Kokkolan asuntomessualue

Anonyymi

Keskipohjanmaa lehdessä tänään kuva vielä rakentamattomasta asuntomessualueesta vuodelta 2006. Tein aloitteen Tervasatamanlahden asuntoalueesta jo 2000-luvun alussa. Nimeäni ei löydy kuitenkaan tästä lehti artikkelista tai muistakaan alueetta käsittelevistä asiakirjoista. Jälleen kerran on aloitteeni varastettu ja otettu käyttöön luvatta. Perästä kuuluu ja tekijäoikeus lautakunta sekä eduskunnan oikeusasiamies saavat taas tutkittavaa ja nyt ei naurata.

16

99

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä nyt naurattaa, minä tein rakentamisesta aloitteen 50 luvulla kun jouduin hakemaan lehmät tuosta ryteiköstä.
      Esitin että täytetään alue ja rakennetaan sinne "ökytaloja" jokin meni pieleen 2000 luvulla kun rakennettiin tavallisia velka taloja.

• Anonyymi

Kuka kertoisi minulle, missä onTervasatamanlahti, koska vanhana Kokkolalaisena en ole koskaan kuullut sellaisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka kertoisi minulle, missä onTervasatamanlahti, koska vanhana Kokkolalaisena en ole koskaan kuullut sellaisesta.

Kerrotaan kun pyydetään: Asuntomessualue on Tervaniemi, ja Kokkojokisuisto on Tervalahti. Venesatama on nimeltään Tervasatama. Esittämäni kevyenliikenteen silta on Kahakkasilta. Tervaholmaan esittämäni saostusallas on Tervalampi. Kaiken "huippuna" tulee olemaan Kaustarin suolle suunnittelemani Kokkojärvi, hah hah haaa!!!...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotaan kun pyydetään: Asuntomessualue on Tervaniemi, ja Kokkojokisuisto on Tervalahti. Venesatama on nimeltään Tervasatama. Esittämäni kevyenliikenteen silta on Kahakkasilta. Tervaholmaan esittämäni saostusallas on Tervalampi. Kaiken "huippuna" tulee olemaan Kaustarin suolle suunnittelemani Kokkojärvi, hah hah haaa!!!...

Mutta kun eihän tuo ole totta. Täysin harhaista sönkkäystä.

• Anonyymi

Olen keksinyt myös muita lempinimiä. Keskussairaala on kessukka, paloasema on palis, Santahaka on santis, Pikiruukki on pikis, karppilampi on ankkalampi, Lidl on lirkku, Suntti on kokkojoki, hah hah haaa!!!...

• Anonyymi

Tähän sopii vanha sanonta, joka kuuluu, että hullulla on halvat huvit. Hö, hööhö, höö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän sopii vanha sanonta, joka kuuluu, että hullulla on halvat huvit. Hö, hööhö, höö.

Niin näyttää olevan, ja hulluille ei naureta!!!...

• Anonyymi

Olen ostanut rakennettavasta tornitalosta ylimmästä kerroksesta kalleimman asunnon,mitä kokkolasta löytyy.
      Ime aloittaja sitä!!!

• Anonyymi

Ei ole totta koska minä olen ostanut sen.

• Anonyymi

Onneksi olkoon. Olet tehnyt loistavan hankinnan. Jos olisin asunnon tarpeessa, niin olisin ostanut asunnon entisen Asekouluni ruokalan paikalle rakennettavasta tornitalosta.
        Katselin työpaikkani, Asekoulun Esikunnan toimiston ikkunasta Ankkalampea yli 3 vuotta. Lampea, jonka ruoppautin vuonna 1994. Katsokaa kumparetta lammen eteläpuolella. Se on muisto ruoppauksesta...
        Mutta. Pikiruukkiin rakennetaan vielä kaksi "tornikkaa", joten eihän tässä ole vielä mitään hätää. Olen ollut aina tornitalojen kannattaja, vaikka ihana omakotitalo on sopiva tietyn aikaa, kun lapset ovat "kasvu- ja kouluiässä". Ja tälle ei naureta!!!...

• Anonyymi

Hienoa! Minä en missään nimessä haluaisi sinne asumaan! Vaikka ostokykyä löytyisi, niin ei, ei ja ei! Nyt sinne haluaa osa sellaisista joilla ei mitään mahdollisuutta selvitä asuntoveloista. Eihän paikka ole edes lämmin kotoisan oloinen asuinalue, miksi sinne halutaan muuttaa? Onko se mahtavaa asua siellä? Minusta EI.

• Anonyymi

Eversti Jarmo Mattila kaivatti nykyisen karppilammen ja istutti siihen muutamia kirjolohia joita haaveilla poikasina salaa yritimme pyydystää.

• Anonyymi

Muistan tämän karppilammen kaivamisen 1990-luvun alussa. Eversti itse oli valvomassa kaivamista ja oli kova kalamies.

• Anonyymi

Ankkalampi. Everstiluutnantti oli eläkkeellä, kun Ankkalammen ruoppautin. Tarkoititko, että mies oli kova kaljamies. Ainakin hän haki polkupyörällä ruokatunnin aikoihin kassikaupalla olutta Merituulesta. Kun vaimonsa kuoli, niin sälli "varasti" naapurin miehen vaimon, juottamalla vuosikausia raittiina olleen miehen humalaan, josta alkoi taas kaikkien osallisten alamäki...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ankkalampi. Everstiluutnantti oli eläkkeellä, kun Ankkalammen ruoppautin. Tarkoititko, että mies oli kova kaljamies. Ainakin hän haki polkupyörällä ruokatunnin aikoihin kassikaupalla olutta Merituulesta. Kun vaimonsa kuoli, niin sälli "varasti" naapurin miehen vaimon, juottamalla vuosikausia raittiina olleen miehen humalaan, josta alkoi taas kaikkien osallisten alamäki...

Virallinen nimi on Karppilampi. Katsopas puupää vaikka kartasta jos kykenet!

• Anonyymi

Muistan tuon perholainen luutnantti oli myös mukana kuvioissa mutta eversti osasi kuitenkin salata "harrastuksensa" ja eläköityi mutta luutnantti ei ja hänet siirrettiin Vaasaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      709
      1733
    2. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      272
      898
    3. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      857
    4. Poliisi kiilasi mopoilijan

Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö
      Kiuruvesi
      108
      661
    5. Vetovoima

Onko välillänne suuri vetovoima ja miten se ilmenee? Onko siitä haittaa?
      Ikävä
      32
      591
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      557
    7. Aina vaan mietin sua

Miksen saa sinua mielestäni pois
      Ikävä
      32
      540
    8. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      61
      539
    9. Onko täällä ketään

Joka kaipaa M alkuista? Millä kirjaimella nimesi alkaa?
      Ikävä
      42
      522
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      520
    Aihe