Olen opiskelija ja tukeakaan en ole saanut enää moneen vuoteen.Lopputyö ja muutaman kurssin suoritukset joista en tajua mitään. Toimeentulotuella roikuin yhden vuoden, mutta sen jälkeen opinnot eivät ole juuri edennneet. Nyt näyttää pelottavasti siltä että toimeentulotukea pienennetään koska saan vieläkin toimeentulotukea.
Mua pyydettiin kummiksi, erääseen varsin varakkaaseen perheeseen ja en tiedä suostunko. Olenko automaattisesti lahjakone? Mutta millä helkutilla ostan kummilahjoja kun hyvä että itselle saan ruokaa pöytään. Asun siis yksiössä ja kesät bunkkaan toisella vanhemmallani.
Onko huono kummi jos ostaa vaan jotain paskoja lahjoja, vai kieltäydynkö suoraan?
Kummius ja opintotuki
7
96
Vastaukset
- Anonyymi
Älä kieltäydy lahjojen antamisen takia. Voit lahjoittaa kummilapsellesi poisheitettäviä tavaroita arvokkaampaa eli omaa aikaasi. Kirjastosta saa lainata lastenkirjoja, käy lukemassa kummilapselle, leiki hänen kanssaan jne.
- Anonyymi
Koska mulla ei juuri rahaa ole ja äippäni on perinteen ihminen hän varmasti ostaa hopeat vauvalle sekä mun että omasta puolesta. Äitillä menee tuplarahat vauvan lahjaan.
AP - Anonyymi
Mua ahdistaa jotenki lahjalla mässäily.
- Anonyymi
On kummiudessa muitakin asioita kuin maallisia, lähimmäisen rakkaus on tärkein.
- Anonyymi
Ilman muuta suostut kummiksi. Eivät he sinua lahjojen toivossa kummiksi pyydä. Voit antaa kummilapselle aikaasi ja muistaa kortilla silloin tällöin. Usein saaduista lahjoista ei muutenkaan juuri iloa ole. Nurkat jo täynnä tavaraa, vaatteet käy nopeesti pieniksi jne.
- Anonyymi
jeess
- Anonyymi
Äiti lupasi avustaa lahjoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi972183En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222181- 481993
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361371- 301346
- 951141
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201046- 26996