Tamponi ongelma

Anonyymi

Olen nuori ja käytin tänää. Ekaa kertaa tamponia. Se on joku Ob -merkkinen ja kaikista pienin vaihtoehto. Sain sen paikalleen (se sattui ihan vähän mutta eikö ollut niin että ekoilla kerroilla saattaakin vhä sattua?) Menin sitten 5h päästä ottamaan sitä pois ja se sattui. Ihan kuin se olisi ollut jumissa jossain. Mua pelotti jatkaa sen poisottamista kun se sattui. Eihän sen kuulu sattua?? Lopulta onneksi sain sen pois. Nyt jännittäö seuraava kerta, kun laitoin seuraavan jo paikalleen (side ei ole vaihtoehto kun yöllä tulee muuten ohivuoto). Onko jotain vinkkejä? Oon yrittäny ottaa selvää miten se otetaan oikeeoppisesti pois mutta kaikki vaan sanoo samaa ja että jos se sattuu niin pitää vaihtaa pienempään tamponiin mutku tää on jo pienin! Ja siteen kanssa vuoto on tosi runsasta ni en usko että on siitä vuodosta kyse. Auttakaa😞 Kiitos💔

9

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

onko sulla siteet siivellisiä?

• Anonyymi

Mulla oli sama ongelma, säikähin ihan hirveästi, kun sen ottaminen sattu. Käytin sillon kans obn pienintä kokoa. Sitten uskaltauduin koittamaan toisen kerran, ja pyörittelin sitä tamponia vaseliinissa, ja sitten oli pois oton aika, ja se ei sattunut, syynä taisi olla kuivat limakalvot. Joten kannattaa kokeilla sitä vaseliini juttua 🙂

• Anonyymi

imeekö tamponi enää verta kun sen pinta on vaseliinissa?

• Anonyymi

vaseliini aihettuttaa tulehduksia eli käyttääkäö ihmeessä .Ja menkää sit lääkäriinn kun tulehduksia ilmaantuu.Käyttäkää mielummin sit likukkaria siihen tampooniin kuin vaseliinia.

• Anonyymi

Älkää laittako missään nimessä tamponiin vaseliinia tai yhtikäs mitään! Tulee kenties mitä tulehduksia ja muita bakteereja, ja onpa kiva selittää lääkärille mahdollinen aiheuttaja. Ja sitten onpi kivaa hoitaa vaikka kuinka kauan sitä alapäätä kuntoon. Jää vain kauheat traumat (kenties).
      Kannattaa oikeest tehdä näin:

Mee vessaan
      Istu pöntölle
      Rentouta lihakset, koska jos oot jännittynyt niin voit olla vatma että se koskee suhun, etkä saa tamponia sisälle. Tai ainakaan kovin hyvin.
      Laitat sen silleen vähän viistoon, kohti ristiselkää.
      Työnnät sen hitaasti, mutta varmasti sisään.

Muista pestä ennen ja jälkeen kädet!

Ja hei, mä tiiän että siteet tuntuu ällöttäviltä, mutta joskus kaikenlaiset tamponit ja kuukupit eivät ole vaihtoehtoja kaikille, ja jos et verisissä housuissa halua kulkea niin käytä ees sidettä. Ja kannattaa hommaa siivellisiä, koska ensinnäkin se side pysyy paljon paremmin paikoillaan ja toiseks se veri valuu paljon pienemmällä mahdollisuudella sen siteen ns. Vierestä, jonka johdosta housut oikeesti on veressä niisyä kohtia joissa ei oo niitä siivekkeitä. Kannattaa siis siivellisiä käyttää.

Kuten jo sanoin, on myös olemassa kuukuppeja, jota voit pitää jopa 12h putkeen!
      Pienempi koko 1, on niukkaan ja normaaliin vuotoon ja sopii nuorille ja niille jotka alkavat ensimmäistä kertaa sitä käyttämään.

Koko 2 on synnyttäneille, ja/tai normaaliin ja runsaaseen vuotoon. Ekaa kertaa käytön harjoittajalle tämä koko ei välttämättä sovi.

Älä lannistu aloittaja!
      Joskus sopivan suojan löytäminen vaatii etsimistä, harjoittelemista ja tuskastumista.
      Se ei oo helppoa, mutta sitten on kun huomaat ja kokeilet se on mahtava tunne.

• Anonyymi

Nuo on sit syytä muistaa ottaa pois, seuraukset unohduksesta voivat olla vakavia. Liekö legendaa, että joltain jouduttiin poikkasemaan jalka tulehduksen vuoksi.. oli jossain mediassa siitä joskus.. joten huolellisuus valttia, ettei tule pahoja tulehduksia.

• Anonyymi

Kyse on siis TSS, eli toksisesta tamponi shokista tmv sellainen, joka johtuu yleensä siitä, että sinulla on todella imukykyinen tamponi ja olet unohtanut sen sisällesi yli 8 tunniksi.
        Jos menkkasi ovat niukat tai normaalit, älå käytä sitä kaikkein imukykyisintä runsaille menkoille tarkoitettuja tamponeita ja vaihda 4-6 tunnin välein jos vain mahdollista, ettei ventisi 8 tuntiin etkä loppujen lopuksi saattaisi ainakin sitä unohtaa. Kannattaa puhelimeen pistää vaihtoväleistä muistutus.
        TSS on hengenvaarallinen tila, ja jotkut ovat jopa kuolleet siihen, eli en suosittele edes "leikilläkään" kokeilemaan sitä.
        TSS oireita ovat mm. Oksentelu, korkea kuume, lihassäryt ym. Netistä googlaamalla löytyy lisää oireita. Jos näitä ilmenee, soita terveyskeskukseen, ja varsinkin jos epäilet oireiden johtuvan tamponista niin sinua ehditään ajoissa alkaa hoitamaan. Älä selittele flunssalla oireita, ennenkuin on varmistunut lääkärissä mistä oireesi johtuvat. Missään nimessä kotiin ei kannata peiton alle jäädä, koska myöhemmin voi olla liian myöhään.
        En halua pelotella asialla, useimmat ovat varmasti parantuneet ketkä tämän ovat saaneet. Ja tämä on harvinainen tila, eli ei tuu tosta vain, mutta kannattaa miettiä haluaako seuraavaksi maata maan alla vai ennemmin lämpimän peiton alla.

• Anonyymi

Miten niin vuoto olisi runsaampaa siteen kanssa kuin tamponin kanssa? Eiköhän vuodon määrä ole sama kuukautissuojasta riippumatta.

Kivuttoman tekniikan tamponien kanssa oppii aika nopeasti. Itse nostan vasemman jalan wc-istuimen reunalle, oikealla seison. Sitten vain tamponi sisään ja myöhemmin myös ulos tässä asennossa. On helppoa ja kivutonta. Äiti opetti.

• Anonyymi

Ei kukaan väitä, että tamponin kanssa vuoto ois niukempaa. Sitä paitsi vaihdoit asentoa tai et, kaikille se yksi ja ainoa vaihtoehto ei aina sovi ja siksi on myös muitakin vaihtoehoja joita voi käyttä ja tai kokeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8662
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      167
      1242
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      896
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      784
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe