Ruotsalaiset iltapäivälehdet

Anonyymi

Kun seuraa ruotsalaisia iltapäivälehtiä, niin ei voi muuta kuin kauhistella miksi eläminen Ruotsissa on mennyt.

Ei silti, kyllä suomalaisetkin iltapäivälehdet osaavat, mutta ruotsalaiset vievät voiton.

Nyt joku tulee tänne sanomaan, että "ei oo pakko lukea".
Ei tietenkään oo, mutta kun asuu Ruotsissa on pakko seurata aikaansa ja että mitä täällä tapahtuu.

2

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä myös aina välillä seuraan Ruotsin iltapäivälehtien ja ne ovat ihan kauheita!

      Niissä on hyvin vähän mitään uutisia tai ihmisiä oikeasti kiinnostavia asioita, mutta nämä aiheet ovat aina vahvasti esillä:

      - Seksi, seksi & seksi

      - Viihdejulkkikset, jotka ovat kuumia julkkiksia, vaikka kukaan ei tiedä, miksi he ovat julkkiksia

      - Kuninkaallinen perhe sitä, kuninkaallinen perhe tätä

      - Tietyt rikkaat ruotsalaiset ovat usein lehdissä esillä, vaikkei heistä olisi mitään uutta kerrottavaakaan. On vissiin vaan pakko saada niitä tyyppejä esiteltyä lehdissä, että kansa ymmärtää heidän olevan tärkeitä ja VIP-kohdeltavia eliitti-ihmisiä.

      - Kulloinkin muodissa olevista ilmiöistä tehdään lehtijuttuja (esim. "näin remontoin autiotalosta unelmakodin"), joiden sisällöstä yli 90% on mainoksia ja teksti saattaa sisältää valheita. Esimerkiksi väitetään, että joku pariskunta teki ison remontin itse, mutta oikeasti taloa on ainakin osin rempanneet ammattilaiset. Lehtijutun avulla mainostetaan maaleja, tapetteja, keittiökaappeja, huonekaluja, sisustustavaroita jne.

      - Myös mainoksia on todella paljon. Varsinkin sellaisia huijaustuotteiden mainoksia kuten "näillä mehuilla laihdutukseni vihdoin onnistui", "tämä tyyny poisti niskakipuni", "tätä vekotinta käyttämällä pääset eroon vaivasenluusta-korkeasta verenpaineesta-ahdistuksesta-migreenistä-närästyksestä" jne.

      - On myös lehtijuttuja, jotka kertovat esim. Gudrun Sjödenistä, mutta mukaan on laitettu niin paljon kuvia, että juttu vaikuttaa enemmän uuden malliston mainoksesta kuin lehtikirjoitukselta.

      # # #

      Ruotsalaisia lehtiä lukiessa huomio kiinnittyy siihen, että ne eivät kerro monia ihmisiä kiinnostavista asioista. Esimerkiksi maahanmuutosta ei käytännössä koskaan kirjoiteta mitään kriittistä, kunnon syvällisiä raportteja näkee harvoin, Ruotsin koululaitoksen tulevaisuutta ja nykytilaa ei pohdita rehellisesti, kunnollisia juttuja ei kirjoiteta myöskään esim. autopaloista, useimpia poliitikkoja ei kritisoida, ruotsalaisten köyhyydestä tai esim. asunnottomuudesta ei juuri lehtijuttuja kirjoiteta (maahanmuuttajien köyhyydestä ja asunnottomuudesta on kyllä juttuja) jne.

      Ruotsista on tullut pelottava maa. Todella paljon eriarvoisuutta, turvattomia alueita, uusköyhyyttä, superrikkaita, pahoinvointia, ilkivaltaa, selvittämättä jääviä rikoksia jne. Keskiluokka on Ruotsissakin kutistumassa olemattomiin. En ihmettele, miksi niin monet haluavat muuttaa pois Ruotsista.

      • Anonyymi

        Onko joku sattunut iltapäivälehdissä huomaamaan että on ollut kirjoitus vähemmistöryhmistä?
        Itelle ei oo sattunut silmään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe