Vastaus:
Toyotan hybridin ajoakkua ladataan tai sitä puretaan koko ajan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin, kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu ajoakun sähkön voimalla varsinkin pienissä nopeuksissa. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata ajoakkua ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisesti. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton polttomoottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyota hybridin loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja erittäin taloudelliseksi.
Ylämäki:
Kumpikin moottori tekee työtä suorituskyvyn ylläpitämiseksi.
Hidastaminen ja jarrutus:
Järjestelmä ottaa polttomoottori sammutettuna sähköenergiaa talteen ajoakkuun.
Ohittaminen:
Molemmat moottorit sekä sähkö- että polttomoottori tekevät työtään maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi.
Pysähdyksissä oleminen:
Esim. liikennevaloissa, molemmat moottorit ovat sammutettuina, joten energiaa ei mene lainkaan hukkaan
Lisäksi Toyotan on kehittänyt kaikki uudet hybridiensä polttomoottorit kaikkein energiataloudellisimmiksi, Niiden hyötysuhde on kaikkein korkein eli 41 %. Tämä tarkoittaa sitä että käytetystä energiasta 41 % voidaan käyttää liikkumiseen.
Toyotan hybridijärjestelmät ovat myös erittäin kehittyneet, sillä ne ovat jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmät. NäinToyota on hionut ne 23 vuoden aikana erittäin taloudelliseksi.
Tuosta kaikesta on seurauksena pieni polttoaineen kulutus ja siten myös ne kaikkien polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät päästöt.
Miksi Toyotan hybridien kulutus ja päästöt ovat niin pienet?
101
703
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuo hyvä yritys paikata vaparin kapeaa hyvän hyötysuhteen aluetta. Mutta tuo on ajat sitten vanhentunut konsepti. On äärimmäisen typerää tehdä sähköä erittäin kalliista bensiinistä.
On paljon fiksumpaa ladata sählö monta kertaa halvemmalla verkosta ja ajaa oikeasti päästöttömästi verkkosähköllä.
Myös biokaasu on paljon parempi vaihtoehto. Lähes päästötön ja käyttää uusiutuvaa energiaa.
Tojon hybridi on 100% fossiilipoltin jolla ajaminen maksaa kaksi kertaa enemmän kuin kaasulla ja 3-5 kertaa enemmän kuin sähköllä.- Anonyymi
Vanha virsi ei ne Agregaatit niin vähällä kulje kun mainoksissa. Moottoritiellä bensaa palaa huonovääntöisesssä moottorissa runsaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha virsi ei ne Agregaatit niin vähällä kulje kun mainoksissa. Moottoritiellä bensaa palaa huonovääntöisesssä moottorissa runsaasti.
Aika vähällä se hybridi-Tojota ajossa menee. Eilenkin tulin 30 km päästä kotiin mutkaista asfalttitietä (nopeusrajoitus 80 km/h) pitkin. Auton kulutusmittari näytti kulutukseksi 3,5 l/100 km, joka on mielestäni ihan kelvollinen lukema. Eihän se bensiinikäyttöinen auto voi paljon vähemmällä kulkea, jos ajetaan normaalisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähällä se hybridi-Tojota ajossa menee. Eilenkin tulin 30 km päästä kotiin mutkaista asfalttitietä (nopeusrajoitus 80 km/h) pitkin. Auton kulutusmittari näytti kulutukseksi 3,5 l/100 km, joka on mielestäni ihan kelvollinen lukema. Eihän se bensiinikäyttöinen auto voi paljon vähemmällä kulkea, jos ajetaan normaalisti.
Toyota pelaa yksin vanhentuneilla korteilla peliä jonka muut jättivät väliin kokonaan.
Kaasuautot, ladattavat ja sähköautot ovat monta askelta edellä toojon latauskelvottomia hybridejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota pelaa yksin vanhentuneilla korteilla peliä jonka muut jättivät väliin kokonaan.
Kaasuautot, ladattavat ja sähköautot ovat monta askelta edellä toojon latauskelvottomia hybridejä."Toyota pelaa yksin vanhentuneilla korteilla peliä jonka muut jättivät väliin kokonaan."
Tojota todella häärii ihan yksin toimivien hybridiautojen markkinoilla, sillä yksikään toinen tehdas ei ole osannut tehdä toimivaa hybridiautoa. Tojota voi hinnoitellakin hybridiautonsa aika vapaasti, sillä oikeaa kilpailua hybridimarkkinoilla ei ole vielä vuosiin luvassa. Tojotan ylivoima on niin musertava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota pelaa yksin vanhentuneilla korteilla peliä jonka muut jättivät väliin kokonaan."
Tojota todella häärii ihan yksin toimivien hybridiautojen markkinoilla, sillä yksikään toinen tehdas ei ole osannut tehdä toimivaa hybridiautoa. Tojota voi hinnoitellakin hybridiautonsa aika vapaasti, sillä oikeaa kilpailua hybridimarkkinoilla ei ole vielä vuosiin luvassa. Tojotan ylivoima on niin musertava.Tojo saa vapaasti hallita latauskelvottomien hybridien markkinoita samalla tavalla kuin Mazda hallitsi Wankel-markkinoita. Ja samasta syystä eli muut ymmärtävät että se on kuoleva konsepti koska heillä on ladattavat ja sähköautot.
Tojo itsekin on laittanut kaikki kehityspanoksensa sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat dinosaurusten jalanjäljillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota pelaa yksin vanhentuneilla korteilla peliä jonka muut jättivät väliin kokonaan.
Kaasuautot, ladattavat ja sähköautot ovat monta askelta edellä toojon latauskelvottomia hybridejä.Kaasuautot on vain vitsi,ei ole tulevaisuutta niillä. Huono suorituskyky yhdistettynä vaarallisuuteen.
Sähköautot on tulevaisuutta,kunhan latauspaikkoja saadaan huomattavasti lisää. Lisäksi kannattaa odottaa sähköautojen kehittymistä ja halpenemista. Nykyiset on joko liian kalliita tai liian pieniä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautot on vain vitsi,ei ole tulevaisuutta niillä. Huono suorituskyky yhdistettynä vaarallisuuteen.
Sähköautot on tulevaisuutta,kunhan latauspaikkoja saadaan huomattavasti lisää. Lisäksi kannattaa odottaa sähköautojen kehittymistä ja halpenemista. Nykyiset on joko liian kalliita tai liian pieniä."Huono suorituskyky"
Nyt kävi naurattamaan huolella. Tojotisti arvostelee VW:tä suorituskyvystä. Vieläkin naurattaa. Ja vielä.
Latauspaikka on kotona, niitä ei tarvitse odottaa enää. ID.3 perusmalli maksaa 30.000 ja ja on sisätiloiltaan Passatin kokoa. Tojolta ainoastaan Camry on samaa kaliberia, kaikki muut pienempiä. Pitäisi riittää kooltaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähällä se hybridi-Tojota ajossa menee. Eilenkin tulin 30 km päästä kotiin mutkaista asfalttitietä (nopeusrajoitus 80 km/h) pitkin. Auton kulutusmittari näytti kulutukseksi 3,5 l/100 km, joka on mielestäni ihan kelvollinen lukema. Eihän se bensiinikäyttöinen auto voi paljon vähemmällä kulkea, jos ajetaan normaalisti.
Normaalissa ajossa testien mukaan Toyotan hybrid kuluttaa 5,5-7,5 litraa sadalle, ei kelpaa eikä riitä tuohon 95g/100km vaatimukseen ja sanktiomaksuja paukkuu Toyotalle kun kaikki autot päästää yli 100g/100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautot on vain vitsi,ei ole tulevaisuutta niillä. Huono suorituskyky yhdistettynä vaarallisuuteen.
Sähköautot on tulevaisuutta,kunhan latauspaikkoja saadaan huomattavasti lisää. Lisäksi kannattaa odottaa sähköautojen kehittymistä ja halpenemista. Nykyiset on joko liian kalliita tai liian pieniä.Kaasuautojen huoltoväli 5000 km, vähän niin kuin 60-luvulla, hihii.
- Anonyymi
Mistä saat päästötöntä sähköä töpselistä, ei sitä todellisuudessa ole olemassakaan eikä verkossa liikkuvassa sähkössä ole korvamerkintää alkuperästä. Jos sähkö on tuotettu esim. kivihiilellä, turpeella, maakaasulla tai ydinvoimalla, voimaloiden hyötysuhde lauhdelaitoksilla on parhaimmillaankin 35-38 % ja korkeampi jos voimalasta samalla otetaan talteen lämpöä kaukolämmön muodossa. Esim. ydinvoimaloissa ei kaukolämmön talteenotto mahdollisuutta ensinkään edes ole, ei nykyisissä eikä rakenteilla olevissa.
Eli ihan yksinkertaisesti, ennen kuin sähkö on autosi akussa, sen valmistuksen kokonaishyötysuhde on luokkaa 25- 30 % ja se on tuottanut erilaisia päästöjä huomattavan paljon.
Liioin joku biokaasun valmistus ei tapahdu pyhällä hengellä, se kysyy energiaa ja aiheuttaa päästöjä!
Ja jos ylipäätään halutaan puhua päästöjen vähyydestä, samanaikaisesti ei pidä puhua hinnoista ja on syytä muistaa sekin, että jos esim. sähköauton lataaminen nyt vaikuttaa edulliselta, kaikkia siihen kohdistuvia veroja yms. maksuja sekä itse sähkön hintaa tullaan varmuudella kovalla kädellä korottamaan kun on sen aika, eli kun riittävän moni on sellaisen sähköauton hankkinut... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalissa ajossa testien mukaan Toyotan hybrid kuluttaa 5,5-7,5 litraa sadalle, ei kelpaa eikä riitä tuohon 95g/100km vaatimukseen ja sanktiomaksuja paukkuu Toyotalle kun kaikki autot päästää yli 100g/100km.
TM 1/20, RAV4 kulutti
kauonki 5.1 L/100km
maantie 5.2 L/100km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä saat päästötöntä sähköä töpselistä, ei sitä todellisuudessa ole olemassakaan eikä verkossa liikkuvassa sähkössä ole korvamerkintää alkuperästä. Jos sähkö on tuotettu esim. kivihiilellä, turpeella, maakaasulla tai ydinvoimalla, voimaloiden hyötysuhde lauhdelaitoksilla on parhaimmillaankin 35-38 % ja korkeampi jos voimalasta samalla otetaan talteen lämpöä kaukolämmön muodossa. Esim. ydinvoimaloissa ei kaukolämmön talteenotto mahdollisuutta ensinkään edes ole, ei nykyisissä eikä rakenteilla olevissa.
Eli ihan yksinkertaisesti, ennen kuin sähkö on autosi akussa, sen valmistuksen kokonaishyötysuhde on luokkaa 25- 30 % ja se on tuottanut erilaisia päästöjä huomattavan paljon.
Liioin joku biokaasun valmistus ei tapahdu pyhällä hengellä, se kysyy energiaa ja aiheuttaa päästöjä!
Ja jos ylipäätään halutaan puhua päästöjen vähyydestä, samanaikaisesti ei pidä puhua hinnoista ja on syytä muistaa sekin, että jos esim. sähköauton lataaminen nyt vaikuttaa edulliselta, kaikkia siihen kohdistuvia veroja yms. maksuja sekä itse sähkön hintaa tullaan varmuudella kovalla kädellä korottamaan kun on sen aika, eli kun riittävän moni on sellaisen sähköauton hankkinut...Mitäpä niistä sähkön päästöistä, mutta halpaa se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen huoltoväli 5000 km, vähän niin kuin 60-luvulla, hihii.
Tekeekö tuhnu jo kaasuautojakin? Tuollaisella huoltovälillä. No, ei siinä suurta eroa ole taannoiseen turbovarikseen (7,5 tkm muistaakseni).
Volvon kaasuatoissa huoltoväli 30 tkm/vuosi. Kaasu palaa puhtaasti, joten ei pitäisi ainakaan öljyille olla haasteita. No tojoterolla ehkä meni tämä sekaisin etanolin kanssa. Se on rattijuoppojen suosikkimerkillä ajaville peräkammarin pojille tuttua tavaraa. Ei tohjoa selvin päin kestä! - Anonyymi
Verkostoa lataataat saastuttavalla ydinenerhia sähköllä alamäessä ja bensalla lataamien ei ole ympäris y örikos
Ydinenerhia jöte on. Ikuinen pommi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha virsi ei ne Agregaatit niin vähällä kulje kun mainoksissa. Moottoritiellä bensaa palaa huonovääntöisesssä moottorissa runsaasti.
Mulla taaja ma ajossa eilen kulutus 4,2 , litraa oikeen rasittavssa t aajama ajossa.
Rav 4 llä
Entuen farkku au t omaatti. kulutti melkeen kympin sadalla.
Mielestäni kaikill esuomalisill epi t äisi saada rav nelonne on niin hyvä auto ajaa
Toi ota lun et muutasaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähällä se hybridi-Tojota ajossa menee. Eilenkin tulin 30 km päästä kotiin mutkaista asfalttitietä (nopeusrajoitus 80 km/h) pitkin. Auton kulutusmittari näytti kulutukseksi 3,5 l/100 km, joka on mielestäni ihan kelvollinen lukema. Eihän se bensiinikäyttöinen auto voi paljon vähemmällä kulkea, jos ajetaan normaalisti.
Auton kulutusmittari... jotka melkein poikkeuksetta kaunistelee kulutusta reilusti.
Muutenkin hyviä nämä yhden reissun kulutukset. Lähtöpaikka kun on päätepistettä korkeammalla ja/tai ajetaan myötätuuleen, niin molemmista tuntuva säästö. Keskikulutuksena raportoidaan sen yhden ainoa reippaassa myötätuulessa ajetun mökkimatkan kulutus. Nätissä kesäkelissä....
Pitäisi ajaa sama reissu edestakaisin ja paljon pidempi matka (tai sama pikkupätkä edestakaisin), jotta saisi määritettyä kulutuksen tankkauksista. Se tankkausmääräkin vaihtelee sen mukaa, miten auto kallellaan mittarikentällä yms. eli kunnon lukemia tuntuu saavan vasta 3 tankkauksen keskiarvona.
Ja todelliseen keskikulutukseen pitää ottaa myös talvikelit mukaan. Tämä vielä suurempi haaste tojopapoille, jotka ei pimeällä, sateessa tai teiden ollessa liukkaita uskaltaudu lainkaan liikenteeseen.
Ymmärrettävästi kulutuksen mittaaminen ja tojopapoille haastavaa, kun kilometrjä tulee runsaasti eli jopa 500 kuukaudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen huoltoväli 5000 km, vähän niin kuin 60-luvulla, hihii.
Hiukka tojohönö pistelee omiaan.
Tollolootalla huoltoväli 7,5-15t tkm. 7,5 tkm oli mm turbovariksessa. Siitä huolimatta auto niitti mainetta sillä, että mäntiin tuppasi palamaan reikä. No, sen jälkeen vuorossa kansipahvin pettämiseen ryytyvät D4D kertakäyttödieselit ja kalisevat muka-atkinsonit. Monella tollolootalla moottorinvaihtoväli 150 tkm.
https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA&t=171s
Kaasu palaa puhtaasti, joten huoltoväli on sama kuin bensalla. Länsiautoissa yleensä 30 tkm/1 vuosi tai 2 vuotta. Sytytystulpat ovat kovemmalla rasituksella, joten niille saatetaan suositella vähän lyhyempää huoltoväliä. Vähemmän on länsiautoissa ollut viimeisten vuosikymmenien aikana myöskään itäautoijen tarvitsemaa 5 tkm ensihuoltoa, ns. lastutus, jossa koneesta poistetaan työstölastut. Senhän tojovaarit aina muistaa selittää syyksi ensihuollolle. Huolimaton valmistus.
Tekniikka tuppaa menemään tojohönöiltä pahasti yli hilseen. Eivät he muutoin vanhanaikaiseen ja ajo-ominaisuuksiltaan korkeintaan keskinkertaiseen itäautoon muutoin olisi hairahtuneet. Siksi on todennäköistä, että tojohönöillä menee myös etanoli ja metaani sekaisin. Etanolia käytettäessä öljynvaihtoväliä on tarpeen lyhentää, koska etanolia ja kondenssivettä kertyy öljyyn.
BTW kai tojohönö tietää, miksi itäautoissa on niin lyhyt huoltoväli? Asia selvisi aikoinaan TM öljynsuodatintestissä. Koko testijoukon surkein suodatin oli tollolootan alkuperäissuodatin. Halvimmatkin tarvikemallit toimivat paremmin.
Halpuutus, se on itäautoissa ollut käytössä jo vuosikymmenet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä saat päästötöntä sähköä töpselistä, ei sitä todellisuudessa ole olemassakaan eikä verkossa liikkuvassa sähkössä ole korvamerkintää alkuperästä. Jos sähkö on tuotettu esim. kivihiilellä, turpeella, maakaasulla tai ydinvoimalla, voimaloiden hyötysuhde lauhdelaitoksilla on parhaimmillaankin 35-38 % ja korkeampi jos voimalasta samalla otetaan talteen lämpöä kaukolämmön muodossa. Esim. ydinvoimaloissa ei kaukolämmön talteenotto mahdollisuutta ensinkään edes ole, ei nykyisissä eikä rakenteilla olevissa.
Eli ihan yksinkertaisesti, ennen kuin sähkö on autosi akussa, sen valmistuksen kokonaishyötysuhde on luokkaa 25- 30 % ja se on tuottanut erilaisia päästöjä huomattavan paljon.
Liioin joku biokaasun valmistus ei tapahdu pyhällä hengellä, se kysyy energiaa ja aiheuttaa päästöjä!
Ja jos ylipäätään halutaan puhua päästöjen vähyydestä, samanaikaisesti ei pidä puhua hinnoista ja on syytä muistaa sekin, että jos esim. sähköauton lataaminen nyt vaikuttaa edulliselta, kaikkia siihen kohdistuvia veroja yms. maksuja sekä itse sähkön hintaa tullaan varmuudella kovalla kädellä korottamaan kun on sen aika, eli kun riittävän moni on sellaisen sähköauton hankkinut...Päästötöntä sähköä pitäisi saada töpselistä 2035. Tämä oli aiemmin tavoitteena, mutta nyt näyttää siltä, että sähköntuotannon ominaispäästö saadaan painettua nollaan jo 2030 mennessä. Tietenkään tämä ei ole koko totuus. Päästöihin lasketaan vain polttoaineen palamisesta tulevat päästöt ja voimaloiden rakentaminen yms. jää huomioimatta.
Menee vaan todella vaikeaksi arvioida, miten paljon teräksen tuotanto yms. päästöjä tuottaa, kun sitä tehdään monella tapaa ja monessa paikassa. Joten toistaiseksi mennään nykymenetelmällä. Polttomoottorienkin päästöistä huomioidaan vain pakoputkesta tulevat ja sivuutetaan päästöt öljykentiltä, jalostamoista, kuljetuksesta. Jos kaikki nämä otetaan huomioon, saa nimellisten päästöen päälle laskea vähintään monta kymmentä % lisää ja joidenkin arvioiden mukaan päästöt saisi kertoa kymmenellä. Haarukkaa siis on. Ihan liikaa, joten pitää tyytyä suorien päästöjen vertailuun.
Ja silloin kun verrataan suoria päästöjä, biopolttoaineilla (metaani yms.) CO2 päästö on tasan nolla. Jos lähdetään tuotannon päästöjä ottamaan mukaan, niin sitten paukautetaan reilusti lisää päästöjä myös fossiilisille... eikä marssijärjestys sen vuoksi muutu. Metaanilla päästöt huikeasti pienemmät. Ainoastaan täyssähköautot pistävät paremmaksi.
Syytä myös muistuttaa vetyhuijauksesta. Se on luokiteltu 0-päästöiseksi, vaikka 98 % vedystä valmistetaan fossiilisesta raaka-aineesta (maakaasu). 2000-luvun suurin kusetus.
- Anonyymi
Toyotan hybridit kuluttavat maksimissaan keskimäärin 3.2-4,9 litraa/100km.
Siihen eivät muut kykene yhtä tehokkailla auroilla.- Anonyymi
TM käyttötesti mittadi Aurikselle 60.000km matkalla keskikulutukseksi 5,6 litraa.
- Anonyymi
Uusi Corolla 2.0 TS, noin 4000 km matkalta keskikulutus oman mittarin mukaan 5,4 l/100km.
- Anonyymi
Tojossa on rampoja poneja. Paperilla hevosvoimia löytyy, mutta suorituskyky on surkea. TM 15/2019 mittasi että 2.0 Corolla oli ryhmässä siellä huonommassa päässä. Se tehokkain malli vastaan muiden tavisversiot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi Corolla 2.0 TS, noin 4000 km matkalta keskikulutus oman mittarin mukaan 5,4 l/100km.
Minulla BMW 225xe kertoo 30.000 km:n toteutuneeksi keskikulutukseksi 3,6 litraa/100 km. Tehoa siinä on käytetävissä 165kW.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla BMW 225xe kertoo 30.000 km:n toteutuneeksi keskikulutukseksi 3,6 litraa/100 km. Tehoa siinä on käytetävissä 165kW.
Corolla Hybrid 2 litran koneella on motariajossa melko janoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla BMW 225xe kertoo 30.000 km:n toteutuneeksi keskikulutukseksi 3,6 litraa/100 km. Tehoa siinä on käytetävissä 165kW.
Ruma pakettiauton näköinen bmw, pikku tankki jolla ei pitkästi ajeta kun sähkö hiipuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruma pakettiauton näköinen bmw, pikku tankki jolla ei pitkästi ajeta kun sähkö hiipuu.
Kyllä 550 km;n välein pitää muutenkin pysähtyä kuselle, miksei samalla tankkaamaan. Vaikka tyhjällä akulla ajelisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruma pakettiauton näköinen bmw, pikku tankki jolla ei pitkästi ajeta kun sähkö hiipuu.
Tuo paradoksi on pieni tila-auto. Pieni päältä, tilava sisältä. Kaiken kruunaa käytettävissä oleva 165 kW teho, jolla pieni auto liikkuu kevyesti. Ei pysy Corolla perässä, vaikka yrittäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM käyttötesti mittadi Aurikselle 60.000km matkalla keskikulutukseksi 5,6 litraa.
Tollolootan itsesyttyvä hypetys oli taannoin ensimmäinen auto, joka kykeni HS koeajossa kuluttamaan täydet 50 % enemmän bensaa verrattuna valmistajan katteettomiin lupauksiin (normikulutus).
Myöhemmin sama on onnistunut muiltakin, mutta tohjo on parantanut suoritustaan eli lupailee jotain 3,5 l/100 lukemia ja todelllisuus sitten 5-6 ja joissain tilanteissa jopa 7 l/100 km. Esim. 5,5 luvatun 3,5 sijaan = 57 % ylitys kulutuksessa ja CO2 päästöissä.
5,5 l sataselle = noin 130 g/km CO2 päästö. Lupaukset tietenkin alle sata, mutta tohjolla on valehtelu verissä.
- Anonyymi
Itselataava tai langaton lataus - siinä vaihtoehdot. Kuka prkle enää nykyaikana lataa puhelintaan muuten kuin langattomasti? Lataustelakka on tietysti mahdollinen jos se on hyvin toteutettu.
Mutta hullukaan ei lähde enää leikkimään irtokaapeleiden kanssa, siinä tappaa itsensä ja polttaa naapurinkin mökin.
https://www.youtube.com/watch?v=OleSo1ZDAok- Anonyymi
Vaginistit tykkäävät puljata jatkokaapeleitten kanssa, silti wv bidee3 pääse kuin pikkumatkan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaginistit tykkäävät puljata jatkokaapeleitten kanssa, silti wv bidee3 pääse kuin pikkumatkan.
Tojon ainoa ladattava käyttää samalla tavalla kaapelia kuin VW:kin. Ei ole Tojolla näköpiirissä langatonta latausta.
Ammattinillittäjillä on eväät vähissä kun VW jyrää sähköautoillaan ja Tojo on täysin kanveesissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon ainoa ladattava käyttää samalla tavalla kaapelia kuin VW:kin. Ei ole Tojolla näköpiirissä langatonta latausta.
Ammattinillittäjillä on eväät vähissä kun VW jyrää sähköautoillaan ja Tojo on täysin kanveesissa.Joko sinulla on sähköauto? Miksi ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko sinulla on sähköauto? Miksi ei?
Ei ole vielä. Autonvaihto ei ole ollut ajankohtainen viimeiseen pariin vuoteen. Kun vaihdan seuraavan auton niin tällä hetkellä ID.3 vahvasti ehdokkaiden kärjessä.
ID.4 ehtii varmaan myös valintalistalle sillä ajan nykyisellä vielä kaksi vuotta sopparin loppuun. - Anonyymi
Mikäs siinä itselataavassa niin ihmeellistä? Jos halutaan mennä pitkälle pysähtymättä niin dieselkin keksitty jo aikaa sitten. Jos välttämättä haluaa latailla niin niitäkin saa sitten pluggarina.
Lähes kaikki vaihtoehdot tarjoavat parempaa kuin Toyotan itselataava.
- Anonyymi
Aloituksessa on hieno kuvaus siitä kuinka Toyotan täyshybridit pudottavat bensiinin kulutuksen käsittämättömän alas. Volkswagen-konsernin kevythybridit eivät kulje metriäkään sähköllä.
- Anonyymi
Pudottavat vain ja ainoastaan kun hissutellaan kirkolla ilman EV vaihtoehtoa. Kaikkeen muuhun löytyy pienempää kulutusta suuremmilla tehoilla.
Muualle Toyota osaa tehdä autoja mutta vanhalle mantereelle ei jää kuin jämät.
Täällä se lähes uskonto mutta muu Eurooppa onkin jo toinen homma.
- Anonyymi
Kumma etteivät lehdet sano selvästi kuinka mahtava kuningas Toyota on kulutuksen pienuudessa.
- Anonyymi
Tekniikan Maailma hehkuttaa vain Volkswageneja. Aika outoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekniikan Maailma hehkuttaa vain Volkswageneja. Aika outoa.
Lopetin lehden tilauksen tuosta räikeäatä puolueellisuudesta johtuen.
- Anonyymi
Toyotan hybridit ovat nyt levinneet kaikkialle, joten tieto tuosta kulutuksen uskomattomasta pienuudesta ja pienistä päästöistä saavuttaa kaikki ihmiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridit ovat nyt levinneet kaikkialle, joten tieto tuosta kulutuksen uskomattomasta pienuudesta ja pienistä päästöistä saavuttaa kaikki ihmiset.
Toyotaa on helppo myydä. Se viedään läsistä.
- Anonyymi
Autonostajat nykypäivänä puhuvat automyyjän kanssa pelkästään päästöistä.
- Anonyymi
Päästöt ja kulutus ovat sen vuoksi niin pienet, koska sillä ajetaan lähes puolet muutoin hukkaan menevällä sähköllä. Eurooppalaisten kevythybrideillä ei ajata metriäkään.
- Anonyymi
Toyota hybridillä puolet ”sähköajoa” ja keskikulutus silti 5 litraa/100 km. Tämä tarkoittaa, että polttomoottorikäytössä kulutus on 10 litraa/100km
Mersun uusilla C ja E sarjan puhtailla dieseleillä ajetaan 100% dieselpolttoaineella ja keskikulutus on 4 litraa/100km.
Mikä on Toyota hybridin idea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota hybridillä puolet ”sähköajoa” ja keskikulutus silti 5 litraa/100 km. Tämä tarkoittaa, että polttomoottorikäytössä kulutus on 10 litraa/100km
Mersun uusilla C ja E sarjan puhtailla dieseleillä ajetaan 100% dieselpolttoaineella ja keskikulutus on 4 litraa/100km.
Mikä on Toyota hybridin idea?Toyotan hybridin idea on tarjota pientä kulutusta ja mukavaa tehoa bensiinimoottorista erittäin pienillä päästöillä.
Kuka hullu enää nykyaikana viitsii ajaa pienhiukkasdieseleillä?
Traktoriin ja kuorma-autoon suon vielä mokoman ravistavan raksuttajan.
Maailma onneksi muuttuu ja vannoutubneet mersuihmisetkin huomaavat kuinka järkyttävä tuollainen haiseva polttoöljylaitos tuo onkaan, ja kallis huoltaa ja korjata.
Eihän takseinakaan juuri enää ole mitään löpökrematorioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridin idea on tarjota pientä kulutusta ja mukavaa tehoa bensiinimoottorista erittäin pienillä päästöillä.
Kuka hullu enää nykyaikana viitsii ajaa pienhiukkasdieseleillä?
Traktoriin ja kuorma-autoon suon vielä mokoman ravistavan raksuttajan.
Maailma onneksi muuttuu ja vannoutubneet mersuihmisetkin huomaavat kuinka järkyttävä tuollainen haiseva polttoöljylaitos tuo onkaan, ja kallis huoltaa ja korjata.
Eihän takseinakaan juuri enää ole mitään löpökrematorioita.Ei tule pienhiukkasia euro6 dieselistä. On erittäin puhdas ja käyttömukava. Suosittelen ottamaan laput silmiltä ja kokeilemaan edes kerran elämässä.
Dieselistä tulee nimenomaan mukavaa, vahvaa tehoa ja vääntöä hyvin pienillä kulutuksella ja päästöillä. Pienemmillä kuin monimutkaisessa Toyota hybridissä.
Ylivoimaisesti suurin osa takseista dieselmersuja. Osuus on enemmän kuin seuraavana olevat VW ja Toyota yhteensä. Ei riitä ,että hankkii taksiajoon Toyota Corollan. Sillä pitäisi saada myös kyytejä.
Mikä on siis Toyota hybridin idea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule pienhiukkasia euro6 dieselistä. On erittäin puhdas ja käyttömukava. Suosittelen ottamaan laput silmiltä ja kokeilemaan edes kerran elämässä.
Dieselistä tulee nimenomaan mukavaa, vahvaa tehoa ja vääntöä hyvin pienillä kulutuksella ja päästöillä. Pienemmillä kuin monimutkaisessa Toyota hybridissä.
Ylivoimaisesti suurin osa takseista dieselmersuja. Osuus on enemmän kuin seuraavana olevat VW ja Toyota yhteensä. Ei riitä ,että hankkii taksiajoon Toyota Corollan. Sillä pitäisi saada myös kyytejä.
Mikä on siis Toyota hybridin idea?Toyota hybrid on japanin ruuhkaliikenteeseen tarkoitettu, ei muualle. Ei varsinkaan suomen olosuhteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota hybrid on japanin ruuhkaliikenteeseen tarkoitettu, ei muualle. Ei varsinkaan suomen olosuhteisiin.
Mercedes myy vuodesta toiseen japanin kotimarkkinoillakin enemmän kun ns. toyotapremium eli Lexus.
Lexus ei ole arvostettu edes Japanissa Mercedekseen verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota hybrid on japanin ruuhkaliikenteeseen tarkoitettu, ei muualle. Ei varsinkaan suomen olosuhteisiin.
"Toyota hybrid on japanin ruuhkaliikenteeseen tarkoitettu, ei muualle. Ei varsinkaan suomen olosuhteisiin."
Ruuhkaliikenteessä sähköauto on ylivoimainen. Halpoja kilometrejä kaksi euroa per 100 km ja täysin päästötön. Tojon latauskelvottomilla kustannus on yli kahdeksan euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota hybrid on japanin ruuhkaliikenteeseen tarkoitettu, ei muualle. Ei varsinkaan suomen olosuhteisiin."
Ruuhkaliikenteessä sähköauto on ylivoimainen. Halpoja kilometrejä kaksi euroa per 100 km ja täysin päästötön. Tojon latauskelvottomilla kustannus on yli kahdeksan euroa.Varmasti olisi. Japanilla on kuitenkin toistaiseksi kohtaanto-ongelma bensiinin käytön kanssa, koska sitä tulee jalostuksessa raakaöljytonnista tietty määrä ja muu energiantuotanto on hyvin öljyriippuvainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi. Japanilla on kuitenkin toistaiseksi kohtaanto-ongelma bensiinin käytön kanssa, koska sitä tulee jalostuksessa raakaöljytonnista tietty määrä ja muu energiantuotanto on hyvin öljyriippuvainen.
Japani pyrkii autoissa huippupieneen kulutukseen ja kohta tulevat aivan uudenlaiset sähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japani pyrkii autoissa huippupieneen kulutukseen ja kohta tulevat aivan uudenlaiset sähköautot.
Pian tulee sellainen autonäyttely koronasta huolimatta, jossa......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian tulee sellainen autonäyttely koronasta huolimatta, jossa......
Tokion autonäyttelykö. Järjestetäänkö se?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi. Japanilla on kuitenkin toistaiseksi kohtaanto-ongelma bensiinin käytön kanssa, koska sitä tulee jalostuksessa raakaöljytonnista tietty määrä ja muu energiantuotanto on hyvin öljyriippuvainen.
Raakaöljyn jalostuksessa syntyvä bensiinin määrä ei ole vakio.
- Anonyymi
Silti kulutus pysyy samana. Kuinka janoinen Atkinsson onkaan ilman sähköspua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridin idea on tarjota pientä kulutusta ja mukavaa tehoa bensiinimoottorista erittäin pienillä päästöillä.
Kuka hullu enää nykyaikana viitsii ajaa pienhiukkasdieseleillä?
Traktoriin ja kuorma-autoon suon vielä mokoman ravistavan raksuttajan.
Maailma onneksi muuttuu ja vannoutubneet mersuihmisetkin huomaavat kuinka järkyttävä tuollainen haiseva polttoöljylaitos tuo onkaan, ja kallis huoltaa ja korjata.
Eihän takseinakaan juuri enää ole mitään löpökrematorioita.Verotaja on pitänyt huolen, ettei dieseliä osteta enää vähäiseen ajoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japani pyrkii autoissa huippupieneen kulutukseen ja kohta tulevat aivan uudenlaiset sähköautot.
Se kohta on aika monta vuotta muiden perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti kulutus pysyy samana. Kuinka janoinen Atkinsson onkaan ilman sähköspua?
Se Atkinsson hyytyisi pienimpääkin ylämäkeen ilman sähkömoottoria. On se pieniruokainen vain ja ainoastaan jos sitä ei kuormiteta.
Siihen vain lisätty onnettomat sähkömoottorit pienellä akulla jotta päästöt saatu pienemmiksi.
Jos joku sanoo ladattavaa päästöjen kiertämiseksi niin Toyotan systeemi kyllä ihan huippu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi. Japanilla on kuitenkin toistaiseksi kohtaanto-ongelma bensiinin käytön kanssa, koska sitä tulee jalostuksessa raakaöljytonnista tietty määrä ja muu energiantuotanto on hyvin öljyriippuvainen.
Japanin sähköntuotanto on tehotonta ja erittäin saastuttavaa. Tämä lienee syynä siihen, ettei sähköautot ole siellä muodissa. Ehkä sähkökin on kovin kallista?
Saksassa pari vuotta sitten samat ongelmat. Saastuttavaa sikäläinen tuotanto yhä on, mutta sähköautojen valmistus pakotettiin sakkomaksujen uhalla käyntiin.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta japsien sähköverkot lie kopiota USA:sta. Lämmitys usein kaasulla, joten asuntojen liintäntätehot pieniä ja käytössä vain 1-vaihesähkö. Wikipedian mukaan 100 V nimelllisjännite ja käytössä eri alueilla 50 tai 60 Hz verkkotaajuus. No nyt rupsi kuulostamaan jo kehitysmaatouhulta!
Jänkkilässä 120 V 1-vaihesähkö, mutta suurimmat kuluttajat onkin 240 V. Eli on muutajissa väliotto, millä saadaan samasta purkista sekä 120 että 240 V.
Olisiko japseilla vastaava? Tai sitten tekevät autojensa 1-vaihe ja n. 30 A laturit jenkkimarkkinoiden tarpeisiin. Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, ettei noiden kehitysmaasähköjen kanssa kovin helposti kotilataukset järjesty. Joten CO2 tupruttelu jatkuu siellä kuten ennenkin. Ja tippuivat sen vuoksi kehityksen kelkasta.
Surkeasti toimii tällaiset 1-vaihelaturit Suomessa. Kotilatauksen teho jää max. 3,7 kilowattiin, kun länsiautot lataa samassa tilanteessa 11 kW teholla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se Atkinsson hyytyisi pienimpääkin ylämäkeen ilman sähkömoottoria. On se pieniruokainen vain ja ainoastaan jos sitä ei kuormiteta.
Siihen vain lisätty onnettomat sähkömoottorit pienellä akulla jotta päästöt saatu pienemmiksi.
Jos joku sanoo ladattavaa päästöjen kiertämiseksi niin Toyotan systeemi kyllä ihan huippu.Tollolootan atkinson on täyttä huijausta. Oikeassa Atkinsonissa on lyhyt iskunpituus = pieni puristussuhde puristustahdin aikana, mutta pitkä iskunpituus ja paisuntasuhde työtahdissa, millä saadaan tiristettyä kaikki energia irti palamisesta. Tämä vaatii monimutkaisen ja kalliin kampikoneiston.
Tollolootan ratkaisu on oikeasti miller cycle, joka jäljittelee atkinsonia pitämällä imuventtiilin auki puristustahdin alussa. Tällöin ilmaa painetaan takaisin imusarjaan ja tehollinen puristussuhde laskee. Tämä salliin korkean mekaanisen puristussuhteen käytön, mikä ilman ao. temppua johtaisi nakutukseen.
Miller cyckle parantaa hyötysuhdetta, mutta litrateho jää moottorilla pieneksi, kun osa sylinteritilavuudesta käytetäänkin vain imuilman pumppailuun edestakaisin.
Tollolootan moottorit kun tuppaavat olemaan sekä vapareita (joiden vääntö löytyy vasta korkeilta kierroksilta), että huijausatkinsoneja (pieni teho suhteessa kokoon), niin suorituskyky yllättää. Ei tosin positiivisessa mielessä.
Ovat tavanneet myös huijata laskemalla surutta yhteen poltto- ja sähkömoottorien maksimiväännöt ja tehot, vaikka molemmista ei saisi huippuja irti samalla kierrosluvulla/ajonopeudella. Tämä selittää perinteisten japaninponien (oikea teho yleensä -10 % lupauksiin nähden) ohella vaatimattoman kiihtyvyyden suhteessa teholupauksiin.
- Anonyymi
Jos hybridiauto haluttaisiin tehdä kaikkein vähäpäästöisemmäksi, se rakennettaisiin täyshybridiksi. Auto liikkuisi aina vain sähkömoottorilla ja akkusähköllä. Siinä vaiheessa kun akun lataus alkaisi vähentyä minimiin, polttomoottori käynnistyisi ja alkaisi ladata akkua sillä tasaisella kierrosluvulla, jonka hyötysuhde on paras ja päästöt pienimmät. Polttomoottori voisi olla tavanomaista pienempi koska sitä ei käytettäsi suoraan auton liikuttamiseen.
- Anonyymi
Toyotan hybridit ovat täyshybridejä ja kevythybridit ovat roskahybridejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridit ovat täyshybridejä ja kevythybridit ovat roskahybridejä.
Täyshybridi on auto, johon voi ladata ajotapahtuman ulkopuolista sähköä.
Ei se Toyotan itselataava täyshybridiksi muutu, vaikka täällä saitilla poljetaan jalkaa ja kiukutellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyshybridi on auto, johon voi ladata ajotapahtuman ulkopuolista sähköä.
Ei se Toyotan itselataava täyshybridiksi muutu, vaikka täällä saitilla poljetaan jalkaa ja kiukutellaan.Toyotan itselataavat hybridit ovat täyshybridejä ja myös kaksi Toyotan ladattavaa hybriä ovat täyshybridejä. Paljon muilla niitä ei olekaan kun eivät osaa valmistaa.
Ladattava hybridi ei ole automaattisesti täyshybridi. Eurooppalaiset ladattavat hybridit ovat kevythybridejä. Siis pelkkää roskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataavat hybridit ovat täyshybridejä ja myös kaksi Toyotan ladattavaa hybriä ovat täyshybridejä. Paljon muilla niitä ei olekaan kun eivät osaa valmistaa.
Ladattava hybridi ei ole automaattisesti täyshybridi. Eurooppalaiset ladattavat hybridit ovat kevythybridejä. Siis pelkkää roskaa.Toyotan latauskelvottomat ovat 100% fossiilipolttimia. Kaikki energia liikkumiseen on peräisin bensasta.
Täysin vastakkainen ratkaisu on VW:n sähköautot jotka eivät käytä bensaa tai muutakaan fossiilista vaan kaikki energia liikkumiseen tulee ladatusta sähköstä. Ja tottakai vastuullinen VW-autoilija käyttää vain fossilivapaata sähköä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyshybridi on auto, johon voi ladata ajotapahtuman ulkopuolista sähköä.
Ei se Toyotan itselataava täyshybridiksi muutu, vaikka täällä saitilla poljetaan jalkaa ja kiukutellaan.mikähän järki tuossakin tekstissä on. Ei mikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataavat hybridit ovat täyshybridejä ja myös kaksi Toyotan ladattavaa hybriä ovat täyshybridejä. Paljon muilla niitä ei olekaan kun eivät osaa valmistaa.
Ladattava hybridi ei ole automaattisesti täyshybridi. Eurooppalaiset ladattavat hybridit ovat kevythybridejä. Siis pelkkää roskaa.Juttusi ovat roskaa. Eurooppalaisilla valmistajilla on monia isoakkuisiakin hybrideitä ja ladattavia hybrideitä. Kevythybridit ovat vain yksi uusi vaihtoehto, jota sitäkään ei Toyotalta löydy.
- Anonyymi
Jos auto halutaan vähäpäästöiseksi, sen pitää kulkea muutoin kuin 100 % fossiilisesta polttoaineesta saadulla energialla.
Nuo 4-5 l/100 km kulutukset olivat kova juttu yli 15 vuotta sitten. Nyt lukemissa on jo 2-3 litraa liikaa, kun kerran omakin autoni, mikä ei ole upouusi eikä ihan viimeisintä tekniikkaa, tyytyy alle 2 l/100 km bensankulutukseen. Tarkoittaa, että autoni päästötkin alle 50 g/km, kun fossiilihypetykset tupruttavat reaalimaailmassa yli 100 g/km, vaikka normikulutuksen 2-numeroisia olisivatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan latauskelvottomat ovat 100% fossiilipolttimia. Kaikki energia liikkumiseen on peräisin bensasta.
Täysin vastakkainen ratkaisu on VW:n sähköautot jotka eivät käytä bensaa tai muutakaan fossiilista vaan kaikki energia liikkumiseen tulee ladatusta sähköstä. Ja tottakai vastuullinen VW-autoilija käyttää vain fossilivapaata sähköä.Suomen sähköntuotannon päästöt ovat jo painuneet alle 100 g/kWh, joten töpselisähköllä ajellen on päästöt 10-20 g/km haarukassa.
Fossiilihypetys, joka liikkuu vain ja ainoastaan bensiinistä peräisin olevalla energialla on päästöiltään 100 gramman huonommalla puolella. Toki sekin parempi kuin vanha autokanta keskimäärin (varmaan jotain 160 luokkaa, vaikka normikulutukset kuin muuta lupaisi).
Ei muuten yllätä, että tojoterot aina vetoavat hypetysten normikulutuksiin, jotka on valehdeltu jopa 30 % todellisen elämän kulutuksia pienemmiksi. No, pakkohan se teron on paperien pohjalta vetää, kun ei ole varaa edes helkamaraisuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen sähköntuotannon päästöt ovat jo painuneet alle 100 g/kWh, joten töpselisähköllä ajellen on päästöt 10-20 g/km haarukassa.
Fossiilihypetys, joka liikkuu vain ja ainoastaan bensiinistä peräisin olevalla energialla on päästöiltään 100 gramman huonommalla puolella. Toki sekin parempi kuin vanha autokanta keskimäärin (varmaan jotain 160 luokkaa, vaikka normikulutukset kuin muuta lupaisi).
Ei muuten yllätä, että tojoterot aina vetoavat hypetysten normikulutuksiin, jotka on valehdeltu jopa 30 % todellisen elämän kulutuksia pienemmiksi. No, pakkohan se teron on paperien pohjalta vetää, kun ei ole varaa edes helkamaraisuun.Ei läheskään aina . Kyllä minä lasken kokovuoden kulutuksen tankkausten mukaan litrat-kilometrit -kesät-talvet kulutus. No ne vetävät paperilta kulutuslukemat jolla autoa ei ole jokainen auton omistaja kyllä pystyy laskemaan todellisen kulutuksen halutessaan .
Normi kulutuksesta.
https://www.is.fi/autot/art-2000005179295.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei läheskään aina . Kyllä minä lasken kokovuoden kulutuksen tankkausten mukaan litrat-kilometrit -kesät-talvet kulutus. No ne vetävät paperilta kulutuslukemat jolla autoa ei ole jokainen auton omistaja kyllä pystyy laskemaan todellisen kulutuksen halutessaan .
Normi kulutuksesta.
https://www.is.fi/autot/art-2000005179295.htmlToyotan itselataavia valmistettu ja kehitetty yli 20 vuoden ajan.
Miksi eivät kaikki Toyotan valmistavat bensamoottoriset henkilöautot ole tänäpäivänä hybridejä, jos se niin ylivertainen systeemi on?
Miksi hybridejä myydään vain noin 20% koko Toyotan vuotuisesta henkilöautotuotannosta?
Mikä siinä mättää, ettei ole sen enempää maailmalla yleistynyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataavia valmistettu ja kehitetty yli 20 vuoden ajan.
Miksi eivät kaikki Toyotan valmistavat bensamoottoriset henkilöautot ole tänäpäivänä hybridejä, jos se niin ylivertainen systeemi on?
Miksi hybridejä myydään vain noin 20% koko Toyotan vuotuisesta henkilöautotuotannosta?
Mikä siinä mättää, ettei ole sen enempää maailmalla yleistynyt?Toyotan itselataava hybridi on vain päästökikkailumalli tiukemman päästökaupan alueille.
Ylivoimaisesti suurin osa Toyotan tuotannosta on nykyäänkin vielä ihan perinteisiä bensamoottoreita ilman hybridiominaisuutta.
Näille on Toyotan päämarkkina-alueilla kysyntää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataava hybridi on vain päästökikkailumalli tiukemman päästökaupan alueille.
Ylivoimaisesti suurin osa Toyotan tuotannosta on nykyäänkin vielä ihan perinteisiä bensamoottoreita ilman hybridiominaisuutta.
Näille on Toyotan päämarkkina-alueilla kysyntää.Kuinka niin kikkailua . lueppa todellisita kulutuksista täältä Google kääntäjä auttaa.
Spritmonitor - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataavia valmistettu ja kehitetty yli 20 vuoden ajan.
Miksi eivät kaikki Toyotan valmistavat bensamoottoriset henkilöautot ole tänäpäivänä hybridejä, jos se niin ylivertainen systeemi on?
Miksi hybridejä myydään vain noin 20% koko Toyotan vuotuisesta henkilöautotuotannosta?
Mikä siinä mättää, ettei ole sen enempää maailmalla yleistynyt?> Miksi eivät kaikki Toyotan valmistavat bensamoottoriset henkilöautot ole tänäpäivänä hybridejä, jos se niin ylivertainen systeemi on?
Hybridi on monimutkaisen tekniikan (tavallaan vyö ja henkselit) vuoksi kallis valmistaa. Valmistajille on parempi, että niitä myydään vähän. Tavallisista autoista saa paremman katteen. Hybridejä saatetaan myydä jopa tappiolla. Tällöin niiden tehtävänä on
a) viherpesu eli hankitaan valmistajalle mainetta ekologisena
b) hybridien avulla painetaan valmistajakohtaisia CO2 arvoja alle vaaditun rajan
Samaa on kyllä sähköautoissakin. Tesla teki pari ensimmäistä vuotta turskaa. Näin se oli suunniteltukin - tuotantomäärien kasvaessa kappalehinta laski ja lopulta alkoi rahaa jäädä viivan alle. Myös Fiat 500E sähkömallista sanottiin, että älkää ostako, tulee meille halvemmaksi näin (Marchionne), volkkarin sähköautot kai kanssa niin ja näin - ainakin halvempien versioiden myynti alkaa vasta myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Miksi eivät kaikki Toyotan valmistavat bensamoottoriset henkilöautot ole tänäpäivänä hybridejä, jos se niin ylivertainen systeemi on?
Hybridi on monimutkaisen tekniikan (tavallaan vyö ja henkselit) vuoksi kallis valmistaa. Valmistajille on parempi, että niitä myydään vähän. Tavallisista autoista saa paremman katteen. Hybridejä saatetaan myydä jopa tappiolla. Tällöin niiden tehtävänä on
a) viherpesu eli hankitaan valmistajalle mainetta ekologisena
b) hybridien avulla painetaan valmistajakohtaisia CO2 arvoja alle vaaditun rajan
Samaa on kyllä sähköautoissakin. Tesla teki pari ensimmäistä vuotta turskaa. Näin se oli suunniteltukin - tuotantomäärien kasvaessa kappalehinta laski ja lopulta alkoi rahaa jäädä viivan alle. Myös Fiat 500E sähkömallista sanottiin, että älkää ostako, tulee meille halvemmaksi näin (Marchionne), volkkarin sähköautot kai kanssa niin ja näin - ainakin halvempien versioiden myynti alkaa vasta myöhemmin."Toyota Europen markkinointi- ja myyntijohtaja Matthew Harrison kertoi Automotive News Europelle, että yhtiön neljännen sukupolven hybrideistä saatiin kestävästi kannattavia vain tietyin ponnisteluin. Sarjatuotannolla saavutettujen etujen lisäksi Toyota on karsinut harvinaisten maametallien osuutta hybridijärjestelmässä, alentaen järjestelmän hintaa."
Halpuutus on Toyotan tapa valmistaa höpöhybridejä.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-pomo-sahkoautot-uudenlainen-haaste-hybridien-jalkeen-rav4n-suosio-yllatti/
- Anonyymi
Miksi Toyota on kehityksen kärjessä?
- Anonyymi
Ei ole, kun suurin osa Toyotan myynnistä maailmanlaajuisesti on ihan perusbensamoottorisia autoja. Ei hybridiominaisuutta.
Ei ole paljoakaan uutta tekniikkaa Toyotalla tarjota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, kun suurin osa Toyotan myynnistä maailmanlaajuisesti on ihan perusbensamoottorisia autoja. Ei hybridiominaisuutta.
Ei ole paljoakaan uutta tekniikkaa Toyotalla tarjota.Toyotan hybridimyynti paljon tavoitetta jäljessä, jää kuluvana vuonna alle 2 miljoonaan kappaleeseen.
global.toyota
- Anonyymi
Vakkaripellen ja Tojokuskin yhdistelmä on kamalin mahdollinen muiden tienkäyttäjien häiritsijä.
- Anonyymi
Miksikö? Tojo seisoo tallissa tai marketin pihalla.
- Anonyymi
Aloituksessa on upea kuvaus siitä kuinka Toyotan täyshybridi toimii ja säästää rajusti bensaa.
- Anonyymi
Aloituksessa on hyvä kuvaus siitä kuinka Toyotan hybridi säästää polttoainetta eli miten se tapahtuu.
- Anonyymi
Miksi lehtien toimittajilla on sellainen usko ettei hybridi säästä maantiellä, vaikka se säästää siellä aivan samalla tavalla kuin kaupungissakin. Ainakin uusimmat Toyotan hybridit tekevät niin. TM:n kulutustestit osoittavat tämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lehtien toimittajilla on sellainen usko ettei hybridi säästä maantiellä, vaikka se säästää siellä aivan samalla tavalla kuin kaupungissakin. Ainakin uusimmat Toyotan hybridit tekevät niin. TM:n kulutustestit osoittavat tämän.
Ammattitaidotonta porukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lehtien toimittajilla on sellainen usko ettei hybridi säästä maantiellä, vaikka se säästää siellä aivan samalla tavalla kuin kaupungissakin. Ainakin uusimmat Toyotan hybridit tekevät niin. TM:n kulutustestit osoittavat tämän.
Ei se mikään uskonasia ole. Nykypäivän perussetillä (pieni bensaturbo kaksoikytkinautomaatti) tahkotaan maantielä viitosella alkavia ja kaupungissa kuutosella alkavia kulutuslukemia. Eipä enää käytännön eroja maantiellä. Kaunpuingissa jarrutusenergian talteenotto säästää, mutta vielä enemmän säästäisi lataushybridillä, joista parhailla kaupunkiajot sujuvat 0 l/100 km kulutuksella.
- Anonyymi
tutkin eri automyyjien hinnastot ja kaikkein pienimmät päästöt ja kulutus löytyvät Toyotan hybridien hinnastoista. Noissahan on ilmoitettava viralliset tiedot.
- Anonyymi
Hieno teksti aloituksessa.
- Anonyymi
Katso toyotien koeajot eripuolilta maailmaa. Kaikki ihmmettelevät Toyotien pientä kulutusta.
- Anonyymi
Skoda-liikkeistä Toyota-liikkeisiin lähtevät asiakkaat kehuvat kuulemma Toyotien pientä kulutusta.
- Anonyymi
Siellä onkin nyt tukalat oltavat. Kevythybridit eivät mene kaupaksi ja papatkin ovat hävinneet asiakaskunnasta.
- Anonyymi
Volkswagen.konsernin kevythybridit eivät Toyotaan pieneen kulutukseen pysty.
- Anonyymi
Nerokas tuo itselataava systeemi, ei piuhojen vetelyä, ei lyhyttä toimintamatkaa, ei tarvitse kärvistellä kylmässä.
- Anonyymi
Onpa upea teksti aloituksessa.
- Anonyymi
Toyota tai oikeammin Lexus tuo 2.4L hännättömästä uuden version . Siinä 20hp tehokkaampi sähkömoottori mikä antaa lisää potkua kiihdytyksiin.
Suurin osa autoista myydän vielä viiden vuoden päästäkin ilman häntää, maailman tasolla joten polttomootoriautoja ei sovi täysin unohtaa. - Anonyymi
Skoda-Keijo ja Volkkari-Veijo, lukekaa aloitus ja itkekää.
- Anonyymi
Toyotan päästöt ovat kaikkein pienimmät kun puhutaan autoista joissa on polttomoottori.
- Anonyymi
Minun autossani on polttomoottori 2 l iskutilavuudella ja turbolla ryyditettynä. Fossiilista litkua on sille pitänyt juottaa 845 litraa 50 tkm matkalla. Todellinen kulutus ja päästöt -50…60 % tollolootan itsesyttyvien normihuijauksiin ja n. -70 % itsesyttyvien todelliseen kulutukseen verrattuna.
Tollolootat edustavat mennyttä aikaa hirmuisine kulutuksineen.
"Toyota vehicles delivered some of the worst fuel efficiency in the industry, leading to an overall worsening of mileage and pollution from passenger cars and trucks in the United States for the first time in five years."
https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html
- Anonyymi
Itsesyttyvien päästöt ovat isot
https://www.motorbiscuit.com/toyota-just-issued-a-recall-for-an-engine-issue-that-could-cause-a-fire/
https://www.caranddriver.com/news/a35683821/toyota-rav4-battery-fire-risk-investigation/
https://www.consumeraffairs.com/news/another-new-toyota-rav4-has-exploded-this-time-while-its-owner-was-taking-his-children-to-school-032219.html
https://www.classaction.org/toyota-rav4-car-fire-lawsuits
https://news.sky.com/story/toyota-recalls-one-million-hybrid-cars-worldwide-over-fire-risk-11490803
https://alexanderlaw.com/blog/2018/11/toyota-hybrids-catching-fire/
https://www.consumerreports.org/car-recalls-defects/toyota-lexus-recall-replace-engine-avalon-camry-rav4-es/
https://www.edmunds.com/car-news/toyota-recalls-two-million-vehicles-in-us-for-fire-risk.html - Anonyymi
Lähes puolet sähköllä. Se on totuus. Nuo suuret pmoottorit ilman hybridijärjestelmää kuluttavat bensaa puolet enemmän.
- Anonyymi
Tämä Toyotan hybridien pieni kulutus tuottaa suurta tuskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2373254Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2561180Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581140- 81963
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92906Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56886eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.90857- 162822
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin109765