Keneltä on turha odottaa hylsyä?
Kokemusta on Tammesta, joka ei tiedota hylkäyksestä.
Mitkä kustantamot eivät vastaa hylätyille?
7
102
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä voidaan vain arvailla syytä. Ehkä heillä on liian vähän henkilökuntaa ja liian paljon hylättyjä kässäreitä,
- Anonyymi
Itse olen saanut suht nopeasti hylsyn seuraavilta:
Aula
Sammakko
Myllylahti
Siltala
WSOY
Gummerus
Tammi
Otava
Näiltä en ole vielä saanut vastausta, osa tosin mainitsee vastaavansa vain, jos käsikirjoitus herättää mielenkiinnon:
Bazar
Toiset tarinat
Kosmos
Into
Atena
Like
S&S
Osaan olen odottanut vastausta jo puolisen vuotta. Kun on työstänyt usean vuoden käsikirjoitusta, olisi mukava saada edes se automaattinen hylkäysviesti. - Anonyymi
Omassa työssäni joudun laittamaan asiakkaille noin 200 automaattivastausta päivässä. Epäilen, ettei kenellekään kustantajalle tule enempää kässäreitä pöydälle päivässä. Eli kuittaamaan pystyy, jos vain haluaa.
Koko kirja-ala on näivettynyt.- Anonyymi
Kertoisitko alan ihmisenä, että kuinka tärkeää on saatekirje ja synopsis?
Kiitos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko alan ihmisenä, että kuinka tärkeää on saatekirje ja synopsis?
KiitosSe on todella tärkeä. Jos kirjoittaja ei osaa kertoa itsestään ja kirjastaan ymmärrettävästi ja kiinnostavasti, tuskin käsikirjoituskaan vakuuttaa. Hyvä saatekirje herättää kiinnostuksen.
- Anonyymi
Olen ollut töissä pienkustantamossa. Käsiksiä tulee oikeasti tosi paljon ja niiden lukeminen on vain yksi työn osa-alue. Kustantamossa on ehkä vain yksi töissä kokopäiväisesti, muut osa-aikaisina, joten keskitytään julkaistaviin käsiksiin.
On reilua ilmoittaa, että vastausta ei ole luvassa, etteivät kirjailijanalut turhaan odottele. - Anonyymi
Saman kustantamon eri osastoilla lienee erilaisia käytöntöjä. Esim. juuri Tammi, jonka lasten- ja nuortenkirjaosastolta ei vastausta tule, aikuisten osastolta kylläkin.
Joskus annettu toiveikkaasti vastaamattomuuden syyksi se, että miettivät siellä varmaan, ottavatko kustannusohjelmaan. Voihan se olla niinkin, jos kovin pitkään viipyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1375659
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2464168- 91755
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1541018- 90943
Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj66941Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii137936- 84853
- 41802
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei110802