Aurinkolämmitin

Anonyymi

Onko kokemusta aurinkolömmittimistä, mainosteksti lupaavat vaikka mitä mutta onko niihin luottamista. Ihmetyttää kun se luo ylipaineen ja eikö juuri mökki pitäisi olla alipaineinen, jotta vältytään kosteuden tunkeutuminen rakenteisiin.

3

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tätä lämmitystä olen nyt pohtimassa. Keitystyön alla on 8 merikontti jonka voi sijoittaa aurinkoiselle paikalle.

Lämpö tulee:
      -auringosta, varhais kevät ja syksy.
      -konttiin tulee kamina, joka on "vuorattu" lämpötiilillä
      -50 L kota veden lämmitin.

Idea on siis mökin ym.lämmittäminen kohteen ulkopuolelta. 8 merikontti pitää saada lämpimäksi ja sitten johtaa lämmin ilma mökkiin.

Vapaalla kierrolla ilma ei ole liikkunut, joten puhallin. Tunnelipuhallin on todella tehokas, mutta vie akusta virtaa liikaa. Alkulämmityksen voi tehdä tunnelipuhaltimella ja sen jälkeen pienitehoisemmalla puhaltimella.

Akkuihin saa virran aurinkopaneelilla kun sähköä ei ole.

Aurinko ja kamina antaa pikalämmön, hitaampi lämpö tulee lämpötiilistä ja 50 L lämpimästä vedestä.

Kontti on osittain eristetty,seinissä paneeli.

• Anonyymi

Kontista tietty putkisto mökkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kontista tietty putkisto mökkiin.

Trombe wall heating, 1 keino. Netis kuvii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe