iPhone ja virukset. Mitä kokemuksia??

Anonyymi

Onko kenelläkään ollut viruksia iPhone puhelimessa ja mistä on tullut?

Ja mahtaako virus lähteä, jos poistaa sen ohjelman jonka mukana se on tullut?

21

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei yhtään virusta vaikka jo neljäs iphone ja toinen ipad käytössä. Applen app-storeen ei pääse haitakkeet.
      Androidien sovelluskauppa on valvomaton paikka ja haittaohjelmia on sovelluksien seassa.

    • Anonyymi

      Varmin tapa estää virusten tunkeutuminen iPhoneen on tämä, jätä moinen ylihintainen lastenlelu sinne kaupan hyllylle ja hanki itsellesi jotain kestävämpää ja toimivampaa kalustoa.

      • Anonyymi

        Millä perusteella luokittelet iPhonet lastenleluiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella luokittelet iPhonet lastenleluiksi?

        Samoilla perusteilla kuin sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla perusteilla kuin sinäkin.

        Harvoin kuulee yhtä typerää vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin kuulee yhtä typerää vastausta.

        Apple-peeloilta ei tule muita kuin typeriä vastauksia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apple-peeloilta ei tule muita kuin typeriä vastauksia.

        Sanot siis Android uskovaisia Apple peeloiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot siis Android uskovaisia Apple peeloiksi?

        Olen aina sanonut finninaamaisia Apple-nulikoita myöskin Apple-peeloiksi tai Apple-hihhuleiksi, joskus myös Apple-jonneiksi ja käytäntö pysyy samana myös jatkossakin, joten koetahan vaan tottua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina sanonut finninaamaisia Apple-nulikoita myöskin Apple-peeloiksi tai Apple-hihhuleiksi, joskus myös Apple-jonneiksi ja käytäntö pysyy samana myös jatkossakin, joten koetahan vaan tottua.

        Mutta nyt sanoit myös finninaamaista Android uskovaista sellaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina sanonut finninaamaisia Apple-nulikoita myöskin Apple-peeloiksi tai Apple-hihhuleiksi, joskus myös Apple-jonneiksi ja käytäntö pysyy samana myös jatkossakin, joten koetahan vaan tottua.

        Eikä se mua haittaa millä nimellä sinä niitä kutsut.
        Kutsun minäkin sinun kaltaisia monella eri nimellä.


    • Anonyymi

      Onko hinnassa eroa? On. Applen tuotteet maksavat maltaita. Jos et usko, vertaa hintoja netissä. Huomaat, että vastaavilla ominaisuuksilla varustettu PC maksaa noin puolet vähemmän kuin Mac kone. Mieti siis, tarvitsetko todella yli 1000€ maksavan tietokoneen, kun PC, jossa kaikki tarvitsemasi sovellukset löytyvät valmiiksi asennettuna maksaa Prismassa sen muutaman satasen näyttöineen päivineen.

      Miksi Apple? Koska kyse on uskonnosta. Moni uskoo, että heidän elämänlaatunsa paranee, kun he maksavat kalifornialaiselle yritykselle 1000€ ylimääräistä. Tämän voi havaita jo kännyköissä. 200€ hintainen Nokia pyörittää YouTube videoita ja Facebookia tismalleen samalla tavalla kuin yli 1000€ hintainen Applen puhelin. Ja tuossa yli 1000€ maksavassa puhelimessa ei ole edes kuulokeliitäntää. Saat toki lisähintaan kauniit omenalogolla varustetut langattomat kuulokkeet. Jokainen voi itse miettiä, onko tässä mitään järkeä.

      Pieni varoituksen sana on paikallaan Applen tuotteiden kohdalla. Itse ostin nimittäin hiljattain uuden television. En katso televisioita, mutta pelikonsolit ja tietokoneeni ajattelin kytkeä ihan kunnon tauluteeveeseen. En muistanut televisioita ostettaessa, että minullahan on pöytäkoneena Applen laite. Täten en päässyt nauttimaan Facebook selailusta suurelta näytöltä samana iltana. Piti suunnata uudestaan kauppaan seuraavana päivänä ostamaan muutama adapteri, jotta homma pelittää. Applen laitteissa kun ei tällaisia PC-puolelta itsestäänselvyyksiä ole, kuten HDMI liitintä. Kyllä, luit aivan oikein. Se on se liitin, jolla näytöt nykyään liitetään. Mutta Applella on aivan omat liittimet. Mikäli kaikki laitteesi ovat Applea, televisiota myöten, tätä ongelmaa ei tietenkään ole. Ehkä nyt teen kärpäsestä härkäsen, adapteri maksaa muutaman kympin ja sen asentaminen sujuu muutamassa sekunnissa. Mutta nyrkkisääntönä voi pitää, että Apple ei tykkää muiden valmistajien sovelluksista tai laitteista. Eihän iPhonessa nykyään ole edes kuulokeliitäntää! Mainitsinko jo, että uusimmissa iPhoneissa ei ole edes kuulokeliitäntää.

      • Anonyymi

        Et ilmeisesti tiedä että MacOs on eri käyttöjärjestelmä kuin Windows


      • Anonyymi

        Eipä kuulokeliitäntää ole monessa muussakaan puhelimessa.


    • Anonyymi

      Surffailin huvikseni aikuisviihdesivustolla ja iPhone avasi safarin toisen välilehden jossa kerrottiin että puhelimeeni olisi tullut 17 virusta ja että saisin estettyä leviämisen jos lataisin sovelluksen, päätin kuitenkin että puhelimessani ei ole mitään virusta, vaan tämä on huijaus, kuitenkin noin joka kolmas kerta kun käyn samalla sivustolla puhelimeni avaa saman 17 virusta ilmoituksen. Kuitenkin tänään ilmoitus oli ensin tuo edeltävä, mutta kun suljin sen tuli uusi jossa sanottiin että hakkeri on päässyt puhelimeesi, ja jakaa yhteystiedot ja etukameran kuvat eteenpäin Ja että on 2 min aikaa jotain..., epäilen edelleen ettei puhelimellani ole mitään, mutta haluan kuitenkin varmistaa onko jollain varmaa tietoa tai omaa kokemusta? Olen netistä löytänyt muutaman keskustelun tuosta ensimmäisestä mutta en yhtään tuosta jälkimmäisestä, tämä sekä se että sama ilmoitus tulee hyvin useasti lisää minulle epävarmuutta, voitteko vastata?

      • Anonyymi

        Kyseessä on hyvin klassinen huijaus. Laitteessasi ei ole viruksen virusta, mutta kyseisen mainoksen ratkaisuksi ehdottama "tietoturvaohjelma" on todennäköisesti haittaohjelma, jota ei kannata asentaa.

        iPhonessa on se hyvä puoli, ettei siihen ei pysty asentamaan appeja Appstoren ulkopuolelta, ja Appstoren apit ovat hyvin tarkastettuja. Kyseessä on siis todennäköisesti mainospetkutus, jolla ihmisiä huijataan maksullisen "tietotuvasovelluksen" käyttäjiksi. Jos mainoksen linkki vie Appstoreen (mitä epäilen suuresti), niin voit tehtä ilmiannon sovelluksesta Applelle.


    • Anonyymi

      Viruksia on Applessa vaikka kuinka. Ei ole pelkästään Windows ja Android ongelma.

      • Anonyymi

        Kerroppa yksikin virus.


      • Anonyymi

        No, eikö niitä löydykään?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe