Roald Amundsen -risteilijällä koronatartunta

Anonyymi

Ei näytä onnistuvan edes Hurtigrutenin risteilyt tällä kaudella.

Merten ali kulkevat henkilöautotunnelit näyttäisivät olevan tulevaisuuden juttu. Ellei sitten kehitetä kapseliristeilijöitä, joissa matkustajat ovat koko matkan omassa suljetussa ilmatilassa.

21

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haa, taas löysit inhoamaasi asiaan lisää parjattavaa. Tosin tuo postilaiva ei ole risteilijä eikä taudin leviäminen ole matkailua.
      Mutta sinähän oletkin keskittynyt häiriköintiin ja muiden ajan tuhlaamiseen.

      • Anonyymi

        On se risteilijä siinä missä Silja Serenadekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se risteilijä siinä missä Silja Serenadekin.

        Aikataulutkin laadittu yhtä paljon matkailua jatellen. Vai?


      • Anonyymi
        valokuvaaja_natu kirjoitti:

        Aikataulutkin laadittu yhtä paljon matkailua jatellen. Vai?

        M/S Roald Amundsen voi ottaa 500 matkustajaa. Ja vähän postiakin jakelee satamiin joissa pysähtyy. Melko varmasti myös aikatauluja suunnitellessa matkustajiin on kiinnitetty huomiota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M/S Roald Amundsen voi ottaa 500 matkustajaa. Ja vähän postiakin jakelee satamiin joissa pysähtyy. Melko varmasti myös aikatauluja suunnitellessa matkustajiin on kiinnitetty huomiota

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.

        Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
        On aika koppava maantielautta;)
        https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-ship


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.

        Muisti fotari peukuttaa itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.

        ''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
        Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
        ''Hurtigruten on tuurilaiva.''
        Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
        Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
        ''Hurtigruten on tuurilaiva.''
        Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.

        Norjan sisäinen henkilöliikenne hoidetaan suurelta osin lentokoneilla. Melkein jokaisessa käpykylässä on lentokenttä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjan sisäinen henkilöliikenne hoidetaan suurelta osin lentokoneilla. Melkein jokaisessa käpykylässä on lentokenttä.

        Jeps. Kuten totesin, on liikkuminen Norjassa kaupunkien välillä melkoisen hankalaa - Etelä-Norjaa lukuun ottamatta. Siksihän tuo Hurtigruten aikoinaan perustettiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
        On aika koppava maantielautta;)
        https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-ship

        Karsee keula. Ei risteilyaluksella voi tommosta olla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps. Kuten totesin, on liikkuminen Norjassa kaupunkien välillä melkoisen hankalaa - Etelä-Norjaa lukuun ottamatta. Siksihän tuo Hurtigruten aikoinaan perustettiinkin.

        Norjalainen polkupyörä on hyvin kevyt ja siinä on muhkeat ja pitävät jarrut. Jyrkät ylämäet kannetaan ja alamäet jarrutetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
        Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
        ''Hurtigruten on tuurilaiva.''
        Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.

        Onkos yksikään pinta-alus käynyt Pohjoisnavalla?

        Tuskin Etelämantereellakaan. Jäänyt sitä ympäröivälle jäävyöhykkeelle.

        Eikös Vikingin Ålandsfärjankin käy Etelämantereella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalainen polkupyörä on hyvin kevyt ja siinä on muhkeat ja pitävät jarrut. Jyrkät ylämäet kannetaan ja alamäet jarrutetaan.

        Norjalainen villapaita on laulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos yksikään pinta-alus käynyt Pohjoisnavalla?

        Tuskin Etelämantereellakaan. Jäänyt sitä ympäröivälle jäävyöhykkeelle.

        Eikös Vikingin Ålandsfärjankin käy Etelämantereella?

        ''Tuskin Etelämantereellakaan''
        Etelämantereella on käynyt (ainakin) kaksi Suomen lipun alla seilaavaa alusta. 80/90 lukujen vaihteessa. Toiseen minulle tarjottiin jobia, se yksi keikka. Jos haluan nähdä pingviinejä, niitä näkee Korkeasaaressa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Tuskin Etelämantereellakaan''
        Etelämantereella on käynyt (ainakin) kaksi Suomen lipun alla seilaavaa alusta. 80/90 lukujen vaihteessa. Toiseen minulle tarjottiin jobia, se yksi keikka. Jos haluan nähdä pingviinejä, niitä näkee Korkeasaaressa.

        Ajoiko rantaan vai jäikö jäihin?


    • Anonyymi

      Laivojen ongelma on sarjaankytketty ilmanvaihto. Edellisen hytin poistoilma on seuraavan hytin tuloilma jne. Samasta syystä aerosolitaudit kuten covid19 leviävät laivoissa tehokkaasti,

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö ja vielä kerran höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö ja vielä kerran höpö.

        Kyllä se vaan noin on. Jos jokaiseen hyttiin tulisi raitisilma suoraan ulkoa, ei koronavirus leviäisi laivoissa lainkaan. Onko sitten turvallisuussyistä reikien määrä laivassa minimoitu, vai mistä johtuu, sitä en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan noin on. Jos jokaiseen hyttiin tulisi raitisilma suoraan ulkoa, ei koronavirus leviäisi laivoissa lainkaan. Onko sitten turvallisuussyistä reikien määrä laivassa minimoitu, vai mistä johtuu, sitä en tiedä.

        Tulee suoraan ulkoa, tai oikeammin lämmittinen/viilentimen kautta. Mutta minkään hytin ilma ei kierrä toiseen hyttiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      129
      7716
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      93
      7244
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      31
      7172
    4. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      7
      6400
    5. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      73
      6321
    6. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      111
      5687
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      46
      5458
    8. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      74
      5321
    9. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      47
      5180
    10. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      5125
    Aihe