Roald Amundsen -risteilijällä koronatartunta

Anonyymi

Ei näytä onnistuvan edes Hurtigrutenin risteilyt tällä kaudella.

Merten ali kulkevat henkilöautotunnelit näyttäisivät olevan tulevaisuuden juttu. Ellei sitten kehitetä kapseliristeilijöitä, joissa matkustajat ovat koko matkan omassa suljetussa ilmatilassa.

21

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haa, taas löysit inhoamaasi asiaan lisää parjattavaa. Tosin tuo postilaiva ei ole risteilijä eikä taudin leviäminen ole matkailua.
      Mutta sinähän oletkin keskittynyt häiriköintiin ja muiden ajan tuhlaamiseen.

      • Anonyymi

        On se risteilijä siinä missä Silja Serenadekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se risteilijä siinä missä Silja Serenadekin.

        Aikataulutkin laadittu yhtä paljon matkailua jatellen. Vai?


      • Anonyymi
        valokuvaaja_natu kirjoitti:

        Aikataulutkin laadittu yhtä paljon matkailua jatellen. Vai?

        M/S Roald Amundsen voi ottaa 500 matkustajaa. Ja vähän postiakin jakelee satamiin joissa pysähtyy. Melko varmasti myös aikatauluja suunnitellessa matkustajiin on kiinnitetty huomiota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M/S Roald Amundsen voi ottaa 500 matkustajaa. Ja vähän postiakin jakelee satamiin joissa pysähtyy. Melko varmasti myös aikatauluja suunnitellessa matkustajiin on kiinnitetty huomiota

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.

        Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
        On aika koppava maantielautta;)
        https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-ship


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.

        Muisti fotari peukuttaa itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ottaa... melko varmasti...

        Et ole siis hajullakaan asiasta!

        Oletko koskaan käynyt Norjassa? Et ole, koska silloin tietäisit, kuinka hankalaa siellä on liikkua. Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen. Hurtigruten on tuurilaiva. Siksi se pysähtelee aina matkan varren kaupungeissa. Joten ensisijaisesti se on tavaran (myös postin) ja matkustajien kuljetuslaiva ja toissijaisesti vasta matkailijoiden. Vastaa lähinnä meikäläisiä maantielauttoja - tosin ne kulkevat vain kahden paikan lälillä. Tosin kyllä nekin "voivat ottaa" matkailijoita ja "melko varmasti" matkailijat myös niillä liikkuvat.

        ''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
        Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
        ''Hurtigruten on tuurilaiva.''
        Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
        Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
        ''Hurtigruten on tuurilaiva.''
        Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.

        Norjan sisäinen henkilöliikenne hoidetaan suurelta osin lentokoneilla. Melkein jokaisessa käpykylässä on lentokenttä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjan sisäinen henkilöliikenne hoidetaan suurelta osin lentokoneilla. Melkein jokaisessa käpykylässä on lentokenttä.

        Jeps. Kuten totesin, on liikkuminen Norjassa kaupunkien välillä melkoisen hankalaa - Etelä-Norjaa lukuun ottamatta. Siksihän tuo Hurtigruten aikoinaan perustettiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sarkasmi on vaikea laji kirjoitettuna...
        On aika koppava maantielautta;)
        https://www.hurtigruten.co.uk/our-ships/ms-roald-amundsen/#about-the-ship

        Karsee keula. Ei risteilyaluksella voi tommosta olla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps. Kuten totesin, on liikkuminen Norjassa kaupunkien välillä melkoisen hankalaa - Etelä-Norjaa lukuun ottamatta. Siksihän tuo Hurtigruten aikoinaan perustettiinkin.

        Norjalainen polkupyörä on hyvin kevyt ja siinä on muhkeat ja pitävät jarrut. Jyrkät ylämäet kannetaan ja alamäet jarrutetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Monin paikoin meritie on ainut mahdollisuus siirtyä rannikkokaupungista toiseen.''
        Väärin. Meritie on lyhyin ja nopein tie vuonon rannalta toiselle. Asvalttia pitkin pääsee myös.
        ''Hurtigruten on tuurilaiva.''
        Kotkassa tuurimoottori kuskaa väkeä saariin ja saarista. Hurtigruten on yhtiö jonka alukset, 14kpl. mm.M/S Roald Amundsen, kuskaa matkustajia jopa pohjoisnavalle ja etelämantereelle.

        Onkos yksikään pinta-alus käynyt Pohjoisnavalla?

        Tuskin Etelämantereellakaan. Jäänyt sitä ympäröivälle jäävyöhykkeelle.

        Eikös Vikingin Ålandsfärjankin käy Etelämantereella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalainen polkupyörä on hyvin kevyt ja siinä on muhkeat ja pitävät jarrut. Jyrkät ylämäet kannetaan ja alamäet jarrutetaan.

        Norjalainen villapaita on laulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos yksikään pinta-alus käynyt Pohjoisnavalla?

        Tuskin Etelämantereellakaan. Jäänyt sitä ympäröivälle jäävyöhykkeelle.

        Eikös Vikingin Ålandsfärjankin käy Etelämantereella?

        ''Tuskin Etelämantereellakaan''
        Etelämantereella on käynyt (ainakin) kaksi Suomen lipun alla seilaavaa alusta. 80/90 lukujen vaihteessa. Toiseen minulle tarjottiin jobia, se yksi keikka. Jos haluan nähdä pingviinejä, niitä näkee Korkeasaaressa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Tuskin Etelämantereellakaan''
        Etelämantereella on käynyt (ainakin) kaksi Suomen lipun alla seilaavaa alusta. 80/90 lukujen vaihteessa. Toiseen minulle tarjottiin jobia, se yksi keikka. Jos haluan nähdä pingviinejä, niitä näkee Korkeasaaressa.

        Ajoiko rantaan vai jäikö jäihin?


    • Anonyymi

      Laivojen ongelma on sarjaankytketty ilmanvaihto. Edellisen hytin poistoilma on seuraavan hytin tuloilma jne. Samasta syystä aerosolitaudit kuten covid19 leviävät laivoissa tehokkaasti,

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö ja vielä kerran höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö ja vielä kerran höpö.

        Kyllä se vaan noin on. Jos jokaiseen hyttiin tulisi raitisilma suoraan ulkoa, ei koronavirus leviäisi laivoissa lainkaan. Onko sitten turvallisuussyistä reikien määrä laivassa minimoitu, vai mistä johtuu, sitä en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan noin on. Jos jokaiseen hyttiin tulisi raitisilma suoraan ulkoa, ei koronavirus leviäisi laivoissa lainkaan. Onko sitten turvallisuussyistä reikien määrä laivassa minimoitu, vai mistä johtuu, sitä en tiedä.

        Tulee suoraan ulkoa, tai oikeammin lämmittinen/viilentimen kautta. Mutta minkään hytin ilma ei kierrä toiseen hyttiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      208
      17035
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      163
      12127
    3. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      176
      6626
    4. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5930
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4822
    6. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      10
      4666
    7. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      18
      3904
    8. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      97
      3606
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      80
      3546
    10. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      3241
    Aihe