ovat monen motoristin riesana.
Korjasin juuri erään japsipyörän, jossa oli varsin sietämätön tärinäongelma. Kaveri oli laittamassa moottoria jo laakeriremonttiin ohjaustankoon välittyvän vibraation vuoksi. Onneksi siihen ei tarvinnut ryhtyä, sillä korjaukseksi riitti ohjaustangon korotuspalojen poisto. Samalla kertaa pyörän kaarreajo-ominaisuudet kohentuivat merkittävästi.
Juju on se, että tankorakenteen ominaistaajuus laskee korotuspala-asennuksen myötä helposti moottorin tarjoaman herätetaajuuden alueelle ja silloin sormihieronta on varmaa.
Kannattaa kokeilla pyörän värinöitä ilman korotuspaloja, varsinkin, jos ne ovat jälkiasennuksia.
Tärinät ohjaustangossa
Anonyymi
4
131
Vastaukset
Vakio on aina varmin :-)
- Anonyymi
Olikin hyvä vinkki. Ainakin oma V2-Honda muuttui 50mm raisereiden poiston jälkeen lähes värinättömäksi. Toki V2 tykyttää aina jonkin verran, kun se tarjoaa alarekisteristään voimaa.
- Anonyymi
Osta sähköpyörä niin ei värise ja vääntöä enemmän!
- Anonyymi
Motoristit taas ovat tavallisten ihmisten riesana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968549
- 454210
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371478- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341189Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121160Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29827