uo ja auto

Anonyymi

Semmonen kysymys että eiks ollu joku raja minkä hintaisen auton saa ostaa jos tarvitsee työmatka ajoon autoa. Eikös se ollut joku 3000 vai 3500€ sen saa pitää, mutta jos menen autokauppaan ja hommaan sieltä esim vaikka 10 000 euroa maksavan auton niin miten uo siihen suhtautuu?

Työmaalle on matkaa 10km ja tarvitsen autoa sen takia, aluksi uo yritti että menisin linja autolla.(linja-auto menee kyllä) mutta sanoin että en todellakaan ala menemään linja-autolla. Ottaako uo sen auton pois vai saanko pitää? ja jos käy niin että uo alkaa jotain mäkättää siitä niin kyllä sanon suoraan päin naamaa
(se on mulla tapana sanoa asiat päin namaa, en ala kiertelee)

Eli mitä asia on alkaako uo mäkättää asiasta jo ostan 10 000 euron auton jota tarvitsen työ matka ajoon?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Et saa pitää 10 000€ autoa ja työmatka ei ole siihen pätevä selitys, eikä edes mikään syy. Kulje linja-autolla

    • Anonyymi

      Voi pikku kermaperse. Ulosotto ei mäkätä mistään, se ulosmittaa. Eli auto haetaan pois ja laiitetaan huutokauppaan, siinä 10.000 € autosta saa 3.000 €. Eli nyt sovit auton vapaaehtoisesta myynnistä, rahat toki menee suoraan voudille. Sitten ostat alle 1.000 € auton, siis jos perse on liian leveä bussin penkille.

      P.S. Finlexin linkissä tarkoitetaan ihmistä, joka tekee työtä, jossa autoa tarvitaan. Mikäli bussilla pääsee töihin, niin autoa ei tarvitse.

      • Anonyymi

        "P.S. Finlexin linkissä tarkoitetaan ihmistä, joka tekee työtä, jossa autoa tarvitaan."

        Väärin. Siinä puhutaan nimenomaan työvälineisiin rinnastettavista esineistä, ei työvälineistä.

        Hallituksen esityksen mukaan "työvälineeseen rinnastettava esine olisi esimerkiksi auto. Toimeentulo saattaa edellyttää auton säilyttämistä, jos auto on keskeinen apuväline ammatin, kuten esimerkiksi myyntiedustajan työn kannalta. Velallinen saisi säilyttää autonsa myös silloin, kun se on heikkojen kulkuyhteyksien vuoksi välttämätön työmatkojen kulkemiseksi tai lasten päivähoidon järjestämiseksi työssäkäynnin ajaksi. ".


      • Anonyymi

        Minähän en linja autolla kulje piste. Ja toiseks jos mä jotain myyn nii ne rahat, ei voudille meni ne jää mulle piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän en linja autolla kulje piste. Ja toiseks jos mä jotain myyn nii ne rahat, ei voudille meni ne jää mulle piste.

        Voi pikkuista. Mieti nyt asennettasi, asioista sopimalla ja tinkimällä omista mukavuuksista saa pidettyä elämän ihan ihmisarvoisena ulosotonkin aikana. Ellei niin tee, niin voi sitten siellä katuojassa kaatosateessa maatessa ja koirien kustessa päälle muistella "minähän en bussilla mene" aikoja.

        Aloittaja ei tarvitse autoa mihinkää työhöhön liityvään, joten se ulosmitataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pikkuista. Mieti nyt asennettasi, asioista sopimalla ja tinkimällä omista mukavuuksista saa pidettyä elämän ihan ihmisarvoisena ulosotonkin aikana. Ellei niin tee, niin voi sitten siellä katuojassa kaatosateessa maatessa ja koirien kustessa päälle muistella "minähän en bussilla mene" aikoja.

        Aloittaja ei tarvitse autoa mihinkää työhöhön liityvään, joten se ulosmitataan.

        No aloittaja on kirjoitellut viestejään hieman kieli poskessa.

        Esim. 10 000 euron säästöt, joilla hän muka ostaisi auton, ovat vain hänen omia fantasioitansa, joilla hän tiedostamattaan haluaa keventää tiedossa olevan tulevan ulosoton aiheuttamaa ahdistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aloittaja on kirjoitellut viestejään hieman kieli poskessa.

        Esim. 10 000 euron säästöt, joilla hän muka ostaisi auton, ovat vain hänen omia fantasioitansa, joilla hän tiedostamattaan haluaa keventää tiedossa olevan tulevan ulosoton aiheuttamaa ahdistusta.

        Niin, se kymppitonnin auto kun muiden kulujen lisäksi maksaisi 700 €/v pelkkinä korkoina.

        Tärkeintä on ymmärtää se, että kaikki omaisuus, jonka voi myydä, kannattaa realisoida ja maksaa niillä rahoilla velat pois. Asuntolainaa saa tällä hetkellä noin 0,5 % kokonaiskorolla, eli 7 % on todella kallista lainaa.

        Itse maksoin 14 vuotta ulosoton kautta yrittäjyydessä syntyneitä velkoja pois, ei ollut kivaa, mutta kun asioi asiallisesti ulosottohenkilön kanssa, niin saa kyllä sen ulosottovapaan kuukauden vaikka silmälasien ostamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se kymppitonnin auto kun muiden kulujen lisäksi maksaisi 700 €/v pelkkinä korkoina.

        Tärkeintä on ymmärtää se, että kaikki omaisuus, jonka voi myydä, kannattaa realisoida ja maksaa niillä rahoilla velat pois. Asuntolainaa saa tällä hetkellä noin 0,5 % kokonaiskorolla, eli 7 % on todella kallista lainaa.

        Itse maksoin 14 vuotta ulosoton kautta yrittäjyydessä syntyneitä velkoja pois, ei ollut kivaa, mutta kun asioi asiallisesti ulosottohenkilön kanssa, niin saa kyllä sen ulosottovapaan kuukauden vaikka silmälasien ostamiseen.

        Tarkoitin siis tietenkin ulosottoMIEHEN, en ulosottohenkilön.


    • Anonyymi

      Osta vaan auto pidät vaan huolen ettei oo uo kelpoinen jos tulevat hakemaan vaikka poltat sen...

    • Anonyymi

      Uskomatonta. Olet hankkimassa kohtuullisen kallista 10 000 euron autoa, eli rahaa löytyy, mutta et kuitenkaan ole halukas maksamaan velkojasi. Aikamoista ketkuilua. 10 000 euron auto kuitenkin viedään sinulta alta aikayksikön, ja hyvä niin :)

      • Anonyymi

        Ei ole mitään järkeä maksaa velkaa pois, jos sitä on tarpeeksi. Mulla itselläni on ulosotossa reilu 40 tuhatta euroa, ja en ole maksanut ainuttakaan senttiä enkä euroa pois.

        Veronpalautukset on ainoa jonka uo saa mutta sekin kerran vuoteen, ja se summa ei ole paljoo mitää. 5 vuotta olen ollut jo uo asiakkaana, pystyisin maksamaa 100€ joka kk uo velkaa pois mutta en maksa enkä tule maksamaa.

        Kelan työttömyyskorvauksista ei ole edes mikää pakko niitä maksella, ja aina kun tulee perintä toimistolta kirje nii se menee suoraan paperisilppurista alas.

        Suoraan sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa maksella mitää uo velkoja pois, olen mielummin luottotiedoton kunnes velat vanhenee lopullisesti vuonna 2033.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään järkeä maksaa velkaa pois, jos sitä on tarpeeksi. Mulla itselläni on ulosotossa reilu 40 tuhatta euroa, ja en ole maksanut ainuttakaan senttiä enkä euroa pois.

        Veronpalautukset on ainoa jonka uo saa mutta sekin kerran vuoteen, ja se summa ei ole paljoo mitää. 5 vuotta olen ollut jo uo asiakkaana, pystyisin maksamaa 100€ joka kk uo velkaa pois mutta en maksa enkä tule maksamaa.

        Kelan työttömyyskorvauksista ei ole edes mikää pakko niitä maksella, ja aina kun tulee perintä toimistolta kirje nii se menee suoraan paperisilppurista alas.

        Suoraan sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa maksella mitää uo velkoja pois, olen mielummin luottotiedoton kunnes velat vanhenee lopullisesti vuonna 2033.

        En näkisi ongelmaa pikavippien takaisinmaksamattomuudessa, vaan ongelma on, että teet ilmeisesti pimeitä töitä samanaikaisesti, kun elät yhteiskunnan tukien varassa työtöntä teeskennellen. Näin siis vuoteen 2033. Suomen sinisilmäinen hyvinvointipolitiikka mahdollistaa moisen.


    • Anonyymi

      Jos saat rahoituksella niin saat ajaa vaikka miljoonan euron autolla eikä sitä voi ulosmitata kun sä et sitä omista. Niin kauan ku oot siitä velkaa. Uo:ssa toi rahoitus on vaan aika vaikee. Kyllä jotkut autokauppiaat suostunee järjestelyihin.

    • Anonyymi

      Ihan vapaasti voit ostaa noin 3k auton. Itse työttömänä ja töitä etsien olen saanut pitää auton jonka arvo on netin mukaan 3300€.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe