malleja käytössä. Yarpat vuosilta 2014-18.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe