Minua neuvottiin näin:

Anonyymi

Uskaltaudu avautumaan eräälle sinun elämäsi ongelmakohdista.
Se ei käy helposti, mutta taakkasi kevenee aika tavalla siitä.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten ? Jäikö aloitus kesken ?

    • Anonyymi

      Viisainta olla avautumatta. Kuuntelija voi muistuttaa sinua uskoutumisestasi jatkuvasti, tai vihjailee tuttavillesi, että tietää sinusta yhen asian!

    • Minua jäi vaivaamaan tuo sana "eräs": kuka se on?
      Parhaat keskustelut omasta elämästäni olen käynyt täysin tuntemattomien ihmisten kanssa. Mieleeni tulee eräs pitkä keskustelu lentokoneessa, Atlantttia ylitettäessä, kun vanhempi amerikkalainen herra joka istui vieressäni aloitti keskustelun Sain uusia näkökulmia, hyvän kuuntelijan tarjoamina, ilman minkäänlaisia takajatuksia ja ilman stressiä tai paineita.
      Random act kindness from strangers.

      • Anonyymi

        Satunnaiselle henkilölle helposti avautuu, onko hyvä, riippuu siitä satunnaisesta, onko ystävällisyyttään kohtelias kuuntelemaan tuntematonta vai luonteeltaan utelias, joka kerää ympärilleen herkkiä ihmisiä.


      • Anonyymi

        Voi miten säälittävää, kun ventovieras ulkomaalainen satunnaisesti kerran tavattu voittaa ystävät ja läheiset keskustelun aitoudessa ja laadussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten säälittävää, kun ventovieras ulkomaalainen satunnaisesti kerran tavattu voittaa ystävät ja läheiset keskustelun aitoudessa ja laadussa.

        Ei missään nimessä voita, mutta sille ventovieraalle voi olla rehellinen, jos on taipumusta kaunistella ystävien ja läheisten kanssa keskustellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä voita, mutta sille ventovieraalle voi olla rehellinen, jos on taipumusta kaunistella ystävien ja läheisten kanssa keskustellessa.

        Kuka ventovieraalle mitään kertoo ? Miksi ?
        Kuka luulee ventovierasta kiinnostavan ?
        Tietysti jos maksaa terapeutille, se on eri juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ventovieraalle mitään kertoo ? Miksi ?
        Kuka luulee ventovierasta kiinnostavan ?
        Tietysti jos maksaa terapeutille, se on eri juttu.

        Miksi et keskustelisi vakavasti ventovieraankin kanssa, jos sikseen tulee. Voidaan päästä syvälle sielunmaisemiin, kun ei ole tuttuuden ja sukulaisuuden painolastia.
        Jää pois turhat kysymykset.
        Ja unohdus seuraa, kun tiet eroavat, eikä toiste kohdata.
        Usein riittää, että on voinut puhua asiasta, joka painaa. Ei niihin murheisiin aina löydykään vastausta.


    • Anonyymi

      Uskoutumaan ? Ei kannata liikaa uskoutua, mutta ainahan voi puhua asioista
      kun itse saa päättää kuinka paljon avautuu. Varoen, varoen....

      • Anonyymi

        Puhumatta paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhumatta paras.

        Ripittäytyminen läheiselleni oli hyvä kokemus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ripittäytyminen läheiselleni oli hyvä kokemus.

        Läheiselle ripittäytymisellä voi olla seurauksia, jotka eivät välttämättä ole toivottuja. Ei niin riskivapaata kuin ventovieraalle ripittäytyminen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Läheiselle ripittäytymisellä voi olla seurauksia, jotka eivät välttämättä ole toivottuja. Ei niin riskivapaata kuin ventovieraalle ripittäytyminen.

        Pahinta asiassa voi olla se, että huomaa itse jälkikäteen kertoneensa liikaa, ja se saattaa päättää ystävyyden. Kun ei voi toista tavata koskaan enää ilman, että muistaa tämän keskustelun, niin alkaa vältellä kohtaamista. Tulee tunne, että on tuttavansa armoilla.

        -Mkr.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta asiassa voi olla se, että huomaa itse jälkikäteen kertoneensa liikaa, ja se saattaa päättää ystävyyden. Kun ei voi toista tavata koskaan enää ilman, että muistaa tämän keskustelun, niin alkaa vältellä kohtaamista. Tulee tunne, että on tuttavansa armoilla.

        -Mkr.-

        Mitä ystävyyttä selkainwn muka on,että pitää pelätä toisen pettävän luottamuksen??? Menkää ammattuauttajalle, saatte neutraalin kuulijan. Omia ongelmja ei edes pidä toisten niskaan kaataa kuin laskiämpäriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ystävyyttä selkainwn muka on,että pitää pelätä toisen pettävän luottamuksen??? Menkää ammattuauttajalle, saatte neutraalin kuulijan. Omia ongelmja ei edes pidä toisten niskaan kaataa kuin laskiämpäriä.

        En osaa kuvitella, että ongelmani olisivat verrattavissa laskiämpäriin.
        Mutta kun kuuntelijan asenne on juuri tuollainen, suosittelenkin, että ei uskouduta kenellekään.

        -Mkr,-


    • Palaan vielä hetkeksi tähän ventovieraalle avautumiseen, jonka monet kokevat niin vastenmielisenä.
      (Tapaus josta kerroin tapahtui kauan, kauan sitten, kun olin nuori vielä...)
      Se vastasi hyvin jotain maksettua terapiasessiota tai ehkä enemmänkin, koska se oli täysin vapaaehtoisuuden pohjalta, ajankuluksi, tilanteessa jossa tunnit tuntuvat ikuisilta. (En yleensä saa nukutuksi koneessa)
      Setä alkoi kysellä minulta johdatellen keskustelua aloittaen hienosti minne olinmatkalla ja mitä siellä matkani päässä minua odotti. Sitten mistä olin tulossa ja mitä olin jättänyt taakseni. Mitä toivon löytäväni matkani päässä, mitä ennakko-odotuksia minulla oli, miksi olin jättänyt taakseni sen mitä siellä oli. Pääsinkin suosikkiaiheeseeni: oman elämäni analysointiin ;)) ihan vain huvin vuoksi. Pappa oli tulossa tervehtimästä tytärtään Euroopasta ja kertoi päällisin puolin itsestään myös, mutta johdatti keskusteluan aina minuun, valintoihini ja toiveihini ja valotti erilaisia näkökulmia minua askarruttaviin asioihin. New Yorkissa tiemme erosivat ja toivotimme toisillemme hyvää jatkoa. En koskaan saanut tietää kuka hän oli eikä hän kuka minä olin.
      Upea muisto nuoruudesta ja tuntemattomalle avautumisesta.

    • Anonyymi

      Pahus kun unohtui tärkein aloituksestani, tämä"eräs" sattuu olemaan Niuvanniemen lääkäri, ei nyt sentään ihan ylilääkäri.

      • Anonyymi

        Tuossa taas joku klo 16:03 vääntää aloittajan sanomaa omakseen.

        Täältä on hyvä pysyä poissa.
        Olen pysynyt poissa jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa taas joku klo 16:03 vääntää aloittajan sanomaa omakseen.

        Täältä on hyvä pysyä poissa.
        Olen pysynyt poissa jo pitkään.

        Saattaa olla dementoitunut aloittajakin, jolla muisti palautuu pätkittäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla dementoitunut aloittajakin, jolla muisti palautuu pätkittäin!

        Tuollaiset häiriköt ovat pilanneet palstan kokonaisuudessaan. Väki on jo lähtenyt parhaimpien osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla dementoitunut aloittajakin, jolla muisti palautuu pätkittäin!

        Tuollaisille kovasuisille häiriköille. kuten. 16:03
        "Niuvanniemi" näyttää olevan tuttua seutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisille kovasuisille häiriköille. kuten. 16:03
        "Niuvanniemi" näyttää olevan tuttua seutua.

        Eiköhän tämä ole aivan niuvanniemeläisten ikioma palsta, johon ovat kokoontuneet, ainakin jutuista päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä ole aivan niuvanniemeläisten ikioma palsta, johon ovat kokoontuneet, ainakin jutuista päätellen.

        Ei ole kynnys korkea, tervetuloa vain.
        Nimim. Eräs palstalaisten puolesta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kynnys korkea, tervetuloa vain.
        Nimim. Eräs palstalaisten puolesta".

        Pitää se oma itsensä nk. purkaa, kaikki se huono olo mikä on kerääntynyt sisään.

        Kai sitä voi kutsua "ripittäytymiseksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä ole aivan niuvanniemeläisten ikioma palsta, johon ovat kokoontuneet, ainakin jutuista päätellen.

        Vastaat siis koko palstan "eliitin" puolesta, joka ei siedä kuin omahyväistä
        pullantuoksuista hymistelyä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaat siis koko palstan "eliitin" puolesta, joka ei siedä kuin omahyväistä
        pullantuoksuista hymistelyä ?

        Kyllä meille eliittiin kuuluville pullantuoksujen lisäksi maistuu myös sherrykin joskus, jota nautiskelemme toisinaan pikkusormi pönöttäen pystyssä, etiketinmukaisista kristallilaseista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meille eliittiin kuuluville pullantuoksujen lisäksi maistuu myös sherrykin joskus, jota nautiskelemme toisinaan pikkusormi pönöttäen pystyssä, etiketinmukaisista kristallilaseista!

        Pitäkää vaikka häntänne pystyssä, minä ryystän juomani aina suoraan pullonsuusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe