Törkykunta

Anonyymi

28

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinkö on näppylät? Kohta pian saadaan uusikoulu ja opettajat on lomalla!😂

    • Anonyymi

      Ei mitään uutta. Tämäkin ennakoitiin ja varoitettiin. Koulu tehdään ja opetusresurssit vähennetään. Siis ok.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      OAJ listaa "törkykuntia" joissa lomautetaan OAJ:n jäseniä.... hmm.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kylläpä opetustoimea nyt lyödään. Vaativa työ, ja vielä tällainen. Tuskin lisää Karstulan vetovoimaa työnantajana.

    • Anonyymi

      Kuka on tuon sanan keksinyt: Törkykunta? Aivan julkeaa ja tosi loukkaavaa !

    • Anonyymi

      Mutta kuitenkin totuudenmukainen ilmaisu.

    • Anonyymi

      Opetustoimeen tuli 200 000 korvamerkittyä koronarahaa valtiolta.
      Mihin tuo raha menee, jos ei edes opettajille ole varaa maksaa?
      Eiköhän rahat peritä takaisin kun ne on menneet verotulojen vähentymisen paikkaamiseen eikä opetuksen hyväksi kuten avustus oli tarkoitettu.

      • Anonyymi

        Koulukuoppaan kaatuu hyvinkin paljon rahhaa..!


    • Anonyymi

      Karstula ei ole aijemminkaan piitannut korvamerkittyjen varojen oikeudenmukaisesta käytöstä.

      • Anonyymi

        Ja mikähän on peruste kuntien toimintaan? Entä valtion toiminta käytännössä perusteet rikkoneiden kuntien kanssa? Takaisinperintä?


      • Anonyymi

        Tilintarkastajat tulevat viimeistään puuttumaan asiaan, lähentelee jo rikollista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilintarkastajat tulevat viimeistään puuttumaan asiaan, lähentelee jo rikollista toimintaa.

        Mistä tulevat tarkastajat, ministeriöistä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tulevat tarkastajat, ministeriöistä.?

        Ja kuka heidät kutsuu, valtuusto?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kunnallinen itsepäisyys hetken verta loistaa voimissaan, mutta raja sillekin on vastaan tulossa.

    • Anonyymi

      Tässähän pääsi käymään niin, että OAJ sydämistyi lomautuksista. Lomautukset oli todella lyhytnäköinen temppu, saa nähdä tuleeko paljon ensi vuonna hakijoita virkoihin....

      Mutta OAJ:llä ei ilmeisesti ollut tietoa tästä toisesta asiasta eli valtion opetustoimelle antamista korona-avustuksista ja niiden käytöstä kunnan muihin menoihin.
      Tästä nousee vielä isompi riemu ja törkykunta-nimitys sattui kuin vahingossa kohdalleen.

      • Anonyymi

        Koronan varjolla tapahtuu erilaisia keekulointeja isossakin maailmassa...


    • Anonyymi

      Tästähän joku jo varoitteli kun jääräpäisesti päätettiin rakentaa ökykallis koulu yhden katon alle. Vaihtoehtoja esitettiin, mutta eipä niitä haluttu huomioida. Muistelen, että yrittäjiltäkin tuli vaihtoehtoinen, puolta edullisempi kouluversio. Nyt rahat menevät seiniin ja joudutaan karsimaan opetuksesta.

      • Anonyymi

        Peukut tälle kommentille!!!


      • Anonyymi

        Kannattais kattoo kuinka monta epäpätevää opettaa kunnassa tänä vuonna.


    • Anonyymi

      Kunnat ovat innovatiivisia, joustavia ja uutta säädäntöä tulkitsevia.

      Venäjällä on sanonta: ...lakien tiukkuutta kompensoi se, ettei niitä tarvitse noudattaa...

      Sovelletaanko liian joustavasti? Sen aika näyttää.

      • Anonyymi

        Säädäntöä joustavan soveltavasti tulkitsevasta ei tule mieleen muuta kuin hersyvät naurut...😂


    • Anonyymi

      Näyttää siltä ettei kaikkien tarvitse noudattaa Suomen lakeja ja määräyksiä.

    • Anonyymi

      Onko tilanne kunnassa oikeasti niin paha, että rahaa käyttömenoihin on otettava muihin tarkoituksiin annetuista varoista?

      • Anonyymi

        Sääntöjä sovelletaan joustavasti tulkiten. Siinä vastaus..


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe