Törkykunta

Anonyymi

28

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinkö on näppylät? Kohta pian saadaan uusikoulu ja opettajat on lomalla!😂

    • Anonyymi

      Ei mitään uutta. Tämäkin ennakoitiin ja varoitettiin. Koulu tehdään ja opetusresurssit vähennetään. Siis ok.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      OAJ listaa "törkykuntia" joissa lomautetaan OAJ:n jäseniä.... hmm.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kylläpä opetustoimea nyt lyödään. Vaativa työ, ja vielä tällainen. Tuskin lisää Karstulan vetovoimaa työnantajana.

    • Anonyymi

      Kuka on tuon sanan keksinyt: Törkykunta? Aivan julkeaa ja tosi loukkaavaa !

    • Anonyymi

      Mutta kuitenkin totuudenmukainen ilmaisu.

    • Anonyymi

      Opetustoimeen tuli 200 000 korvamerkittyä koronarahaa valtiolta.
      Mihin tuo raha menee, jos ei edes opettajille ole varaa maksaa?
      Eiköhän rahat peritä takaisin kun ne on menneet verotulojen vähentymisen paikkaamiseen eikä opetuksen hyväksi kuten avustus oli tarkoitettu.

      • Anonyymi

        Koulukuoppaan kaatuu hyvinkin paljon rahhaa..!


    • Anonyymi

      Karstula ei ole aijemminkaan piitannut korvamerkittyjen varojen oikeudenmukaisesta käytöstä.

      • Anonyymi

        Ja mikähän on peruste kuntien toimintaan? Entä valtion toiminta käytännössä perusteet rikkoneiden kuntien kanssa? Takaisinperintä?


      • Anonyymi

        Tilintarkastajat tulevat viimeistään puuttumaan asiaan, lähentelee jo rikollista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilintarkastajat tulevat viimeistään puuttumaan asiaan, lähentelee jo rikollista toimintaa.

        Mistä tulevat tarkastajat, ministeriöistä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tulevat tarkastajat, ministeriöistä.?

        Ja kuka heidät kutsuu, valtuusto?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kunnallinen itsepäisyys hetken verta loistaa voimissaan, mutta raja sillekin on vastaan tulossa.

    • Anonyymi

      Tässähän pääsi käymään niin, että OAJ sydämistyi lomautuksista. Lomautukset oli todella lyhytnäköinen temppu, saa nähdä tuleeko paljon ensi vuonna hakijoita virkoihin....

      Mutta OAJ:llä ei ilmeisesti ollut tietoa tästä toisesta asiasta eli valtion opetustoimelle antamista korona-avustuksista ja niiden käytöstä kunnan muihin menoihin.
      Tästä nousee vielä isompi riemu ja törkykunta-nimitys sattui kuin vahingossa kohdalleen.

      • Anonyymi

        Koronan varjolla tapahtuu erilaisia keekulointeja isossakin maailmassa...


    • Anonyymi

      Tästähän joku jo varoitteli kun jääräpäisesti päätettiin rakentaa ökykallis koulu yhden katon alle. Vaihtoehtoja esitettiin, mutta eipä niitä haluttu huomioida. Muistelen, että yrittäjiltäkin tuli vaihtoehtoinen, puolta edullisempi kouluversio. Nyt rahat menevät seiniin ja joudutaan karsimaan opetuksesta.

      • Anonyymi

        Peukut tälle kommentille!!!


      • Anonyymi

        Kannattais kattoo kuinka monta epäpätevää opettaa kunnassa tänä vuonna.


    • Anonyymi

      Kunnat ovat innovatiivisia, joustavia ja uutta säädäntöä tulkitsevia.

      Venäjällä on sanonta: ...lakien tiukkuutta kompensoi se, ettei niitä tarvitse noudattaa...

      Sovelletaanko liian joustavasti? Sen aika näyttää.

      • Anonyymi

        Säädäntöä joustavan soveltavasti tulkitsevasta ei tule mieleen muuta kuin hersyvät naurut...😂


    • Anonyymi

      Näyttää siltä ettei kaikkien tarvitse noudattaa Suomen lakeja ja määräyksiä.

    • Anonyymi

      Onko tilanne kunnassa oikeasti niin paha, että rahaa käyttömenoihin on otettava muihin tarkoituksiin annetuista varoista?

      • Anonyymi

        Sääntöjä sovelletaan joustavasti tulkiten. Siinä vastaus..


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      532
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      505
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe