marsuille esterata?

panda

Marsuthan eivät juurikaan hypi, tämä tiedetään. Tässä kuitenkin yksi päivä rakensin pienen esteradan joka sisälsi kolme estettä joista jokainen n. 3 cm korkeita.
Ainakin meidän marsupoika innoissaan ylitti esteet kun sai palkaksi mussuttaa kurkkua.
Mahtaako tuo hypyttäminen olla väärin kun eivät ne muutenkaan juurikaan hyppele?
Mitä mieltä?

11

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miisu-maasu

Kiva kuulla että temmellät marsusi kanssa :)
      Ei se ole väärin jos teet pieniä este ratoja ja hyvähän se on marsujenkin kannalta kuntoilla :)

Itse olen tehnyt pari kertaa marsuille VHS kasetin koteloista labyrinttejä,ja minun marsut rakastavat labyrinttejä...Suosittelen muillekkin kokeiltavaksi :)

• panda

Kiva kuulla ja kiitos vinkistä! Itellä ei kyllä kasetteja ole vaan pelkkiä dvd:tä :( mutta ehkä kirjoista vaikka. =)

• MIE

Siis!!???!!??!! Teitkö esteradan marsulle? eläinrääkkäystä sanon mä! Luuletko että marsusi on hevonen? Vai oletko kenties sekottanut eläinkaupassa marsun hevoseen? Luuletko, että se tykkää hypellä?
      minä ainakin mieluummin nukkuisin! Rääkkäsitkö sitä kurkun avulla? Nimittäin 3cm on kuin jättiläinen! (marsua kohden..)

• panda

kyllä meidän herra pystyy kävelemään tuon kokoisen esteen yli kuten se on tehnytkin. välillä taas innostuu loikkamaan.
        Tiedä sitten miten pieniä sinun marsusi on/ovat että se 3cm on suuri marsullesi.. =/ tai sitten et ole nähnyt marsua.

• Tiiätsä...??? Who I Am...???

Sul on oikeesti jotain asenneongelmii, nimittäin mä luin jostain lehdestä, että marsuille saa tehdä jonkin pienen esteradan... ja oli tehty, ja ne meni sen ihan leikiten... 3 cm on ihan hyvä esteiden korkeus... Sul on oikeesti jotain ongelmii, koska SÄ sekotat marsun hevoseen. Otit kauheen hermokohtauksen, koska sä et itte osaa hyppii... Ja sit väität et joku kiduttaa kurkulla marsua!!! Hakeudu hoitoon!!

• jamelia007

se väärin ole... hauskan pitoahan se marsuille on. =)

• piip

ei tosiaankaan ole väärin!meillä marsujen häkissä on ns purulaatikko minne marsut tekevät tarpeensa.Laatikon reuna on noin 10cm korkea ja marsut hyppäävät sinne leikiten!samoin häkissä on taso jonne meneminen ja sieltä pois tuleminen ei tuota mitään ongelmia marsuille.kai se nyt on vaikeeta jollekkin kauheele lihapulla-marsulle, mutta meidän kuikuttajat pysyy ainakin hyvässä kunnossa hyppelyn avulla.

• za-za

Mä olen joskus miettinyt miksi marsuja ei juurikaan pidetä hyppelevinä eläiminä. Tai sitten mulle vaan on sattunut maailman loikkivaisimmat otukset.

Marsu möllöttää paikoillaan, jos sille ei anneta mitään virikkeitä.

Meillä kuitenkin marsut heittää menemään ihan mielettömiä popkorneja, kovaa ja korkealle!

Samoin purut ei ehdi kuin suhahtaa kun Tuisku on jo loikannut mökkinsä katolle ja kuikuilee siellä että minnekkäs sitten.

Samoin, kun meillä oli riippumatto, sinne hypittiin, sieltä hypittiin ja siellä hypittiin: ilman mitään kannustinta tms.

Nyt meillä on aika korkea reunainen teddykankaalla päällystetty peti ja ensin jännitin että uskaltaakohan meidän pikkuruinen Sade-tyttö hypätä ollenkaan sinne, mutta niin vaan se menee että peffakarvat pölähtää :)

Marsu on kyllä sellainen, että eihän sitä voi pakottaa hyppäämään, jos se ei halua hypätä niin sehän ei hyppää. Sen kintut ei tietysti ole samaa tekoa kuin kengurulla tai pupulla, että varsinaisesti hyppäämiseen sitä ei ole tarkoitettu. Mutta kyllä ne hyppii ihan omasta takaakin joten mikä ettei tommosten pienten esteiden yli.

Esteitä vaan kun rakentaa, niiden pitää olla turvallisia, ettei ne voi kaatua marsun päälle tai ettei marsu voi jäädä jumiin tai loukata itseään niitä ylittäessään, eli ei viiltäviä reunoja, ei teräviä kulmia jne.

Marsun kanssa kun puuhastelee mitä vain, on tärkeää että touhu on marsusta kivaa ja sehän sus tarkoittaa sitä ettei marsua saa pakottaa tekemään mitään :) Sitä saa korkeintaan lahjoa ;)

• jenita93

minun marsut ovat tosi kovia hyppelijöitä ja nehän sitten hyppäävät vaikka häkin katolle jos se on tarpeellista mutta niille olen tehvyt myös laby´rinttejä ja sitten ne vain etsivät aikansa kurkkua jonka olen sinne piilottanut ...myös esteratoja olen sinne laitellut mutta jos niille ei anneta palkkioksi ruokaa niin ne vann pläsähtää maaha lätyksi mutta kun ne huomaa että siellä toisella puolella on kurkkua niin ne heti hyppää esteen yli ja menee sinne.....välillä ne kyllä kaataa sen esteen kumoon:::=)=)=)=9

• Marsurakas

Jenita sulla on ihan samallaisia marsuja kun mulla mulla on noin 40 cm korkea katos Vikille mun teddymarsulle ja ainakun mä oon tuomassa sile esim kurrkua se hyppää sinne kaikki marsut osaa hyppiä ehkä ne ei vain jaksa tai halua houkutelkaa vaikka salaatin lehellä sinne korokkeelle

• lolliainen
        Marsurakas kirjoitti:

Jenita sulla on ihan samallaisia marsuja kun mulla mulla on noin 40 cm korkea katos Vikille mun teddymarsulle ja ainakun mä oon tuomassa sile esim kurrkua se hyppää sinne kaikki marsut osaa hyppiä ehkä ne ei vain jaksa tai halua houkutelkaa vaikka salaatin lehellä sinne korokkeelle

EI SE MARSU SITÄ ESTETTÄ MENE JOS SE EI HALUA :D joa marsut siis menee esteen yli niin kylle ne siitä tykkää :D Meidän toinen marsu ei vaan mene esteen yli joten ei sitten, se tykkää enemmän putkesta ja pujottelusta :D Toinen marsu taa tykkää hyppiä!

MUSTA ON IHANAA ETTÄ IHMISET PUUHAA MARSUJENSA KANSSA, JATKAKAA SAMAA RATAA :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45