Ihmeet ehyttävät mielesi

Ihmeet eheyttävät mielesi
Ei voi liian usein tähdentää sitä, että kaikki on ajatusta, kaikki tapahtuu mielessä. Tämä sinun tulee ymmärtää voidaksesi ymmärtää mikä ihme on ja miten ihme toimii.
Egolle vain materiaalinen ja konkreettinen muoto ovat todellisia ja ajatus on merkityksetöntä. Mieli on Todellisuutta ja se on muotoa vailla olevaa ja abstraktia. Ensimmäiseksi sinun tulee siis tajuta, että tämä on asia, jonka näet takaperoisesti: Mieli ja Ajatus ovat Todellisuutta, konkreettinen muotojen maailma on epätodellinen.
Havaitsemisessa on kaksi tasoa. Ensimmäinen on taso ajatusten taso, joka tuottaa sinulle maailman. Tämä taso on neutraali. Katsele tilaa ympärilläsi jossa olet juuri nyt. Kaikki on ajatusta – pyöreä, sininen, karkea, tuoli, jääkaappi, matto, jne – siitäkin huolimatta vaikka et olekaan tietoinen ja et ”ajattelisi” asiaa. Se mitä näet kehon silmin – muista, että keho itse on epätodellinen – on jakautuneen mielen tuottama valkokangas, jolle erillisyys voi projisoitua. Tämä havaitsemisen taso on neutraali siinä mielessä, ettei sillä itsessään ole mitään merkitystä.
Seuraava havaitsemisen kerros – arvottamisen ja tulkitsemisen taso – on taso, jolla annetaan merkitys sille, mitä kehon silmät näkevät. Ihmeiden Oppikurssi vaikuttaa tällä tasolla, koska ilman maailman. synnyttävää egon projektiota ”valkokankaalle” näkisit että maailma on merkityksiä vailla ja ettei sillä ole sinulle mitään merkitystä, jolloin se voi häipyä.
Tämä toinen havaitsemisen taso on valinnan tekemisen taso. Sinulla on vain kaksi tapaa nähdä maailma: joko egon kautta tai Pyhän Hengen silmin. Ego opettaa, että maailma tuottaa merkitykset, jotka siinä näet. Ego projisoi ajatuksensa maailmaan ja sanoo, että maailma saa aikaan sen mitä koet. Tällä tavalla ego saa vastakkainasettelun, syyllisyyden ja pelon pysymään mielessäsi. Et pääse eroon vastakkainasettelusta, syyllisyydestä etkä pelosta projisoimalla niitä, koska silloin näet ne asioina jotka ovat ”tuolla jossakin”. Kuitenkin se missä nämä asiat tapahtuvat, on sinun mielesi.
Pyhä Henki opettaa, että se mikä ei ole Rakkautta on rakkauden pyyntöä. Silloin kun katselet maailmaa ja näet vastakkainasettelua, syyllisyyttä ja pelkoa, olet Rakkauden pyytäjä. Tämä on sellaisen ihmeen pyytämistä, joka on Rakkauden Laajentamista. Voit siis koskettaa sisimmässäsi olevaa rakkautta kaikkien ajatusten kautta, joita sinulla on ja voit laajentaa tätä rakkautta maailmaan. Voit parantaa mielesi koska maailma on mielessäsi. Maailma on se osa mielestäsi, jonka olet projisoinut itsestäsi poispäin.

11

2104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun tulee korvata jokainen ego-ajatuksesi Rakkauden laajentumisella (ihmeellä), sillä mielesi tulee parantua kokonaisuudessaan ja palautua Jumalaan. Jos pidät kiinni yhdestäkään vastakkainasettelun, syyllisyyden tai pelon ajatuksesta, silloin pidät niitä tosina, jolloin parantuminen jää tapahtumatta.

      Jotkut ihmeet näyttävät vaikeammilta kuin toiset. Saatat sanoa ”Miten voin nähdä Rakkautta silloin kun mieleltään sairas mies joutuu elämään kadulla?” tai ”Miten voin nähdä Kristuksen, kun tyyppi on ääliö?” tai ”Miten voin nähdä Jumalan tämän hävityksen keskellä?” Ego näkee tärkeysjärjestyksen illuusioissa – toiset ovat todellisempia kuin toiset. Mutta Pyhä Henki tietää, että kaikki illuusiot ovat yhtä ja samaa, eikä niiden tyypillä tai todellisuuden asteella ole mitään merkitystä. Mikä ei ole Jumalaa, se ei todellakaan ole Jumalaa.

      Sinun ei tarvitse pelastaa maailmaa, koska mitään mielesi ulkopuolella olevaa maailmaa ei ole. Mutta sinun tulee pelastaa mielesi siltä illuusiolta, että osa mielestäsi on sisimmässäsi ja osa mielestäsi on ulkopuolella (maailma). Tämän mielesi jakautuneisuuden tulee parantua ja tätä varten ihmeet ovat olemassa. Kun Rakkaus on sisimmässäsi, silloin Rakkaus on myös maailmassa. Valitse nähdä Rakkautta sen sijaan että näet erillisyyden maailman, jolloin mielestäsi tulee Yksi, parantunut ja valmis palaamaan Jumalaan.

    • Anonyymi

      Olen tehnyt A Course in Miracles'iin, Kurssin Ihmeisiin, suomennettu nimellä Ihmeiden Oppikurssiin mukaisen videon Projisoinnista, mielen heijastuksesta. Videon pituus on 15 min.
      Se löytyy YouTube'sta hakusanalla Harry Tuominen. Siinä on viittaukset, missä Kurssista kerrotaan ko. asioista.

      Yo:ssa videossa ilmenee yksilön mieleen tallentamien vanhojen kokemusten merkitys nyt'hetken kokemukseen, Projisointiin. Jos siis haluaan pysyvän muutoksen mielensä projisointiin, niin avainasemassa ovat mielessä olevat menneet, vanhat kokemukset. Ainoa keino on niiden mitätöinti.
      Kurssin mukaan Anteeksianto, vanhojen kokemusten tekemättömäksi tekeminen on ainut keino.
      Olen tehnyt myös tästä Kurssiin liittyvän, viittauksilla varustetun videon, mikä löytyy YouTube'sta hakusanalla Harry Tuominen ja nimellä Anteeksianto.

      • Anonyymi

        Olen käynyt kuuntelemassa Harry Tuomisen opetuksia Ultra päivillä ja muutamassa muussa yhteydessä, monia kertoja. Kiitokset on hänelle lausuttava. Sillä hänen opetukset avasivat näkemään iok:n todellista sisältöä, monin kerroin omaa ymmärrystäni laajemmin ja paremmin. Näkemään ja kokemaan, miten paljon ristiriitoja kurssi pitää sisällä, siis kurssin itsensä sisäisiä ristiriitoja. Verrattaessa tekstiä englannin kieliseen painokseen, kyse ei ole käännösvirheistä, vaan selkeistä ristikkäin olevista kohdista, joita on lukemattoman paljon. Lopulta siis usean vuoden iok polku tuli opetuksien selkeyttämä päätökseen. Tuskin olisin ilman kuunneltuja opetuksia huomannut sisällön erikoisia kohtia. Sillä kurssi oli jo säätänyt mieleni ottamaan vastaan kaiken iok:sta. Mutta yllättäen ja yllättävästä suunnasta tulikin suunnan muuttaja, opettaja itse. Kiitos vielä uudelleen herra Tuomiselle siitä, että hänen opetukset sytyttävät valon palamaan ja siten tekemään irtioton iok:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt kuuntelemassa Harry Tuomisen opetuksia Ultra päivillä ja muutamassa muussa yhteydessä, monia kertoja. Kiitokset on hänelle lausuttava. Sillä hänen opetukset avasivat näkemään iok:n todellista sisältöä, monin kerroin omaa ymmärrystäni laajemmin ja paremmin. Näkemään ja kokemaan, miten paljon ristiriitoja kurssi pitää sisällä, siis kurssin itsensä sisäisiä ristiriitoja. Verrattaessa tekstiä englannin kieliseen painokseen, kyse ei ole käännösvirheistä, vaan selkeistä ristikkäin olevista kohdista, joita on lukemattoman paljon. Lopulta siis usean vuoden iok polku tuli opetuksien selkeyttämä päätökseen. Tuskin olisin ilman kuunneltuja opetuksia huomannut sisällön erikoisia kohtia. Sillä kurssi oli jo säätänyt mieleni ottamaan vastaan kaiken iok:sta. Mutta yllättäen ja yllättävästä suunnasta tulikin suunnan muuttaja, opettaja itse. Kiitos vielä uudelleen herra Tuomiselle siitä, että hänen opetukset sytyttävät valon palamaan ja siten tekemään irtioton iok:sta.

        ". Lopulta siis usean vuoden iok polku tuli opetuksien selkeyttämä päätökseen. "

        Sinäkö sitten valaistuit ja pääsit irti jälleensyntymien kierrosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Lopulta siis usean vuoden iok polku tuli opetuksien selkeyttämä päätökseen. "

        Sinäkö sitten valaistuit ja pääsit irti jälleensyntymien kierrosta?

        "Sinäkö sitten valaistuit ja pääsit irti jälleensyntymien kierrosta?"

        Mahdoitko edes kunnolla lukea tuota tekstiä mistä kysymyksesi esitit. Ei siinä puhuttu valaistumisesta tai edes sen mahdollisuudesta. Itse en ainakaan löytänyt kommentista mitään siihen viittaavaa, päinvastoin. Kirjoittaja aika selvästi kertoi, että lopetti kurssin lukemisen, kuultuaan Tuomista ja hänen opetusta joitakin kertoja. Joten ei pidä yrittää kääntää asiaa muuksi, kun mitä on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinäkö sitten valaistuit ja pääsit irti jälleensyntymien kierrosta?"

        Mahdoitko edes kunnolla lukea tuota tekstiä mistä kysymyksesi esitit. Ei siinä puhuttu valaistumisesta tai edes sen mahdollisuudesta. Itse en ainakaan löytänyt kommentista mitään siihen viittaavaa, päinvastoin. Kirjoittaja aika selvästi kertoi, että lopetti kurssin lukemisen, kuultuaan Tuomista ja hänen opetusta joitakin kertoja. Joten ei pidä yrittää kääntää asiaa muuksi, kun mitä on kirjoitettu.

        "Joten ei pidä yrittää kääntää asiaa muuksi, kun mitä on kirjoitettu."

        En kääntänyt mitään miksikään vaan esitin kysymyksen tarkistaakseni olinko ymmärtänyt kirjoituksen oikein. En ollut.

        Se joka on päässyt jälleensyntymien kierrosta ei tarvitse enää kurssia. Jos kurssi on suoritettu niin sitten sitä ei tietenkään tarvita.

        Se että kurssissa koetaan olevan ristiriitoja johtuu usein siitä että sekoitetaan
        sisältö ja muoto keskenään. Englanniksi tämä on "level confusion".

        Toivottavasti Harry Tuominen on tietoinen tästä ongelmasta jos aikoo toimia IOK:n opettajana ettei johda ihmisiä harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joten ei pidä yrittää kääntää asiaa muuksi, kun mitä on kirjoitettu."

        En kääntänyt mitään miksikään vaan esitin kysymyksen tarkistaakseni olinko ymmärtänyt kirjoituksen oikein. En ollut.

        Se joka on päässyt jälleensyntymien kierrosta ei tarvitse enää kurssia. Jos kurssi on suoritettu niin sitten sitä ei tietenkään tarvita.

        Se että kurssissa koetaan olevan ristiriitoja johtuu usein siitä että sekoitetaan
        sisältö ja muoto keskenään. Englanniksi tämä on "level confusion".

        Toivottavasti Harry Tuominen on tietoinen tästä ongelmasta jos aikoo toimia IOK:n opettajana ettei johda ihmisiä harhaan.

        Katsoin Harry Tuomisen videon Projisointi Kurssissa Ihmeisiin eli Iok:ssa
        eikä se saanut minua lopettamaan IOK:n opiskelua. Päinvastoin.
        On mielenkiintoista että entinen matematiikan opettaja puhuu kurssista. Opetukseen tulee taas uusi erityinen vivahde vaikka sisältö pysyisi samana.

        Ihan fiksuja Harry puhuu mutta on näköjään keksiny kurssille ihan oman nimen. ;)


    • Rakkaus on sisimmässäsi, silloin Rakkaus on myös maailmassa. Valitse nähdä Rakkautta sen sijaan että näet erillisyyden maailman, jolloin mielestäsi tulee Yksi, parantunut ja valmis palaamaan Jumalaan.

      Jokainen tulkitsee siksi että ymmärtäisi.
      Kun tulkitaan käänöstekstiä ollaan jälleen kauempana kaverin "käännöksestä" saatikka alkperäisestä?

      Sillätavoin minä ymmärrän anteeksiannon eli tulkitsen irti päästämisen, Pyhänhengen haltuun jätämisen.
      Jokaisen erillisyys on välttämätön havainto, miten muutoin ymmärtäisi ykseyden merkityksen ellei ymmärrä erillisyyttä

      • Anonyymi

        "Jokaisen erillisyys on välttämätön havainto, miten muutoin ymmärtäisi ykseyden merkityksen ellei ymmärrä erillisyyttä."

        Täsä tuli mieleen Garyn kirjoittama kysymys että jotta voisi nauttia seksistä pitääkö ensin kokea miltä tuntuu kun ammutaan vatsaan. Vastaus on tietenkin ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jokaisen erillisyys on välttämätön havainto, miten muutoin ymmärtäisi ykseyden merkityksen ellei ymmärrä erillisyyttä."

        Täsä tuli mieleen Garyn kirjoittama kysymys että jotta voisi nauttia seksistä pitääkö ensin kokea miltä tuntuu kun ammutaan vatsaan. Vastaus on tietenkin ei.

        Hyvinkin pienenä jopa vastsyntyneenä yksilöllä on kyky huutaa yksinäisyyttään, nälkäänsä, kylmää, jne....
        Tietenkin se väkivalta kun kokee synnytystapahtuman voi ajatella ensimmäiseksi väkivallanteoksi


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe