Heti alkoivat "asiantuntijat" sössöttämään

Anonyymi

337

3688

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei olekaan! Pakkokaranteenit eivät kuulu vapaaseen valtioon. Emme (vielä) ole Neuvostoliitto. Toivottavasti oppositio vastustaa pakkokaranteeneja.

      • Anonyymi

        Onko vastuuttomilla itsekkäillä narsisteilla lupa vaarantaa vastuulliset kansalaiset ja koko isänmaa toiminnallaan (taous, hyvinvointi, työpaikat), jossa ulkomaan huvimatkoilta haetaan yleisvaarallinen jopa tappava tai vammauttava tartuntatauti?


      • Anonyymi

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastuuttomilla itsekkäillä narsisteilla lupa vaarantaa vastuulliset kansalaiset ja koko isänmaa toiminnallaan (taous, hyvinvointi, työpaikat), jossa ulkomaan huvimatkoilta haetaan yleisvaarallinen jopa tappava tai vammauttava tartuntatauti?

        ei ole mitään syytä pakkokaranteeniin. pitää ensin katsoa mitä on tilanne muualla. joka ei ole mitään katastrofallinen. Iso manipulatio tukee "pelko" projekti niin että ihmiset hyväksyvät tahtoen tai tahtomattaan rokotuksia, pakkokaranteenia ja vapautensa luopumista. Bill Gates, the great professor without any diploma of medecine has ordered. Mennään nyt New worldiin hän käskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        Eipä se muuten olekaan niin. Pakkokaranteeniin laitetaan, vaikka väksin, tartuntatautilääkäri päätöksellä. Ei ministeri löyhällä puhella. Voit vaikka tarkistaa asian tartuntatautilaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        Tartuntatautilaki mahdollistaa pakkokeinoja. Mutta esim. karanteenimääräykseen ja eristämiseen vaaditaan kunnan tartuntataudeista vastaavan lääkärin allekirjoitus. Laki ei erittele onko se vain potilaskohtainen, vai voiko se olla myös yleisluontoinen. Eli voisiko esim. Vantaan tartuntataudeista vastaava lääkäri kirjoittaa Hki-Vantaalle riskimaista tulevia matkustajia koskevan yleisen karanteenimääräyksen.


      • Anonyymi

        Ihan vapaasti voi olla menemättä niille riskialuelle, joille matkustamisesta on jo varoiteltu.
        Karanteenihan on vain niille, jotka on sinne kaikesta huolimatta menneet.
        Näin käy kun sitä omaehtoista karanteenia ei ole noudatettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        Poliisit metsästämään karkulaisia ja ampua jos ei muuten pysähdy !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se muuten olekaan niin. Pakkokaranteeniin laitetaan, vaikka väksin, tartuntatautilääkäri päätöksellä. Ei ministeri löyhällä puhella. Voit vaikka tarkistaa asian tartuntatautilaista.

        Niin on hyvä koska joukossamme on aina nuo puupäät joista ei voi muuta kuin sanoa että autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole mitään syytä pakkokaranteeniin. pitää ensin katsoa mitä on tilanne muualla. joka ei ole mitään katastrofallinen. Iso manipulatio tukee "pelko" projekti niin että ihmiset hyväksyvät tahtoen tai tahtomattaan rokotuksia, pakkokaranteenia ja vapautensa luopumista. Bill Gates, the great professor without any diploma of medecine has ordered. Mennään nyt New worldiin hän käskee.

        Kerrankin järkeä kirjoituksessa. Jokainen manipulaation nielemä pelko tollo istukoon sisällä naamarit,pleksit ja käsineet kädessä. Netistä löytyy tiedot esim vuoden 2018 ja 2019 influenssan kuolleista ja määrät moninkertaiset nyt meneillään olevan hömpsötykseen verrattuna. Järki käteen ja tietoja hakemaan ja pelko ja paniikki pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin järkeä kirjoituksessa. Jokainen manipulaation nielemä pelko tollo istukoon sisällä naamarit,pleksit ja käsineet kädessä. Netistä löytyy tiedot esim vuoden 2018 ja 2019 influenssan kuolleista ja määrät moninkertaiset nyt meneillään olevan hömpsötykseen verrattuna. Järki käteen ja tietoja hakemaan ja pelko ja paniikki pois

        Vuoden 2018 oli tupla kuolleita mitä nyt,mutta silloin tauti sai vapaasti edetä.
        Jenkeissä on koronaan tähän mennessä kuolleita VIISIN kertanen määrä tavalliseen kausi flunssaan nähden ja sielläkin on vähän rajoitettu.jenkeissä tautia ei ole vielä taputeltu
        Etteiköhän päästä suurin piirtein lähelle kymmen kertaiseen määrään.
        Pitää myös muistaa että suoraan kuoleiden lisäksi on toinen mokoma jotka kuolee jälkitauteihin ja osa saa loppu elämän vammat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on hyvä koska joukossamme on aina nuo puupäät joista ei voi muuta kuin sanoa että autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku

        ne puupäät tartuttaa ihmisiä jatkuvilla syötöillä ne pitää ottaa kiinni ja rautoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        Sellainen natsi sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        Niin tuo asenne on ollut iät ja ajat demari ja vasemmiston idealogi. Nyt saa ne kärsiä, oppivat nielemään sitä itseään tosipaikan tullen. Aina ollut oikeus saada rahaa tekemättömyydestä ja kotona olemisesta. Demarit voisi palata takaisin hevoskärry ajan laskuun ja lähteä hevosen sontaa kauhomaan pelloille RYHMÄSSÄ.


      • Anonyymi

        Mitä vitun pakkokaranteeneja opposition pitää vastustaa?
        Ei sinun ole mikään pakko matkustaa alueille joilta palatessa joudut pakkokaranteenin.
        Tarttuvien tautien tietoinen levittäminen on rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastuuttomilla itsekkäillä narsisteilla lupa vaarantaa vastuulliset kansalaiset ja koko isänmaa toiminnallaan (taous, hyvinvointi, työpaikat), jossa ulkomaan huvimatkoilta haetaan yleisvaarallinen jopa tappava tai vammauttava tartuntatauti?

        Ei ne kaikki huvimatkoja ole. Meillä Suomalaisilla on lähisukulaisia esim.Ruotsissa. Mikäli äitini sairastuu vakavasti tai kuolee,on matka edessä. Karanteenissa ymmärrän itsekin olla sen jälkeen ja asuntoautolla kuljen. Lähiomaisen hautajaiset on jo sellainen asia mikä pakottaa ja silloin on saatava ansionmenetyksestä korvaus. Entäpä perheet joissa pitää saada tavata lasta? Lapsella on oikeus vanhempiinsa eikä sitä pidä kriminalisoida. Pahimpia on mielestäni ihmiset jotka suoralta kädeltä ovat valmiita tuommoisiin neuvostoajan ilmiantoihin ja vastakkainasetteluun. Ministerit voivat mielestäni menettää myös ansionsa ulkomaan reissuilta jos siinä ei tehdä rajanvetoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2018 oli tupla kuolleita mitä nyt,mutta silloin tauti sai vapaasti edetä.
        Jenkeissä on koronaan tähän mennessä kuolleita VIISIN kertanen määrä tavalliseen kausi flunssaan nähden ja sielläkin on vähän rajoitettu.jenkeissä tautia ei ole vielä taputeltu
        Etteiköhän päästä suurin piirtein lähelle kymmen kertaiseen määrään.
        Pitää myös muistaa että suoraan kuoleiden lisäksi on toinen mokoma jotka kuolee jälkitauteihin ja osa saa loppu elämän vammat.

        Miten kukaan ei tunnu ymmärtävän että joo, onhan niitä influenssaankin kuolleita joka vuosi paljon mutta korona korona kuolemat tulee siihen lisäksi! Toitotetaan vaan että "ois niitä kuolemia muutenkin ollut monin kertainen määrä kausi-influenssaan", ja nyt on vielä tämä korona epidemia LISÄKSI?!?

        Tää viesti mihin vastasin oli ihan fiksusti kirjoitettu tosin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen natsi sieltä.

        Jaahas, natsikortti käytetty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vitun pakkokaranteeneja opposition pitää vastustaa?
        Ei sinun ole mikään pakko matkustaa alueille joilta palatessa joudut pakkokaranteenin.
        Tarttuvien tautien tietoinen levittäminen on rikos.

        "Tarttuvien tautien tietoinen levittäminen on rikos."

        Tuo on totta ja mun mielestä jokainen joka tahallaan levittää tappavaa tartuntatautia, on tuomittava ehdottomaan vankeuteen taposta tai sen yrityksestä!


      • Anonyymi

        "Ei olekaan! Pakkokaranteenit eivät kuulu vapaaseen valtioon. Emme (vielä) ole Neuvostoliitto. Toivottavasti oppositio vastustaa pakkokaranteeneja."

        Tartuntatautilain nojalla Suomen kansalainen voidaan tarvittaessa määrätä karanteeniin. Olemme siis Neuvostoliitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo asenne on ollut iät ja ajat demari ja vasemmiston idealogi. Nyt saa ne kärsiä, oppivat nielemään sitä itseään tosipaikan tullen. Aina ollut oikeus saada rahaa tekemättömyydestä ja kotona olemisesta. Demarit voisi palata takaisin hevoskärry ajan laskuun ja lähteä hevosen sontaa kauhomaan pelloille RYHMÄSSÄ.

        Keväällä persut haukkui hallituksen kun eivät sulkeneet lentoasemalle tulijoita pakolla hotelleihin kahdeksi viikoksi. Nyt kun hallitus on tekemässä jotain tuonsuuntaistakin on se rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        "Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin"
        Ei se ole niin. Ei Suomessa. Onhan se jo nähty monessa asiassa, että mitään pakkotoimenpiteitä Hölmölässä ei oikeasti oteta käyttöön, kun sopimukset ja lait sanovat, että ihmisen vapaata valintaa ei saa rajoittaa. Joten kun nuijat idiootit saavat päähänsä vaarantaa Hölmölän asukkaiden hengen ja terveyden, niin kukaan ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin järkeä kirjoituksessa. Jokainen manipulaation nielemä pelko tollo istukoon sisällä naamarit,pleksit ja käsineet kädessä. Netistä löytyy tiedot esim vuoden 2018 ja 2019 influenssan kuolleista ja määrät moninkertaiset nyt meneillään olevan hömpsötykseen verrattuna. Järki käteen ja tietoja hakemaan ja pelko ja paniikki pois

        "Kerrankin järkeä kirjoituksessa"
        Hyvää matkaa vaan, matkustusaddiktoitunut kommentoija. Toivottavasti jäät sinne ulkomaille etkä ryhdy viruksenkuljettajaksi ja -jakelijaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne puupäät tartuttaa ihmisiä jatkuvilla syötöillä ne pitää ottaa kiinni ja rautoihin

        "ne pitää ottaa kiinni ja rautoihin"
        Vielä parempi olisi, kun laitettaisiin lautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vitun pakkokaranteeneja opposition pitää vastustaa?
        Ei sinun ole mikään pakko matkustaa alueille joilta palatessa joudut pakkokaranteenin.
        Tarttuvien tautien tietoinen levittäminen on rikos.

        Hysteria ei ole hyväksi


      • Anonyymi

        KYLLÄ pitää laittaa vastuuttomat koronakuriirit kunnon karanteeniin ja jos tekee mieli mennä ulkomaille niin menköön ja pysykään siellä JUUTTAAN IDIOOTIT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vapaasti voi olla menemättä niille riskialuelle, joille matkustamisesta on jo varoiteltu.
        Karanteenihan on vain niille, jotka on sinne kaikesta huolimatta menneet.
        Näin käy kun sitä omaehtoista karanteenia ei ole noudatettu.

        Kun tieten tahtoen mennään hakemaan kahden viikon lomaa niin näille pitää lyödä lasku päinvastoin kuin palkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastuuttomilla itsekkäillä narsisteilla lupa vaarantaa vastuulliset kansalaiset ja koko isänmaa toiminnallaan (taous, hyvinvointi, työpaikat), jossa ulkomaan huvimatkoilta haetaan yleisvaarallinen jopa tappava tai vammauttava tartuntatauti?

        Puhut ilm. lihansyöjistä /ei-vegaaneista jotka eivät osaa katsoa peiliin vaan sysäävät vastuuta muille ja koittaa tekohengittää rokotusten ja karanteenien avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne puupäät tartuttaa ihmisiä jatkuvilla syötöillä ne pitää ottaa kiinni ja rautoihin

        Ei-vegaanisen ihmisen syytä, jokaisen. Jättäkää eläimet rauhaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarttuvien tautien tietoinen levittäminen on rikos."

        Tuo on totta ja mun mielestä jokainen joka tahallaan levittää tappavaa tartuntatautia, on tuomittava ehdottomaan vankeuteen taposta tai sen yrityksestä!

        Niinpä,kaikki ei-vegaaniset ihmiset istumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit metsästämään karkulaisia ja ampua jos ei muuten pysähdy !

        Kun edellytetään karanteenia ja vastuullisuutta, niin seuraus on, että uhotaan, kuinka poliisi aja takaa ja ampuu, jos ei pysähdy ja suostu testeihin.
        Tällä tavalla ei asioita saada kuntoon, mutta vastarannan kiisket ovat ne kovaäänisimmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin järkeä kirjoituksessa. Jokainen manipulaation nielemä pelko tollo istukoon sisällä naamarit,pleksit ja käsineet kädessä. Netistä löytyy tiedot esim vuoden 2018 ja 2019 influenssan kuolleista ja määrät moninkertaiset nyt meneillään olevan hömpsötykseen verrattuna. Järki käteen ja tietoja hakemaan ja pelko ja paniikki pois

        Coronan aiheuttava sairaus voi olla niin raskas, ettei siitä koskaan toivu. Ei voida etukäteen tietää, kuinka vastuskykyinen yksilö on, joten on parasta, ettei hankikaan tartuntaa. Mitään takeita ei ole.
        On surkea tulevaisuudenkuva kuulla, että viruksesi voi aiheuttaa sinulle taudin, joka tappaa sinut tukehduttamalla.
        Ensimmäiset tartunnan saaneet kuolivat viikossa.
        Monet taudista toipuneet kärsivät jälkitaudeista viikkokausia jälkikäteen.
        Mitään tällaista ei kausiflunssien yhteydessä ole koettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kaikki huvimatkoja ole. Meillä Suomalaisilla on lähisukulaisia esim.Ruotsissa. Mikäli äitini sairastuu vakavasti tai kuolee,on matka edessä. Karanteenissa ymmärrän itsekin olla sen jälkeen ja asuntoautolla kuljen. Lähiomaisen hautajaiset on jo sellainen asia mikä pakottaa ja silloin on saatava ansionmenetyksestä korvaus. Entäpä perheet joissa pitää saada tavata lasta? Lapsella on oikeus vanhempiinsa eikä sitä pidä kriminalisoida. Pahimpia on mielestäni ihmiset jotka suoralta kädeltä ovat valmiita tuommoisiin neuvostoajan ilmiantoihin ja vastakkainasetteluun. Ministerit voivat mielestäni menettää myös ansionsa ulkomaan reissuilta jos siinä ei tehdä rajanvetoja.

        Jokainen ulkomaanmatka ei liity äidin kuolemaan. Ohjeistushan on toive, että tarpeetonta matkustusta vältetään.
        En usko, että matkasi estettäisiin, jos olisit menossa kuolevan äitisi luo, mutta kesälomareissu äidin hoteisiin on eri asia. Sen reissun voit jättää tekemättä.
        Miksi aina ohitetaan järkevät ehdotukset ja vetäistään kuolemat ja muut ehdottomuudet esiin, ikään kuin jokainen matkalainen aina olisi Todellisen Asian vuoksi liikkeellä!
        Muutenkin - kun ajatellaan lomamatkoja, - niin monissa maissa kärsitään turistien puutteesta. Mitä iloa matkalaisella olisi tyhjissä kaupungeissa tai tyhjillä rannoilla! Vain omassa seurassa, vähentyneiden palvelujen uhrina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keväällä persut haukkui hallituksen kun eivät sulkeneet lentoasemalle tulijoita pakolla hotelleihin kahdeksi viikoksi. Nyt kun hallitus on tekemässä jotain tuonsuuntaistakin on se rikollista.

        Persuilla ei ole logiikkaa, mutta tollot kannattajansa eivät sitä tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että ihmiset laitetaan testeihin tai pakkokaranteeniin, vaikka voimakeinoin...vaikka raakaa voimaa käyttäen. Tässä ei ole enää yksilönvapaudella ja mielipiteillä mitään merkitystä. Kaikki te minä,minä,minä...minulla on oikeus...te olette uhka kansalliselle terveydelle ja teitä tulee kohdella siten..uhkana ja teihin tulee voida käyttää kaikkia keinoja yhteiskunnan suojelemiseksi...ainahan on vastapainona ja vaihtoehtona tehdä juuri niinkuin pyydetään ja käsketään.

        Joku nähtävästi kuvittelee, että kyseessä on musta surma eikä korona. Onhan se jumalauta käsittämätöntä, että ihminen voitaisiin laittaa karanteeniin vain siksi, että tulee jostain maasta! Siis terve ihminen. Siinä ei ole mitään ihmeteltävää, että koronaan sairastunut laitetaan karanteeniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vitun pakkokaranteeneja opposition pitää vastustaa?
        Ei sinun ole mikään pakko matkustaa alueille joilta palatessa joudut pakkokaranteenin.
        Tarttuvien tautien tietoinen levittäminen on rikos.

        Älä viitsi. Nythän voi käydä ja on käynyt niin, että kun on Suomesta lähtenyt, niin koronatilanne on hyvä tulomaassa - ja loman aikana se saattaa muuttua. Mistä kukaan voi arvata mikä tulee olemaan missäkin maassa parin viikon päästä koronatilanne?


    • Anonyymi

      Ei tietenkään ole. Eduskunnalla on toki oikeus säätää lakeja, mutta lakeja on myös hallituksen noudatettava.

      Laillistettu lääkäri voi määrätä henkilön karanteeniin yksittäistapauksessa, mutta mitään "yleistä pakkokaranteenia" ei voi Suomessa käyttää.

      • Anonyymi

        No nyt ei ole mikään sotatila.


      • Anonyymi

        Onhan suomessa pakkohoitokin ”vaikeisiin” tapauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan suomessa pakkohoitokin ”vaikeisiin” tapauksiin.

        Ei pakkohoitoakaan voi määrätä ryhmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt ei ole mikään sotatila.

        Sotatila olisi poikaa ei olisi laittomia illegaaleja läpsyttelemässä veronmaksajien rahoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotatila olisi poikaa ei olisi laittomia illegaaleja läpsyttelemässä veronmaksajien rahoilla

        Eihän persua ole demokratia koskaan kiinnostanut. Ei muuta kuin muutto Venäjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt ei ole mikään sotatila.

        Kyllä se vaan on mutta vihollinen on vähän erilainen ja kaiken lisäksi näkymätön ja erittäin viekas, tulla tupsahtaa ihan mistä vaan etkä huomaa heti yhtään mitään niin että kyllä minä tätä sodaksi sanoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on mutta vihollinen on vähän erilainen ja kaiken lisäksi näkymätön ja erittäin viekas, tulla tupsahtaa ihan mistä vaan etkä huomaa heti yhtään mitään niin että kyllä minä tätä sodaksi sanoisin.

        Persut sotii toki koko ajan olematonta vihollista vastaan, mutta valtio julistaa tarpeen mukaan erikseen sotatilan. Tosin Suomessa ei enää tunneta termiä sotatila lainsäännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pakkohoitoakaan voi määrätä ryhmälle.

        Kylllä se kuuluis määrätä ainakin vihreille niin paljon vahinkoa ne saa aikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan suomessa pakkohoitokin ”vaikeisiin” tapauksiin.

        Niin on. Paikkohoidon määräämiseen on laissa edellytykset. Aivan samoin laki antaa edellytykset karanteeniin määräämiselle. Molemmissa tapauksissa kyse on lääketieteellisestä arviosta yksilön kohdalla.
        Tämä minksteri löyjä puhe pakkokaranteenista sovellettuna kaikkiin maahantulijoihi on pelkkää populistista irtopisteiden keruuta. Valitettavasti vain nii moni typerä kansalainen lähtee näihin vedätyksiin mukaan.


      • Anonyymi

        "Laillistettu lääkäri voi määrätä henkilön karanteeniin yksittäistapauksessa, mutta mitään "yleistä pakkokaranteenia" ei voi Suomessa käyttää"

        Olet naiivi. Laki mahdollistaa yleisvaarallisten pandemioiden yhteydessä laajatkin pakkotoimet. Kuten pakkorokotukset, pakkolääkinnän, ryhmäkaranteenin, yksilökaranteenin ja eristämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pakkohoitoakaan voi määrätä ryhmälle.

        Ihan varmasti myös ryhmää voidaan pakkohoitaa, jos sen epäillään altistuneen tai levittävän
        yleisvaarallista tartuntatautia. Ryhmäkaranteenit liittyvät usein juuri lentoihin, jotka tulevat riskialueelta tai lennolla on joku sairastunut yleisvaaralliseen tartuntatautiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän persua ole demokratia koskaan kiinnostanut. Ei muuta kuin muutto Venäjälle.

        Jaa jotta persut Venäjälle pilaamasta sun täkäläistä viher-neuvostoliittoasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti myös ryhmää voidaan pakkohoitaa, jos sen epäillään altistuneen tai levittävän
        yleisvaarallista tartuntatautia. Ryhmäkaranteenit liittyvät usein juuri lentoihin, jotka tulevat riskialueelta tai lennolla on joku sairastunut yleisvaaralliseen tartuntatautiin.

        Johtuu minä minä urpolaumasta jotka sitkeesti lykkää itsensä noihin riskimaihin. Täysin vastuuttomia idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on mutta vihollinen on vähän erilainen ja kaiken lisäksi näkymätön ja erittäin viekas, tulla tupsahtaa ihan mistä vaan etkä huomaa heti yhtään mitään niin että kyllä minä tätä sodaksi sanoisin.

        Mitä Jos tämä tauti olisi ollut samanlainen kuin
        MERS oli joitakin vuosia sitten.Mersin kuolleisuus oli 10% Jos siihen olisi reakoitu tällä vauhdilla kuin nyt olis tullut pahaa jälkeä.
        Olisikko tulevaisuutta varten syytä tarkistaa lajeja,ettei tilanteen päällä ollessa tarvitse miettiä mitä saa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laillistettu lääkäri voi määrätä henkilön karanteeniin yksittäistapauksessa, mutta mitään "yleistä pakkokaranteenia" ei voi Suomessa käyttää"

        Olet naiivi. Laki mahdollistaa yleisvaarallisten pandemioiden yhteydessä laajatkin pakkotoimet. Kuten pakkorokotukset, pakkolääkinnän, ryhmäkaranteenin, yksilökaranteenin ja eristämisen.

        Kun ei ole äänestänyt eduskuntavaaleissa niin nämä lait ei koske.


      • Anonyymi

        Marini rikkoi perustuslakia sekä eun lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marini rikkoi perustuslakia sekä eun lakia.

        Eikä rikkonut, tuo on vaan persujen propagandaa! Ja niitä v*tuttaa kun ne on vieläkin kakkosena demarien jälkeen eivätkä päässeet hallitukseen.


    • Anonyymi

      Tai miten on tuon pakkotestin kanssa?
      Tuntuu nyt siltä, ettei siihen voida pakottaa kuin lääkärin yksilökohtaisella päätöksellä.

      • Anonyymi

        Ketään ei voi pakottaa mihinkään testeihin. Pakottaja syyllistyy raiskaamiseen, jos niin tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa mihinkään testeihin. Pakottaja syyllistyy raiskaamiseen, jos niin tekee.

        Voidaan pakottaa. Laki yleisvaarallisista taudeista mahdollistaa tahdonvastaisen hoidon.
        Jos on aihetta epäillä, että joku levittää aidsia, hänet voidaan määrätä testin vastoin hänen suostumustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa mihinkään testeihin. Pakottaja syyllistyy raiskaamiseen, jos niin tekee.

        Väärin. Tartuntatautilain mukaan tartuntatautilääkärin päätöksellä voidaan tehdä terveydentilan tarkistus. Myös erilaiset testi voidaan lain mukaan rinnastaa tähän terveydentilan tarkistamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa mihinkään testeihin. Pakottaja syyllistyy raiskaamiseen, jos niin tekee.

        Kasvakaa aikuiseksi. Tartuntatautilaki mahdollistaa pakkotestit, pakkorokotukset ja pakkohoidon. Toki vain ääritapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Tartuntatautilain mukaan tartuntatautilääkärin päätöksellä voidaan tehdä terveydentilan tarkistus. Myös erilaiset testi voidaan lain mukaan rinnastaa tähän terveydentilan tarkistamiseen.

        Lue nyt se laki ymmärryksellä, niin ei tarvitse länkyttää. Karanteeniin voidaan määrätä altistumisepäilyn perusteella. Pakkohoitoa annetaan diagnoosin perusteella. Pakkorokotus voidaan määrätä esim. riskiryhmään kuulumisen tai ääritapauksessa taudin hallitsemattoman levinneisyyden perusteella. On selvää, ettei pakkokeinoihin lähdetä kevyesti. Ensin puhutaan tietenkin järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Tartuntatautilain mukaan tartuntatautilääkärin päätöksellä voidaan tehdä terveydentilan tarkistus. Myös erilaiset testi voidaan lain mukaan rinnastaa tähän terveydentilan tarkistamiseen.

        No silloin saa myös käyttää voimakeinoja oman koskemattomuuden puolustamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt se laki ymmärryksellä, niin ei tarvitse länkyttää. Karanteeniin voidaan määrätä altistumisepäilyn perusteella. Pakkohoitoa annetaan diagnoosin perusteella. Pakkorokotus voidaan määrätä esim. riskiryhmään kuulumisen tai ääritapauksessa taudin hallitsemattoman levinneisyyden perusteella. On selvää, ettei pakkokeinoihin lähdetä kevyesti. Ensin puhutaan tietenkin järkeä.

        "Pakkorokotus voidaan määrätä"
        Oikeustoimikelpoiselle tuskin voidaan millään perusteella määräta mitään rokotusta.


    • Anonyymi

      Onhan se kumma kun ihmisten ei anneta matkustella ja nauttia vapaasta elämästä. :D

      • Anonyymi

        Koska ihmiset on vastuuttomia ja levittää joko tietäen tai tietämättään tappavaa virusta, siksi on otettava pakkokeinot käyttöön!


      • Anonyymi

        Lähdeppä heti. Mutta älä tule takaisin!


      • Anonyymi

        Toisin sanoen levittää koronaa holtittomasti.


    • Anonyymi

      Ei tuollaisia päätöksiä pitäisikään poliittisen ohjauksen perusteella tehdä vaan virkavastuulla toimivan henkilön, tässä tapauksessa lääkärin tapauskohtaisen harkinnan tuloksena.

      • Anonyymi

        Matkustajat vaan pakkohoitoon.


      • Anonyymi

        Jos Hki-Vantaalle saapuu kone, jossa on ebolaa. Niin mitä luulet, määrätäänkö karanteeni koko koneelle, vai tehdäänkö tapauskohtaista harkintaa??? Tietenkin karanteeni määrätään kaikille koneessa olijoille yhdellä päätöksellä!!!

        Korona on yleisvaarallinen pandemia. Tottakai riskialueilta tulevat pitää laittaa yhdellä päätöksellä karanteeniin. Sillä jos altistus on tapahtunut hiljattain, testit eivät kerro yhtikäs mitään. Negatiivisen tuloksen saanut voi silti kantaa tautia ja levittää sitä.


      • Anonyymi

        Tapauskohtainen ei tarkoita yksilökohtaista. Se voi tarkoittaa myös riskialueelta tulevaa lentoa, laivaa tms. Tai se voi ravintolan asiakkaita tiettynä päivänä. Se voi tarkoittaa päiväkodin lasten ryhmää. Tai toimistoa, jossa ollaan oltu sairastuneen lähipiirissä.


    • Anonyymi

      Jos koronatesti ja karanteeni ei jollekin sovi, niin onko hänet hoidettava, kun korona iskee? Vai kieltäytyykö hän hoidostakin nyt?
      Alkaa pian pähkäily siitäkin, ketä kannattaa hoitaa ja ketä ei!

      • Anonyymi

        Nuhakuumeet sairastetaan kotioloissa.


      • Anonyymi

        "Alkaa pian pähkäily siitäkin, ketä kannattaa hoitaa ja ketä ei!"
        Miten niin alkaa!
        iän kaiken on ollut vallalla toimintamalli, että kunnollista hoitoa on saaneet vaan ne joilla on ollut vara maksaa yksityiselle.
        Tämä "priorisointi" on varsin selvästi nähtävissä mm. vanhusten hoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkaa pian pähkäily siitäkin, ketä kannattaa hoitaa ja ketä ei!"
        Miten niin alkaa!
        iän kaiken on ollut vallalla toimintamalli, että kunnollista hoitoa on saaneet vaan ne joilla on ollut vara maksaa yksityiselle.
        Tämä "priorisointi" on varsin selvästi nähtävissä mm. vanhusten hoidossa.

        Kyllähän homman nimi on se, että se pudotuspeli alkaa potilaan lompakkoon tuijottamatta siinä vaiheessa kun tehohoitoa tarvitsevien määrä ylittää tehohoidon kapasiteetin ja pitää ymmärtää ettei meillä koko maassa ole kuin vajaa 300 tehohoitopaikkaa. Ja jos epidemia karkaa lapasesta niin nuo paikat ovat hetkessä täynnä. Tämän lisäksi pitäisi huomioida myös se, että samanaikaisesti terveydenhuollon tulisi kyetä tarjoamaan tehohoitoa myös muille kuin koronaa sairastaville, joten kyllähän sitä priorisointia pitää suorittaa harva se päivä. Ns normitilassa vanhustenhuollossa varmasti pätee tuo paksumman lompakon laki eikä hoito ole kaikille yhtä laadukasta.


      • Anonyymi

        Kun karanteeni määrätään, niin ei kysytä sopiiko se sinulle vai ei. Pullikoiva voidaan lain mukaan eristää tarvittaessa lukkojen taakse niin kauan kuin itämisaika on ohi. Hoidosta saa kieltäytyä ellei samalla vaaranna muita. Silloin laki oikeuttaa pakkohoidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän homman nimi on se, että se pudotuspeli alkaa potilaan lompakkoon tuijottamatta siinä vaiheessa kun tehohoitoa tarvitsevien määrä ylittää tehohoidon kapasiteetin ja pitää ymmärtää ettei meillä koko maassa ole kuin vajaa 300 tehohoitopaikkaa. Ja jos epidemia karkaa lapasesta niin nuo paikat ovat hetkessä täynnä. Tämän lisäksi pitäisi huomioida myös se, että samanaikaisesti terveydenhuollon tulisi kyetä tarjoamaan tehohoitoa myös muille kuin koronaa sairastaville, joten kyllähän sitä priorisointia pitää suorittaa harva se päivä. Ns normitilassa vanhustenhuollossa varmasti pätee tuo paksumman lompakon laki eikä hoito ole kaikille yhtä laadukasta.

        "Kyllähän homman nimi on se, että se pudotuspeli alkaa potilaan lompakkoon tuijottamatta"
        Homman nimi on se, että niille joilla on paksu lompakko tai ovat ns. silmäätekeviä niin ovat myös etusijalla niin sairaala kuin tehohoito pkaikoille.
        Jos ja kun tehohoitoa tarvitsee takahikiän yhdeksänkymppinen kansaneläkkeellä sinnittelevä mummo vs. pääkaupungissa asustava ökyrikas nelikymppinen huippupoliitikko, niin kumman arvelet sille viimeiselle tai toiseksi viimeiselle hoitopaikalle pääsevän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän homman nimi on se, että se pudotuspeli alkaa potilaan lompakkoon tuijottamatta"
        Homman nimi on se, että niille joilla on paksu lompakko tai ovat ns. silmäätekeviä niin ovat myös etusijalla niin sairaala kuin tehohoito pkaikoille.
        Jos ja kun tehohoitoa tarvitsee takahikiän yhdeksänkymppinen kansaneläkkeellä sinnittelevä mummo vs. pääkaupungissa asustava ökyrikas nelikymppinen huippupoliitikko, niin kumman arvelet sille viimeiselle tai toiseksi viimeiselle hoitopaikalle pääsevän?

        "Jos ja kun tehohoitoa tarvitsee takahikiän yhdeksänkymppinen kansaneläkkeellä sinnittelevä mummo vs. pääkaupungissa asustava ökyrikas nelikymppinen huippupoliitikko"

        Tiedän kokemuksesta faktana, että puhut p*skaa. Hoitoa annetaan lääketieteellisin perustein. Resurssien ollessa ovat tiukalla se hoidetaan, jolla on paremmat mahdollisuudet selvitä. Näin on aina ollut. Mutta se ei tarkoita, etteikö esim. 96 vuotiaan alzheimeria sairastavan pieneläkeläisen syöpää leikata. Tai että köyhä ei pääse dialyysiin ja verensiirtoihin. Suomessa hoidetaan kaikki, jotka suinkin voidaan.


    • Anonyymi

      Keväällä sössötys oli juuri päinvastainen, mutta tuonhan jo TIESI tulevan.

      "Ottakkee laenoo ja antakee tukkee, yrittäät kuatuup muuton; hallitus vaihtoon kun ei osaa muuta kuin tehdä velkaa."

      • Anonyymi

        Mitähän TÄYSTUHO PUOLUE KOKOOMUS olisi tehnyt tässä tilanteessa pakkotakavarikoinnut kaikkien köyhempien tilit ja perustanut ruokajonot josta saisi ruuan työntekoa vastaan


    • Anonyymi

      Perustuslakiasiantuntijoiden ja ihmisoikeusjuristin mielipidettä tässä odotellaan.

      Toivottavasti ei käy kuin vappusatasen.
      Edistyksellisenä pidetty hallitus muuttuu päivä päivältä taantumuksellisellisemmaksi. Persut ovat jo kaukana vasemmalla puoluekartalla.

      • Anonyymi

        Miten vappusataselle kävi? Kävikö kuten pakkoruotsin poistolle ja juppikuunariveron käyttöön ottamiselle?


    • Anonyymi

      Työttömiä on pantu karenssiin leivättömän pöydän ääreen iät ja ajat ja hallitus näkyy taas suunnittelevan jotakin uutta heidän päänmenokseen. Koronalta välttyy nääntymällä nälkään etten sanoisi näännyttämällä.

      • Anonyymi

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.

        Viisasta on teksti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.

        Holhottava vasta heitteillä on, kun ruokaa ei toimiteta normaalisti, vaan joutuu käymään omin päin kaupassa ja valmistamaan ruokansa, vaikka olisi mielenterveysongelmainen. Palvelut on liki nollattu muutamassa kymmenessä vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.

        Haista paska. Vastuun pakoilijoita riittää. Ja he ovat nimenomaan lääkäreitä, joilla olisi mahdollisuus pitää huoli hoidettavistaan, heidän hyvinvoinnistaan, ei suinkaan rajoittaa kaikkia toisia,

        On perin erikoista, etta esimerkiksi julkiseen liikenteeseen vaaditaan maskipakkoa sillä perusteella, että sitä ei sitten vaikka sairaalassa tai laitoksessa tarvisi käyttää.


        Eli tilanteeksi on tullut se, etta kansa, julkinen liikenne mukaan lukien palvelee sairaalaa vaikka sairaalan pitaisi palvella kansaa, ja tehda kansalaisten elama helpoksi. Puhumattakaan etta alkaa tulemaan perati pakoilla ihmisten iholle.


      • Anonyymi
        j.u.u.s.o kirjoitti:

        Juurikin näin.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.

        ei ole mitään pandemia kun kaikit määrät olivat väärin? onko kuollut covid19sta se joka teki itsemurhaa tai se joka kuoli liikenneonnettomudessa? niin tapahtui todella usein, ja sen perustella sanottiin että kymmeniä tuhansia kuolivat covid19sta. se on valhe ja manipulointia. siis laitonta, mutta Bill Gates käskee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole mitään pandemia kun kaikit määrät olivat väärin? onko kuollut covid19sta se joka teki itsemurhaa tai se joka kuoli liikenneonnettomudessa? niin tapahtui todella usein, ja sen perustella sanottiin että kymmeniä tuhansia kuolivat covid19sta. se on valhe ja manipulointia. siis laitonta, mutta Bill Gates käskee...

        ” se on valhe ja manipulointia. siis laitonta, mutta Bill Gates käskee”

        ja hän.... https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Juhan_af_Grann.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista paska. Vastuun pakoilijoita riittää. Ja he ovat nimenomaan lääkäreitä, joilla olisi mahdollisuus pitää huoli hoidettavistaan, heidän hyvinvoinnistaan, ei suinkaan rajoittaa kaikkia toisia,

        On perin erikoista, etta esimerkiksi julkiseen liikenteeseen vaaditaan maskipakkoa sillä perusteella, että sitä ei sitten vaikka sairaalassa tai laitoksessa tarvisi käyttää.


        Eli tilanteeksi on tullut se, etta kansa, julkinen liikenne mukaan lukien palvelee sairaalaa vaikka sairaalan pitaisi palvella kansaa, ja tehda kansalaisten elama helpoksi. Puhumattakaan etta alkaa tulemaan perati pakoilla ihmisten iholle.

        "On perin erikoista, etta esimerkiksi julkiseen liikenteeseen vaaditaan maskipakkoa sillä perusteella, että sitä ei sitten vaikka sairaalassa tai laitoksessa tarvis käyttää-"

        Sairaalat eivät halua tappaa potilaita, joilla on muutenkin happivajausta. Maski voi oikeasti tappaa keuhkosairaan tai sydämen vajaatoimintaa sairastavan. Oma hengitykseni alkaa vinkumaan noin 5 minuutin kuluttua maskin laittamisesta. Toiset ovat niin allergisia maskeille, että heidän naamansa ja kielensä turpoaa muodottomaksi. Em. on syy miksi maski ei voi olla pakollinen kuin tietyissä tilanteissa.


    • Anonyymi

      Mitä karanteeni tarkoittaa käytännössä? Kuka tuo yksin asuvalle eväät, jos kämpästä ei saa poistua? Perusturva ei riitä evästaksiin, kun se ei tahdo riittää peruseväisiinkään.

      • Anonyymi

        Ei kait tuollaiset edes matkustele... Eihän?


      • Anonyymi

        Karanteenimääräys tarkoittaa, että yhteiskunta on vastuussa sinusta, ml. ruokahuollostasi.


    • Anonyymi

      Karanteenillä ja vankilalla ei taida eroa olla
      Voidaan sanoa että jos murhaa jonkun niin joutuu 10 vuodeksi karanteeniin

      • Anonyymi

        Tai kahdeksi viikoksi selliin , On niita tosi lyhyitakin vapauden riistoja, ei se aika siina ratkaise.

        Riisto se on silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kahdeksi viikoksi selliin , On niita tosi lyhyitakin vapauden riistoja, ei se aika siina ratkaise.

        Riisto se on silti.

        No painu sinne matkoillesi mutta älä missään nimessä palaa takaisin Suomeen älä edes yritä vaikka saisit minkälaisen taudin, pidä vaan hyvänäsi itsekäs ihminen.


    • Anonyymi

      Pakkokaranteeni kaikille jotka matkustavat koronamaihin!!!!!
      Hotellissa ja matkaaja maksaa!!
      Vastuutonta touhua huidella ympäriinsä ja sitten naukua hoitoihin.

      • Anonyymi

        Minun oikeuttani tartuttaa kaikki muut on loukattu! Valitan oikeuteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun oikeuttani tartuttaa kaikki muut on loukattu! Valitan oikeuteen!

        Ei saa enään elää kuin siat pellossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun oikeuttani tartuttaa kaikki muut on loukattu! Valitan oikeuteen!

        Voisiko pikkuisen ajatella, etta se on vastuussa joka aiheutti vahingon. Ei kukaan toinen.

        Jos hoitaja tartutti hoidettavan, niin vastuu on hoitajan.

        Leikkaan se irti tämän ymparilta, eivät muut ole silloin minkään laisessa oikeusvastuussa asiasta!

        Jos minä olen saman naisen, kanssa jonka kanssa sinäkin olet aiemmin ollut ja joudut katselemaan toisen, niin ei se ole minun vikani miten sinulla hänen, kanssaan käy..

        Jos minulla on korona, ja sitten sinä menet tartuttamaan sen muualle, niin en minä ole siita vastuussa kehen sen lopulta tartutit!


    • Anonyymi

      Kummallisia nuo epädemokraattiset Ranskat Saksat ym.kun siellä voidaan tehdä mitä vaan ihmisten suojelemiseksi.

      • Anonyymi

        Riskiryhmäläisten eristäminen ja vanhusten tapaamiskielto hoivakodeissa on hirvittävä ihmisoikeusloukkaus ja ikärasismia, kuten eräs SDP:n valtiopäiväneuvos kirjoitti lehdessä.
        Erittäin pahana valtiopäiväneuvos piti sitä, että kauppoihin oli aamuisi järjestetty riskiryhmäläisille oma aika.

        Vanhuksilla ja muilla riskiryhmäläisillä täytyy olla sama oikeus kuin muillakin saada korona ja kuolla siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riskiryhmäläisten eristäminen ja vanhusten tapaamiskielto hoivakodeissa on hirvittävä ihmisoikeusloukkaus ja ikärasismia, kuten eräs SDP:n valtiopäiväneuvos kirjoitti lehdessä.
        Erittäin pahana valtiopäiväneuvos piti sitä, että kauppoihin oli aamuisi järjestetty riskiryhmäläisille oma aika.

        Vanhuksilla ja muilla riskiryhmäläisillä täytyy olla sama oikeus kuin muillakin saada korona ja kuolla siihen.

        Joo-o,kun ei täällä edes tajuttu keväällä tehdä Meng....anteeks Tegneleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o,kun ei täällä edes tajuttu keväällä tehdä Meng....anteeks Tegneleitä.

        Niin no. Se Ruotsalainen tilanne nyt on kaikkiaankin parempi kuin ympari Eurooppaa ja maailmaa. Ainoita maita johon voi matkustaa vapaasti, kansa ei hillu sekoilemassa maskit naamalla, kansan hyvinvointi ei mennyt polvilleen kuin muualla, ja niin edelleen. Totuuskin sailyi

        Jotai liioittelua Ruorsissakin toki on, kuten se, että jos korona on todettu 30pv sisällä kuolemasta, niin syyksi tulee korona pois lukien onnettomuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no. Se Ruotsalainen tilanne nyt on kaikkiaankin parempi kuin ympari Eurooppaa ja maailmaa. Ainoita maita johon voi matkustaa vapaasti, kansa ei hillu sekoilemassa maskit naamalla, kansan hyvinvointi ei mennyt polvilleen kuin muualla, ja niin edelleen. Totuuskin sailyi

        Jotai liioittelua Ruorsissakin toki on, kuten se, että jos korona on todettu 30pv sisällä kuolemasta, niin syyksi tulee korona pois lukien onnettomuudet.

        Niin. tuostahan seuraa toki se, että jos puolellakin kansasta olisi korona, niin silloin puolet kaikista kuolleistakin merkittäisiin koronaan kuolleiksi.

        Tai jos kaikilla olisi korona, niin kaikki kuolleet merkittäisiin koronaan kuolleiksi,

        Eli kyllä tuo tietysti osoittaa senkin, etta Ruotsin koronakuolleiden luku taitaa olla liian iso todelliseen määrään verrattuna!


    • Anonyymi

      Kun pandemia kaataa ihmisiä hautaan, on valtion kyettävä suitsimaan sen leviämistä.

      Riippumatta siitä, mitä joku neitsythuoraprofessori horisee.

      • Anonyymi

        Korjaus!

        "Riippumatta siitä, mitä joku neitsythuoraperustuslaki horisee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus!

        "Riippumatta siitä, mitä joku neitsythuoraperustuslaki horisee."

        Tälläpä ei ole mitään tekemistä perustuslain kanssa. Itsekö siellä professori pöljänder neitsythuorailee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus!

        "Riippumatta siitä, mitä joku neitsythuoraperustuslaki horisee."

        Ovatko nämä niitä sankarihautoja, joihin Amnesty Internationalinkin mainitsemat sankarihoitajat....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus!

        "Riippumatta siitä, mitä joku neitsythuoraperustuslaki horisee."

        a̶a̶a̶


    • Anonyymi

      Ei hallitus päätä tietenkään yksittäisen ihmisen pakkokaranteenista, vaan viranomaiset. Hallitus suosittaa, viranomaiset määrää ja oikeuslaitos rankaisee niitä, jotka ei usko määräyksiä.

      • Anonyymi

        On muistettava että se oikeuslaitos rankaisee myös niitä viranomaisia, jotka ei noudata lakia tai ylittävät valtuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muistettava että se oikeuslaitos rankaisee myös niitä viranomaisia, jotka ei noudata lakia tai ylittävät valtuutensa.

        Näinhän sen oikeusvaltiossa kuuluu mennäkin.


    • Anonyymi

      Kuinkahan monta itsemurhaa tuon karanteeni jutun takia tehdään? Mietin vain omalle kohdalle, että tälläiset ei ainakaan lisää mitenkään motivaatiota hakeutua koronatestiin eikä joutua karanteeniin. Pitäisin tuota ihmisoikeus loukkauksena koska tollanen että, olisi kotona kuin vankilassa varmaan aiheuttaa tai voimistaa koronatilanteen aikaan saamia itsemurha ajatuksia ja tuossa olisi paikka toteuttaa. Jos itsemurhat lisääntyy niin mitähän toi hp eli haista paska hallitus sitten tekee?

      • Anonyymi

        Itsemurha on aina oma ratkaisu. Ei siinä tartte ketään syytellä kuin ihteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha on aina oma ratkaisu. Ei siinä tartte ketään syytellä kuin ihteensä.

        Ei ole Itsemurha ei ole oma ratkaisu, vaan se tapahtuu aina lopulta myos ympariston vaikutuksesta, muodossa tai toisessa, vaikka se vaikutus pyrkisikin kohdistimaan muuhun seikkaan kuin elaman jatkumiseen tai jatkumattomuuteen. Ja Silti itsemurha voi olla jopa lain tarkoitus.

        Egyptissä siis tuhansia vuosia sitten oli vala, Valan sanamuotoon sisältyi tehoste (korviin ja nenään liittyen), ja se tarkoitti käytännössä valapatolle samaa kuin että tapa itsesi.

        Niin myos tapahtui teksiti sanoo......kukaan ei koskenut häneen, ja hän tappoi itsensä.

        Jalpanissa hiukan vastaava.

        Mutta toki jos on itsemurhaa tekemässä, niin itse ainakin ajattelisin, etta nämä asiat puidaan sitten loppuun siellä mihin olen menossa.


      • Karantteeni ja koronatesti eivät riipu toisistaan. Jotkut riskimaista tulevat määrätään pakolliseen koronatestiin ja kaikki pakolliseen karantteeniin. Karantteenit ja testit välttää kun ei matkustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Itsemurha ei ole oma ratkaisu, vaan se tapahtuu aina lopulta myos ympariston vaikutuksesta, muodossa tai toisessa, vaikka se vaikutus pyrkisikin kohdistimaan muuhun seikkaan kuin elaman jatkumiseen tai jatkumattomuuteen. Ja Silti itsemurha voi olla jopa lain tarkoitus.

        Egyptissä siis tuhansia vuosia sitten oli vala, Valan sanamuotoon sisältyi tehoste (korviin ja nenään liittyen), ja se tarkoitti käytännössä valapatolle samaa kuin että tapa itsesi.

        Niin myos tapahtui teksiti sanoo......kukaan ei koskenut häneen, ja hän tappoi itsensä.

        Jalpanissa hiukan vastaava.

        Mutta toki jos on itsemurhaa tekemässä, niin itse ainakin ajattelisin, etta nämä asiat puidaan sitten loppuun siellä mihin olen menossa.

        Haluttiin sitä tai ei, toiset tälläiset vouhkat ajaa itsemurhiin. Harvemmin sellainen näkee itsemurhassa ratkaisun avaimia joka ei sellaista ole tekemässä.

        Tiesitkö...että, moni joka yrittää itsemurhaa joskus todennäköisesti yrittää kunnes onnistuu.
        Elämän loppuminen tai lopettaminen vapautta ylivelkaantuneen, vapauttaa hallituksen mielivallasta, koronasta kaikin puolin, verojen maksu päättyy, rikkaa rikastuu - köyhät köyhtyy epäkohta poistuu... ajattele monia hyötyjä, älä vaan länkytä ei ole ratkaisu.


      • Anonyymi

        Jos joku tekee itsarin sen takia että on ensin itse hankkinut koronan ja sitten tylsistyy 2 viikkoa karanteenissa kotonaan niin aivan vapaasti saa tehdä itsarin mutta KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA TARTUTTAA TAPPAVAA TAUTIA MUIHIN!

        Ajatelkaa joskus muitakin kuin itseänne, prkle!


      • Anonyymi

        Pikkusen on elo ohuessa jos ei kestä olla paria viikkoa itsensä seurana ilman, että aatokset kääntyy noin synkiksi elon suhteen. Kannattaskos käydä jutteleen tsykiatrille,,, ennenko pistävät karanteeniin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Itsemurha ei ole oma ratkaisu, vaan se tapahtuu aina lopulta myos ympariston vaikutuksesta, muodossa tai toisessa, vaikka se vaikutus pyrkisikin kohdistimaan muuhun seikkaan kuin elaman jatkumiseen tai jatkumattomuuteen. Ja Silti itsemurha voi olla jopa lain tarkoitus.

        Egyptissä siis tuhansia vuosia sitten oli vala, Valan sanamuotoon sisältyi tehoste (korviin ja nenään liittyen), ja se tarkoitti käytännössä valapatolle samaa kuin että tapa itsesi.

        Niin myos tapahtui teksiti sanoo......kukaan ei koskenut häneen, ja hän tappoi itsensä.

        Jalpanissa hiukan vastaava.

        Mutta toki jos on itsemurhaa tekemässä, niin itse ainakin ajattelisin, etta nämä asiat puidaan sitten loppuun siellä mihin olen menossa.

        Sosialistinen aate sosialisoida oma ratkaisu kun vieritetään itsemurha ympäristön niskoille. Kaikki eletään vaikutteille alttiina mutta kuitenkin omista teoista vastuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Itsemurha ei ole oma ratkaisu, vaan se tapahtuu aina lopulta myos ympariston vaikutuksesta, muodossa tai toisessa, vaikka se vaikutus pyrkisikin kohdistimaan muuhun seikkaan kuin elaman jatkumiseen tai jatkumattomuuteen. Ja Silti itsemurha voi olla jopa lain tarkoitus.

        Egyptissä siis tuhansia vuosia sitten oli vala, Valan sanamuotoon sisältyi tehoste (korviin ja nenään liittyen), ja se tarkoitti käytännössä valapatolle samaa kuin että tapa itsesi.

        Niin myos tapahtui teksiti sanoo......kukaan ei koskenut häneen, ja hän tappoi itsensä.

        Jalpanissa hiukan vastaava.

        Mutta toki jos on itsemurhaa tekemässä, niin itse ainakin ajattelisin, etta nämä asiat puidaan sitten loppuun siellä mihin olen menossa.

        Ja lässyn lässyn. Jokainen vastaa omasta korviensa välistä ja päätöksistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluttiin sitä tai ei, toiset tälläiset vouhkat ajaa itsemurhiin. Harvemmin sellainen näkee itsemurhassa ratkaisun avaimia joka ei sellaista ole tekemässä.

        Tiesitkö...että, moni joka yrittää itsemurhaa joskus todennäköisesti yrittää kunnes onnistuu.
        Elämän loppuminen tai lopettaminen vapautta ylivelkaantuneen, vapauttaa hallituksen mielivallasta, koronasta kaikin puolin, verojen maksu päättyy, rikkaa rikastuu - köyhät köyhtyy epäkohta poistuu... ajattele monia hyötyjä, älä vaan länkytä ei ole ratkaisu.

        "Harvemmin sellainen näkee itsemurhassa ratkaisun avaimia joka ei sellaista ole tekemässä"


        Itsemurhat eivät johdu olosuhteista, vaan masennuksesta, joka on pahimmillaan tappava sairaus. Terve ihminen ei tee itsaria, koska joutuu koronatestiin, karanteeniin, tyttöystävä jättää jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Itsemurha ei ole oma ratkaisu, vaan se tapahtuu aina lopulta myos ympariston vaikutuksesta, muodossa tai toisessa, vaikka se vaikutus pyrkisikin kohdistimaan muuhun seikkaan kuin elaman jatkumiseen tai jatkumattomuuteen. Ja Silti itsemurha voi olla jopa lain tarkoitus.

        Egyptissä siis tuhansia vuosia sitten oli vala, Valan sanamuotoon sisältyi tehoste (korviin ja nenään liittyen), ja se tarkoitti käytännössä valapatolle samaa kuin että tapa itsesi.

        Niin myos tapahtui teksiti sanoo......kukaan ei koskenut häneen, ja hän tappoi itsensä.

        Jalpanissa hiukan vastaava.

        Mutta toki jos on itsemurhaa tekemässä, niin itse ainakin ajattelisin, etta nämä asiat puidaan sitten loppuun siellä mihin olen menossa.

        Joo se on hyvä syyttää aina muita omasta itsarista, vaikka se on oma pää joka leviää. Ja Egyptissä päädyit valapatoksi jos olit rikkonut valan. Eli ihan oma vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tekee itsarin sen takia että on ensin itse hankkinut koronan ja sitten tylsistyy 2 viikkoa karanteenissa kotonaan niin aivan vapaasti saa tehdä itsarin mutta KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA TARTUTTAA TAPPAVAA TAUTIA MUIHIN!

        Ajatelkaa joskus muitakin kuin itseänne, prkle!

        Ei ne ajattele, minäminä ihmiset.


    • Anonyymi

      16 §
      Pakollinen terveystarkastus

      Aluehallintovirasto voi päättää, että 14 ja 15 §:n mukaiseen terveystarkastukseen osallistuminen on pakollista, jos se on yleisvaarallisen tartuntataudin tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen ehkäisemiseksi välttämätöntä.

      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20161227

      60 §
      Karanteeni

      Jos yleisvaarallisen tartuntataudin tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen vaara on ilmeinen eikä taudin leviämistä voida muulla tavoin estää, virkasuhteinen kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri tai virkasuhteinen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tartuntataudeista vastaava lääkäri voi päättää henkilön karanteenista enintään yhden kuukauden ajaksi. Päätös karanteenista voidaan tehdä henkilölle, jonka on todettu tai perustellusti epäilty altistuneen yleisvaaralliselle tartuntataudille.

      Virkasuhteinen kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri tai virkasuhteinen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tartuntataudeista vastaava lääkäri voi tehdä päätöksen karanteenista myös 1 momentissa tarkoitetun henkilön tahdosta riippumatta.

      70 §
      Kiireellinen päätös rajoitetoimenpiteestä

      Muu kuin 60–67 tai 69 §:ssä tarkoitettu julkisessa terveydenhuollossa toimiva laillistettu lääkäri voi kiireellisessä tapauksessa päättää henkilön tai tavaran karanteenista taikka henkilön eristämisestä tai päättää välttämättömän sairaanhoidon toteuttamisesta, lääkityksen antamisesta henkilön vastustuksesta huolimatta tai tapaamisen rajoittamisesta enintään kolmeksi päiväksi, jos se on välttämätöntä tartuntataudin leviämisen estämiseksi ja jos hän suorittamansa tutkimuksen perusteella toteaa, että päätöksen tekemisen edellytykset ovat olemassa. Päätös on saatettava niin pian kuin olosuhteet sallivat kunnan tai sairaanhoitopiirin kuntayhtymän virkasuhteisen tartuntataudeista vastaavan lääkärin vahvistettavaksi.

      • Juuri näin. Viranomaisilla on keinot. Nyt niitä pitäisi vain käyttää. Kun torjutaan tautia johon Suomessa on muutamassa kuukaudessa kuollut yli 300 ihmistä ja lepsummin asiansa hoitaneessa Ruotsissa vajaa 6000 ihmistä, niin luulisi "yleisvaarallisen tartuntataudin" kriteeristön täyttyvän.


      • Anonyymi

        Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti.

        Toiseksi Suomessa ei ole aikaisemminkaan pakkotarkastettu ihmisryhmiä, ei edes silloin kun on ollut kyseessä sairaus joka on ollut Suomessa kymmenkertaisesti enemmän kuolemaa aiheuttava, ja käytännossä 100% tappava sairaus, joka myos leviää pisarataruntana ja jopa herkästi.

        Mutta silloin tilanne olikin toinen. Lääkärit ja hoitajat suorittivat ammattiaan kutsumus ja kunniatehtävänä. Edes tuberkuloosia sairastavaa ei kohdeltu silla kamalalla tavalla kuin kohdellaan monia koronapotilaita nykyisin, Päin vastoin.

        Eikä ollut tietoakaan mistään kaasunaamareista hoitotilanteessa, vain valkoinen hoitajanpuku, tai lääkärintakki. Ja he tekivät sitä päivästä toiseen täysin tietoisina, että eräänä päivänä se sitten saattaa olla tarttunut....

        Lopulta ihmeellisen vähän hoitohenkilokuntaa kuitenkin sairastui. Se tavallaan todistaa siitä, että ihan yksinkertaisilla perusasioilla, huolellisuudella, huolehtivuudella ja halulla voi päästä pitkälle

        Puhumattakaan siita, etta maata olisi laitettu kiiinni ja ihmisten elämää vaikeutettu kaikin mahdollisin eri tavoin.


      • Anonyymi

        Heil!

        Ave Caesar!


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Juuri näin. Viranomaisilla on keinot. Nyt niitä pitäisi vain käyttää. Kun torjutaan tautia johon Suomessa on muutamassa kuukaudessa kuollut yli 300 ihmistä ja lepsummin asiansa hoitaneessa Ruotsissa vajaa 6000 ihmistä, niin luulisi "yleisvaarallisen tartuntataudin" kriteeristön täyttyvän.

        Kuinkahan monta itsemurhaa tuon päätöksen johdosta tarvitaan että, ne luopuu tuosta? Korona on osoittanut, että kuolema ja kuoleman uhka on ainoa joka saa niinkin älyttömän hallituskokoonpanon kuin tämä nykyinen jarruttamaan. Siksi itsari tai muu kuoleman uhka on hyvä kortti mihin tarttua nyt kun hallitusta leikkivä porukka on voimiensa tunnossa, että me määrätään sitä, me määrätään tätä.... entäs jos itsemurhat alkaa niittämään satoa, eiköhän ne joudu perumaan kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti.

        Toiseksi Suomessa ei ole aikaisemminkaan pakkotarkastettu ihmisryhmiä, ei edes silloin kun on ollut kyseessä sairaus joka on ollut Suomessa kymmenkertaisesti enemmän kuolemaa aiheuttava, ja käytännossä 100% tappava sairaus, joka myos leviää pisarataruntana ja jopa herkästi.

        Mutta silloin tilanne olikin toinen. Lääkärit ja hoitajat suorittivat ammattiaan kutsumus ja kunniatehtävänä. Edes tuberkuloosia sairastavaa ei kohdeltu silla kamalalla tavalla kuin kohdellaan monia koronapotilaita nykyisin, Päin vastoin.

        Eikä ollut tietoakaan mistään kaasunaamareista hoitotilanteessa, vain valkoinen hoitajanpuku, tai lääkärintakki. Ja he tekivät sitä päivästä toiseen täysin tietoisina, että eräänä päivänä se sitten saattaa olla tarttunut....

        Lopulta ihmeellisen vähän hoitohenkilokuntaa kuitenkin sairastui. Se tavallaan todistaa siitä, että ihan yksinkertaisilla perusasioilla, huolellisuudella, huolehtivuudella ja halulla voi päästä pitkälle

        Puhumattakaan siita, etta maata olisi laitettu kiiinni ja ihmisten elämää vaikeutettu kaikin mahdollisin eri tavoin.

        "Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti".

        Maailman terveysjärjetö saattaa olla kanssasi erimieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti.

        Toiseksi Suomessa ei ole aikaisemminkaan pakkotarkastettu ihmisryhmiä, ei edes silloin kun on ollut kyseessä sairaus joka on ollut Suomessa kymmenkertaisesti enemmän kuolemaa aiheuttava, ja käytännossä 100% tappava sairaus, joka myos leviää pisarataruntana ja jopa herkästi.

        Mutta silloin tilanne olikin toinen. Lääkärit ja hoitajat suorittivat ammattiaan kutsumus ja kunniatehtävänä. Edes tuberkuloosia sairastavaa ei kohdeltu silla kamalalla tavalla kuin kohdellaan monia koronapotilaita nykyisin, Päin vastoin.

        Eikä ollut tietoakaan mistään kaasunaamareista hoitotilanteessa, vain valkoinen hoitajanpuku, tai lääkärintakki. Ja he tekivät sitä päivästä toiseen täysin tietoisina, että eräänä päivänä se sitten saattaa olla tarttunut....

        Lopulta ihmeellisen vähän hoitohenkilokuntaa kuitenkin sairastui. Se tavallaan todistaa siitä, että ihan yksinkertaisilla perusasioilla, huolellisuudella, huolehtivuudella ja halulla voi päästä pitkälle

        Puhumattakaan siita, etta maata olisi laitettu kiiinni ja ihmisten elämää vaikeutettu kaikin mahdollisin eri tavoin.

        Tuberkuloosi ei ole virustauti vaan bakteeritauti. Siksi siihen on myös lääke eli antibiootit, vaikka tuberkuloosin hoito vaatiikin harvinaisen pitkän antibioottikuurin. Tuberkuloosi myös tarttuu sangen huonosti ja hitaasti. Arviolta vain 30% tuberkuloosipotilaan kanssa samassa taloudessa asuvista saavat tartunnan. Eli nyt verrataan munia ja mämmiä.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Juuri näin. Viranomaisilla on keinot. Nyt niitä pitäisi vain käyttää. Kun torjutaan tautia johon Suomessa on muutamassa kuukaudessa kuollut yli 300 ihmistä ja lepsummin asiansa hoitaneessa Ruotsissa vajaa 6000 ihmistä, niin luulisi "yleisvaarallisen tartuntataudin" kriteeristön täyttyvän.

        Yksikin kuolema lisää koronaan on turha kuolema!
        Joka voidaan välttää vastuullisella kansalaisten toiminnalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti.

        Toiseksi Suomessa ei ole aikaisemminkaan pakkotarkastettu ihmisryhmiä, ei edes silloin kun on ollut kyseessä sairaus joka on ollut Suomessa kymmenkertaisesti enemmän kuolemaa aiheuttava, ja käytännossä 100% tappava sairaus, joka myos leviää pisarataruntana ja jopa herkästi.

        Mutta silloin tilanne olikin toinen. Lääkärit ja hoitajat suorittivat ammattiaan kutsumus ja kunniatehtävänä. Edes tuberkuloosia sairastavaa ei kohdeltu silla kamalalla tavalla kuin kohdellaan monia koronapotilaita nykyisin, Päin vastoin.

        Eikä ollut tietoakaan mistään kaasunaamareista hoitotilanteessa, vain valkoinen hoitajanpuku, tai lääkärintakki. Ja he tekivät sitä päivästä toiseen täysin tietoisina, että eräänä päivänä se sitten saattaa olla tarttunut....

        Lopulta ihmeellisen vähän hoitohenkilokuntaa kuitenkin sairastui. Se tavallaan todistaa siitä, että ihan yksinkertaisilla perusasioilla, huolellisuudella, huolehtivuudella ja halulla voi päästä pitkälle

        Puhumattakaan siita, etta maata olisi laitettu kiiinni ja ihmisten elämää vaikeutettu kaikin mahdollisin eri tavoin.

        "Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti."

        Tottakai se on yleisvaarallinen tartuntatauti, mitä oikein kuvittelet???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikin kuolema lisää koronaan on turha kuolema!
        Joka voidaan välttää vastuullisella kansalaisten toiminnalla!

        "Joka voidaan välttää vastuullisella kansalaisten toiminnalla!"

        Niinpä, mutta kun kaikki kansalaiset ei toimi vastuullisesti, esim, turvavälien pitäminen on hukassa osalla ihmisistä, samoin hihaan yskiminen.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Juuri näin. Viranomaisilla on keinot. Nyt niitä pitäisi vain käyttää. Kun torjutaan tautia johon Suomessa on muutamassa kuukaudessa kuollut yli 300 ihmistä ja lepsummin asiansa hoitaneessa Ruotsissa vajaa 6000 ihmistä, niin luulisi "yleisvaarallisen tartuntataudin" kriteeristön täyttyvän.

        Keinot on. Ne keinot on nimenomaan tartuntatautilääkärin käsissä. Lain ministeri ei voi määrätä jotain ihmistyhmää kolkektiivisella päätöksellä karanteeniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heil!

        Ave Caesar!

        Morituri te salutant! Tuolla menolla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monta itsemurhaa tuon päätöksen johdosta tarvitaan että, ne luopuu tuosta? Korona on osoittanut, että kuolema ja kuoleman uhka on ainoa joka saa niinkin älyttömän hallituskokoonpanon kuin tämä nykyinen jarruttamaan. Siksi itsari tai muu kuoleman uhka on hyvä kortti mihin tarttua nyt kun hallitusta leikkivä porukka on voimiensa tunnossa, että me määrätään sitä, me määrätään tätä.... entäs jos itsemurhat alkaa niittämään satoa, eiköhän ne joudu perumaan kaiken.

        "Kuinkahan monta itsemurhaa tuon päätöksen johdosta tarvitaan että, ne luopuu tuosta?"

        Yhyy. Nyt mä pidätän henkeä kunnes halkean.... Sitten ne on kyllä pahoillaan.... Kaikenlaista narsismia. Kansanterveys on tärkeämpi asia kuin sinun itsesäälisi. Kasva aikuiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnakin on erittain kyseenalaista onko korona ensinkään mikään yleisvaarallinen tartuntatauti.

        Toiseksi Suomessa ei ole aikaisemminkaan pakkotarkastettu ihmisryhmiä, ei edes silloin kun on ollut kyseessä sairaus joka on ollut Suomessa kymmenkertaisesti enemmän kuolemaa aiheuttava, ja käytännossä 100% tappava sairaus, joka myos leviää pisarataruntana ja jopa herkästi.

        Mutta silloin tilanne olikin toinen. Lääkärit ja hoitajat suorittivat ammattiaan kutsumus ja kunniatehtävänä. Edes tuberkuloosia sairastavaa ei kohdeltu silla kamalalla tavalla kuin kohdellaan monia koronapotilaita nykyisin, Päin vastoin.

        Eikä ollut tietoakaan mistään kaasunaamareista hoitotilanteessa, vain valkoinen hoitajanpuku, tai lääkärintakki. Ja he tekivät sitä päivästä toiseen täysin tietoisina, että eräänä päivänä se sitten saattaa olla tarttunut....

        Lopulta ihmeellisen vähän hoitohenkilokuntaa kuitenkin sairastui. Se tavallaan todistaa siitä, että ihan yksinkertaisilla perusasioilla, huolellisuudella, huolehtivuudella ja halulla voi päästä pitkälle

        Puhumattakaan siita, etta maata olisi laitettu kiiinni ja ihmisten elämää vaikeutettu kaikin mahdollisin eri tavoin.

        Aivan varmasti on. Tarkasteleppa paljonko ja kuinka laajalti tuo on tappanut ihmisiä ympäiri maailmaa.


    • Anonyymi

      Jos joku idiootti tartuttaa muhun koronan niin sehän se tietysti on vastuussa kuluista.
      Jos ei löydy yksityistä ihmistä niin tietysti silloin esimerkiksi Puola valtiona vastaa jos sen alueella Turistit koronaan sairastuu?
      Ovat esimerkiksi antaneet sairaiden matujen kävellä Tahallaan suomalaisten turistien ympärillä TARTUTTAMASSA!!!!!!

      • Anonyymi

        Yhessä persuihanteessa, Puolassa EI OLE haittamaahanmuutajia kuten persujen mamubisnesfinlandiassa 3 mrd./v taksalla.


    • Anonyymi

      Ei ne ole pakkollisia toimia jotka viranomainen määrää, palaa takaisin sinne mistä tulikin. Jos tahtoo Suomeen, niin noudattaa määräyksiä.

      • Anonyymi

        Takaisin palatessa saattaa olla vastassa toinen viranomainen ja toinen karanteeni.


    • Anonyymi

      Hoiva-alan työntekijöitä pantiin taas karanteeniin. Heillä pitäisi olla parhaat maskit ja tieto suojautumisesta, mutta saavat silti koronan. Miten tavallinen pulliainen voi suojautua, kun ammattilaisetkaan eivät suoritukseen kykene?

      • Anonyymi

        Juuri näin Polisitkaan ei kykene pitämään (aina) lapsia /teinejä ojennuksessa ja kurissa.
        Ilman että käyttävät voimatoimia tazzereita ja jopa ampuma asetta?
        Kohtuutonta vaatia ettei yksityinen ihminen jolla ei edes ampuma asetta (uhitteluun) olisi oikeutta nyrkkiä käyttää "pikku-mussukoiden" ojennukseen panoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin Polisitkaan ei kykene pitämään (aina) lapsia /teinejä ojennuksessa ja kurissa.
        Ilman että käyttävät voimatoimia tazzereita ja jopa ampuma asetta?
        Kohtuutonta vaatia ettei yksityinen ihminen jolla ei edes ampuma asetta (uhitteluun) olisi oikeutta nyrkkiä käyttää "pikku-mussukoiden" ojennukseen panoon.

        Ihmettelen täällä suoli24 sivustolla olevia viestejä ( huuteluja ) että korona ei ole vaarallinen tartuntatauti.
        Tylsistyneet ja provoavat lapset ja teinitkö tämän palstan on vallanneet :) ???

        Olenko täällä ainut aikuinen muutaman muun järkevän aikuisen lisäksi :D ?


      • Anonyymi

        "Miten tavallinen pulliainen voi suojautua, kun ammattilaisetkaan eivät suoritukseen kykene?"

        Hoidatko sinä muka sairaalassa ja teholla kymmeniä koronapotilaita?? Sinun mahdollisuutesi sairastua ovat minimaaliset verrattuna hoitohenkilökuntaan. Et joudu tyhjentämään heidän keuhkojaan nesteestä, pesemään heitä yms. Lopettakaa tuo itsesääli ja eläkää järkevästi.


      • Anonyymi

        Hallituksen antamalla maskisuosituksella, eikö vielä ole tullu selväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksen antamalla maskisuosituksella, eikö vielä ole tullu selväksi?

        Eräs kaverini sanoi hiljan että jos kaikki käyttäis suosiolla kasvomaskia niin koronatauti olisi nopeasti kukistettu ja uskon häntä koska tottahan se on.


    • Anonyymi

      Persujen mukaan rajat pitäisi olla kiinni, mutta koronavirusta pitäisi laskea Suomeen leviämään!

      • Anonyymi

        Pesut ja persut sitä ja tätä, eikö sun päässä mikään muu liiku (?) per su per su per su per su ......

        Teet ittes naurettavaksi ja persujen kannatus vaan lisääntyy hölmöjen kommenttien ansiosta.


      • Anonyymi

        Mitä sekoilet vassari


      • Anonyymi

        Jotkut ei sitten yhdestäkään asiasta pysty puhumaan ilman että persulitania sotketaan mukaan. Miten ne persut on sulle noin kauhean trauman aiheuttaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sekoilet vassari

        Väärin oletat, en ole vassari vaan demari. Ai niin mutta teille persuillehan kaikki muut on vassareita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ei sitten yhdestäkään asiasta pysty puhumaan ilman että persulitania sotketaan mukaan. Miten ne persut on sulle noin kauhean trauman aiheuttaneet?

        Ei mikään trauma vaan se tosiasia että persut on niin katkeroituneita kakkostilastaan ja siitä etteivät päässeet idioottimaisine ajatuksineen hallitukseen että koittavat koko ajan kaataa nykyhallitusta!


    • Anonyymi

      Koronatesti ei ole mikään mukava ja luonehdin sitä kidutuksena enkä suostuisi siihen, etenkin kun se on epäluotettava. Itsari olisi parempi. Eroon koko tästä paskasta.

      • Anonyymi

        "Ihmettelen täällä suoli24 sivustolla olevia viestejä ( huuteluja ) että korona ei ole vaarallinen tartuntatauti.
        Tylsistyneet ja provoavat lapset ja teinitkö tämän palstan on vallanneet :) ???

        Olenko täällä ainut aikuinen muutaman muun järkevän aikuisen lisäksi :D ?"

        Täällä kun voi "huudella" mitä sylki suuhun tuo kun ei tarvi mihkään rekisteröityä eikä kukaan loppupeleissä välitä mitä täällä huudellaan... Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
        Tämä palsta on ihan naurettava jos joku oikeesti täältä aikoo hankkia jotain "tietoa tai neuvoja"...
        Täsin kakarojen mölyämispalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmettelen täällä suoli24 sivustolla olevia viestejä ( huuteluja ) että korona ei ole vaarallinen tartuntatauti.
        Tylsistyneet ja provoavat lapset ja teinitkö tämän palstan on vallanneet :) ???

        Olenko täällä ainut aikuinen muutaman muun järkevän aikuisen lisäksi :D ?"

        Täällä kun voi "huudella" mitä sylki suuhun tuo kun ei tarvi mihkään rekisteröityä eikä kukaan loppupeleissä välitä mitä täällä huudellaan... Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
        Tämä palsta on ihan naurettava jos joku oikeesti täältä aikoo hankkia jotain "tietoa tai neuvoja"...
        Täsin kakarojen mölyämispalsta.

        Nuoret haluaa rellestää ja pariutua kässäättekös? T
        ämä koko korona on pitkälti teinit/ nuoriso vs. vanhemmat ( ja vanhukset ) vastaanasettelu. Ainakin näin täälle meidän perheessä.
        Meidän esikoinen ( 14v. ) mölyää lähes 24/7 miten sos. mediassa on taas juttuja et korona on nuha ymym.. ei vaarallinen teineille tai nuorisolle ym. Varmaan näin pitkälti onkin jos ei nuorella ole jotain perussairauksia.
        Valitettavasti jo keki-ikäisissä asia ei ole ollenkaan näin yksinkertainen, vanhuksista puhumattakaan.
        Tässä on vastakkain pitkälti nuoret vastaan vanhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret haluaa rellestää ja pariutua kässäättekös? T
        ämä koko korona on pitkälti teinit/ nuoriso vs. vanhemmat ( ja vanhukset ) vastaanasettelu. Ainakin näin täälle meidän perheessä.
        Meidän esikoinen ( 14v. ) mölyää lähes 24/7 miten sos. mediassa on taas juttuja et korona on nuha ymym.. ei vaarallinen teineille tai nuorisolle ym. Varmaan näin pitkälti onkin jos ei nuorella ole jotain perussairauksia.
        Valitettavasti jo keki-ikäisissä asia ei ole ollenkaan näin yksinkertainen, vanhuksista puhumattakaan.
        Tässä on vastakkain pitkälti nuoret vastaan vanhat.

        Täällä(kin) maskeista " asiantuntemusta" ;) ...

        https://www.youtube.com/watch?v=1zOXjYgW7KI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret haluaa rellestää ja pariutua kässäättekös? T
        ämä koko korona on pitkälti teinit/ nuoriso vs. vanhemmat ( ja vanhukset ) vastaanasettelu. Ainakin näin täälle meidän perheessä.
        Meidän esikoinen ( 14v. ) mölyää lähes 24/7 miten sos. mediassa on taas juttuja et korona on nuha ymym.. ei vaarallinen teineille tai nuorisolle ym. Varmaan näin pitkälti onkin jos ei nuorella ole jotain perussairauksia.
        Valitettavasti jo keki-ikäisissä asia ei ole ollenkaan näin yksinkertainen, vanhuksista puhumattakaan.
        Tässä on vastakkain pitkälti nuoret vastaan vanhat.

        Eihän ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole

        Kyllä on asia on jämpti näin myös meidän 5 henkisessä perheessä!
        Asia on sitten erikseen marginaalissa olevat suvakit, vajakit ja muut "pellet".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on asia on jämpti näin myös meidän 5 henkisessä perheessä!
        Asia on sitten erikseen marginaalissa olevat suvakit, vajakit ja muut "pellet".

        Niin ja unohdin "ikinuoret" jotka ei koskaan aikuistu ja Peter Pan syndroomasta kärsivät ( nauttivat? )....


      • Anonyymi

        Ruikun ruikun. Typeryys ei herätä suuremmin myötätuntoa.


      • Anonyymi

        Yhden ihmisen kuolema on pienempi menetys kuin satojen.


      • Anonyymi

        Häpeäisit aikuinen ihminen, vai oletko aikuinen edes? Koronatesti ei kestä kauaa ja se on kuin kaivaisit nokkaasi jota sinä teet muutenkin, kyllä aikuinen ihminen sen kestää eikä ala pohtia itsaria sen takia!!!


    • Anonyymi

      Ei ole. Vastaus on täysin yksiselitteinen.

      Karanteeniin voi määrätä toimivaltainen viranomainen. Hallitus ei ole tässä tapauksessa se toimivaltaine viranomainen.
      Tartuntatautilain mukaan karanteenin määrää tartuntatautilääkäri oman arvionsa perusteella.

    • Anonyymi

      Niin vihervasemmisto liberalismi pellet jotka alkaa ärsyttämään siihen malliin että kohta sanonko mitä

    • Anonyymi

      KORONA ON VAARALLINEN SIITÄ LÄHTEE SE JOKA ON JÄRJISSÄÄN PISTE

    • Anonyymi

      Juristi on oikeassa. Hallitus voi toki esittää tahtotilansa. Mutta tartuntatautilain mukaan karanteenimääräyksessä on oltava lääkärin nimi. Tiesittekö, että sama laki sallii ääritapauksissa myös yhteistyöhaluttoman potilaan pakkolääkinnän ja pakkorokotukset.

    • Anonyymi

      Olisihan se vihernisteille kova paikka, pahempi kuin vierotushoito.

    • Anonyymi

      Ei taida ashian tuntiat olla ajan tasalla

      58 §
      Laajaan tartunnanvaaraan liittyvät toimenpiteet

      Kun laajaa tartunnan vaaraa aiheuttava yleisvaarallinen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäilty tartuntatauti on todettu tai sen esiintyminen on perustellusti odotettavissa, kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin voi päättää toimialueellaan sosiaali- ja terveydenhuollon toimintayksiköiden, oppilaitosten, päiväkotien, asuntojen ja vastaavien tilojen sulkemisesta sekä yleisten kokousten tai yleisötilaisuuksien kieltämisestä. Edellytyksenä on lisäksi, että toimenpide on välttämätön yleisvaarallisen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen estämiseksi. Aluehallintovirasto voi tehdä alueellaan vastaavat päätökset silloin, kun ne ovat tarpeen usean kunnan alueella.

      Jos muu kuin 1 momentissa tarkoitettu tartuntatauti aiheuttaa laajaa tartunnan vaaraa, kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin ja aluehallintovirasto voivat alueellaan päättää oppilaitosten ja päiväkotien sulkemisesta, jos se on välttämätöntä taudin leviämisen ehkäisemiseksi.

      Edellä 1 ja 2 momentissa tarkoitetut päätökset tehdään enintään yhden kuukauden ajaksi. Toimenpiteet on heti lopetettava, kun tartunnan vaaraa ei enää ole.

      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20161227#Pidp446310128

      • Anonyymi

        Lisäys :Ja eiköhän tuota asian tuntia tahoa kuulla aina toiminta tarpeiden suhteen ja tällöin myös varmasti saadaan tuo kunnan tartuntataudeista vastaava lääkärin lausunto.

        60 §
        Karanteeni

        Jos yleisvaarallisen tartuntataudin tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen vaara on ilmeinen eikä taudin leviämistä voida muulla tavoin estää, virkasuhteinen kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri tai virkasuhteinen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tartuntataudeista vastaava lääkäri voi päättää henkilön karanteenista enintään yhden kuukauden ajaksi. Päätös karanteenista voidaan tehdä henkilölle, jonka on todettu tai perustellusti epäilty altistuneen yleisvaaralliselle tartuntataudille.

        Virkasuhteinen kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri tai virkasuhteinen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tartuntataudeista vastaava lääkäri voi tehdä päätöksen karanteenista myös 1 momentissa tarkoitetun henkilön tahdosta riippumatta.


      • Anonyymi

        "Toimenpiteet on heti lopetettava, kun tartunnan vaaraa ei enää ole."

        Voiko jonkun pistää edesvastuuseen jos JOS toimenpiteet lopetetaan ja johonkin tarttuu senkinkin jälkeen?
        Onko toimenpiteiden "lopettaja" aina vastuussa jos tekee päätöksen ....


    • Anonyymi

      Minun nenääni ei tikkuja tökitä, kun en matkustele enkä asu Uudellamaalla

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Riskimaista saapuvat pitäisi tappaa automaattisesti. Se olisi pienimmän riesan tie.

      • Anonyymi

        Matti Saari nyt apuun...


    • Anonyymi

      Kyllä lentokentillä on asiaankuuluva henkilöstö tekemässä yksilökohtaisia päätöksiä karanteenista ja testistä. Siis tartuntatautien lääkäri.
      Tämä selvisi illan mittaan.
      Laillisesti mennään.

      • Anonyymi

        Lääkäri taitaa olla joku itun mamu?
        eihän ne arvauskeskuskuksissakaan mitään tiedä?
        tokkopa tietotaito kasvaa jos ne lentokentille raahataan?
        Eli mutu tuntumalla mennään?


    • Anonyymi

      Pakkokaranteeni on mahdollista tartunta lain nojalla. Mutta lapsiin kohdistuva väkivalta epäilyt olisi syytä mennä aina syyttäjälle, eikä vanhempien sovittaviksi. (rahalla).

      Vai mitä mieltä olette?

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16511024/poliitikko-oli-poliisikuuluisteluissa-epailtyna-lapsen-pahoinpitelysta

      • Anonyymi

        PAKKOHOITOON JA SYYTTÄJÄLLE AINA LAPSIIN KOHDISTUVAT RIKOSEPÄILYT.


    • Anonyymi

      Millä rahalla tämän pikku tasavallan on tarkoitus elää, jos kauppamiehet ja huoltoinsinöörit eivät saa matkustaa? Jos jokaisen työmatkan jälkeen pitää istua hiljaa pusikossa kaksi viikkoa, ei niitä tuottoisia kauppamatkoja paljon tule.

      • Anonyymi

        Olisiko niille kauppamiehille ja insinööreille sitten parempi, että menee koko maa taas kiinni.
        Tuskin silloinkaan kovin hyvin bisnekset luistaisi.


      • Anonyymi

        Työmatkat on eri juttu kuin huvimatkailu! Etkö sen verran osaa erottaa asioita toisistaan, siis sanon selkokielellä että tarpeeton huvimatkailu riskimaihin pitää kieltää, tai jos sitä ei voida kieltää niin sitten pakkokaranteenit ja - testit käyttöön!


    • Anonyymi

      Asiantuntijat saisi lähettää Venäjälle testaamaan rokotetta.

    • Anonyymi

      Jos ei ihmisillä oma järki sanele että kysymyksessä on kuolemaa aiheuttava virus jolla he vaarantaa paitsi itsensä myös toisia, on parempi että heidät laitetaan vaikka pakkopaitaan tarpeen tullen. Virus ei ole kadonnut minnekään!
      Eikö tämä mene perille ennen kuin he itse käyvät sen sairaushelvetin läpi ja kuoleman porteilla?

      • Anonyymi

        Ei se mikään välitöntä kuolemaa aiheuttava virus sinällään ole. Covid-viri-viri-tööt-tööt-tööt-maski-rokote-maski-rokote-tööt-tööt-naks-rokote-maski-viri-viri-tööt muuta ei koronahysteerikon maailmaan mahdukkaan niin pieni se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään välitöntä kuolemaa aiheuttava virus sinällään ole. Covid-viri-viri-tööt-tööt-tööt-maski-rokote-maski-rokote-tööt-tööt-naks-rokote-maski-viri-viri-tööt muuta ei koronahysteerikon maailmaan mahdukkaan niin pieni se on.

        Minä minä minä tilulilu lii tilulilulii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään välitöntä kuolemaa aiheuttava virus sinällään ole. Covid-viri-viri-tööt-tööt-tööt-maski-rokote-maski-rokote-tööt-tööt-naks-rokote-maski-viri-viri-tööt muuta ei koronahysteerikon maailmaan mahdukkaan niin pieni se on.

        ” Covid-viri-viri-tööt-tööt-tööt-maski-rokote-maski-rokote-tööt-tööt-naks-rokote-maski-viri-viri-tööt ”

        Huumebisnekset sotkussa? Pää näyttää ainakin olevan sekasin.


    • Anonyymi

      Tämähän oli yksittäisen ministeri Kiurun päästä. Niinkuin oikeusministeri Henriksson ehti jo tuoda julkisuuteen; Hallituksessa ei ole edes keskusteltu saatu päätetty yhdessä, ei myöskään käyty läpi Kiurun "määräämää" uuden pakkokaranteenin testausten, laillisuutta!!!

    • Anonyymi

      On tää kyllä naurettavan pelottavaa kuinka helposti ihmiset on valmiita luopumaan kaikista oikeuksistaan.

      • Anonyymi

        Se juuri tässä on pahinta. Aivopesun uhri ei edes kuuntele järkipuhetta, eikä pysty ottamaan sitä vastaan. Pelko on niin voimakas.
        Heille pitäisi jakaa amerikkalaisten ja espanjalaisten lääkärien (America´s Frontline Doctors ja Doctors For Truth Spain) luentoja, ehkä sitten.


      • Anonyymi

        Ehkä on helpompi seurata järjen ääntä kuin luopua elämästään, jonka korona potentiaalisesti vie kun kohdalle osuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se juuri tässä on pahinta. Aivopesun uhri ei edes kuuntele järkipuhetta, eikä pysty ottamaan sitä vastaan. Pelko on niin voimakas.
        Heille pitäisi jakaa amerikkalaisten ja espanjalaisten lääkärien (America´s Frontline Doctors ja Doctors For Truth Spain) luentoja, ehkä sitten.

        Eikös näistä Frontline Doctoreista käynyt jo ilmi että ovat aivan hihhuleita/salaliittoteoreetikkoja? Yksikin esittää väitteitä että tutkijat kehittävät rokotetta uskonnollisuutta vastaan, että maapallon ulkopuolista DNA:ta käytetään lääketieteellisissä kokeissa, että endometrioosi aiheutuu unessa demonien kanssa harrastetusta seksistä. Facebook poisti disinformaatiosivun niin uhkaa kristinuskon Jumalan kaatavan palvelimet jos ei laiteta takaisin. Ja sinä sitten uskot näitä ja suosittelet vielä muillekin...


      • Anonyymi

        Niinin MINUN oikeuttani tartuttaa kaikki muut on loukattu! Valitan oikeuteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös näistä Frontline Doctoreista käynyt jo ilmi että ovat aivan hihhuleita/salaliittoteoreetikkoja? Yksikin esittää väitteitä että tutkijat kehittävät rokotetta uskonnollisuutta vastaan, että maapallon ulkopuolista DNA:ta käytetään lääketieteellisissä kokeissa, että endometrioosi aiheutuu unessa demonien kanssa harrastetusta seksistä. Facebook poisti disinformaatiosivun niin uhkaa kristinuskon Jumalan kaatavan palvelimet jos ei laiteta takaisin. Ja sinä sitten uskot näitä ja suosittelet vielä muillekin...

        ” Frontline Doctor”
        Hän itse.

        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Juhan_af_Grann.jpg


    • Anonyymi

      – "Yksittäistapauksia voi olla moniakin, mutta se tarkoittaa silti yksittäistapausta, Rautiainen sanoo.

      – Lisäksi arvion pitäisi olla nimenomaan lääketieteellinen."

      Oikeassahan hän on. Jos ei ole edes oireita, miten sellainen henkilö voisi ketään tartuttaa. Äärimmäisen epätodennäköistä.

      Onpas matkustelusta tullut nyt hauska juttu! Yhtään et tiedä mitä tapahtuu kesken matkan teon. Voidaan läväyttää karanteeni palatessa koska yks kaks joku maa onkin jossain listalla. Jonkinlainen varoitusaika pitäisi sentään olla.
      Maskit koneessa ja monen kohdemaan kaupoissa. Yhtään ei voisi rentoutua kun maskit muistuttaisi alati kontrollifriikkien sadismista.

      • Anonyymi

        Mites noi minäminä sadistit?


    • Anonyymi

      Suomesta tullut Uusi Neuvostoliitto , jos sinne eksyt joudut 14 päiväksi boseen.- Onneks tuli muutettua sieltä jo Kekkosen aikaan ,käymään vain sinne tullaan eikä olemaan , kyllä 4 päivää Fennolassa riittää täysin ei siellä nii mukavaa ole meininki :(

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä että olemme päässeet eroon tuollaisista, ERITTÄIN hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä että olemme päässeet eroon tuollaisista, ERITTÄIN hyvä.

        Vituttaako ku saan sieltä työeläkettä :D


    • Anonyymi

      Kaikki jotka tulee ulkomailta pitäis laittaa vähintään kahdeksi viikoksi koppiin ja omalla kustannuksella. Kuka vittu sitä käski lähteä ulkomaille reissuun vaikka coronaa on ympärimaailmaa. Pakkoko sitä on survoa heti ulkomaille kun on vähäkin lomaa. Ja joo joo, en ole kateellinen ja katkera, olen käynyt yli 80 eri maassa, asunut 7 maassa pitkiä aikoja työni takia ja aviolitton takia. Kaikki mantereet käyty mutta nyt pysyn kotimaassa koska corona.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kyllä on oikeus laittaa pakkoeristykseen koronan kantajat ja se on hyvä. Sama oikeus eristää kuin tarttuvaa tuberkuloosia sairastavat ym. Tartuntatautilaki.

    • Anonyymi

      Ei nämä mitään suomalaisia lomailijoita oo, ne on halpatyläisiä Romaniasta.
      Testit kaikille ja karanteeniin, sekä lasku työnntajille!!
      Loppuu tuo halpatuonti.......

      • Anonyymi

        Ai niiden työnantajatko täällä huutaa pakkokkokaranteenien postoa??? Hahah taitaa jäljet johtaa kokkeleiden sylttytehtaaseen 😄.

        Tietääkö täällä joku paremmin onko rakennusalan pimeetä työvoimaa?
        Tätä pitää alkaa tutkia juridisesti. Kuka/ ketkä vaarantaa suomalaisten terveyden?


      • Anonyymi

        Ja kerjäläisiä Romaniasta, eivät suostuneet testeihin..ehkä nyt suostuvat kun kela maksaa oleskelun.


    • Anonyymi

      Joka ainoa riskimaista Suomeen tuleva pakkotestiin ja karanteeniin.
      Kysymyksessä on tappava virus ja se on nyt saatava pysäytettyä rajalla!!!

      Keväällä oli saakelinmoinen mölinä ja metakka Vantaan lentokentän toiminnasta ja nyt kun pannaan korona oikeasti valvontaan on alkanut uusi mölinä ja metakka!
      Mölisijät voisivat nyt kertoa, että haluavatko päästää tappavan viruksen tekemään tuhoa Suomessa vai haluavatko vaan edelleen mölistä ja haukkua taas hallitusta?!

      Kunnat ja sairaanhoitopiirit nyt kovat piippuun, että saadaan se saakelin tappaja pidettyä kurissa toimivaan rokotukseen asti.

      • Anonyymi

        laki ei salli?
        sama ongelma kuin pakolaistenkin osalta kansainvälisten lakien mukaan niitä ei voi rajalle ampua vaikka se järkevää olisikin

        ja persut ei suostuis rajoittaan valkoisten liikkumista euroopassa mikäli se ei sallisi samalla maahantunkeutujien ampumista kaikissa oloissa


    • Anonyymi

      Vähemmistön tyhmä käytös matkailla 2020 luvun "keuhkoruton aikana" on tyhmintä mitä voi tyhmältä ihmiseltä edes odottaa käytökseltään, kieltäytyminen korona testeistä tekee tällaisesta tyypistä mielipuolen ja vastuuttoman älykääpiön, linnaan joutaisivat loppuiäkseen ja samoin hallituksen älykääpiöt jotka sallivat tämän tapahtuvan, ei muualla EU:ssa mietitä ja pohdita vaan tehdään heti päätös vaikka tunneissa kun tilanne sitä vaatii.

      Rajat kiinni heti!

    • Anonyymi

      Mun mielestä on idioottimaista päästää esim. lentokoneisiin ihmisiä joilla voi olla tartunta. Ei ne maskit koneessa näköjään toimi, koska ei kai tarvis jäljittää ketään siellä tartuttajan kanssa olleita?

    • Anonyymi

      Kyllä muuten on. Tartuntataukilaki ei ole muuttunut mihinkään ja kaikki jotka tahallisesti tuovat tarttuvaa tautia Suomeen joutaa vankilaan. Suomi ei ole mikään vapaa maa vaan meitä KAIKKIA sitoo tietyt lait. Ja yksi näistä on Tartuntataukilaki.

      Ota selvää asioista ennenkuin tulet keskustelufoorumeille länkyttämään oikeuksista

      • Anonyymi

        Mutku tää vähän niinkuin kaupparatsujen "ikiaikainen oikeus".

        Kaupparatsu Niukkanen


      • Anonyymi

        Ne vois laittaa kaikki varmuuden vuoksi vankilaaaan


    • Anonyymi

      Riskimaista lennot Suomeen seis, jos ei pakkotestaus maistu!

      • Anonyymi

        Jos ei suostu testeihin niin tiputetaan lentokoneesta ulos


    • Anonyymi

      Meitä on paljon jotka ei viihdy kerrostalon ahtaissa asunnoissaan jossa ahdistuu vaan on lähdettävä lentämään covid-19 epidemiasta huolimatta. Itsekkin asun 42-neliön kaksiossa ja lentelelen joka kuukausi eri lomakohteisiin. Karanteenissa ei ole vielä tarvinnut olla mutta se aika voi olla lähellä jos saan tartunnan. En tiedä miten ajan saa kulumaan jos joutuu niin ikävään tilanteseen.

      • Anonyymi

        juu juu ja tupuhupujalupu. Menisit nyt ensin töihin ja sitten alat haaveleimaan lentelystä ja lomakohteista.


      • Juu kyllä , paljon on teitä kun seinät kaatuu heti päälle, , sitten on niitä, jotka valittavat, kuinka helposti ihmiset luopuvat oikeuksistaan, sitten on noita HENRIKSONNEJA jotka tukevat näitä yksinkertaisuuksia. HENRIKSONNILLE tiedoksi, hulluin on se joka hullua yllyttää. Mietitäänpä aikaa kun OLI TUBERKULOOSI hirveä keuhkotauti,joka päättyi aina kuolemaan, sellainen on nyt valloillaan . Ihminen joka oli tuon tartunnan saanut, OLISI TEHNYT MITÄ TAHANSA ja LUOPUNUT MISTÄ TAHANSA , että saisi terveet keuhkot. Oikeastaan olisi hyvä tapa ja aika puhdistaa ihmiskuntaa , nämä ITSERAKKAAT, joille seinät kaatuvat päälle, ja paikollaan olo ja hiljentyminen on ahdistavaa, Ehkä heiltä TAHALLISESTI vastuutomasti toimivilta pitäisi ottaa allekirjoitus, joka vapauttaa yhtesikunnan vastaanottamasta heitä, sekä vapauttaa hoitovastuusta, koska vastuuttomista ja erittäin itsekkäistä ihmisistä on kyse. Tuleeko vanhoista hylätyistä kouluista uusia keskuksia joissa majoittuu. TÄMÄN PÄIVÄN " TUBERKELI"=korona potilaat, näissä potilaskodeissa, eristyksissä olevat saisivat tehä käsitöitä , ym, pitääkseen seinät pystyssä, vai mitä 42neliön asukas, olisko vanha koulu,parempi, siinä vaiheessa ja keuhkojen tilassa pikkanen homekin on vaan terveellistä, , Tiedän ettet "42" PYSTY ASIOITA AJATTELEMAAN. ja tilanne olisi sama kohdellasi vaikka neliöitä olisi 342. Mutta on ainakin tilannetta pyritty selventämään.


    • Anonyymi

      Onko joukkosurma oikeutettu, jos aseella räiskii niin paljon luoteja ilmaan että vain harva ammutuista luodeista on tappava?

      Koronanlevittäjä tulkitsee että on.

    • Anonyymi

      Vihervasemmiston kannattajakunnassa on sellainen pakkoasenne, että kaikki, jotka millään tavalla vastustaa vihervasemmistoa, on tavalla tai toisella huonoja ihmisiä, b-luokan ihmisiä, mädättäjiä, natseja, fasisteja yms. Ja myös eri alojen asiantuntijat muuttuu "sössöttäviksi asiantuntijoiksi", jos heidän asiantuntemuksensa mukaan vihervasemmisto toimii jollain tavalla huonosti tai väärin. Nykyajan puoluekannattajat on kuin jalkapallofaneja: väkivaltaa, huutelua, törkeyksien viljelyä, vihaa, kilpailua jne. Mihin hukkui se tolkku ja maalaisjärki, sekä oma itse? Harvahan myöntää notkuvansa kuplassa.

      • Anonyymi

        Paras sekoilu syntyykin sitten vihervasemmistolaisen kuplan sisällä. Rautiainen on itsekin sekoileva vasuri, joka väitöskirjassaan esittää että taiteilijalla on oikeus levittää lapsipornoa, jos itse kokee sen taiteellisesti antoisaksi.

        Siksi "lapsiporno-Rautiaisen" lausuntoja mistään asiasta ei välttämättä kannata ottaa kovin tosissaan, vaikka riiteleekin tällä kerralla hallituksen vasureiden kanssa asiassa, jossa ehkäpä hallituksella on vastuullisempi ote. Ainakin jos Neitsythuorakirkko-äijän touhuihin verrataan.


    • Tuli mieleen , kun oikeuministeri eilenillan uutisissa kyseenalaisti , suorastaan tyrmäsi pakkotestit ym. MITEN TÄMÄ SAMA pösilö vaatii PAKKORUOTSIN opintoja KAIKILLE. Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista, vai mitä henriksonni.

      • Anonyymi

        Varsinainen AASINsilta koronatestistä pakkoruotsiin. Vain persu pystyy tuohon 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen AASINsilta koronatestistä pakkoruotsiin. Vain persu pystyy tuohon 😂

        Tarkoitatko että vain persulla pelaa järki?

        Voit olla oikeassa, kukaties.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että vain persulla pelaa järki?

        Voit olla oikeassa, kukaties.

        Tunnen kyllä muutaman tolkullisenKIN persun. Niillä ei pyöri mamut ja pakkoruotsi päässä kehää 24/7, kuten suurimmalla osalla persuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen AASINsilta koronatestistä pakkoruotsiin. Vain persu pystyy tuohon 😂

        Miksi pakkoruotsi on pakollista mutta koronatesti ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakkoruotsi on pakollista mutta koronatesti ei

        Vertaatko luumua ja silakkaa toisiinsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakkoruotsi on pakollista mutta koronatesti ei

        Toinen vaan tappaa ja toinen vammauttaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen AASINsilta koronatestistä pakkoruotsiin. Vain persu pystyy tuohon 😂

        Huom. rkp:läinenkyse on PAKOLLISISTA koronatesteistä ja PAKKO ruotsista, Vain toinen pakottaminen on henriksonnille mahdollista. Toisen oikeusoppineiden pitää tyrmätä, Sama oli soten hylkäämisessä (kahdesti), Nyt kun sairaanhoitopiireistä runnotaan kaksikielisiä sosiaalidemokraatti kiurun avustuksella( kahden soten kaataja) . Jos sote jotain säästöjä olisi tuonut. tuo kaksikielinen pyrokratia , tulee saatinan kalliiksi, onko kiuru ihan terve, todellinen Suomen ja Suomalaisten tuhoaja hän on aina ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä muutaman tolkullisenKIN persun. Niillä ei pyöri mamut ja pakkoruotsi päässä kehää 24/7, kuten suurimmalla osalla persuista.

        Ymmärrät kai, kun SINUN tuttavapiirissäsikin on MUUTAMA=16 TOLKUNIHMINEN=Perussuomalainen, niin et ,varmaankaan ylläty, että heidän todellinen kannatusprosentinsa on tuo 29%-36%, jopa PALJON enemmän. Esim. Kulkuri tuli talonpihalle, kysyi isännältä, saiskos kulkuri ottaa pellosta MUUTAMAN porkkanan, isäntä sanoi , olkaa hyvä vaan. Pikkutyttöä( pitäisikö kirjoittaa pikkuHENKILÖÄ), ettei loukkaa vihervasureita. Niin, pikkutyttöä alkoi kiinnostaa kuinka paljon on muutama, se oli kulkurin ottamien porkkanoiden mukaan laskettuna 16. Tämä luku voidaan täten virallistaa , siis MUUTAMA =16. Koska kertomasi mukaan tuttavapiirissäsi kin on 16. TOLKUNIHMISTÄ, voidaan asiaa näiltäosin pitää sovittuna.


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Ymmärrät kai, kun SINUN tuttavapiirissäsikin on MUUTAMA=16 TOLKUNIHMINEN=Perussuomalainen, niin et ,varmaankaan ylläty, että heidän todellinen kannatusprosentinsa on tuo 29%-36%, jopa PALJON enemmän. Esim. Kulkuri tuli talonpihalle, kysyi isännältä, saiskos kulkuri ottaa pellosta MUUTAMAN porkkanan, isäntä sanoi , olkaa hyvä vaan. Pikkutyttöä( pitäisikö kirjoittaa pikkuHENKILÖÄ), ettei loukkaa vihervasureita. Niin, pikkutyttöä alkoi kiinnostaa kuinka paljon on muutama, se oli kulkurin ottamien porkkanoiden mukaan laskettuna 16. Tämä luku voidaan täten virallistaa , siis MUUTAMA =16. Koska kertomasi mukaan tuttavapiirissäsi kin on 16. TOLKUNIHMISTÄ, voidaan asiaa näiltäosin pitää sovittuna.

        Minulla on paljon tolkun ihmisiä lähipiirissäni, myös joitain persuja.

        Sinä et kuulu niihin tolkun ihmisiin. Sinä elät tunteella kuten useimmat somessa mölisevät persut ja sinulta puuttuu pragmaattisuus.

        Terveisin: TOLKUN MIÄS


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Ymmärrät kai, kun SINUN tuttavapiirissäsikin on MUUTAMA=16 TOLKUNIHMINEN=Perussuomalainen, niin et ,varmaankaan ylläty, että heidän todellinen kannatusprosentinsa on tuo 29%-36%, jopa PALJON enemmän. Esim. Kulkuri tuli talonpihalle, kysyi isännältä, saiskos kulkuri ottaa pellosta MUUTAMAN porkkanan, isäntä sanoi , olkaa hyvä vaan. Pikkutyttöä( pitäisikö kirjoittaa pikkuHENKILÖÄ), ettei loukkaa vihervasureita. Niin, pikkutyttöä alkoi kiinnostaa kuinka paljon on muutama, se oli kulkurin ottamien porkkanoiden mukaan laskettuna 16. Tämä luku voidaan täten virallistaa , siis MUUTAMA =16. Koska kertomasi mukaan tuttavapiirissäsi kin on 16. TOLKUNIHMISTÄ, voidaan asiaa näiltäosin pitää sovittuna.

        Puolueiden kannatus lasketaan onneksi vaaleissa, ei persujen harhaisissa päissä. Mikäs olikaan se Britannian vientiosuus, tullin ilmoittama noin 4 % vai sinun hatusta vetämäsi 17 % 😂


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Huom. rkp:läinenkyse on PAKOLLISISTA koronatesteistä ja PAKKO ruotsista, Vain toinen pakottaminen on henriksonnille mahdollista. Toisen oikeusoppineiden pitää tyrmätä, Sama oli soten hylkäämisessä (kahdesti), Nyt kun sairaanhoitopiireistä runnotaan kaksikielisiä sosiaalidemokraatti kiurun avustuksella( kahden soten kaataja) . Jos sote jotain säästöjä olisi tuonut. tuo kaksikielinen pyrokratia , tulee saatinan kalliiksi, onko kiuru ihan terve, todellinen Suomen ja Suomalaisten tuhoaja hän on aina ollut.

        Moni teistä persuista vastustaa pakkotoimia mm. koska se "puuttuu ihmisen yksilönvapauteen" tai koska koronavirus on "vaarattomampi kuin kausi-influenssa" eli kaikki "koronahössötys on liioittelua".

        Onneksi tämä sekalainen hörhölauma nimeltään persut ei ole nyt koronavastuussa. Persut tappelisivat keskenäänkin siitä mitä tehtäisiin vai tehdäänkö mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on paljon tolkun ihmisiä lähipiirissäni, myös joitain persuja.

        Sinä et kuulu niihin tolkun ihmisiin. Sinä elät tunteella kuten useimmat somessa mölisevät persut ja sinulta puuttuu pragmaattisuus.

        Terveisin: TOLKUN MIÄS

        Hyvin keksitty tuo TOLKUNMIÄS, ihan omasta päästäkö demokraatti noita hienouksia kehittelee, vai mistä, kerro ihan omin sanoin......demari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on paljon tolkun ihmisiä lähipiirissäni, myös joitain persuja.

        Sinä et kuulu niihin tolkun ihmisiin. Sinä elät tunteella kuten useimmat somessa mölisevät persut ja sinulta puuttuu pragmaattisuus.

        Terveisin: TOLKUN MIÄS

        "elät tunteella" sanoit? Tolkunihmisellä on tunteet, se on aidon elämän perusta, tunteet, niiden käyttö ja näyttö, Tunteilla ei pidä leikkiä , Tunteella EI PIDÄ lyödä vetoja eikä pelata "uhkapelejä" Ihminen joka on tunteensa kadottanut on psykopaatti, =ei armoa, ei katumusta, ei sääliä=KONE. Älä käytä isoja sanoja joita, et ymmärrä, sinultahan jäi ne murtoluvutkin kesken aikanaan??? Voiko homppelipekka käyttää itsestään arvonimeä TOLKUNMIES, no EI TODELLAKAAN, sehä olisi kaikkien vitsien äiti, et voi sinäkään rkp:läinen, se olisi kaikkien aikojen huonoin, sanonko?? Puhdas omatunto on paras päänalunen, tyynyäkin parempi. Ihminen jolla on tunteet on myös omatunto.


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        "elät tunteella" sanoit? Tolkunihmisellä on tunteet, se on aidon elämän perusta, tunteet, niiden käyttö ja näyttö, Tunteilla ei pidä leikkiä , Tunteella EI PIDÄ lyödä vetoja eikä pelata "uhkapelejä" Ihminen joka on tunteensa kadottanut on psykopaatti, =ei armoa, ei katumusta, ei sääliä=KONE. Älä käytä isoja sanoja joita, et ymmärrä, sinultahan jäi ne murtoluvutkin kesken aikanaan??? Voiko homppelipekka käyttää itsestään arvonimeä TOLKUNMIES, no EI TODELLAKAAN, sehä olisi kaikkien vitsien äiti, et voi sinäkään rkp:läinen, se olisi kaikkien aikojen huonoin, sanonko?? Puhdas omatunto on paras päänalunen, tyynyäkin parempi. Ihminen jolla on tunteet on myös omatunto.

        Älä yritä arvailla, kun et tunne minua, arvoisa Likinäköinen. Et pysty lokeroimaan minua mihinkään puolueeseen. Olen oman tieni kulkija. RKP:n ja persujen kaltaisia yhden asian puolueita en äänestä koskaan.

        Tiiätkö, Likinäköinen. Nuorena miehenä minua vituttivat mm. ruotsalaiset, venäläiset, kepulaiset ja vassarit. Nyt vanhemmiten mielipiteeni ovat maltillistuneet ja minusta on tullut pragmaatikko. Sinusta ei ole vieläkään tullut aikuinen, arvoisa Likinäköinen.

        Persuissa on sitä nykyisin aivan liikaa hörhöjä ja suorastaan äärioikeistoa, jotka pilaavat maltillisempien maineen. Persut eivät saa ääntäni koskaan ja taistelen taatusti mulkeroimpia vastaan.

        Terveisin: TOLKUN MIÄS


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Hyvin keksitty tuo TOLKUNMIÄS, ihan omasta päästäkö demokraatti noita hienouksia kehittelee, vai mistä, kerro ihan omin sanoin......demari.

        Se on ihan sama, kuka minä olen. Minä lupaan vain vahtia sinun juttujasi ja korjaan suoranaiset valheesi ja aivopierusi, joita olet päästellyt ilmoille ja PALJON.

        Terveisin: TOLKUN MIÄS


    • Anonyymi

      Suomi on pähkähullujen professoreiden luvattu maa.

    • Anonyymi

      Ei kai tartunnan saanut sitä levitä vaikka kulkisi muiden joukossa kaupoissa jne?
      Käveleehän meillä aids potilaatkin vapaana kaduilla
      tauti leviää jos kantaja toimii vastuuttomasti?
      Eli tautiselle kasvomaski? ja mitään karanteenii ei tarvita?

      • Anonyymi

        Koronanlevittäjien käytöksestä, kuten myös täällä kirjoitteluista paistaa kirkkaasti läpi se, että koronanlevittäjillä ei nimenomaan ole minkäänlaista vastuullisuutta.

        Siksi vain oikea karanteeni lukituissa tiloissa tehoaa näihin supertartuttajiin.

        "Vapaaehtoinen karanteeni" ei auta yhtään, jos nämä kuitenkin heiluvat julkisilla paikoilla, kaupoissa ja kouluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronanlevittäjien käytöksestä, kuten myös täällä kirjoitteluista paistaa kirkkaasti läpi se, että koronanlevittäjillä ei nimenomaan ole minkäänlaista vastuullisuutta.

        Siksi vain oikea karanteeni lukituissa tiloissa tehoaa näihin supertartuttajiin.

        "Vapaaehtoinen karanteeni" ei auta yhtään, jos nämä kuitenkin heiluvat julkisilla paikoilla, kaupoissa ja kouluissa.

        Täytyy huomioida että koronan saanut on itsekkin uhri?
        Joku saastanen on siihen taudin levittänyt?


    • Anonyymi

      Henkilö, joka sairastuu tai saa infektion ulkomailla, tulee itse maksaa hoitonsa kustannukset ja myös niiden kustannukset jotka ovat häneltä taudin saaneet. Lisäksi pitää laittaa syytteeseen pahoinpitelystä tai taposta mikäli henkilö, joka häneltä taudin saa, kuolee. Ja tottakai korvaukset omaisille.

      • Anonyymi

        Saako aseella joukkosurmata, jos ammuskelee myös hutilaakeja niin että osa uhreista vammautuu lievemmin ja suurin osa laukauksista ei osu mihinkään?

        Koronalingon mielestä saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako aseella joukkosurmata, jos ammuskelee myös hutilaakeja niin että osa uhreista vammautuu lievemmin ja suurin osa laukauksista ei osu mihinkään?

        Koronalingon mielestä saa!

        Koronahysteeriset on pahimpia ne pitäisi sulkea kaikki jonnekki laitokseen. Koronahysteeriset ovat päästän sekaisin...pappisai kahvia juodaksee e e een.


    • Anonyymi

      Kukaan ei lentele vahingossa ulkomaille, se otettakoon huomioon asiaa käännellessä.

      Kenenkään ei ole pakko lennellä ulkomaille makailemaan rannalla köhivien lihankäristäjien seassa, eikä kenenkään elämä siitäparane eikä tule kuntoon!

      jos joku kokee ahtaaksi oman betonilootansa, hankkikoon isomman niin ei tarvitse lennellä mihinkään, suomi on täynnä jonkinsortin pöljäkkeitä joista ei tiedä ovat ko lintuja vai kaloja.

    • Anonyymi

      Pakkokaranteenissa Kela maksaa palkan menetyksen vaikka miten ison. Kai näille ulkomaalaisillekin jotka tulee lennoilla Balkanilta.. kerjäläisille jotka menettää parin viikon tienestit. 😂

    • Anonyymi

      Muistakaa koronahysteerisistä vouhkaajista puhuttaessa puhutaan sairaista päästään sekaisin olevista ihmisistä niille pitää puhua kuin pienelle lapselle ei ajattelevalle ihmiselle. Jos ne olisi terveitä ne hakeutuisi ääriharhojen ja pelkojen tähden hoitoon.

    • Anonyymi

      Minusta jokaisella pitää olla itse oikeus päättää haluaako olla karanteenissa vai ei. Emme ole mikään Neuvostoliitto.

      • Anonyymi

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää ettei panepidemian aikana voida huomioida yksilöitä. tosi surullista.
        Se että ihmisiä kuolee, on toki pienempi paha kuin yksilön vapauteen puuttuminen, eikö vain?
        Vaaditaan niitä yksilön oikeuksia ajattelematta yhteisöä ja niitä heikoimassa asemassa olevia kanssaihmisiä, jotka iän, perussairauden tähden ovat viettäneet kuukausia rajoitettua elämää. Heillä on jo siitä kokemusta että olkoot omissa oloissaan tapaamatta omaisiaan ja ystäviään edelleen, kunhan se todella kamala oikeusmurha ei vaan joidenkin itsekkäiden omaan napaan tuijottajien kohdalla toteudu.

        Ainakin pitämallä maskia, voit auttaa, ja antaa edes hiukan hyvää hoitajalle, jotta hän ei taas uudelleen kuljeta virusta laitokseen.

        Pitämllä maskia olet kohtelias ja epäitsekas henkilö varmistat, että virus ei siirry sinne, niihin ahraisiin hoivakoti ja sairaalatiloihin , joissa se helposati aiheuttaa harmia.

        Pitämällä maskia, olemme samalla yhteisellä ja hyvällä asialla, kuin silloin kun laitoimme Suomen kiinni, koska henkilokunta päästi viruksen laitoksiin.

        Syksyllä olemmekin sitten melkein samassa tilanteeessa ja laitamme Suomen kiinni, jotta se ei taas ole hoiitotilassa. koska itsekkäät ihmiset vaativat yksilonvapauksia.


    • Anonyymi

      Mä oon laittanu kaikki korona-aikana ulkomaille matkustaneet täysboikottiin, ei oo enää mitään asiaa moisille itsekkäille idiooteille

    • Anonyymi

      Korona on niin vakava tauti että siihen sairastunut joutuu heti kuukausiksi sairaalaan joten mitään karanteenia ei sen takia tarvita.
      Samoin testaamiset täysin turhia. jos ihmisellä on se tauti niin se on silloin niin sairas että varmasti hakeutuu hoitoon?

      • Anonyymi

        Nämä lentokoneella maahan tulleet kierivätkin nyt raastavassa koronataudissa, on turha katua, kun lahti ulkomaille .


    • Anonyymi

      Korona matkailijat ovat uhka kansalle.

    • Anonyymi

      Tässä toimii taas rikkaiden valta, rikkaat toimivat kuten tahtovat ja tehtailevat kanteluita, että saavat vapaasti mällästää. Matkojen ja lentojen hintoja nostettiin, ei näin etuoikeutetut saivat luvan treffailla heilojaan Ruotsissakin mielin määrin.

      Nytkin tästä seuraa vain se, että pieni ihminen peloissaan jää mökkiinsä, kuten tapahtui keväällä.
      Näin saadaan keskitettyä testaus ja mohdollinen hoito etuoikeutetuille, ei mene turhaa kapasiteettia tuottamattomaan kansanosaan.

      Keväällä pieni ihminen uskoi kun käskettiin yli 70-vuotiaat koteinhinsa, yksinään koronaa seuraamaan.
      Itseään etuoikeutetuiksi kutsuvat Jälkiviisaat sitten ilveilivät , että sehän on vain suositus, uskoitteko reppanat. Ei ketään voi määrätä kotiin, voi toki suositella vaikka löyhään hirteen.

      • Anonyymi

        Millaisessa p*skassa sinä sitten asut, jos inhoat kotiasi noin paljon?


    • Anonyymi

      Kyllä oli taas tyhmiä kirjoituksia ei mitään tietoa koronaviruksen koko kuvasta ja miten se tarttuu nopeasti laajalle alalle. Onneksi oli asiallisiakin kirjoituksia asiasta.Kyllä asia on niin että jokainen valtio valtiomuodosta riippumatta hoitaa asiaa kansalaistensan eduksi ja terveyden ehdoilla.

      • Anonyymi

        Yllättävän paljon on typeriä ja ignorantteja ihmisiä. Heitä eivät tusinakirjailijat pilkkaa kirjoissaan, vaan ottavat kohteekseen koulukiusatut ja muut puolustuskyvyttömät. Sitten jeesustellaan jollain Black Lives Matter-idiotismilla. Silti edes kuulapäärasisti ei joudu heidän hampaisiinsa koskaan. Hienoja ihmisiä kulttuurialkoholistien perheet tuottavat, kuinka me nyt ymmärtäisimme maailmaa ilman heitä.


    • Anonyymi

      EI ketään ole määrätty kotiin jäämään ei 70 vuotiaita eikä muitakaan ne oli suosituksia ja ohjeita jokainen voi liikkua tarpeen mukaan tärkeimmillä asioilla.

    • Anonyymi

      Liberaalinössöjen aika on ohi. Järjestys löytyy ja kuri palautetaan.

      • Anonyymi

        Se palautetaan ehkäpä juuri sinulle?

        Minkälaisessa tilassa vahinkoon johtanut tartunta oikein lopulta tapahtui, tälle näille pitkäaikaissairaalle ja vanhukselle, keitä oli läsnä!

        Koronaan sairastuneiden nimet esille ja Hesarin kanteen!

        Riski-analyysi, jotta tietää minkalaisissa paikoissa uskaltaa liikua.

        Astmaa sairastavat koronatartunnan saaneet koronapitkäikaissairaat Hesarin kanteen myos! Koska voivat antaa avustavia lausuntoja siitä miten näiden muiden kanssa pitää menetellä!


      • Anonyymi

        Aamen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se palautetaan ehkäpä juuri sinulle?

        Minkälaisessa tilassa vahinkoon johtanut tartunta oikein lopulta tapahtui, tälle näille pitkäaikaissairaalle ja vanhukselle, keitä oli läsnä!

        Koronaan sairastuneiden nimet esille ja Hesarin kanteen!

        Riski-analyysi, jotta tietää minkalaisissa paikoissa uskaltaa liikua.

        Astmaa sairastavat koronatartunnan saaneet koronapitkäikaissairaat Hesarin kanteen myos! Koska voivat antaa avustavia lausuntoja siitä miten näiden muiden kanssa pitää menetellä!

        Suomessa koronatartunnan saaneiden etninen taikka muu tausta saattaa olla pohdintoja aiheuttava.

        Onko kyseessä indoeurooppalainen vaaleahiuksinen päälaelta kaljuuntunut silmälaseja käyttävä 46 vuotias mies, vai sittenkin sittenkin ehkäpä tummempihiuksinen, mutta eurooppalainen silti, vai peräti eskimo.

        Koronatartunnassa ei ole mitään huoneisiin piiloteltavaa, siksi voin ihan nimellä laittaa itseni Helsingin Sanomien kanteen.


      • Anonyymi

        Kyllä, samaa mieltä, kuri ja järjestys olla pitää jos ei kotona opi tapoja, niin Siperia opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, samaa mieltä, kuri ja järjestys olla pitää jos ei kotona opi tapoja, niin Siperia opettaa.

        Ohranan kuuluu ottaa pakkomatkailijat kiinni ja viedä mukanaan Sibirijaaaaan


    • Anonyymi

      Nämä lennon itäeurooppalaiset joilta löytyi koronaa 26 hengeltä, ehkä tiesivät sairastavansa mutta tulivat tänne koska mahdollinen hoito on taattu.

      • Anonyymi

        Osuit just asian ytimeen kaikki huijarit vaan Suomeen veronmaksajien kustannuksella hoidettaviksi ja elätettäviksi.


      • Anonyymi

        Niin hyvä hoito veronmaksajien siis kantasuomalaisten laskuun.


    • Anonyymi

      Yhdessä rikosuutisessa kerrottiin että, kyseessä naamioitunut ryöstäjä.. Oliko kyse koronahysterioitsija joka oli koronanaamarein varustautunut?

      • Anonyymi

        Se oli rehellinen rosvo, joka päätti suojata itsensä tartunnalta. Samalla sai myös piilotettua kasvonsa. Ovelaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli rehellinen rosvo, joka päätti suojata itsensä tartunnalta. Samalla sai myös piilotettua kasvonsa. Ovelaa.

        Niin naamarilla KORONAnaamarilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli rehellinen rosvo, joka päätti suojata itsensä tartunnalta. Samalla sai myös piilotettua kasvonsa. Ovelaa.

        Otti ihmiset huomioon, hyvin yllättävää , todennäköisesti voro oli ruotsista vierailulla oleva ambulanssin "työntekijä", toivottavasti TÄMÄ "ambulanssi mies" ei täällä kertaa saa palkintoa PRESIDENTILTÄ huomaavaisuudestaan. Ymmärrä hyvin, että presidentti edellisen ruotsalais "ambulanssikuskin" vierailulla Turkuun tuli perinjuurin harhaanjohdetuksi, Oliko harhauttaja sukulaismies nille viinistö, ei voi tietää, Euroopan ihmisoikeus tuomioistuin tuli myös rankasti harhautetuksi, syystä, että,irakilais "mies" nousi kuolleista, oliko asialla taas kerran nille viinistö, ei voi tietää, mutta läheltä , todella läheltä populisti nille viinistöä liippaa, ja sen pokka pitää näissä, kuten al,holin operaatioissa, joissa nille, toimii homppelipekan vasempana kätenä, anton on se oikea.


      • tarkkanäköinen kirjoitti:

        Otti ihmiset huomioon, hyvin yllättävää , todennäköisesti voro oli ruotsista vierailulla oleva ambulanssin "työntekijä", toivottavasti TÄMÄ "ambulanssi mies" ei täällä kertaa saa palkintoa PRESIDENTILTÄ huomaavaisuudestaan. Ymmärrä hyvin, että presidentti edellisen ruotsalais "ambulanssikuskin" vierailulla Turkuun tuli perinjuurin harhaanjohdetuksi, Oliko harhauttaja sukulaismies nille viinistö, ei voi tietää, Euroopan ihmisoikeus tuomioistuin tuli myös rankasti harhautetuksi, syystä, että,irakilais "mies" nousi kuolleista, oliko asialla taas kerran nille viinistö, ei voi tietää, mutta läheltä , todella läheltä populisti nille viinistöä liippaa, ja sen pokka pitää näissä, kuten al,holin operaatioissa, joissa nille, toimii homppelipekan vasempana kätenä, anton on se oikea.

        "se oikea", myös käden lisäksi.


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Otti ihmiset huomioon, hyvin yllättävää , todennäköisesti voro oli ruotsista vierailulla oleva ambulanssin "työntekijä", toivottavasti TÄMÄ "ambulanssi mies" ei täällä kertaa saa palkintoa PRESIDENTILTÄ huomaavaisuudestaan. Ymmärrä hyvin, että presidentti edellisen ruotsalais "ambulanssikuskin" vierailulla Turkuun tuli perinjuurin harhaanjohdetuksi, Oliko harhauttaja sukulaismies nille viinistö, ei voi tietää, Euroopan ihmisoikeus tuomioistuin tuli myös rankasti harhautetuksi, syystä, että,irakilais "mies" nousi kuolleista, oliko asialla taas kerran nille viinistö, ei voi tietää, mutta läheltä , todella läheltä populisti nille viinistöä liippaa, ja sen pokka pitää näissä, kuten al,holin operaatioissa, joissa nille, toimii homppelipekan vasempana kätenä, anton on se oikea.

        Mahtaakos persujen suositusta somekansanedustajasta Sebusta tulla pressaehdokas? Olisi persuilla komea miespari pressapari jos voittaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaakos persujen suositusta somekansanedustajasta Sebusta tulla pressaehdokas? Olisi persuilla komea miespari pressapari jos voittaisi.

        Ajattele, presidenttiämme vietiin kuin mätää kukkua tunkiolle. SE EI OLLUT S. Niinistön syy, vaan niiden vihervasureiden, jotka ylistivät tätä tukholmalaista järjestäen rahankeräyksiä, vaatien valtionkonttorin maksamaan valtavat korvaukset ja kaiken huipuksi ehdottaen hänelle tätä hengenpelastusmitallia, vai mikä lie. KUKA TAI KETKÄ OLIVAT NÄITÄ "ASIANAJAJIA". Ilmoitin hyvissä ajoin poliisille, tarkastakaa mahdollisilta videoilta, MILLÄ TÄMÄ tukholmalais ambulanssikuski uhrin haavaa painaa, onko jopa puukko kyseessä. Joka tapauksessa tätä vammautettua tukholmalaisen ambulanssin työntekijää tuupattiin käräjäsaliin pyörätuolissa TODISTAJAKSI, ajatelkaa operaatin pääsuunnittelija todistajana ja presidentin palkitsemana, outoa, vai mitä????????????????


    • Anonyymi

      Sanna Marinin huominen puhe vuoti nettiin: papati papati papatu, papati papati papati, papatipapati papatipapati papati, puhe loppui lauseeseen: papatipapatipapatipapatipapa

      • Anonyymi

        Se ei oo vieläkään saanu puheopetusta, tais Kulmunin tapaus pelästyttää, ku joutuis ite maksaa eikä rahaa oo.


    • Anonyymi

      Aaaargh aaaargh... ME kuollaan kaikki! Tehkää nyt jotain!

    • Anonyymi

      Äkkiä se kynä sauhuaa siellä punakoneessa kun hallitusta arvostellaan. nalkuttaja-sanna ihan pihalla a-studiossa

      • Anonyymi

        Mene itse A-studioon niin saadaan nauraa koko kansan kesken. Hallitus on huippu ja Sanna Marin ei nalkuta.


    • Anonyymi

      Näköjään joidenkin mielestä pitäisi vapaasti levitä ja ei missään tapauksessa saisi olla edes karanteeneja.
      Mahdottomaksi menee torjunta, jos koko ajan tuovat lisää virusta riskialueilta.
      Matkustajat sen viime talvenakin toi tänne.

      • Anonyymi

        Äärioikeisto haluaa saada kaipaamaansa sekaannusta. Jota nousevat koronan sairastumiset toisivat. Siksi heille olisi tärkeää saada epidemia nousuun ja Suomi sekasortoon. Jolloin valta jakautuisi uudelleen. Marinin hallitus kun on pystynyt pitämään Suomen tartunnat kurissa ja se kismittää.


    • Anonyymi

      Noin vain, kävinöhän nyt ketjun aloittajallekin lopulta selväksi, että hallituksella ei ole oikeutta määrätä ketään karanteeniin.
      Sanna Marin saisi nyt laittaa nämä sooloilevat populistiministerit ruotuun. Pientä harkintaa mukaan ennen näitä irtopistekalasteluja ja tarpeettomia ulostuloja. Jos vaikka Kiuru nyt olisi oppinut läksynsä.

      • Anonyymi

        Tartuntatautilaissa kyllä on karanteenimahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartuntatautilaissa kyllä on karanteenimahdollisuus.

        Koronahysteerikoilla on aina suuret odotukset että, kaikki lähtee niitä mielistelemään mutta useimiten kuitenkin ei-hysteeriset vie voiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronahysteerikoilla on aina suuret odotukset että, kaikki lähtee niitä mielistelemään mutta useimiten kuitenkin ei-hysteeriset vie voiton.

        Eli ruotsinmalli olisi parempi? WHO:kin turhia varoittelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronahysteerikoilla on aina suuret odotukset että, kaikki lähtee niitä mielistelemään mutta useimiten kuitenkin ei-hysteeriset vie voiton.

        Eikö se mene jakeluun, että kyseessä on aivan liian vaarallinen ja helposti leviävä tauti päästää leviämään yhtä yleiseksi, kuin tavan flunssan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartuntatautilaissa kyllä on karanteenimahdollisuus.

        Niin on. Lääkärillä on mahdollisuus määrätä karanteeni. Ei hallituksella, ei Kiurulla, ei Marinilla. Lääkärit käyttäköön sitä valtaa mikä heillä ja poliitikot voivat pysyä lestissää. Sillä tavalla kaikki toimii paremmin.
        Ai niin, siitä ei sitten tul irtopisteitä populisteille, kuten vaikka Kiurulle.


    • Anonyymi

      Lihansyönnille pallolopetus ennen muita pakkoja, siitä koko sotku kuitenkin on saanut alkunsa, eikä myöskään lopu ennekuin eläinten hyväksikäyttö lopetetaan.

    • Anonyymi

      Hyvin hyvin kiinnostava kysymys, ei ihan vielä, mutta myöhemmin; saattaa olla se, minkälaisissa tiloissa tai rakennuksissa tapahtuivat ne tartunnat, jotka johtivat vahinkoihin?

      Vai onko sittenkin niin, että maskien huolellinen desinfiointi?

      Vai onko nyt sittenkin kyse muusta?

      Olisiko ehkä niin. että koronaan sairastumisella olisi voinut olla merkitystä maskin käytöstä huolimatta, maskihan ei 100% suojaa tartunnalta? Vai suojaako?

      Voisiko koronaan sairastumisella olla merkitystä tilanteeseen?

      Jos ehkäpä voi, mistä en ole ihan varma, niin kuitenkin askarruttaa:

      Millainen henkilö oli läsnä kun tartunta, joka valitettavasti johti vahinkoon tapahtui?

      Millainen henkilö koronaan sairastunut oli?

      Voisiko olla niin, että tilassa, jossa vahinkoon, kuolemaan, johtanut tartunta tapahtui oli esimerkiksi eskimoita taiko kenties sittenkin vaaleahiuksisia Indoeurooppalaisia,

      Kaikesta huolimatta, edelleen askaruttaa, ja minua kiinnostaakin:

      Voisivatko koronaan sairastuneet tulla kaikki esiin ja laittaa nimensä lehteen. He jotka olivat läsnä siinä tilassa, silloin kun vahinko tapahtui. Vai onko niin, että kaikki pitkäikaissairaat ja vanhukset jotka olivat niissä tiloisssa joissa pitkäikaissairaat ja vanhukset olivat, ja tartuttivat pitkäaikaissairaat ja vanhukset, ovatkin nyt kuolleet?

      Saisiko koronan sairastuneiden nimet lehteen, ei siinä lopulta ole mitään piilotettavaa, mitä tilassa, huoneessa tapahtui kaikkiaankin?

      Ihan valitkaa niiden parin tuhannen suomalaisen joukosta aluksi, tai paremminkin, kaikkien henkilollisyys ja tausta esille kiitos, ei siinä ole mitään hävettävää tai piiloiteltavaa?

      Marja24

    • Anonyymi

      Ettehän vähäuskoiset voi lisätä elämäänne murehtimalla kyynäränkään verta ! :D

    • Anonyymi

      Krista Kiuru on ehkä toiselta koulutukseltaan lääkäri.

    • Anonyymi

      Jokaisella on oikeus levittää viruksia ihan itsenäisesti ilman karanteeneja ja maskeerauksia.
      Siitä vaan pärskimään kaduille ja kujille.
      Kyllä jokaikisellä pitää olla oikeus hoitaa omat asiansa.

      Vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä.
      On ehkä turhaa tänä päivän sanoa ihmisille, että heidän pitää itsensä kantaa vastuu omista viruksistaan.
      Vastuu on asia, jota suurin osa hurmanhengistä ei tunnista. Saatiin siitä hyvä esimerkki, kun Baltian maasta tulleen lentokoneen matkustajista kolmasosa kieltäytyi testistä. Heillä oli ihmisoikeus tulla levittämään mahdollisia viruksia toiseen maahan.
      Siksi suunnitellaan pakkokeinoja.

      • Anonyymi

        Riittää hyvin jos vapaaehtoisesti karanteeniin suostuvat ei tautia levitä eli suurin osa
        Noita "vastuuttomia" jotka Tahallaan levittää koronaa taikka aidsia kuitenkin loppupelissä niin vähän ettei ne isoa vahinkoa voi aiheuttaa.

        Ja mikä pakko kenenkään on mennä julkisilla paikoilla lähelle tuntemattomia ihmisiä ilman tarvittavia suojuksia


    • Anonyymi

      Taitaa olla sama asia naamioituna, kuin Ruotsissa. Vanhuksista ja heikoista halutaan päästä eroon. Ovat liian kalliita. Ja nyt on hyvä tilaisuus.
      Eivät vain tajua olevansa pian itse samassa veneessä. Mitä mahtavat sanoa, jos seuraava polvi tarjoaakin heille armopiikkiä, kun ei rahat muka riitä heidän eläkkeisiinsä?
      On helppo tehdä päätöksiä, kun ne ei koske itseä.

      • Anonyymi

        No mitä suosittelet jos rahat ei riitä?
        Jätetäänkö vauvat ja lapset ruokkimatta niin että vanhuksille ja heikoille ainakin apetta riittää...
        Korona lasku tulee olemaan todella kova jos pyritään tehokkaasti vanhuksia ja heikkoja suojelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä suosittelet jos rahat ei riitä?
        Jätetäänkö vauvat ja lapset ruokkimatta niin että vanhuksille ja heikoille ainakin apetta riittää...
        Korona lasku tulee olemaan todella kova jos pyritään tehokkaasti vanhuksia ja heikkoja suojelemaan.

        Juuri ne vanhukset on tehneet töitä ja maksaneet veroja elämänsä aikana yhteiskunnalle. He on olleet koko tätä maata rakentamassa.
        Viimeaikaiset hallitukset sitten olleet tuhoamassa ja rahat valuneet ulkomaille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitä suosittelet jos rahat ei riitä?
        Jätetäänkö vauvat ja lapset ruokkimatta niin että vanhuksille ja heikoille ainakin apetta riittää...
        Korona lasku tulee olemaan todella kova jos pyritään tehokkaasti vanhuksia ja heikkoja suojelemaan.

        Valtion kuluja aletaan pienentämään , hyvin pieni vähennys kerryttää jo miljaardeja vuosittain. Varsinkin palkat , kokouspalkkiot, osingot ym, syyniin, ET VOI IKINÄ USKOA, millainen määrä on jotain myyräntutkijan tasoisia virkamiehiä syömässä veronmaksajien rahoja, Eläkekerahoilla eläkeyhtiöt rypevät ympäri mailmaa. Esimerkki. Ollessani kerran työmatkalla (itse maksamalla), pikku-intiassa ollessani, kuulin ja näin Suomalaisen NAISLAUMAN rapiat kymmenen naista. Olin utelias ja otin asiasta selvää , millä asialla he olivat. Olivat MLL:n "työntekijöitä" Mannerheimin lastensuojeluliitton terävin kärki oli tullut puheidensa mukaan tarkkailemaan lasten kohtelua ja asumisoloja Singaporessa , Margo Bolon Kultaliikken ym. "nähtävyyksiä ja yösafareita" kyttäilemällä, tämä vaativa tehtävä tuli kymmenessä päivässä hyvin hoidetuksi. Matkan kustannukset arviolta n. 200tuhatta. Tämä vaan tuli kerrottua siksi,että ymmärrätte, kuinka paljon vastaavia säästökohteita löytyy, mutta vasta sitten, kun on tosi paikka edessä tai jopa jo päällä. Ihmisillä ei ole mitään käsitystä, kuinka valtava määrä ihmisiä on valtion palkkalistoilla TÄYSIN TYRHAA PORUKKAA, erittäin suurella palkalla, rotta-politiikkojen ja puolueiden suojeluksessa.


      • Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Valtion kuluja aletaan pienentämään , hyvin pieni vähennys kerryttää jo miljaardeja vuosittain. Varsinkin palkat , kokouspalkkiot, osingot ym, syyniin, ET VOI IKINÄ USKOA, millainen määrä on jotain myyräntutkijan tasoisia virkamiehiä syömässä veronmaksajien rahoja, Eläkekerahoilla eläkeyhtiöt rypevät ympäri mailmaa. Esimerkki. Ollessani kerran työmatkalla (itse maksamalla), pikku-intiassa ollessani, kuulin ja näin Suomalaisen NAISLAUMAN rapiat kymmenen naista. Olin utelias ja otin asiasta selvää , millä asialla he olivat. Olivat MLL:n "työntekijöitä" Mannerheimin lastensuojeluliitton terävin kärki oli tullut puheidensa mukaan tarkkailemaan lasten kohtelua ja asumisoloja Singaporessa , Margo Bolon Kultaliikken ym. "nähtävyyksiä ja yösafareita" kyttäilemällä, tämä vaativa tehtävä tuli kymmenessä päivässä hyvin hoidetuksi. Matkan kustannukset arviolta n. 200tuhatta. Tämä vaan tuli kerrottua siksi,että ymmärrätte, kuinka paljon vastaavia säästökohteita löytyy, mutta vasta sitten, kun on tosi paikka edessä tai jopa jo päällä. Ihmisillä ei ole mitään käsitystä, kuinka valtava määrä ihmisiä on valtion palkkalistoilla TÄYSIN TYRHAA PORUKKAA, erittäin suurella palkalla, rotta-politiikkojen ja puolueiden suojeluksessa.

        Tuo MLL on aika huono esimerkki. MLL on verorahoitteinen vain osittain ja välillisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo MLL on aika huono esimerkki. MLL on verorahoitteinen vain osittain ja välillisesti.

        Huono tai hyvinhuono,tuo MML on sen kyllä myönnän ,tämä ei ollut edes jäävuorenhuippu, Vasta kun ollaan asianytimessä, eli valtion virkamiesten edustuskulujen ja kaikenmailman apu-rahojen ytimessä Suomi elää velaksi, toista on meikäläisen laita. JO nuorena MIEHENÄ käytin tilini AINA viinaan, tupakkaan, naisiin,huvituksiin ja autoiluun, kaikki mitä jäi ylimääräistä TUHLASIN. Mutta velaksi ei eletty.


    • Anonyymi

      Sanna Marin: papadi papadi papadi papadi, papadi papadi papadi, paa paa paa, papadi papadi papadi.

      Saako koku mitään selvää mariinin puheesta, melkonen konekivääroturpa tyttelillä, papadi papadi papadi.

      Entä jos haluaa testata miltä korona tuntuu, niin järjestetäänkö sellaisia testejä lainkaan
      En nimittäin usko ennenkuin koen. Että voiko koronan saada pyytämällä, kun pyytämättä ei näutä saavan?

      • Anonyymi

        Muuta Brasiliaan sieltä sen saat ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Brasiliaan sieltä sen saat ihan vapaasti.

        Eli suomessa sitä ei saa, miksi pitäis sit suojautua?


      • Anonyymi

        Muuta siperiaan siellä on turvassa tain sitten ei


    • Anonyymi

      Kannattaa uskoa suomen hyvää hallitusta ja Sanna Marinia eikä sitten kun tauti on iskenyt kunnolla päälle. sitten on turha naukua hallitusta apuun hallitus tekee tämän oikein kun rajoittaa tässä vaiheessa tartunta riskia.

      • Anonyymi

        Papadi papadi papadi, papadi papadi papadi pa.

        (Marinin konekivääriturpa laulaa sarjatulella, papadi papadi papadi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papadi papadi papadi, papadi papadi papadi pa.

        (Marinin konekivääriturpa laulaa sarjatulella, papadi papadi papadi)

        Kannattas lopettaa tuollainen Humpuukki puhe EI ihmisellä ole turpa vaan suu. Koulun penkille voisi mennä opettelemaan sivistystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattas lopettaa tuollainen Humpuukki puhe EI ihmisellä ole turpa vaan suu. Koulun penkille voisi mennä opettelemaan sivistystä.

        Hahaha, Sanna sanoi tohon, että, "papadi papadi papadi", ootko ikinä yrittäny kuunnella kun se Sanna sänköttää? Mä oon ja aina menee äänet pois tai vaihtuu kanava, aivan kauheeta kuunnella.


    • Anonyymi

      Suojautumisesta: käsien desinfiointi ja peseminen sekä sosiaalisen etäisyyden pitäminen ei ole vain suojautumista, se on tehokkain tapa estää taudin leviäminen kosketuksessa toisiin tai samoihin pintoihin kuin muut. Kasvomaskit toimii silloin, kun ei voida pitää sosiaalista etäisyyttä, ne ei kuitenkaan toimi, jos aletaan kokoontua entiseen malliin, siksi kasvomaskit ei voi olla pakollisia jatkuvasti vaan niitä on hyvä käyttää tilanteen mukaan, esim. hisseissä, julkisissa kulkuneuvoissa. Tärkeintä on pitää sosiaalista etäisyyttä.

      nimim. Erakko jo ennen koronaa, aina terve kuin pukki. Sosiaalinen eristäytyminen suojaa kaikilta virustaudeilta parhaiten. Korona ei ole hirveesti vaikuttanu, käsidesin käyttö ja käsien pesu ei ole mikään ongelma, ulkomaille ei ole tarvetta mennä.

      • Anonyymi

        "ulkomaille ei ole tarvetta mennä."

        Ei toi mitään auta... valtio sallii paskasten ja saastasten ulkomaalaisten suomeen tulon
        Lähi kaupassakin pyörii enempi ulkomaalaisia kuin suomalaisia...


    • Anonyymi

      Itse en usko koko koronaan!

    • Anonyymi

      Olen huomannut yhden yhdistävän tekijän näissä kaikkea vastaan vänkäävissä "asiantuntijoissa". Nimittäin jokaisella heistä Tampereen yliopistossa hankittu koulutus. Sama muuten koskaa kaikkein huonoimpia agendajournalisteja. Mitä huonommin kirjoitettu tai toimitettu uutisjuttu niin tekijänä Tampereen yliopiston journalistinen tiedekunta.

      Hmmm. Mistäköhän moinen johtunee?

      • Ilman muuta,ilman mitään vaihtoehtoa SINUSTA SE JOHTUU.


      • Anonyymi

        Onko se vastaan vänkäämistä jos tuntee lain ja noudattaa sitä?

        Kokeileppas samaa poliisin kanssa kun ajat ylinopeutta tai jäät kiinni pankinryöstöstä.

        - "Herra konstaapeli. En minä käyttänyt koko nopeusmittaria ylinopeuteen. Siitä löytyy isompiakin numeroita".

        - "Herra kostaapeli. En minä koko pankkia ryöntänyt. Ihan vain pikkuisen".


    • Anonyymi

      Hallitus toimii oikein!! Pakolla, jos ei järkipuhe tehoa......

      • Anonyymi

        Hallituskaan ei voi rikkoa lakia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallituskaan ei voi rikkoa lakia!

        Hallituskaan EI SAISI rikkoa lakia.


    • Rauha, Matti, Anna, Ville, Kustaa ja Aina Siinä sisarusparvi. =Anna aina rauha mat-kus-ta-ville. No tätä neuvoa hallituksen ei pidä noudattaa, Mutta Suomen kannalta sisarusparven koko olisi suotavaa. T: Maalaisjärjellä ja sydämensivistyksellä varustettu TOLKUNMIÄS, Lähellä sinua Kaukana kalliista ja demokraatista.

    • Selvittämättä jäi miksi oikeusministeri henriksonni pitää pakkoa kyseenalaisena jopa lainvastaisena keinona kun kyseessä on koronatestaus. Pakottaminen on hänen mukaansa ihan perustuslain mukaista , täysin turhassa pakkoruotsin opiskelussa . Taitaa olla hernriksonnia enemmän lukeneiden jä älykkäämpien ihmisten syytä tutkia näitä pakottamisia. Ruotsia voi ja saa opiskella, kaikki jotka sitä olettavat tarvitsevansa, voidaan sopia , että valtio kustantaa tarvittavat opettajat, nyt näitä täysin turhia pakkokielen opettajia vapautuisi tärkeämpiin tehtäviin samoin oppilaiden tuhlatut tunnit voitaisiin hyötykäyttää. Koronatesteissä on kyse kansalaisten terveydestä jopa hengestä. Tämän asian oikeusministeri pitää toissiaisena ja lainvastaisena.

      • Anonyymi

        Koronahysteria on sairaiden, mieleltään sairaiden ihmisten oireilua siksi siihen on syytä puuttua. Maskismi on samaa sairauden ilmenemismuotoa. Sen sijaan että, tuollaisen äärikorona pelkoiset hysteerikot ohjattaisiin hoitoon niin haistapaska hallitus lähtee niiden ehdoilla älyvapaita suosituksia laatimaan. Nyt valheella ja vääryydellä valtaan päässeelle Marinin hallitukselle pitää näyttää ettei me suostuta naamari pelleilyyn eikä tulla jatkossakaan lähtemään mihinkään sekoiluun johon hysteerikot yrittää provosoida. Nuokin on "asiantuntijoita" joilla on ongelmia mielenterveyden kanssa ei ne muuten lähtisi tollasiin naamaripelleilyihin ja testijuttuihin mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koronahysteria on sairaiden, mieleltään sairaiden ihmisten oireilua siksi siihen on syytä puuttua. Maskismi on samaa sairauden ilmenemismuotoa. Sen sijaan että, tuollaisen äärikorona pelkoiset hysteerikot ohjattaisiin hoitoon niin haistapaska hallitus lähtee niiden ehdoilla älyvapaita suosituksia laatimaan. Nyt valheella ja vääryydellä valtaan päässeelle Marinin hallitukselle pitää näyttää ettei me suostuta naamari pelleilyyn eikä tulla jatkossakaan lähtemään mihinkään sekoiluun johon hysteerikot yrittää provosoida. Nuokin on "asiantuntijoita" joilla on ongelmia mielenterveyden kanssa ei ne muuten lähtisi tollasiin naamaripelleilyihin ja testijuttuihin mukaan.

        Tytti Tuppurainen näköismaski kaikille päähän. SE ON DEMOKRATIAAAAAAAAAhhhh.. Kyllä vaan sitä vieroksuvat kaikki, myös korona, Belgiassa olisi melkoinen markkinarako, Naamareista Suomi saisi edes yhden gigan verran euroja takaisin. Marin sai" taitavana "ja tiukkana neuvottelijana puhuttua Suomelle muutanan miljoonan euron, Maaseudun keittämiseen ja koko valtakunnan asuttuna pitämiseen. Seuraavalla viikolla marinin hallitus ilmoitti satojen kyläkoulujen lopettamisesta, Nyt minusta tuntuu, että jompi kumpi on käsittänyt tuon "apurahan" käytön väärin.


    • Anonyymi

      Suomessa on rajaton määrä "asiantuntijoita", jotka puuttuvat tavalliselle ihmiselle tärkeisiin asioihin, mutta hyväksyvät epäoleelliset asiat, kuten sen mitä ihminen saa syödä.

    • Anonyymi

      Sössöt naamari kiini jo. Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee--siinä sössöille ohje. Kuri pitää olla kaikessa järjestäytyneessä yhteiskunnassa. Tuomioita rikoksista pitää kiristää ja rajusti. Kun sössö joutuu itse kokemaan sairastumisen tai rikoksen itseään kohtaan huutaa sössö "en minä tätä tarkoittanut, että minulle voi sattua jotain muillehan se sattuu" Pakkokaranteeniin tuntuva sakko - jos ei noudata määräystä. Niin se Saksassa on jo ym........

    • Anonyymi

      Coronavirusta ei tule, eikä ole koskaan tullut, kyseessä on SuuriGusetus, jolla maailman talous romahdutetaan, yritykset ja ihmiset velkaannutetaan entisestään NaZionistien orjiksi, ja orja merkitaan RFID sirulla, jotta isännät tietää missä se liikkuu.
      Varokaa terveyskeskuksia! Isoreikäisellä neulalla otettua "verikoetta", mitään verta ei oteta, mutta sillä työnnetään RFID seurantasiru käteen.

    • Anonyymi

      On oikein, että te itsekkäät ulkomailta koronan hakijat istutte karanteenissa vaikka pakolla. Itse saatte maksaa karanteenikulut ja palkanmenetykset ja hoitonne ilman kela korvauksia. Se on oikein. Nyt on kysymyksessä suomalaisten perusoikeus terveelliseen ja turvalliseen kotimaahan.

    • Anonyymi

      Kyllä velvollisuus/oikeus käyttää pakkokaranteeneja !!!

      Heitä saamme syyttää mikäli tautitilanne lähtee käsistä niiden .

    • Anonyymi

      Koronavirus on suuri huijaus, tämän todistaa jo se, että terveiden elämää pyritään rajoittamaan karanteenilla, oikean pandemian sattuessa kohdalle, sairaat eristetään, ei terveitä.911MissingLinks

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe