Ei näytä onnistuvan edes Hurtigrutenin risteilyt tällä kaudella.
Merten ali kulkevat henkilöautotunnelit näyttäisivät olevan tulevaisuuden juttu. Ellei sitten kehitetä kapseliristeilijöitä, joissa matkustajat ovat koko matkan omassa suljetussa ilmatilassa.
Roald Amundsen -risteilijällä koronatartunta
21
66
Vastaukset
Haa, taas löysit inhoamaasi asiaan lisää parjattavaa. Tosin tuo postilaiva ei ole risteilijä eikä taudin leviäminen ole matkailua.
Mutta sinähän oletkin keskittynyt häiriköintiin ja muiden ajan tuhlaamiseen.- Anonyymi
On se risteilijä siinä missä Silja Serenadekin.
Anonyymi kirjoitti:
On se risteilijä siinä missä Silja Serenadekin.
Aikataulutkin laadittu yhtä paljon matkailua jatellen. Vai?
- Anonyymi
valokuvaaja_natu kirjoitti:
Aikataulutkin laadittu yhtä paljon matkailua jatellen. Vai?
M/S Roald Amundsen voi ottaa 500 matkustajaa. Ja vähän postiakin jakelee satamiin joissa pysähtyy. Melko varmasti myös aikatauluja suunnitellessa matkustajiin on kiinnitetty huomiota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
M/S Roald Amundsen voi ottaa 500 matkustajaa. Ja vähän postiakin jakelee satamiin joissa pysähtyy. Melko varmasti myös aikatauluja suunnitellessa matkustajiin on kiinnitetty huomiota
Voi ottaa... melko varmasti...
Et ole siis hajullakaan asiasta!
Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ottaa... melko varmasti...
Et ole siis hajullakaan asiasta!
Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
On aika koppava maantielautta;)
https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-ship - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ottaa... melko varmasti...
Et ole siis hajullakaan asiasta!
Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.Muisti fotari peukuttaa itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ottaa... melko varmasti...
Et ole siis hajullakaan asiasta!
Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
''Hurtigruten on tuurilaiva.''
Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
''Hurtigruten on tuurilaiva.''
Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.Norjan sisäinen henkilöliikenne hoidetaan suurelta osin lentokoneilla. Melkein jokaisessa käpykylässä on lentokenttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
On aika koppava maantielautta;)
https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-shipJoo, ja ne kulkevat yötä päivää. Vain lyhyt purku ja lastaustauko satamissa.
Tosi rlökösää matkailua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjan sisäinen henkilöliikenne hoidetaan suurelta osin lentokoneilla. Melkein jokaisessa käpykylässä on lentokenttä.
Jeps. Kuten totesin, on liikkuminen Norjassa kaupunkien välillä melkoisen hankalaa - Etelä-Norjaa lukuun ottamatta. Siksihän tuo Hurtigruten aikoinaan perustettiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
On aika koppava maantielautta;)
https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-shipKarsee keula. Ei risteilyaluksella voi tommosta olla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeps. Kuten totesin, on liikkuminen Norjassa kaupunkien välillä melkoisen hankalaa - Etelä-Norjaa lukuun ottamatta. Siksihän tuo Hurtigruten aikoinaan perustettiinkin.
Norjalainen polkupyörä on hyvin kevyt ja siinä on muhkeat ja pitävät jarrut. Jyrkät ylämäet kannetaan ja alamäet jarrutetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
''Hurtigruten on tuurilaiva.''
Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.Onkos yksikään pinta-alus käynyt Pohjoisnavalla?
Tuskin Etelämantereellakaan. Jäänyt sitä ympäröivälle jäävyöhykkeelle.
Eikös Vikingin Ålandsfärjankin käy Etelämantereella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjalainen polkupyörä on hyvin kevyt ja siinä on muhkeat ja pitävät jarrut. Jyrkät ylämäet kannetaan ja alamäet jarrutetaan.
Norjalainen villapaita on laulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos yksikään pinta-alus käynyt Pohjoisnavalla?
Tuskin Etelämantereellakaan. Jäänyt sitä ympäröivälle jäävyöhykkeelle.
Eikös Vikingin Ålandsfärjankin käy Etelämantereella?''Tuskin Etelämantereellakaan''
Etelämantereella on käynyt (ainakin) kaksi Suomen lipun alla seilaavaa alusta. 80/90 lukujen vaihteessa. Toiseen minulle tarjottiin jobia, se yksi keikka. Jos haluan nähdä pingviinejä, niitä näkee Korkeasaaressa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Tuskin Etelämantereellakaan''
Etelämantereella on käynyt (ainakin) kaksi Suomen lipun alla seilaavaa alusta. 80/90 lukujen vaihteessa. Toiseen minulle tarjottiin jobia, se yksi keikka. Jos haluan nähdä pingviinejä, niitä näkee Korkeasaaressa.Ajoiko rantaan vai jäikö jäihin?
- Anonyymi
Laivojen ongelma on sarjaankytketty ilmanvaihto. Edellisen hytin poistoilma on seuraavan hytin tuloilma jne. Samasta syystä aerosolitaudit kuten covid19 leviävät laivoissa tehokkaasti,
- Anonyymi
Ja höpö höpö ja vielä kerran höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö ja vielä kerran höpö.
Kyllä se vaan noin on. Jos jokaiseen hyttiin tulisi raitisilma suoraan ulkoa, ei koronavirus leviäisi laivoissa lainkaan. Onko sitten turvallisuussyistä reikien määrä laivassa minimoitu, vai mistä johtuu, sitä en tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan noin on. Jos jokaiseen hyttiin tulisi raitisilma suoraan ulkoa, ei koronavirus leviäisi laivoissa lainkaan. Onko sitten turvallisuussyistä reikien määrä laivassa minimoitu, vai mistä johtuu, sitä en tiedä.
Tulee suoraan ulkoa, tai oikeammin lämmittinen/viilentimen kautta. Mutta minkään hytin ilma ei kierrä toiseen hyttiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051543Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161431- 511271
- 921206
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2011065- 471045