Tuolla toisessa aloituksessa, jossa aloittaja ihan ansiokkaasti kertoili kokemuksistaan miten mennä Suomessa thaihieromoon takaovesta sisälle, joku vertaili thaihierontaa suomalaiseen urheiluhierontaan. Omat kokemukseni ovat pitkälti päinvastaisia tämän vertailijan kanssa.
Olen itse käynyt perehtymässä thaihierontaan - sen opetukseen - kahdessa Thaimaan arvostetuimmista oppilaitoksista Chiang Maissa ja Bangkokissa. Olen myös hieman tutustunut siihen, kuinka kauan kestää ja millaisia opintoja vaaditaan muissa lukuisissa Thaimaan oppilaitoksissa siihen, että saavuttaa "thaihierojan diplomin". Suomalaisesta hieronnasta, etenkin urheiluhierojien koulutuksesta, tiedän jotain.
Väitänkin, että Suomessa hierojien koulutus ja on vaativampaa ja tasokkaampaa kuin Thaimaassa.
Väitän kuiten myös, että kaikista ihmisistä ei tule oikeasti hyviä hierojia pelkästään koulut käyneenä ja diplomit näistä ansainneena. Joillakin vain on se "tuntemus sormissaan" ja joillakin ei.
Thaimaasta minulla on kokemus siitä, kuinka joku koulujakäymätön thaimaalainen thainyrkkeilyvalmentaja on hieronut vasemman reiteni "puujalan" ja oikean sääreni hiusmurtumat kuntoon viikossa. Ja minä kun jo ehdin itsediagnisoida, että ottelut ja treenitkin olisivat olleet vähintäänkin kuukaudeksi pelkkää sänkyjoogaa ;)
Suomessa ex-urheilijan ja ex-vaimoni selkä meni oikein kunnolla jumiin ei ns. tyypillisesti alaselästä, vaan suhteellisen keskeltä trapezius lihaksen alta melkein siitä kohdin mistä lattissmus dorsi lihaksisto alkaa.
Lääkäreiden diagnoosit "hauskaa" luettavaa. Ensimmäinen määräsi pillereitä, toinen pisti kipupiikin.
Itse en saanut jumia auki, eikä kaksi erittäin hyvin koulutettua ja kokenutta hierojaa.
Kävimme sitten tapaamassa erästä jo edesmennyttä kansanparantajaa -"niksauttajaa" - iltalypsynsä jälkeen.
"Otahan paidat pois ja istu tuohon penkille" - sanoi hän ex-vaimolleni kuultuaan ongelman. Asetteli peukalonsa ja etu- sekä keskisormensa suoraan selkärangan sille kohdille, missä ongelma (oikeasti) oli. Pyysi ex-vaimoani hitaasti pyörittämään käsivarsiaan alhaalta alkaen ympyrän taaksepäin. Pyysi hengittämään voimakkaasti sisäänpäin, pyörittämään käsiään uudestaan, hengittämään ulospäin, teki lähes huomaamattoman painalluksen/liikkeen sormillaan ylöspäin sillon, kun ex-vaimoni käsivarret uloshengityksen aikana olivat liikkeen puolivälissä.
Ja se oli siinä. Piste. Ex-vaimoni koko selän jumi ja kivut olivat poissa. Ei voi sanoa, että sormia napsauttamalla, mutta.
Paljonko maksoi hoito, miettii nyt joku. "Laita joku kolikko tuohon kuppiin, jos välttämättä haluat" tokaisi hän. Noh, minä sitten, kaikesta hämmentyneenä, ja kun kolikoita ei ollut taskuissani, tai ex-vaimollani, survoin siihen kuppiin ensimmäisen setelin mikä sormiini tarttui. Sibeliuksen.
Thaihieronta vs suomalainen hieronta
13
50
Vastaukset
- Anonyymi
Muuten ihan asiaa mutta mustelmia, ruhjeita, eikä tulehtuneita kohtia saa hieroa. Siinä on veritulppariski tai lisävaurion paikka. Thaimaalaisilla on tatsia. Se on mielestäni miltei tärkeämpää kuin koulutus.
- Anonyymi
Kiitos erittäin asiallisesta kommentistasi.
Juuri näin oli minutkin koulutettu, jo silloin, kun hämmästelin, miten puujalkani ja sääreni hiusmurtumat hoideltiin. Heti ottelun jälkeen sain muuten myös muutaman tikin pyytämättäni ja puuduttamatta vasempaan silmäkulmaani. Tosi nätisti ja näppärästi otteluillan tohtori ne ompeli. Tänään eivät minua paremmin tuntemattomat edes huomaa pientä viivaa tuossa silmäkulmassani.
Nyt vanhempana ja "fiksunpana" sitä joskus tulee mieleen, että mitä sitä tulikaan tehtyä. Noh, mitään en kuitenkaan oikeasti haluaisi vaihtaa pois. Huomennakin on kuitenkin uusi päivä.
- Anonyymi
Neiti siinä hieman asiallistakin väliin.
Kerran oli ja kauan niska kipeä oman mielipiteen mukaan johtuvana autolla ajosta ikkuna auki ja ilmastointikin joskus.
Malmilla on veljesten isänsä liiketoimintaa jatkava pulju, jossa vähän samoin kuin mainittu kansanparantaja ja selästä kuului paukahdus, eikä vaivaa sen jälkeen.
Karttunen jos muistan oikein.Kiropraktikoista varottaisin; he ovat saaneet aikaan mittavia tuhoja ja heidän määränsä onkin vähentynyt rajusti tietoisuuden lisääntyessä.
Thaihierontaa on väärin verrata kotimaisiin koulutettuihin hierojiimme.
Kotimaiset ammattilaisemme keskittyvät tarkoin lääkinnälliseen ja kuntouttavaan hierontaan.
Thaihieronnan pääasiallinen tarkoitus on mielihyvän tuottaminen asiakkaalle.
Tämän muistaminen ohjaa asiakkaan oikeaan paikkaan.- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kiropraktikoista varottaisin; he ovat saaneet aikaan mittavia tuhoja ja heidän määränsä onkin vähentynyt rajusti tietoisuuden lisääntyessä.
Thaihierontaa on väärin verrata kotimaisiin koulutettuihin hierojiimme.
Kotimaiset ammattilaisemme keskittyvät tarkoin lääkinnälliseen ja kuntouttavaan hierontaan.
Thaihieronnan pääasiallinen tarkoitus on mielihyvän tuottaminen asiakkaalle.
Tämän muistaminen ohjaa asiakkaan oikeaan paikkaan.Kyllä joo sitä vartenhan on aloittajan mainitsemat kouutukset, että runkkarit saa hierontaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joo sitä vartenhan on aloittajan mainitsemat kouutukset, että runkkarit saa hierontaa.
Persekärpäseni on taasen raivoamassa.
On totta että Pattayan hieromalaitoksissa saa halutessaan "happy endingin" muutaman euron lisähintaan.
Sen kokenut asiakas poistuu hyvin tyytyväisenä; olemme toki maallisia ja nautinnonhaluisia yksilöitä.
Pahoittelen jos tämä persekärpäseni ei ole koskaan runkannut. Uskon vahvasti että valehtelee koska sitä tekevät aivan kaikki; jopa apinat.- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Persekärpäseni on taasen raivoamassa.
On totta että Pattayan hieromalaitoksissa saa halutessaan "happy endingin" muutaman euron lisähintaan.
Sen kokenut asiakas poistuu hyvin tyytyväisenä; olemme toki maallisia ja nautinnonhaluisia yksilöitä.
Pahoittelen jos tämä persekärpäseni ei ole koskaan runkannut. Uskon vahvasti että valehtelee koska sitä tekevät aivan kaikki; jopa apinat.Kyllä hyvä internethenkilö, mutta pirrin päällä ajattelu alituiseen kuuluu oli aihe mikä tahansa, kuuluu kaltaisesi himorunkkarin arkeen, koska sinulla on mahdollisuus vain haaveilla thaimaasta ja kalliokin kuuluu vain haaveisiisi.
Kärpäsiä sulla on torpassas juntti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joo sitä vartenhan on aloittajan mainitsemat kouutukset, että runkkarit saa hierontaa.
Kirotut praktikot niksauttaa
Pattayan poissit kiksauttaa
Amaliaa...
- Anonyymi
Sensukalle iski hierontakateus tuossa välikommenteissaan. Lieneekö siis kärsii akuutista ihokosketuksen puutteesta, kuten asian tykkää ilmaista. Kannattiko taas ryypätä ja vetää laittomia lääkkeitä niin että elokuun kelarahat on selvästi jo lopussa?
Syyskuussa olet taas polleaa poikaa ja ehkä ostatte saaren tai jotakin muuta kivaa! - Anonyymi
Erilaisten selkä, hartia- ja niskavaivojen syy on usein lantiossa. Ne vaivat noissa ei ole siis syy vaan seuraus.
Siksi selkä, hartia- ja niskavaivojen hoitaminen tulehduskipulääkkeillä tai rusauttamalla ei paranna itse sitä syytä ja vaivat uusiutuu helposti tai ei korjaannu hetkeksikään.
Vihonviimeinen juttu on hakea apua kirurgiasta ennenaikojaan. Lantioseudun korjaaminen ei onnistu länsimaisella lääketieteellä.
Siellä lantiossa on isoja lihaksia ja valtava paine jatkuvasti. Suomessa on muutama kiinalaisen lääketieteen asiantuntija, jotka kykenee laittelemaan palikat paikalleen. He ovat akupunktion ja perinteisen jäsenkorjauksen yhdistelijöitä.
Lihasjännitys laukaistaan ja lihakset lämmitetään ensin akupunktiolla (jotta ei tule vaurioita), jonka jälkeen lantion osaset painellaan varsin hellästi paikoilleen.
Itse hain aikoinaan apua monesta eri paikasta skolioosiini ja jalkojen erimittaisuuteen. Sitten löysin tuon. En uskonut asiaan mutta päätin kokeilla. Lantiossa on kuulema 11 paikkaa, jotka voi olla pois paikaltaan. Minulla oli 9 / 11.
Kun toimenpiteen jälkeen nousin pediltä, en voinut uskoa sitä että olin kunnossa. Toimenpide uusittiin kaksi vuotta myöhemmin vuonna 2005 ja sen jälkeen ei ole ikinä ollut enää selkä vinossa eikä jalat erimittaiset. Kaikki tulehdukset selässä loppui myös siihen kertaheitolla.
Jos Suomessa haluatte varman avun, suosittelen varaamaan ajan Janne Kivioja nimiselle kaverille. Muut ruhjoi ja rusautteli vain selkää ja niistä ei ollut mitään apua. Janne hoiti homman kolmessa vartissa.
T 2010- Anonyymi
Kiropratikko on ihan asiallinen hoitomuoto, ongelmia aiheuttaa se että niitä ei suomessa montaa ole, jotka on siihen laillisesti koulutettu ja saavat harjoittaa ammattiaan, niitä kouluttaa muutama yliopisto maailmassa euroopassa ja muutama kymmen yhdysvalloissa suomessa ei yhtään, suomessa laillistettuja on vajaa 40.
Minulla on 90 luvun lopussa onglmia selän kanssa periaatteessa jatkuva istumatyö ei tee oikein hyvä selälle, etsiskelin hyvää kiropraktikkoa sellainen löytyi helsingistä nimi taisi olla Markus Kuoppakangas tai jotain siihen suuntaan, oli käynyt koulunsa briteissä, minulla oli lukossa pieniä niveliä ympäriselkää ja kaularankaa, ne avattiin kovalla rutinalla muutama lukko kerralla, kolmella käyntikerralla kaikki oli auki tuntohäiriöt ja kivut katosivat, jotain fasit niveliä tai siihen suuntaan.
By Numball
- Anonyymi
Thai hieronnassa Thai tyttö sai lerppani toimimaan. Suosittelen.
Heh heh, pojat toivat ansiokkaasti esille kotimaisen- ja thaihieronnan eroja.
Kotimainen kunnon urheiluhieroja on yleensä mies joka tietää taatusti mitä tekee. Siinä ei pervessilläkään homolla tule mitään seksuaalisuutta mieleen.
Thaimaassa et miespuoliseen hierojaan törmää. En sano ettei niitäkin olisi mutta itse kyllä protestoisin. Tiedän kyllä että se on sukupuolirasismia pahimmillaan mutta olkoot niin.
Thaihieronta on parhaimmillaan söpön naisen asiantuntevaa käsittelyä kehollasi. Ovat tuhansien tuntien kouluttamia ja tietävät mikä on sinulle hyväksi.
Rauhallinen ja ihana öljyhieronta vienon thai- musiikin säestämänä vie sinut paratiisiin.
Kotimainen äijä ruhjoo sinut karjumaan tuskasta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666234Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312233
- 131847
- 201818
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473